Тема: Звичайні дроби
Мета: Узагальнення та систематизація знань з теми звичайні дроби, а саме поняття звичайного дробу та порівняння звичайних дробів.
Розвивати розумову активність, пам'ять, увагу, мислення, вміння аналізувати і узагальнювати.
Виховувати уважність, працьовитість, кмітливість, самостійність, загальну культуру; інтерес до навчання, до математики.
Тип уроку: Комбінований.
Хід уроку
Привітання. Перевірка наявності учнів та готовність їх до уроку.
Ми завжди розпочинаємо урок з того що згадуємо тему попереднього уроку та записуємо тему сьогоднішнього. Але сьогодні для того щоб записати тему розгадаємо кросворд.
Як видно з кросворду тема сьогоднішнього уроку «Звичайні дроби» напишемо її.
Вперше розпочали записувати дроби в Індії, тільки там писали їх навпаки і без риски.
А в тому вигляді, що ми звикли їх бачити використовували перші араби. В Стародавній Русі дроби називали ламаними.
На сьогоднішньому уроці ми з вами повторимо як порівнювати дроби.
Ми уже згадували, що правильний дріб менший за 1, а неправильний більший або дорівнює 1.
Звідси, ми звами можемо зробити висновок, який дріб більший?
Завдання 1. Порівняти дроби
Але не завжди нам доводиться порівнювати правильні з неправильними дробами. Ми з вами вчилися порівнювати також дроби, у яких одинакові знаменники. Знаменник вказує на скільки частин поділили. Якщо ділимо на однакову кількість частин то ці частини рівні. Де більше частин той дріб і більший.
Завдання 2. Порівняти дроби
1. і 2. і 3. і .
А якщо в нас одинакові знаменники то кількість частин яких взяли однакова. Де буде більша частини?
Завдання 3. Порівняти дроби
1) і ; 2) і .
А якщо у нас є неправильні дроби з різними чисельниками та знаменниками. Як їх порівняти?
Завдання 4. Порівняти дроби
1) і 2) і ; 3) і 4) і
Ще ми звами повторимо, як знаходити дріб від числа та число за дробом.
Якщо нам відоме все число, а потрібно знайти його частину за дробом, то що ми робимо? А якщо нам потрібно знайти все число, а його частина нам відома?
Задача 5. Турист пройшов 20 кілометрів шляху. він пройшов полем, – лісом, а решту шляху – уздовж шосе. Скільки шляху він пройшов уздовж шосе?
Задача 6. Кролик з’їдає 48 г зерна. Це становить маси його денного корму. Скільки грамів корму з’їдає кролик щодня?
Самостійна робота
Варіант № 1
, , , .
, .
Самостійна робота
Варіант № 2
, , , .
, .
Сьогодні ми повторили, як порівнювати звичайні дроби. Та згадали як розв’язуються задачі на знаходження числа за дробом та дробу від числа.
№ 937, 938 Це задачі на знаходження дробу від числа. Аналогічні виконувались на уроці.
Самостійна робота
Варіант № 1
, , , .
, .
Самостійна робота
Варіант № 2
, , , .
, .
Самостійна робота
Варіант № 1
, , , .
, .
Самостійна робота
Варіант № 2
, , , .
, .
1. У магазин завезли 714 кг яблук. За перший день продали усіх яблук, а за другий — усієї площі. Скільки Яблук продали за 2 дні? 2. У саду 300 дерев. З них становлять груші, — яблуні, а решту — сливи. Скільки в саду груш, яблунь, слив? 3. Липовий цвіт при сушінні втрачає своєї маси. Скільки треба взяти свіжої липи, щоб отримати 12 кг сухого липового цвіту? 4. Скільки треба змолотити пшениці, щоб одержати 24 кг борошна, якщо маса борошна становить маси пшениці? 5. На екскурсію до Канева зібралося 28 учнів, що становить кількості учнів класу. Скільки учнів у класі? 6. З ящика масою 60 кг взяли бананів, а решту поділили порівну між 6 покупцями. Скільки кілограмів бананів придбав кожен покупець? 7. У пекарні спекли 100 булочок з маком, що становить булочок зі згущеним молоком. Яких булочок спекли менше і на скільки? |
|||
|
|
|
|