Тема уроку: Зустріч з казкою. Моя улюблена казка.
Мета уроку: Формувати вміння вибирати найцікавіші уривки із улюблених народних казок, розвивати стійкі читацькі інтереси, на прикладі героїв казок зосередитись на моральних акцентах у них боротьби добра і зла, красивого і потворного; зосередитись на проблемі вибору людиною своєї життєвої позиції, плекати культ героїчної особи, виховувати гуманізм та високі моральні якості; виховувати дитину, яка втілюватиме здобуті знання у життя.
Тип уроку: Урок позакласного читання.
Обладнання: Збірники казок, малюнки-ілюстрації, плакати, презентації казок, створені учнями таблиці.
Казка кличе нас у мандри, велить бути в житті сміливими і мудрими, долати перешкоди й біди і не забувати добра світового, бо тільки цим і вимірюється наша людська сутність.
В. Шевчук
Вислови на дошці: «Мудрий не той, хто багато знає, а той, чиї знання корисні» (Есхіл)
«Немає користі читати книгу і не робити того, чому ця книга навчає» (Св. Тихон)
Хід уроку
I.Організаційний момент
Привітання, перевірка стану готовності учнів до уроку.
II.Створення доброзичливої обстановки.
Правила: слухати і чути, занотовувати, бути активними, висловлюватися виразно, емоційно, по черзі.
III. Вступне слово вчителя
Ви перегорнули чимало казкових сторінок, які відкрили вам світ фантазії і мудрості нашого народу, подумки подорожували летючим кораблем, відповідали на складні питання.
В. Сухомлинський писав: «Казки, прочитані у дитячому віці, назавжди відкладають у серці зернятка людяності, з яких складається совість».
Вони змушують задуматися над проблемами реального життя, вибором друзів, поведінки, правильного рішення.
Сьогодні урок не зовсім звичайний: про казки будуть говорити учні-дослідники.
Учні отримують завдання: згадані казки записати у таблицю.
IV. Основна частина
Дослідження 1: Скільки книг може прочитати в середньому за життя людина?
Якщо читати 3 книги в місяць протягом 60 років, то виходить 2000. Кажуть, в житті можна прочитати 10 книг, але щоб дізнатись яких, для цього треба прочитати тисячі.
Перелік книг, які впливають на людське життя.
Опитування класу про улюблені книги.
Дослідження 2: «Казка стукає у двері, привітаємо її, і щоб там не говорили, ми впізнаємо її».
Конкурс-розминка «Що я знаю про казку».
Дослідження 3: Літературна вікторина «Впізнай героя казки».
Дослідження 4: Презентації дітьми казок «Сірко», «Котигорошко», «Лисичка й Журавель».
Дослідження 5: Демонстрація виготовленої учнем збірки казок про тварин.
Фізкультхвилинка «Україно, ти моя надія».
Дослідження 6: Інсценізація казки «Лисиця і Журавель». Учні-актори звертаються до класу з питаннями:
Дослідження 7: Презентація власної казки (на основі життя класу) «Казкова школа».
Дослідження 8: Розповідь про криворізькі казки. Переказ двох із них «Лисиця», «Хто перший?».
Дослідження 9: Знайомство з книжковою виставкою «Казка – давній і мудрий порадник» (бесіда-рекомендація). Казки нашої бібліотеки й які найпоширеніші казки читачів нашої бібліотеки.
Дослідження 10: Малюнки й фото до казок. Колаж малюнків учнів 5-А класу.
Дослідження 11: Бесіда за складеною учнями таблицею:
№ з/п |
Назва казки |
Тема (про що казка?) |
Чому навчила |
|
|
|
|
V. Висновки
Казки – це багата народна спадщина, яку створювали люди віками.
Казки привчають бути уважнішими, добрішими, чутнішими.
«Тисячі речей забудете, а тих хвилин, коли любима мама чи бабуся розповідала казки, не забудете ніколи». І. Франко
VI. «Хто слухав казку, тому бубликів в’язку». Підбиття підсумків.
Метод «Незакінчене речення»:
Нагородження кращих дослідників.