Зразки дидактичних ігор для використання на уроках англійської мови в початкових класах

Про матеріал
Одним із найефективніших засобів розвитку інтересу до уроку англійської мови поряд з іншими методами , які використовуються на уроках в початкових класах, є дидактична гра. За допомогою гри розвивається інтерес до вивчення іноземної мови та відбувається перше зіткнення з мовним світом іншої країни. За допомогою гри легше зосередити увагу учнів, залучити їх до активної роботи. Це пов’язано з психологічними особливостями дітей молодшого шкільного віку: слабким переключенням уваги, її нестійкістю. Як правило, збагачений ігровими моментами навчально-виховний процес активізує пізнавальні можливості учнів: гра захоплює, викликає бажання взяти дієву участь у ній і одночасно знімає психологічну напругу , що більшою чи меншою мірою супроводжує будь-яке навчальне навантаження.
Перегляд файлу

 

Зразки дидактичних ігор для використання на уроках англійської мови в початкових класах.

Фонетичні ігри.

Гра « Спіймай звук»

Мета: формувати навички фонематичного слуху.

Вчитель по черзі називає слова, в яких є або немає звука [ r ] чи іншого звука, артикуляція якого відпрацьовується. Якщо учні чують даний звук - плескають в долоні, якщо ні - сидять тихо. Ця гра на

увагу.

Гра «Аукціон»

Мета: тренувати учнів у сприйманні звуків на слух.

Учитель готує картки з малюнками предметів, назви яких відомі учням і розкладає усі ці картки малюнками догори. Учні сідають чи стають навколо столу. Учитель вимовляє звук або звукосполучення, а учні повинні швидко відшукати на столі малюнок предмета, назва якого починається з цього звука (звукосполучення). Той, хто найшвидше візьме картку, вважається найспритнішим покупцем. Потім учитель називає інший звук, і гра триває. Перемагає той, хто «купив» найбільшу кількість речей.

• Гра «Луна»

Мета: формувати навички фонематичного слуху i правильну артикуляцію звуків англійської мови.

Відвернувшись вбік, учитель чітко вимовляє вивчені звуки та звукосполучення пошепки. Діти, як луна, поворюють кожний звук (звукосполучення) за вчителем.

Гра «Назви слово»

Мета: тренувати учнів у сприйманні звуків на слух.

Учні стають у коло. Один із гравців кидає мʼяча іншому і вимовляє звук, наприклад, [е]. Гравець, який піймав мʼяча, має назвати слово із цим звуком, наприклад, реt. Продовжуючи гру, він називає інший звук і кидає мʼяча сусідові.

Гра «Незвичайний телефон»

Мета: сприяти засвоєнню транскрипційних знаків англійських звуків.

На дошці на прикріпленому плакаті зображено великий телефон.

На його диску замість цифр - транскрипційні знаки різних звуків.

Завдання учасників гри «набрати» за певний час якомога більше слів з цими звуками та вимовити ці слова.

 

 

• Гра «Який звук задумано?»

Мета: формувати навички фонематичного слуху.

Вчитель називає ланцюжок слів, в яких зустрічається один і той самий звук. Учні повинні здогадатися, що це за звук.

         Гра «Правда - неправда»

Мета: сприяти засвоєнню транскрипційних знаків та вчити встановлювати відповідність із звуками.

Вчитель називає звуки, показуючи відповідні транскрипційні знаки і іноді «допускає» помилки. Учні повинні помітити помилку, плескаючи в долоні, та виправити її.

• Гра «Вчитель - учень»

Мета: сприяти засвоєнню транскрипційних знаків та вчити встановлювати відповідність із звуками.

Один учень у ролі вчителя називає звук, а «учень» знаходить його позначення та називає з ним кілька слів. Потім вони міняються ролями.

• Гра «Один зайвий» («Odd One Out»)

Мета: формувати навички фонематичного слуху, тренувати

селективне слухання. Учитель пропонує учням вибрати з трьох або чотирьох слів те, у якому немає певного звуку (зайве слово).

Наприклад:

meet, seal, sit, veal (зайве слово sit)

bat, pen, and, sad (зайве слово реn).

Методом виокремлення потрібного звуку може бути оплеск після «зайвого слова» або учні можуть просто назвати його.

• Гра «Зіпсований телефон» («Chinese whispers»)

Мета: формувати навички фонематичного слуху і правильну артикуляцію звуків англ. мови.

Вчитель чітко називає звук чи слово пошепки для кожного ряду.

Діти намагаються якомога чіткіше вимовляти пошепки почуте слово, щоб воно дійшло до останнього гравця і зберегло свою первинну форму. Перемагає той ряд, останній гравець якого правильно назвав слово, яке дійшло до нього.

• Гра «Імітації»

Мета: формувати правильну артикуляцію звуків англійської мови.

Учитель пропонує дітям вправи на імітацію, пояснюючи учням , на що схожа вимова того чи іншого звука.

вправа «Гуси» (звук [g]);

вправа «Жуки» (звуки [з] та [d3]);

вправа «Іжачок» (звуки [f] та [v]);

вправа «Мухи» (звук [§]);

вправа «Насос» (звук [0]);

вправа «Задуваємо свічки на торті» (звук [p] та [h]);

вправа «Кашель» (звук [K]);

вправа «Повітряні кульки» (звук [s]), тощо.

Подібні вправи вчитель може сам складати для відпрацювання саме того звука, який вивчається.

         Казка про Mr. Language

Мета: формувати правильну артикуляцію звуків англійської мови.

Цю казку можна використовувати на уроках англійської мови як повністю, так і частково.

Діти, Mr. Language - це ваш друг, який буде вам допомагати. У нього дуже гарна вимова, тому що він - англієць. Давайте спробуємо вимовити звуки так, як це робить він.

Вранці Mr. Language прокинувся, встав, відтулив штори на вікні [w] - (w]. Погода була чудова, він вигукнув [а:]. Вирішив прибрати у кімнаті, вибити килими [р] - [b]. Трохи попрацював пилососом [t] - [d], протер дзеркало [h] - [h]. Поснідав та вирішив попити чаю, проте він був гарячий. Mr. Language подмухав [f] - [v].

• Пішов на прогулянку після сніданку. Надворі побачив пташку, яка звала пташенят: [vi:] - [vi:] - [vi:]. Під деревом сиділа мати - свиня з поросятами та звала їх: [wi] - [wi] - [wi]. Назустріч йому вибіг злий собака та загарчав: [г] - [rrrr], Mr. Language сказав у відповідь [brr]. Він тупнув ногою, і собака втік. Mr. Language пішов додому, де на нього чекали справи.

 

Лексичні ігри.

• Гра «Скажи наступне слово»

Мета: засвоєння та повторення назв днів тижнів, місяців, дат, числівників.

Учитель називає день тижня, місяць, дату або числівник. Учні по черзі швидко називають наступний день, місяць, дату або числівник.

За кожне правильне слово учень дістає очко.

Цю гру можна проводити на командну чи особисту першість.

• Гра «Лексичне лото «Bingo!»

Мета: повторення лексики з будь - якої теми.

Учитель готує список слів з якої - небудь лексичної групи (назви тварин, ма-газинів, меблів, шкільного приладдя тощо). Кожний учень креслить на аркуші паперу квадрат, який ділить на 9 маленьких квадратів, у кожному з яких учні пишуть по одному слову із заданої

групи.

На виконання цього завдання учням дається 3-5 хвилин, після чого вчитель голосно читає слова зі свого списку, викреслюючи прочитані.

Учні викреслюють слова, які є у їхніх квадратах. У кого виходить три закреслені слова по вертикалі, горизонталі або діагоналі, той говорить: «Bingo!». Цьому учню надається перше місце. А вчитель продовжує читати слова зі списку, щоб визначити друге і третє місце.

         Гра «Кольори»

Мета: повторення назв кольорів.

 

Перед грою вчитель розучує з учнями вірш:

I see something yellow, yellow, yellow,

I see something yellow.

Guess what it can be!

Він пояснює, що замість слова «yellow» можна вжити будь-яке слово, що означає колір. Учитель повторює з учнями назви вивчених кольорів і кладе на стіл кілька малюнків, на яких зображено предмети різних кольорів. Учні по черзі під-ходять до столу і повторюють вірш, замінюючи в ньому назву кольору і показуючи класу малюнок, виконаний у цьому кольорі. Хто робить це правильно, дістає очко.

• Гра «Веселе коло»

Мета: повторення назв кольорів.

учні сідають чи стають у коло. Один з них кидає кому-небудь мʼяч або мʼяку іграшку і називає колір. Учень, який спіймав мʼяч, називає словосполучення: колір + предмет (a red flower) і кидає мʼяч іншому учневі, називаючи інший колір, і т. д. Учень, який не може назвати словосполучення, вибуває з гри.

• Гра «Не збийся з ритму»

Мета: повторення слів до певної теми.

Учні сідають колом або півколом. Учитель розучує з ними такі дії: двічі стукнути долонями по столу, підняти руки і двічі плеснути в долоні, потім двічі ляснути пальцями.

Ця послідовність дій повторюється кілька разів у чіткому ритмі. Коли учні засвоїли цю послідовність дій, учитель пояснює, що надалі вони виконуватимуть першу і другу дію всі разом, а під час третьої перший учень повинен сказати яке-небудь слово на задану тему. Зазначена послідовність дій виконується далі і вже другий учень має сказати яке-небудь слово, ляскаючи пальцями. Хто при цьому збивається з ритму, не може сказати або повторює вже сказане слово, вибуває з гри. В кінці гри у колі залишається лише один учень, який і стане переможцем.

• Гра «Земля, вода, повітря»

Мета: повторення назв речей, істот, розподіл їх за сферами існування.

Учні стають колом. Один із них кидає мʼяч або мʼяку іграшку іншому учневі і говорить яке-небудь одне слово: «earth», «air», «water». Учень, який спіймав мʼяч, має швидко назвати річ або істоту, яка існує в цій сфері (наприклад: air - a bird, earth - a house, water - a ship), і кинути мʼяч іншому учневі, сказавши знову одне з цих трьох слів.

Учень, який говорить неправильно, повторює сказане раніше слово або не мо-же назвати ніякої речі чи істоти, вибуває з гри. Перемагає той, хто залишиться в грі до кінця.

• Гра «Клубок»

Мета: активізація лексики з певної теми, розвиток слухової памʼяті.

Учні сідають колом. Учитель починає розмову з будь-якої теми,

наприклад «Покупки»: Yesterday I went shopping and bought some bread. Учень, Який cидить зліва, повторює це речення i додає: Yesterday I went shopping and bought some bread and

meat. Третій повторює це речення і додає своє словосполучення. Хто не зможе відтворити попередніх речень або додати своє, вибуває з

гри. Таку гру можна проводити з будь-якої теми на різних етапах

навчання.

• Гра «Що зникло?»

Мета: повторення слів до певної теми.

Учитель розкладає на столі вісім малюнків з тваринами або певними предметами, які важко запамʼятовуються дітьми. Потім пропонує учням закрити очі: Shut your eyes! Учитель в цей момент забирає один з малюнків і каже: Open your eyes! What is missing? Учні називають предмет, малюнок якого зник. Діти знову закривають очі і гра триває.

•Гра «Котра година?»

Мета: активізація лексики до теми «Час».

Учитель ділить клас на дві - три команди. На макеті годинника він ставить стрілки на певний час і звертається до першого гравця першої команди із запитанням: What's the time? За правильну відповідь команді зараховується двоє очок. Якщо замість першого учня відповідає інший з цієї команди, то зараховується одне очко. Далі вчитель міняє час на циферблаті, запитує про час у першого гравця другої команди, і гра триває. Протягом гри кожен учень має можливість сказати, котра година, і завоювати для своєї команди двоє очок.

• Гра «Хрестики - нулики»

Мета: активізація лексики з певної теми.

Учитель ділить клас на дві команди - «хрестики» і «нулики». На дошці зображено квадрат, який поділено на 9 менших квадратиків. В

кожному квадраті написана назва теми-категорії, наприклад: animals, seasons, food, weather, professions, clothes i . д.

Кожна команда вибирає собі категорію, а вчитель читає запитання до цієї категорії. Якщо гравці відповідають на запитання, то вчитель замість категорії ставить значок команди, що дала відповідь: хрестик або нулик. Перемагає команда, що має три хрестика чи нулика підряд.

Запитання можуть бути такі:

Animals: It lives in the forest; it's brown and fat and has a short tail. (A bear)

Seasons: Children don't go to school in ... (Summer)

Food: What vegetables do you need to cook vegetable salad?

Weather: What can we see in the sky at day when there are no clouds?

(The sun)

Professions: People of this profession sell things. (A seller) i . д.

• Гра «Заборонений числівник»

Мета: закріплення кількісних та порядкових числівників.

Вчитель ділить клас на дві команди. Він називає «заборонений» числівник - його не можна вимовляти. Учні хором чи індивідуально рахують, називаючи кількісні або порядкові числівники. Той, хто помиляється і вимовляє «заборонений» числівник, приносить своїй команді штрафне очко. Виграє команда, що отримала меншу кількість штрафних очок.

• Гра «Пʼять слів»

Мета: закріплення лексики з певної теми.

Учитель ділить клас на дві команди. Один учень з першої команди рахує до пʼяти (спочатку можна спробувати до десяти), а представник другої команди повинен за цей час назвати пʼять слів з певної теми, зазначеної вчителем заздалегідь.

Учасник, що не справився із завданням, вибуває з гри. Вчитель може змінювати тему протягом гри.

 

 

 

Гра «Назви шосте слово»

Мета: закріплення та активізація лексики з певної теми.

Учні сідають в коло чи півколо. Учитель починає гру, називаючи пʼять відомих учням слів з певної теми, наприклад: пʼять видів спорту, професій, тварин тощо. Учень, на якого вказує вчитель, має швидко додати ще одне - шосте слово, не повторюючи вже названих слів.

Якщо учень одразу ж називає «шосте» слово, то стає ведучим, якщо ж замешкається, то ведучий залишається той самий.

Приклад гри: cat, dog, monkey, rabbit, cow, ... (pig).

• Гра «Раз - два»

Мета: закріплення та активізація лексики з певної теми.

Учні стають в коло. Учитель дає кожному учаснику «імʼя» - слово із вивченої лексики. Щоб діти запамʼятали ці «імена», кожен має ще раз по колу назвати себе новим іменем. Далі починається гра. Учні хором кажуть: One - two. Ведучий називає своє нове імʼя і нове імʼя будь-якого іншого учня. Знову хором: One - two. Учень, чиє імʼя було названо ведучим, називає своє нове імʼя і нове імʼя іншого гравця. Так гра триває, поки не будуть названі усі гравці. Приклад гри:

Хором: One - two

Учень: Bear, dog.

Хором: One - two

Учень: Dog, cat.

Гра проводиться у швидкому темпі. Якщо учень називає себе та іншого гравця не зразу або забуває імена учнів, він виходить з гри.

Гра « Що зайве?»

Мета: активізація лексики з певної теми.

Гра проводиться з картками. Вчитель розміщує на дошці групами картки зі словами по чотири. Діти по черзі називають картку, яка не входить в ту чи іншу групу, і вчитель забирає і. Потім кожна з груп називається одним узагальнюючим словом.

Для ускладнення завдання гру можна проводити без карток - усно.

Приклад гри: Cow, horse, window, pig.

What doesn't belong?

"Window" doesn't belong.

Cows, horses, pigs are domestic animals.

• Гра «Підбери антонім»

Мета: розширення словникового запасу учнів.

Перед початком гри вчитель пояснює учням, що антоніми - це протилежні за значенням слова. Гру можна проводити з мʼячем.

Учитель кидає учневі мʼяч, називаючи певне слово, а учень має повернути мʼяч, підібравши до нього антонім. Таку ж гру можна проводити на підбір синонімів або рим.

• Гра «Їстівне - неїстівне»

Мета: активізація лексики з різних тем.

Гра проводиться з мʼячем. Учитель або учень кидає мʼяча іншому учневі, називаючи певне слово. Якщо слово означає їстівний предмет, дитина ловить мʼяча, якщо ж неїстівний - відкидає його.

• Гра «Виправ помилку»

Мета: закріплення та активізація лексики з теми «Частини тіла».

Дітям подобається виправляти помилки інших. Вчитель показує свою руку і каже: "Oh, something is wrong with my foot!" Учні

виправляють: "with your hand!". Вчитель продовжує: "I don't hear, something is wrong with my nose!",показуючи на вухо, наприклад. Діти сміються і виправляють.

Потім роль ведучого може виконувати учень, який по черзі звертається до однокласників.

 

docx
Додано
9 січня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку