Предмет психології вищої школи – закономірності функціонування психіки викладача і студента та соціально-психологічні особливості їх взаємодії. Завдання психології вищої школи: Дослідження психологічних проблем підготовки науково-педагогічних кадрів, зокрема, становлення особистості майбутнього фахівця під час навчання у ВНЗ. Вивчення психологічних проблем наукової творчості викладачів та студентів. Вивчення психологічної готовності 1 курсів до навчання та розробка засад їх успішної адаптації. Вивчення стану взаємин викладачів та студентів з метою оптимізації їх успішної взаємодії. Підвищення рівня психологічної культури викладачів та студентів. Надання психологічної допомоги всім учасникам педагогічного процесу.
Зв’язок ПВШ з іншими науками. Психологія вищої школи як галузь психологічних знань має тісні зв’язки з іншими галузями науки психології: зв’язок із педагогічною психологією визначається розв’язанням завдань управління навчанням студентів, забезпечення умов ефективного їх учіння, розробки принципів організації виховання студентської молоді; зв’язок із віковою психологією забезпечується загальним принципом аналізу студентського віку як пізньої юності або ранньої дорослості; соціальна психологія дає загальні орієнтири для аналізу студентської групи, визначення етапів її розвитку, забезпечення умов ефективності педагогічного спілкування і взаємин викладачів зі студентами.
Є зв’язок також з іншими галузями психології: психодіагностика, психологія наукової творчості, психологія праці та ін., які набули статусу самостійних галузей психологічної науки. Також ПВШ має зв’язки з такими науками як:філософія освіти. Економіка вищої школи;Методологія наково-педагогічних досліджень;Педагогіка вищої школи;Ергономіка;Анатомія і фізіологія молоді тощо.
Останнім часом інтенсивно розвивається акмеологія – галузь психологічної науки, яка вивчає феноменологію, закономірності та механізми розвитку людини на щаблі зрілості, зокрема досягнення нею високого рівня професійної майстерності; педагогічний менеджмент – спеціальний напрямок теорії менеджменту, який досліджує управління закладом освіти, роботою з класом, академічною групою (аудиторією).
Тісний міждисциплінарний зв’язок психології вищої школи з педагогікою вищої школи. Так, наприклад, розв’язуючи власне педагогічну (дидактичну) проблему методів навчання у ВНЗ, дослідник за допомогою психологічних методів вивчає пізнавальну діяльність студентів, ефективність якої зі свого боку залежить від психолого-педагогічного обґрунтування методів викладання.
До речі, Л. С. Виготський підкреслював, що педагогічна психологія повинна виступати не лише в ролі консультанта і порадника для педагогіки. Її завдання полягають у психологічному обґрунтуванні навчання і виховання людей на основі спеціальних психологічних досліджень, проведених у процесі навчально-виховної діяльності особистості та спрямованих на розв’язання педагогічних проблем. Л. С. Виготський
ВИСНОВОК Ознайомлення з новітніми науковими здобутками психології вищої школи нікому не завадить. Через брак психолого-педагогічних знань знаючи свою науку, недостатньо володіють педагогічною майстерністю, не прагнуть вдосконалювати навчальний процес на науково-психологічному підґрунті. Часто вони формують власний стиль викладання, не враховуючи до того ж ні психологічні особливості віку, ні пріоритети особистісного зростання майбутніх фахівців, ні індивідуально-психологічні відмінності студентів. Тому зв'язок психології вищої школи з іншими галузями психологічних знань є дуже важливим .