Звичайні дроби. Конспект уроку 6 клас

Про матеріал
Звичайні дроби. Конспект уроку 6 клас + Самостійна робота Тема: Звичайні дроби Мета: Узагальнення та систематизація знань з теми звичайні дроби, а саме поняття звичайного дробу та порівняння звичайних дробів. Розвивати розумову активність, пам'ять, увагу, мислення, вміння аналізувати і узагальнювати. Виховувати уважність, працьовитість, кмітливість, самостійність, загальну культуру; інтерес до навчання, до математики. Тип уроку: Комбінований.
Перегляд файлу

Тема: Звичайні дроби

Мета: Узагальнення та систематизація знань з теми звичайні дроби, а саме поняття звичайного дробу та порівняння звичайних дробів.

Розвивати  розумову активність, пам'ять, увагу, мислення, вміння аналізувати і узагальнювати.

Виховувати уважність, працьовитість, кмітливість, самостійність, загальну культуру;  інтерес до навчання, до математики.

Тип уроку: Комбінований.

Хід уроку

  1.               Організаційна частина

Привітання. Перевірка наявності учнів та готовність їх до уроку.

  1.               Актуалізація опорних знань

Ми завжди розпочинаємо урок з того що згадуємо тему попереднього уроку та записуємо тему сьогоднішнього. Але сьогодні для того щоб записати тему розгадаємо кросворд.

  1.               У записі звичайного дробу це число показує на скільки частин поділили.
  2.               Як називається дріб у якого чисельник менший за знаменник?
  3.               Дріб у якого чисельник більший за знаменник.
  4.               У записі дробу це число означає скільки частин взяли.
  5.               Яким числом можна записати неправильний дріб?
  6.               Неправильний дріб у порівнянні з 1 який?
  7.               Правильний дріб у порівнянні з 1 який?
  8.               Число що містить риску називається?

Як видно з кросворду тема сьогоднішнього уроку «Звичайні дроби» напишемо її.

Вперше розпочали записувати дроби в Індії, тільки там писали їх навпаки і без риски.

А в тому вигляді, що ми звикли їх бачити використовували перші араби. В Стародавній  Русі дроби називали ламаними.

  1.               Закріплення знань та вмінь

На сьогоднішньому уроці ми з вами повторимо як порівнювати дроби.

Ми уже згадували, що правильний дріб менший за 1, а неправильний більший або дорівнює 1.

Звідси, ми звами можемо зробити висновок, який дріб більший?

Завдання 1. Порівняти дроби

  1.               і ;  2) і ; 3) і ;  4) і .

 

Але не завжди нам доводиться порівнювати правильні з неправильними дробами.  Ми з вами вчилися порівнювати також дроби, у яких одинакові знаменники. Знаменник вказує на скільки частин поділили. Якщо ділимо на однакову кількість частин то ці частини рівні. Де більше частин той дріб і більший.

 

 Завдання 2. Порівняти дроби

    1. і                2.  і                 3.  і  .

А якщо в нас одинакові знаменники то кількість частин яких взяли однакова. Де буде більша частини?

Завдання 3. Порівняти дроби

1) і ;     2) і .

А якщо у нас є неправильні дроби з різними чисельниками та знаменниками. Як їх порівняти?

 

Завдання 4. Порівняти дроби

1)   і  2) і ;  3)   і  4)    і

Ще ми звами повторимо, як знаходити дріб від числа та число за дробом.

Якщо нам відоме все число, а потрібно знайти його частину за дробом, то що ми робимо? А якщо нам потрібно знайти все число, а його частина нам відома?

Задача 5. Турист пройшов 20 кілометрів шляху.  він пройшов полем, – лісом, а решту шляху – уздовж  шосе. Скільки шляху він пройшов уздовж шосе?

 Задача 6. Кролик з’їдає 48 г зерна. Це становить маси його денного корму. Скільки грамів корму з’їдає кролик щодня?

  1.               Перевірка знань та вмінь

Самостійна робота

Варіант № 1

  1.               Розташувати в порядку зростання

,  , , .

  1.               Записати в вигляді мішаного числа

,  .

  1.               У кошику 14 кг яблук. яблук з’їли. Скільки яблук залишилося?
  2.               Скільки в бідоні молока , якщо   цього молока становить 15 літрів?

Самостійна робота

Варіант № 2

  1.               Розташувати в порядку зростання

,  , , .

  1.               Записати в вигляді мішаного числа

,  .

  1.               У кошику 15 кг яблук. яблук з’їли. Скільки яблук залишилося?
  2.               Скільки в бідоні молока , якщо   цього молока становить 14 літрів?
  3.               Підсумок уроку

Сьогодні ми повторили,  як порівнювати звичайні дроби. Та згадали як розв’язуються задачі на  знаходження числа за дробом  та дробу від числа.

  1.               Домашнє завдання

№ 937, 938 Це задачі на знаходження дробу від числа. Аналогічні виконувались на уроці.


Самостійна робота

Варіант № 1

  1. Розташувати в порядку зростання

,  , , .

  1. Записати в вигляді мішаного числа

,  .

  1.               У кошику 14 кг яблук. яблук з’їли. Скільки яблук залишилося?
  2.               Скільки в бідоні молока , якщо   цього молока становить 15 літрів?

Самостійна робота

Варіант № 2

  1. Розташувати в порядку зростання

,  , , .

  1. Записати в вигляді мішаного числа

,  .

  1.               У кошику 15 кг яблук. яблук з’їли. Скільки яблук залишилося?
  2.               Скільки в бідоні молока , якщо   цього молока становить 14 літрів?

Самостійна робота

Варіант № 1

  1. Розташувати в порядку зростання

,  , , .

  1. Записати в вигляді мішаного числа

,  .

  1.               У кошику 14 кг яблук. яблук з’їли. Скільки яблук залишилося?
  2.               Скільки в бідоні молока , якщо   цього молока становить 15 літрів?

Самостійна робота

Варіант № 2

  1. Розташувати в порядку зростання

,  , , .

  1. Записати в вигляді мішаного числа

,  .

  1.               У кошику 15 кг яблук. яблук з’їли. Скільки яблук залишилося?
  2.               Скільки в бідоні молока , якщо   цього молока становить 14 літрів?

1.  У магазин завезли 714 кг яблук. За перший день продали ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ - ЗАДАЧІ НА ПОВТОРЕННЯ - Математика 5 клас - Н.А. Тарасенкова - підручник усіх яблук, а за другий — ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ - ЗАДАЧІ НА ПОВТОРЕННЯ - Математика 5 клас - Н.А. Тарасенкова - підручник усієї площі. Скільки Яблук продали за 2 дні?

2. У саду 300 дерев. З них ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ - ЗАДАЧІ НА ПОВТОРЕННЯ - Математика 5 клас - Н.А. Тарасенкова - підручник становлять груші, ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ - ЗАДАЧІ НА ПОВТОРЕННЯ - Математика 5 клас - Н.А. Тарасенкова - підручник — яблуні, а решту — сливи. Скільки в саду груш, яблунь, слив?

3. Липовий цвіт при сушінні втрачає ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ - ЗАДАЧІ НА ПОВТОРЕННЯ - Математика 5 клас - Н.А. Тарасенкова - підручник своєї маси. Скільки треба взяти свіжої липи, щоб отримати 12 кг сухого липового цвіту?

4. Скільки треба змолотити пшениці, щоб одержати 24 кг борошна, якщо маса борошна становить ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ - ЗАДАЧІ НА ПОВТОРЕННЯ - Математика 5 клас - Н.А. Тарасенкова - підручник маси пшениці?

5. На екскурсію до Канева зібралося 28 учнів, що становить ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ - ЗАДАЧІ НА ПОВТОРЕННЯ - Математика 5 клас - Н.А. Тарасенкова - підручник кількості учнів класу. Скільки учнів у класі?

6. З ящика масою 60 кг взяли ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ - ЗАДАЧІ НА ПОВТОРЕННЯ - Математика 5 клас - Н.А. Тарасенкова - підручник бананів, а решту поділили порівну між 6 покупцями. Скільки кілограмів бананів придбав кожен покупець?

7. У пекарні спекли 100 булочок з маком, що становить ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ - ЗАДАЧІ НА ПОВТОРЕННЯ - Математика 5 клас - Н.А. Тарасенкова - підручник булочок зі згущеним молоком. Яких булочок спекли менше і на скільки?

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
15 березня 2023
Переглядів
658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку