Зв'язок психології вищої школи з іншими галузями психологічних знань. Виконала Вівчарук Христина
Номер слайду 2
Предмет психології вищої школи – закономірності функціонування психіки викладача і студента та соціально-психологічні особливості їх взаємодії. Завдання психології вищої школи: Дослідження психологічних проблем підготовки науково-педагогічних кадрів, зокрема, становлення особистості майбутнього фахівця під час навчання у ВНЗ. Вивчення психологічних проблем наукової творчості викладачів та студентів. Вивчення психологічної готовності 1 курсів до навчання та розробка засад їх успішної адаптації. Вивчення стану взаємин викладачів та студентів з метою оптимізації їх успішної взаємодії. Підвищення рівня психологічної культури викладачів та студентів. Надання психологічної допомоги всім учасникам педагогічного процесу.
Номер слайду 3
Основні категорії психології вищої школи «ПВШ»: Навчання, виховання і розвиток;Професійна мотивація;Професійна спрямованість;Професійно-педагогічне спілкування;Професіоналізація;«Я-концепція»;Професійна адаптація.
Номер слайду 4
Зв’язок ПВШ з іншими науками. Психологія вищої школи як галузь психологічних знань має тісні зв’язки з іншими галузями науки психології: зв’язок із педагогічною психологією визначається розв’язанням завдань управління навчанням студентів, забезпечення умов ефективного їх учіння, розробки принципів організації виховання студентської молоді; зв’язок із віковою психологією забезпечується загальним принципом аналізу студентського віку як пізньої юності або ранньої дорослості; соціальна психологія дає загальні орієнтири для аналізу студентської групи, визначення етапів її розвитку, забезпечення умов ефективності педагогічного спілкування і взаємин викладачів зі студентами.
Номер слайду 5
Є зв’язок також з іншими галузями психології: психодіагностика, психологія наукової творчості, психологія праці та ін., які набули статусу самостійних галузей психологічної науки. Також ПВШ має зв’язки з такими науками як:філософія освіти. Економіка вищої школи;Методологія наково-педагогічних досліджень;Педагогіка вищої школи;Ергономіка;Анатомія і фізіологія молоді тощо.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
На принципах діяльнісного підходу, який розроблено О. М. Леонтьєвим у загальній психології, аналізується як діяльність студентів – учіння, так і науково-педагогічна діяльність викладача.
Номер слайду 8
Останнім часом інтенсивно розвивається акмеологія – галузь психологічної науки, яка вивчає феноменологію, закономірності та механізми розвитку людини на щаблі зрілості, зокрема досягнення нею високого рівня професійної майстерності; педагогічний менеджмент – спеціальний напрямок теорії менеджменту, який досліджує управління закладом освіти, роботою з класом, академічною групою (аудиторією).
Номер слайду 9
Тісний міждисциплінарний зв’язок психології вищої школи з педагогікою вищої школи. Так, наприклад, розв’язуючи власне педагогічну (дидактичну) проблему методів навчання у ВНЗ, дослідник за допомогою психологічних методів вивчає пізнавальну діяльність студентів, ефективність якої зі свого боку залежить від психолого-педагогічного обґрунтування методів викладання.
Номер слайду 10
К. Д. Ушинський зазначав, що психологія є однією з найбільш необхідних дисциплін для педагога, бо він у процесі виховання постійно перебуває в колі психологічних явищ, які притаманні вихованцю. К. Д. Ушинський
Номер слайду 11
До речі, Л. С. Виготський підкреслював, що педагогічна психологія повинна виступати не лише в ролі консультанта і порадника для педагогіки. Її завдання полягають у психологічному обґрунтуванні навчання і виховання людей на основі спеціальних психологічних досліджень, проведених у процесі навчально-виховної діяльності особистості та спрямованих на розв’язання педагогічних проблем. Л. С. Виготський
Номер слайду 12
ВИСНОВОК Ознайомлення з новітніми науковими здобутками психології вищої школи нікому не завадить. Через брак психолого-педагогічних знань знаючи свою науку, недостатньо володіють педагогічною майстерністю, не прагнуть вдосконалювати навчальний процес на науково-психологічному підґрунті. Часто вони формують власний стиль викладання, не враховуючи до того ж ні психологічні особливості віку, ні пріоритети особистісного зростання майбутніх фахівців, ні індивідуально-психологічні відмінності студентів. Тому зв'язок психології вищої школи з іншими галузями психологічних знань є дуже важливим .