ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1.Період виконання 01.09.2023 р.- 31.05.2024 р.
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) _________________________
дата народження ______________________________
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень
___________________________________________________
рік навчання другий
клас навчання 2-
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку ____________________________________
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Фізичний розвиток в межах норми. Навички самообслуговування та особистої гігієни сформовані. Уміє легко та невимушено встановлювати контакти. Володіє правилами поведінки в соціумі, але часто порушує їх. Сприйнятливість пам’яті середня, переважає зорова пам’ять. Спостерігається нестійкість уваги, знижена її концентрація та розподіл, обсяг та вибірковість; недосконалість гальмівних механізмів, підвищена збудливість. Знає про себе і про навколишній світ; про властивості предметів: квіти, дерева, фрукти, овочі. Розрізняє фігури за розміром, кольором, формою; пори року за основними ознаками. Має розвинена уяву. Володіє високою пізнавальною активністю. Програмовий матеріал засвоює добре. Здатна класифікувати предмети, об’єкти природи;встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати, робити узагальнення, висновки. Уміє працювати за зразком та без нього. Засвоїла навички роботи з папером, пластиліном, ножицями, фарбами. Має постійний інтерес до співпраці з дорослими та однолітками. Розуміє звернене мовлення. Ініціює спілкування з однолітками, підтримує діалог. Через нестійкість та зниження концентрації уваги може відмовитися від виконання завдання.
Емоційні реакції не завжди адекватні ситуації. Планування власної діяльності не має. |
Наявні соціальноадаптаційні труднощі легкого ступеня: має труднощі у вербалізації своїх емоцій; підвищена вразливість в контактах. інтерес до навчання нестійкий (потребує заохочення та мотивації);
Наявні функціональні (мовленнєві) труднощі:
частково порушена звуковимова та складова структура слова. Часткове лексико-граматичне недорозвинення мовлення.
|
Працювати над: корекцією звуковимови; всебічним розвитком дитини; ліквідацією недоліків в оволодінні лексикою та граматикою; Учити: дотримуватися правил та норм поведінки розподіляти увагу; переключати увагу з одного обєкта на інший; утримувати в пам’яті словесні інструкції; розуміти послідовність подій. Розвивати: емоційно-вольову сферу; навички самооцінювання; фонематичний слух; слухове сприймання; артикуляційну моторику та мовне дихання; увагу; пам'ять; Формувати: граматичну складову мовлення; звязне мовлення,; Вчити: розподіляти увагу; |
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
||
доступність |
Ні |
|
освітлення |
ні |
|
рівень шуму |
Ні |
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
Так |
Іноді відвідування ресурсної кімнати. |
Психолого-педагогічна адаптація: |
||
використання візуального розкладу |
Так |
Розроблення та дотримання правил поведінки в закладі освіти та вдома. |
збільшення часу на виконання завдань |
Ні |
|
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
Так |
Нагадування, навідне питання при виконанні завдань, які викликають труднощі. |
руховий режим |
Так |
Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи |
використання заохочень |
Так |
Словесне заохочення, наліпки |
використання засобів для концентрації уваги |
Так |
Настільні ігри, таблиця Шульте; концентрація уваги за допомогою вказівного жесту та словесної вказівки. |
інше |
|
|
Адаптація навчального матеріалу: |
||
картки-підказки, картки-інструкції |
Ні |
|
Засоби альтернативної комунікації |
Ні |
|
інше |
|
|
Модифікація: |
||
скорочення змісту навчального предмета |
Ні |
|
зниження вимог для виконання завдань |
Ні |
|
інше |
|
|
3) потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях з практичним психологом, учителем-логопедом.
так
ні
5) потреба в консультації з:
фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
іншими фахівцями ____________________________________________________
6) наявність індивідуального навчального плану:
так
ні.
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекція розвитку мовлення |
Учитель-логопед (ПІБ) |
Логопед. каб. |
Пн. 16.00 -16.25
|
Корекція та розвиток психофізичних функцій |
Практичний психолог (ПІБ) |
Каб. психолога |
Ср. 12.50 -12.15 |
6. Навчання:
за розкладом класу;
за адаптованим розкладом з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які:
за модифікованим розкладом.
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
ні;
2) асистентом учня (учениці) є:
батьки: _____________________________________________________________
інші законні представники_____________________________________________
уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,
__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний робітник
___________________________________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
так (картки-підказки, алфавіт з рукописними і друкованими літерами)
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
9. Потреба в розумному пристосуванні:
так, зазначити яка:
ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (відповідно до критеріїв оцінювання ЗЗСО)
11. Потреба у продовженні строків навчання:
так
ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
|
|
|
Розвиток фізичних здібностей |
Удосконалювати : координацію рухів; статичну та динамічну рівноваги. Тренувати швидкість переключення з одного руху на інший. Продовжувати розвиток дрібної моторики |
Підвищиться рівень розвитку дрібної моторики та зазначених фізичних показників і навичок. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Розвивати всі сторони мовлення: збагачувати активний та пасивний словники, вчити узгоджувати лексико-граматичні категорії, правильно вимовляти звуки й звукосполучення |
Підвищаться всі якісні показники мовлення. Розшириться словниковий запас. Підвищиться рівень узгодження лексико-граматичних категорій. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
Формувати та коригувати психофізичні функції. Розвивати емоційно-вольову регуляцію поведінки та особистісні якості. |
Сформуються навички самооцінювання, вміння визначати свої сильні та слабкі сторони; Розвинуться потреби в отриманні нових емоційних та сенсорних вражень; Навчиться переносити навички з однієї ситуації на іншу; Навчиться виконувати завдання за вказівкою. |
|
Розвиток соціальної сфери |
Формувати зосередженість, цілеспрямованість, навички активного включення в конструктивну спільну діяльність. Допомагати дитині в соціальній адаптації. Розвивати відчуття відповідальності. Вчити дотримуватись правил та норм поведінки. |
Розвиток відчуття відповідальності та стійкості
Підвищиться рівень навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими.
|
|
Подолання навчальних труднощів |
Працювати над осмисленням навчального матеріалу і можливістю застосовувати нові знання за аналогією. |
Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності. |
|
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) |
Посада |
Підпис |
|
Заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
|
Класовод |
|
|
Асистент |
|
|
Учитель англійської мови |
|
|
Учитель інформатики |
|
|
Учитель музичного мистецтва |
|
|
Практичний психолог |
|
|
Соціальний педагог |
|
|
Вчитель-логопед |
|
|
|
|
|
Фахівець (консультант) ІРЦ |
|
|
Фахівець (консультант) ІРЦ |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня: (зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
_______________________--------------------------------------------------
підпис ___________________________ дата __________________________