ЗРАЗОК ОФОРМЛЕННЯ НАРАТИВНОГО ЗВІТУ ЗА МЕТОДИКОЮ WISC-IV

Про матеріал
Інтелект – це якість людини, що забезпечує його адаптацію до мінливих умов життя. Один з найвідоміших методів психологічної діагностики та визначення рівня інтелектуального розвитку дитини – Тест Векслера. Зразок оформлення наративного звіту за методикою WISC-IV
Перегляд файлу

WISC-IV

Звіт спеціаліста

ПІБ респондента:­­­­­­­­­­­­­­ ХХХХХХХХХХХ

Вік респондента: 8 років

Мета діагностики: визначення рівня інтелекту дитини                        

Основні дані: Дитина виховується у повній сім'ї. Батьки приділяють достатню увагу вихованню та розвитку дитини                                                                                                               

(аналіз первинної інформації про досліджуваного, наявність певних порушень, добробут (соціальна сфера), зібрані за допомогою батьків дитини. Слід звернути увагу на додаткові чинники, які можуть впливати на процес тестування та об’єктивність отриманих даних (напр., незвичайна медична історія дитини, яка дає право очікувати, що її відповіді будуть нетиповими для стандартизованих тестів та ін.)

Показники академічної успішності:  дитина навчається  за освітньою програмою початкової школи науково-педагогічного проекту «Інтелект України» у 3 класі, має відмінні оцінки.

1. Аналіз індексів та загального показника IQ

Індекси/ IQ

Характеристика

130 і вище

Дуже високий

120–129

Високий

110–119

Середньо-Високий

90–109

Середній

80–89

Середньо-Низький

70–79

Граничний

69 і нижче

Екстремально низький

 

За результатами проведення дослідження дитини, вдалося встановити, що за шкалою Вербальне розуміння дитина отримала індекс 128, процентильний ранг – 97 при довірчому інтервалі 120-133; за шкалою Перцептивне мислення – 135, процентильний ранг 99 при довірчому інтервалі 125-140; за шкалою Робоча пам’ять – 126, процентильний ранг 96 при довірчому інтервалі 116-132; за шкалою Швидкість обробки інформації – 131, процентильний ранг – 98 при довірчому інтервалі 118-136. Загальний бал (IQ) – 138 при процентильному рангу 138 з довірчим інтервалом 132-142. Ці дані свідчать про те, що дитина має дуже високий  рівень інтелекту, відносно інших дітей того самого віку. Тобто у дитини спостерігається інтелектуальна обдарованість.

За субтести  «Схожість» - дитина отримала 17 балів,за  «Словник» - 14, за  «Розуміння» - 13. Додаткові субтести не проводилися за жодною шкалою.  Загалом, за шкалою Вербальне розуміння дитина отримала індекс 128, процентильний процентильний ранг – 97 при довірчому інтервалі 120-133. Дані показники свідчать про те,  що дитина має високий  рівень вербального розуміння, відносно інших дітей того самого віку. Це є сильною стороною дитини, адже вона може чути співрозмовника, діяти згідно інструкції, отримувати знання через вербальне спілкування.

За субтести  «Дизайн блоків» - дитина отримала 18 балів,за  «Поняття в картинках» - 17, за  «Розмірковування з матрицями» - 12. Загалом, за шкалою Перцептивне мислення дитина отримала індекс – 135, процентильний ранг 99 при довірчому інтервалі 125-140. Дані показники свідчать про те,  що дитина має дуже високий  рівень розвитку перцептивного мислення, відносно інших дітей того самого віку. Дитина добре орієнтується в просторовій обробці даних.

За субтести  «Числовий ряд» - дитина отримала 14  балів,за  «Літерно-числова послідовність» - 15 балів. Загалом, за шкалою Робоча пам’ять дитина отримала індекс 126, процентильний ранг 96 при довірчому інтервалі 116-132. Дані показники свідчать про те, що функціонування робочої пам’яті дитини знаходиться на високому  рівні. Тобто дитині легко виконує   завдання, в яких потрібно тимчасово зберігати інформацію в пам’яті, виконувати маніпулятивні операції та отримувати результат. 

За субтести  «Кодування» - дитина отримала 19 балів,за  «Пошук символів» - 12 балів. Загалом, за шкалою Швидкість обробки інформації  дитина отримала індекс 131, процентильний ранг – 98 при довірчому інтервалі 118-136. Дані показники свідчать про  дуже високу здатність дитини швидко і правильно сканувати, встановлювати послідовність та розпізнавати просту візуальну інформацію.

Порівнявши розбіжності індексів по шкалам, можна встановити, що у дитини дуже високі показники по шкалам Перцептивне мислення та Швидкість обробки інформації, що може свідчити про дуже високі інтелектуальні здібності дитини. Індекси за шкалами Вербальне розуміння  та Робоча пам’ять знаходяться на високому  рівні в порівнянні з попередніми шкалами проте вони є складовою загального балу інтелекту, який свідчить про інтелектуальну обдарованість дитини.

2. Аналіз показників по субтестам за основними шкалами.

- визначення сильних та слабких сторін по кожному субтесту (аналізуючи отримані зважені бали та відповідний рівень розвитку)

- аналіз виконаних завдань та завдань, з виконанням яких виникали труднощі (аналізуючи рівень сформованості навичок, що вимірюються у субтесті)

Вербальне розуміння – «Схожість», «Словник», «Розуміння», додаткові* - «Інформація», «Словесні розмірковування»

За шкалою  Вербальне розуміння дівчинка отримала найвищі показники за субтест  «Схожість» Це свідчить про те, що дитина дуже добре може вербально міркувати та утворювати поняття; має гарне слухове розуміння, пам’ять, розуміє відмінності між істотними та неістотними особливостями. Це є сильними сторонами дитини. Дещо нижчі показники були отримані за шкалою «Розуміння». Це свідчить про те, що варто розвивати у дитини розуміння загальних принципів спілкування та соціальних ситуацій.

Перцептивне мислення – «Дизайн блоків», «Поняття в картинках», «Розмірковування з матрицями», додатковий* - «Завершення картинки»

За субтести  «Дизайн блоків» та «Поняття в картинках» дитина отримала однаково високі бали, які свідчать про те, що дівчинка має дуже добрі вміння аналізувати та синтезувати абстрактні зорові стимули; має добре розвинене абстрактне мислення. Дані показники є сильною стороною дитини. Відносно нижчі показники було отримано по субтесту «Розмірковування з матрицями», проте вважати їх слабкою стороною не доречно, адже вони є високими і складають дуже високий показник інтелекту у дитини.

Робоча пам'ять – «Числовий ряд», «Літерно-числова послідовність», додатковий* - «Арифметика»

За субтести «Числовий ряд» та  «Літерно-числова послідовність»  дитина отримала однаково високі показники. Це свідчить про те, що у дитини має добре розвинену слухову пам'ять, володіє навичками івловлювати послідовність, має достатню увагу та концентрацію;  має відмінну здатність до механічного повторення.

Швидкість обробки інформації – «Кодування», «Пошук символів», додатковий* – «Виключення»

За субтест  «Кодування» дитина отримала показник  19 балів. «Кодування» - це один з основних субтестів даної шкали. Дитина має добре розвинену короткочасну  пам’ять, зорове сприйняття, візуо-моторну координацію та  когнітивну гнучкість.

Аналізуючи отримані дані, можна сказати що дитина має дуже високі показники по всіх шкалах. в подальшому варто сприяти розвиткові пізнавальних інтересів дитини, адже завдяки їм формуються основні інтелектуальні вміння, необхідні для засвоєння знань, закладається основа для дальшого успішного оволодіння знаннями. Василь Сухомлинський зазначав, що до кожної дитини треба підхід. Тому батьки та вчителі повинні розвивати активну пізнавальну діяльність, зацікавлювати дитину різними видами завдань (пошукових, логічних, ігрових). 

- аналіз поведінкових проявів під час виконання субтестів.

Дівчинка емоційно позитивна.  Слухняна. Проявляє зацікавленість до роздаткового матеріалу та виконання завдань. Просить продовжити діяльність навіть після закінчення тестування. Стан розвитку уваги та концентрації відповідає віку дитини. Дивні прояви у поведінці та мовленні не спостерігалися.

3. Підсумок та ремомендації.

Отже, за результатами проведеного дослідження за Шкалою інтелекту Векслера для дітей вдалося встановити рівень IQ дитини – 138. Ці дані свідчать про те, що дитина має дуже високий  рівень інтелекту, відносно інших дітей того самого віку. Тобто у дитини спостерігається інтелектуальна обдарованість. З метою подальшого гармонійного розвитку такої дитини,  варто дотримуватися наступних рекомендацій. Важливою умовою для розвитку обдарованої особистості школяра є застосування інноваційних форм роботи в освітньому середовищі, серед яких варто відзначити:

 • використання в навчально-виховному процесі особистісно орієнтованого підходу, елементів диференційованого навчання, проведення нестандартних уроків;

• додаткові заняття з обдарованою дитиною, підготовка до олімпіад, проведення інтелектуальних ігор, дискусій, консультацій, тренінгових занять;

• відвідування дитиною  предметних і творчих гуртків за здібностями, а також спортивних секцій за інтересами;

• використання сучасних засобів інформації (Інтернет, медіатека, комп’ютерні ігри з предметів, електронна енциклопедія);

• впровадження до навчальних закладів гірського регіону дистанційного навчання.

Як висновок, варто сказати, що обдарованість варто підтримувати, а не змушувати дитину розвиватися в тій  сфері діяльності, яка буде їй нецікавою. Варто створити спеціальне середовище для дитини, аби не перевантажувати її, давати можливість відволікатися від інтелектуальної діяльності.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маркова Наталія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 січня 2021
Переглядів
4628
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку