Після вивчення прикметника було проведено "Урок-подорож містами України", саме до цього уроку було створено зошит- помічник для кожного учня, в якому вміщено різноманітні вправи для поглиблення й повторення навчального матеріалу. Можна використовувати ці вправи й на окремих уроках.
Зошит – помічник
із теми « Прикметник»
___________________
Місто Київ . Зупинка №1 « Прикметникова»
Завдання: запишіть прикметниками, яку Україну Ви любите.
Я люблю свою Україну (яку?)_______________________________
Місто Львів.Зупинка 2 « Теоретична»
Бліц - опитування
Місто Словꞌянськ . Зупинка 3
Інтерактивна вправа « Діаграма Вена»
Діаграма Вена - це два кола, що частково накладаються одне на одне, утворюючи, таким чином, одну спільну частину та дві відмінні.
Завдання: у спільній для двох кіл частині записати спільні ознаки іменника та прикметника, а у відмінних частинах - відмінні ознаки.
Місто Переяслав- Хмельницький. Зупинка № 4 «Морфологічно – синтаксична»
Завдання №1.
Складіть із розсипаних слів текст. Підкресліть прикметники, визначте морфологічні ознаки та синтаксичну роль.
Завдання №2«Чому я так вважаю?»
Узгодьте іменники з прикметниками в роді, числі та відмінку. Виділіть закінчення, визначте рід.
Нестерпн.. біль
широк.. степ
зл.. собака
далек….путь
Місто Умань. Зупинка № 5« Групи за значенням»
Погрупуйте подані прикметники за значенням у три групи: я……. , в………..,п…………….
Малий, дерев'яний, Сергіїв, низький, добрий, скляний, мамин, сільський, гусячий, Ольжин, батьків, гарний, золотий, веселий, оливковий
Місто Канів. Зупинка № 6 «Ступенева»
Вправа«Коректор»
Завдання: знайдіть помилки, пов’язані з утворенням ступенів порівняння прикметників. Запишіть ці речення, вставляючи пропущені букви.
Місто Ковель. Зупинка №7 «Кінцевий приголосний»
Основні, малі, однорідні, околишні, могутні, кореневі, ближні, достатні, оксамитові, Охрімів, звичайні, ранні, минулі, ошатні, столітні, сніжні, зелені, сині, звичайні, кислі, зйомний.
Ключ : із других букв кожного стовпчика прочитаєте назву відомого вірша Т. Шевченка .
Місто Коломия. Зупинка № 8«Орфографічна»
|
|
|
|
|
|
|
|
………………… -- нема України.
Обмін..ий, незбагнен..ий, складн..ий, взаємозамін..ий, шален..ий, священ..ий, несказан..ий, хлібн..ий, ритмічн..ий, кремін..ий, оборон..ий, значн..ий, шипшин..ий, мишин..ий, мільйон..ий.
Місто Одеса. Зупинка №9. Лінгвістична гра «Веселі східці (робота в парах)
Утворіть від іменників прикметники за допомогою суфіксів -ичн- (-ічн-, -їчн-). Запишіть їх у відповідні клітинки.
1. Епос(грец.). 2. Фізика (грец.). 3. Класика (лат.). 4. Проза (лат.).
5. Академія(лат.). 6. Математика (грец.). 7. Фізіологія(грец.). 8. Катастрофа (грец.).
1 |
|
|
|
|
и |
й |
|||||||
2 |
|
|
|
|
|
и |
Й |
||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
И |
й |
|||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
и |
й |
||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
и |
й |
|||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
и |
Й |
||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
И |
Й |
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
И |
й |
Місто – це Одеса. Зупинка № 10 « Загадкова»