Зустріч з казкою. Моя улюблена казка

Про матеріал
Формувати вміння вибирати найцікавіші уривки із улюблених народних казок, розвивати стійкі читацькі інтереси, на прикладі героїв казок зосередитись на моральних акцентах у них боротьби добра і зла, красивого і потворного; зосередитись на проблемі вибору людиною своєї життєвої позиції, плекати культ героїчної особи, виховувати гуманізм та високі моральні якості; виховувати дитину, яка втілюватиме здобуті знання у життя
Перегляд файлу

Тема уроку: Зустріч з казкою. Моя улюблена казка.

Мета уроку: Формувати вміння вибирати найцікавіші уривки із улюблених народних казок, розвивати стійкі читацькі інтереси, на прикладі героїв казок зосередитись на моральних акцентах у них боротьби добра і зла, красивого і потворного; зосередитись на проблемі вибору людиною своєї життєвої позиції, плекати культ героїчної особи, виховувати гуманізм та високі моральні якості; виховувати дитину, яка втілюватиме здобуті знання у життя.

Тип уроку: Урок позакласного читання.

Обладнання: Збірники казок, малюнки-ілюстрації, плакати, презентації казок, створені учнями таблиці.


Казка кличе нас у мандри, велить бути в житті сміливими і мудрими, долати перешкоди й біди і не забувати добра світового, бо тільки цим і вимірюється наша людська сутність.
В. Шевчук

Вислови на дошці: «Мудрий не той, хто багато знає, а той, чиї знання корисні» (Есхіл)
«Немає користі читати книгу і не робити того, чому ця книга навчає» (Св. Тихон)

Хід уроку

I.Організаційний момент

Привітання, перевірка стану готовності учнів до уроку.

II.Створення доброзичливої обстановки.

Правила: слухати і чути, занотовувати, бути активними, висловлюватися виразно, емоційно, по черзі.

III. Вступне слово вчителя

Ви перегорнули чимало казкових сторінок, які відкрили вам світ фантазії і мудрості нашого народу, подумки подорожували летючим кораблем, відповідали на складні питання.
В. Сухомлинський писав: «Казки, прочитані у дитячому віці, назавжди відкладають у серці зернятка людяності, з яких складається совість».
Вони змушують задуматися над проблемами реального життя, вибором друзів, поведінки, правильного рішення.
Сьогодні урок не зовсім звичайний: про казки будуть говорити учні-дослідники.
Учні отримують завдання: згадані казки записати у таблицю.


IV. Основна частина

Дослідження 1: Скільки книг може прочитати в середньому за життя людина?
Якщо читати 3 книги в місяць протягом 60 років, то виходить 2000. Кажуть, в житті можна прочитати 10 книг, але щоб дізнатись яких, для цього треба прочитати тисячі.
Перелік книг, які впливають на людське життя.
Опитування класу про улюблені книги.

Дослідження 2: «Казка стукає у двері, привітаємо її, і щоб там не говорили, ми впізнаємо її».
Конкурс-розминка «Що я знаю про казку».

  1. Якими словами розпочинаються казки?
  2. Яким словом називається початок казки?
  3. Де найчастіше відбувається дія казки?
  4. Які числа повторюються у казках?
  5. Які чарівні предмети фігурують у казках?
  6. Кого з фантастичних героїв ми можемо назвати?
  7. Як зазвичай закінчується казка?
     

Дослідження 3: Літературна вікторина «Впізнай героя казки».

  1. «А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу – покотився дорогою» (Колобок)
  2. Каже Мишка: «Отут я й буду жити» (Рукавиця)
  3. «Бігла через місточок – ухопила кленовий листочок» (Коза-Дереза)
  4. «Не плачте, діду, не плачте, бабо, я знесу нове яєчко» (Курочка Ряба)
  5. «Котику-Братику, несе мене лисичка. Порятуй мене» (Котик і Півень)
  6. «От Лисичка до глечика – голова не влазить» (Лисичка й Журавель)

Дослідження 4: Презентації дітьми казок «Сірко», «Котигорошко», «Лисичка й Журавель».

Дослідження 5: Демонстрація виготовленої учнем збірки казок про тварин.

Фізкультхвилинка «Україно, ти моя надія».

Дослідження 6: Інсценізація казки «Лисиця і Журавель». Учні-актори звертаються до класу з питаннями:

  • Чому навчає ця казка?
  • Що значить бути справжнім другом?

Дослідження 7: Презентація власної казки (на основі життя класу) «Казкова школа».

Дослідження 8: Розповідь про  криворізькі казки. Переказ двох із них «Лисиця», «Хто перший?».

Дослідження 9: Знайомство з книжковою виставкою «Казка – давній і мудрий порадник» (бесіда-рекомендація). Казки нашої бібліотеки й які найпоширеніші казки читачів нашої бібліотеки.

Дослідження 10: Малюнки й фото до казок. Колаж малюнків учнів 5-А класу.

Дослідження 11: Бесіда за складеною учнями таблицею:

№ з/п

Назва казки

Тема (про що казка?)

Чому навчила

 

 

 

 

 

V. Висновки

Казки – це багата народна спадщина, яку створювали люди віками.
Казки привчають бути уважнішими, добрішими, чутнішими.

«Тисячі речей забудете, а тих хвилин, коли любима мама чи бабуся розповідала казки, не забудете ніколи». І. Франко

VI. «Хто слухав казку, тому бубликів в’язку». Підбиття підсумків.

Метод «Незакінчене речення»:

  1. Сьогодні на уроці я зрозумів…
  2. Я навчився… Отже, я вмію…
  3. Я переконався… Отже, я впевнений…
  4. Я замислився... Тому я хотів би…

Нагородження кращих дослідників.

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
1609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку