Опорний заклад загальної середньої освіти “_______________ліцей”
__________________ міської ради Волинської області
НАКАЗ
__ січня 2024 року с._____ № -од -
Про результати моніторингу навчальних досягнень
учнів 5-9 класів за І семестр 2023-2024 навчального року
На виконання Закону України «Про повну загальну середню освіту», Державного стандарту початкової освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 (зі змінами), Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти», Постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898«Про затвердження Державного стандарту базової загальної середньої освіти», наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти», керуючись Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 13.04.2011 № 329, наказом Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 №813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти», наказом Міністерства освіти і науки України від 01 квітня 2022 № 289 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти» в І семестрі 2022-2023 навчального року було проведено моніторингу навчальних досягнень учнів 5-9 класів.
Навчальні досягнення учнів з факультативних, групових та індивідуальних занять не оцінюються в обов'язковому порядку.
З метою якісного оцінювання навчальних досягнень учнів, враховуючи принципи здоров’язбереження, запобігаючи емоційному, ментальному та фізичному перевантаженню учнів та для забезпечення оптимальної організації виконання обов'язкових письмових робіт адміністрацією школи складено графік їх проведення.
На підставі результатів опанування учнями матеріалу тем впродовж їх вивчення на дистанційній основі, з урахуванням поточних оцінок, різних видів навчальних, контрольних письмових робіт та навчальної активності школярів учителями-предметниками виставлені тематичні оцінки, а на основі їх середнього арифметичного значення виставлено оцінки за І семестр. Врахована динаміка особистих навчальних досягнень учнів з предметів впродовж семестру, важливість тем, тривалість їх вивчення, складність змісту, тощо. Підсумкове оцінювання з навчальних предметів, з яких не передбачено тематичних підсумкових робіт, здійснювалось за результатами поточного оцінювання. Підсумкове оцінювання учнів, які з об’єктивних причин не мають результатів поточного оцінювання, було проведено за результатами проведення семестрової контрольної роботи.
Згідно плану роботи навчального закладу на 2023-2024н.р., з метою вивчення знань, умінь і навичок учнів та стану викладання предметів, в кінці І семестру 2023-2024н.р. адміністрацією школи було проведено аналіз навчальних досягнень учнів 5-9-х класів.
Учнів школи на кінець І семестру 2023-2024н.р. оцінено відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи.
У школі навчається __ учнів 5-9-х класів. Якісний показник рівня знань серед 5-9 кл. становить __ % (__ учні), що на _% менше, ніж у ІІ семестрі 2022-2023 н.р. В цілому результати по школі такі: 4 учні (___%) (+__% ніж у ІІ семестрі 2022-2023 н.р.) серед учнів 5-9 класів мають високий рівень навчальних досягнень, __ учнів (__ %) – достатній рівень (-__ %), __ учнів (__ %) – середній рівень (+__% у порівнянні з ІІ семестром 2022-2023 н.р.). В цілому значних змін у рівні навчальних досягнень учнів не прослідковуються. (додаток 1, 2).
Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, можна зробити висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня. Так, на високому рівні можуть навчатися деякі учні, які мають рівень досягнень 9 балів тільки з одного або двох предметів.
Фактором негативного впливу на рівень навчальних досягнень учнів залишається дистанційне навчання, адже через нерівний доступ до ресурсів, необхідних для дистанційного навчання, поглиблювалася нерівність у доступі до освіти. Аналіз якості рівня навченості показує, що причинами виникнення проблем низької успішності є також низька мотиваційна основа, недостатній зв'язок учителів із батьками, несвоєчасне повідомлення батьків про рівень успішності дітей через технічні засоби та відсутність зв’язку з учнями, несистематичне навчання окремих учнів.
На підставі вищезазначеного,
НАКАЗУЮ:
1.1. Здійснити порівняльний аналіз результатів з попередніми показниками у розрізі класів, учнів.
1.2. Під час організації освітнього процесу на кожному уроці особливу увагу приділяти завданням на формування в учнів умінь аналізувати, порівнювати та узагальнювати навчальний матеріал на всіх етапах уроку.
Постійно.
Січень 2024 р.
1.4. Об’єктивно оцінювати навчальні досягнення учнів, дотримуючись критеріїв оцінювання знань, умінь та навичок учнів з метою усунення розбіжностей в показниках та знаннях учнів.
1.5. Систематично проводити індивідуальну роботу з учнями, особливу увагу приділяти практичній спрямованості та диференціації навчання
1.6. Звернути особливу увагу у ІІ семестрі 2023-2024 н.р. на підвищення мотивації учнів у вивченні навчальних предметів, підвищити якість їх викладання.
2. Заступнику директора з навчально-виховної роботи школи Шумік О.М.:
2.1.Проаналізувати результати навчальної роботи учнів за І семестр 2023-2024 н.р. у розрізі навчальних предметів, підсумки обговорити на нараді при ЗДНВР.
Січень 2024 року
2.2.Активізувати індивідуальну консультаційну роботу зі старшокласниками, спрямовану на поглиблення знань з базових дисциплін та організувати проведення консультацій, співбесід, взаємовідвідування уроків з метою надання методичної допомоги вчителям, в яких учні показали низькі результати.
Протягом навчального року
2.3. Тримати на контролі об’єктивність оцінювання навчальних досягнень учнів, дотримання вимог критеріїв оцінювання: наказу МОН України від 21.08. 2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти», наказу МОН України від 19.08.2016 №1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 №1222.
3. Класним керівникам 5-9 класів:
3.1. Довести до відома батьків підсумки навчальних досягнень учнів за І семестр 2023-2024н.р.
3.2. Посилити контроль за учнями, які потребують особливої уваги й повідомляти батьків про успіхи у навчанні їх дітей.
Постійно
4.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о. директора ____________
З наказом ознайомлені
____________
Додаток № 2
до наказу № від ___.01.2024р.
Порівняльний аналіз результатів навчальних досягнень
учнів 5-9 класів за І семестр 2023-2024н.р. та ІІ семестр 2022-2023н.р. (6 клас 2023-2024 н.р. це 5 клас 2022-2023н.р.)
Додаток № 2
до наказу № ___ -од від __.01.2024р.
Результати навчальних досягнень учнів 5-9 класів
(І семестр 2023-2024н.р.)
Отже, найкращі показники (якість знань) по школі мають учні ___ класу (кл. керівник _________) Якість знань учнів класу становить ___% (-__%): 6уч. (__%) – достатній рівень, 4 уч. (40%) – середній рівень (+10%), високий та початковий рівень відсутній. В учнів 9 кл. (кл. керівник _____) якісний показник рівня знань становить 56%(+6% ніж у ІІсеместрі 2022-2023 н.р. ): 1уч.(10%) – високий рівень, 4уч. (45%) – достатній рівень (+5%), 4 уч. (44%) – середній рівень (-6%), початковий рівень відсутній. Якісний показник в учнів 5 кл. (кл.керівник ________): 2 уч(20%). – високий рівень, 3уч. (30%) – достатній рівень, 5 уч. (50%) – середній рівень, початковий рівень відсутній. Найнижчий показник якості знань в учнів 7 та 8 кл. (кл. керівник___________.) – відповідно 28 та 29 % (такі ж показники у ІІ семестрі 2022-2023 н.р.). У 8 класі: 0уч.(0%) – високий рівень, 4уч. (29 %) – достатній рівень, 10 уч. (71%) – середній рівень, початковий рівень відсутній. У 7кл. (кл. керівник _________)цей показник становить: 1 уч. (14%) – високий рівень, 1 уч.(14%)- достатній рівень, 5 уч.(72%) – середній рівень.
Якісний показник рівня знань серед 5-9 кл. становить 44 % (22 учні), що на 3% менше, ніж у ІІ семестрі 2022-2023 н.р. Для кращого розуміння ситуації слід розглянути навчальні досягнення учнів в розрізі окремих предметів.
Українська мова
Отже, найкращі результати з української мови продемонстрували учні 5 кл. (вч.___________) – 70 %: 2 уч. (20%) – високий рівень, 5 уч. (50%) – достатній рівень, 3 уч. (30%) – середній рівень. Хороші результати показали 9 кл. (вч. __________). Якісний показник знань у 9 класі становить 67% (-3 % в порівнянні з ІІ семестром 2022-2023 н.р.). Учні 6 класу (вч. __________) мають такі результати: 2уч. (20%) – високий рівень, 4 уч. (40%) – достатній рівень, 4 уч. (40%) – середній рівень, якість знань – 60 %. Учні 7 класу (вч.__________) показали такий результат: 1уч. (14%) – високий рівень, 3уч. (43%) – достатній, 3 уч. (43%) – середній рівень, якість знань – 57% (такі ж результати були в ІІ семестрі 2022-2023 н.р.).
Українська література
Найкращі результати продемонстрували учні 9 класу (вч. ___________): 4 уч. (45%) – високий рівень знань, 3 уч. (33%) – достатній рівень знань, 2уч. (22%) – середній рівень знань, учні з початковим рівнем знань відсутні, якісний показник становить 78% (-12 % ніж в ІІ семестрі 2022-2023 н.р.). Хороші показники в учнів 5 (вч.________) – 70 %. У 8 класі якісний показник становить 64% (-6%). У 7 (вч. Осійчук С.С.) якість знань становить 57 % (-13% ). Незмінним залишився якісний показник в учнів 6 класу (вч. ___________): 2 уч. (20%) – високий рівень, 4 уч.(40%) з достатнім рівнем знань, 4 уч. (40%) – середній рівень знань, якісний показник – 60%.
Математика, алгебра
Геометрія
Найвищий результати з математики продемонстрували учні 6 кл. (вч._______): 2 уч. (20%) – високий рівень, 4 уч. (40%) - достатній рівень, 4 уч. (40 %) – середній рівень, якість знань – 60% (такі ж результати як в ІІ семестрі 2022-2023 н.р ). Учні 5кл. (вч. __________) мають такі результати: 2 уч. (20%) – високий рівень, 3 уч. (30%) - достатній рівень, 5уч. (50 %) – середній рівень, якість знань – 50% . Якість знань учнів 9кл. становить 56%, що на 6% більше, ніж у ІІ семестрі 2022-2023 н.р. Показник рівня якості знань у 8кл.: 6 уч. (43%) – на достатньому рівні, 8 уч. (57%) – на середньому рівні, якість знань – 43% (-7%). Такий же якісний показник знань у 7 кл. і становить 43 %: 2 уч. (29%) – високий рівень, 1 уч. (14%) - достатній рівень, 4 уч. (57 %) – середній рівень.
З геометрії в учнів 9кл. (вч.____________) такі результати: 1 уч. (12%) – високий рівень, 4 уч.(44%) - достатній рівень, 4 уч. (44%) -середній, якість знань – 56% (-8% ніж у ІІ семестрі 2022-2023н.р.). У 8 кл. якісний показник не змінився у порівнянні з І семестром і становить 50%. Найвищий результат продемонстрували учні 8 класу, якість знань – 43% (-21%): 6 уч. (43%) – достатній рівень, 8 уч. (57 %) – середній рівень.
Англійська мова
Найкращі результати з англійської мови cеред 5-9 класів показали учні 5 та 9 кл. (вч.___________). У 9 кл.: 6 уч. (60%) – достатній рівень, 4уч. (40%) – середній рівень, якість знань – 60% (такі ж показники були у І семестрі 2022-2023 н.р). У 5 кл.: 2 уч. (20%) – високий рівень, 4 уч. (40%) – достатній рівень, 4уч. (40%) – середній рівень, якість знань – 60%. У 7 кл.: 8 уч. (57%) – достатній рівень, 6 уч. (43%) – середній рівень, якість знань – 57%. Якісний показник рівня знань у 8 кл.становить 50. Найнижчий показник рівня знань у 6 кл.: 1уч. (14%) – високий рівень знань, 1уч. (14%) – достатній рівень, 5 уч. (72%) - середній рівень, якість знань становить – 28% .
Зарубіжна література
Найкращі результати з предмету показали учні 8 класу (вч.___): 5 уч. (50%) – високий рівень, 4 уч. (40%) – достатній рівень, 1 уч. (10%) – середній рівень, якість знань становить 90 % (такі ж результати у І семестрі 2022-2023 н.р.). У 6 кл.: 1 уч. (14%) – високий рівень, 5 уч. (72%) – достатній рівень, 1 уч. (14%) – середній рівень, якість знань становить 86 % (показник не змінився). У 9 кл.: 4 уч. (40%) – високий рівень, 3 уч. (30%) – достатній рівень, 3 уч. (30%) – середній рівень, якість знань становить 70 % (показник не змінився у порівнянні з І семестром 2022-2023н.р.) У 5 кл. такі результати: 4 уч. (40%) – високий рівень, 2 уч.(20%)– достатній рівень, 4 уч. (40%) – середній рівень, якість знань становить 60 %. У 9 кл. такі результати: 4 уч. (40%) – високий рівень, 3 уч. (30%)– достатній рівень, 3 уч. (30%) – середній рівень, якість знань становить 70 %. Якість знань у 87 кл. (вч._______) становить 64,5% (+14,5% у порівнянні з І семестром 2022-2023 н.р.): 1 уч. (7,1%) – високий рівнь, 8 уч.(57,4%) – достатній рівень, 5уч. (35,5%) – середній рівень.
Географія
Пізнаємо природу
З географії найвищий показник якості знань в учнів 8 кл.(вч. _______): 0 уч. – високий рівень, 11 уч. (79%) – достатній рівень знань, 3 уч. (21%) – середній рівень знань, якість знань класу – 79 %(+29 % ніж у ІІ семестрі 2022-2023 н.р.). У 7 кл. 1 уч. (14%) – високий рівень, 3 уч. (43%) – достатній рівень, 3 уч. (43%) – середній рівень, якість знань – 57 % (-29%). У 6 кл. 0 уч. – високий рівень, 6 уч. (60%) – достатній рівень знань, 4 уч. (40%) – середній рівень знань, якість знань класу – 60 % (такі ж результати були у ІІ семестрі 2022-2023 н.р.). Якісний показник учнів 9 кл. – 55%(такий же показник був у ІІ семестрі 2022-2023 н.р. ).
Біологія
З біології (вч. ________) найкращі результати в учнів 7 кл. – 86 % (такий же показник в ІІ семестрі 2022-2023 н.р).: високий рівень - 1уч. (14%), 5 уч. (72%)– достатній рівень, 1 уч. (14%) - середній рівень знань. Хороші результати продемонстрували учні 9 класу, якість знань – 80 % (+10% ніж у І семестрі 2022-2023 н.р): учні з високим рівнем знань відсутні, 8 уч. (80 %) – достатній рівень, 2уч. (20%) - середній рівень. Учні 9 кл. мають такі результати: 1 уч. (11%) – високий рівень, 4уч. (44%) – достатній рівень, 4 уч. (44%) – середній рівень, якість знань – 55% (такий же показник в ІІ семестрі 2022-2023 н.р). Нижчий показник рівня якості знань у 8 класі: 1уч. (7%) – високий рівень, 8 (57%) – достатній рівень, 5 уч.(36%) – середній рівень, якість знань - 64% (+7%).
Історія України
З історії України найкращі результати мають учні 5 кл: 4 уч. (40%) – високий рівень, 2уч. (20%) – достатній рівень, 4 уч. (40%) – середній, якість знань – 60% . Учні 7 класу (вч.__________) мають такі результати: 5 уч. (50%) – високий рівень, 2 уч. (20%) – достатній рівень, 3 уч. (30%) - середній рівень, якість знань становить 70 %. Якісні показники знань в учнів 8 кл. (вч. _______) – 43%(-7%): 0 уч. – високий рівень, 6уч. (43%) – достатній рівень, 8 уч. (57%) – середній. Рівень знань учні 9кл. (вч. _________) – 45% (-15% ніж в ІІ семестрі 2022-2023 н.р.): високий рівень – 2 уч. (20%), 4 уч. (40%) – достатній рівень, 4 уч. (40%) – середній рівень знань (такий же показник в І семестрі 2022-2023 н.р)
Всесвітня історія
З всесвітньої історії найкращі результати продемонстрували учні 7 класу(вч. __________) – 72 % якість знань (-13 ніж у ІІ семестрі 2022-2023 н.р): високий рівень - 1уч. (15%), 4 уч. (57%) – достатній рівень, 2 уч. (28%) – середній рівень. Хороші результати показали учні 6 класу(вч. _______): високий рівень - 3 уч. (30%), 4 уч. (40%) – достатній рівень, 3 уч. (30%) – середній рівень, якість знань – 70 %. Якість знань у 9 кл. (вч. _______) становить 67%. (+7%ніж у ІІ семестрі 2022-2023н.р). Найнижчий якісний показник в учнів 8кл. (вч. ___________):0 уч. – високий рівень, 7 уч. (50%) – достатній, 7 уч.(50%) – середній рівень, якість знань – 50% (такий же результат був у ІІ семестрі 2022-2023н.р.).
Фізика
Найкращі показники якості знань з фізики (вч.________) в учнів 9 класу: показник якості знань в учнів – 89% рівень (+29% ніж у ІІ семестрі 2022-2023н.р.): 2уч. (22%) – високий рівень знань, 6уч. (67%) – достатній рівень знань, 1 уч. (11%) – середній. Учні 8 класу продемонстрували такі результати: високий рівень - 1уч.(7%), 10уч. (72%) - достатній рівень, 3 уч. (21%) – середній рівень, якість знань – 79%(+15%).
Хімія
Учні 9 кл. мають такі показники знань з хімії (вч.________): високий рівень – 1 уч. (11%), 4 уч. (44,5%) – достатній рівень, 4 уч. (44,5 %) – середній, якість знань – 56% (такий же результат був у ІІ семестрі 2022-2023 н.р.). Якісний показник знань учнів 7 класу становить 86%: 1 уч. (14%) – високий рівень, 5 уч. (72%) – достатній рівень, 1 уч. (14 %) – середній рівень. Показник якості знань учнів 8 класу – 64%.
Таким чином, результати засвідчили, що слід особливу увагу приділити учням, які мають по одному чи два бали достатнього або середнього рівня та спланувати корекційну роботу для покращення їх навчальних результатів.