Звідки береться енергія.

Про матеріал
Продовжувати знайомство учнів з поняттям“енергія”, деякими видами енергії, що використовують люди; дати уявлення про взаємозв'язок частин довкілля на основі обміну енергією; про Сонце як джерело енергії на Землі; показати, для чого енергія необхідна нашому організму і шляхи її постачання; дати поняття про поновлювані та непоновлювані джерела енергії; дослідити здатність поглинати сонячну енергію різноманітними тілами, визначити можливість використання цього явища в побуті.
Перегляд файлу

Тема. Звідки береться енергія.

Мета: продовжувати знайомство учнів з поняттям“енергія”, деякими видами енергії, що використовують люди; дати уявлення про взаємозв'язок частин довкілля на основі обміну енергією; про Сонце як джерело енергії на Землі; показати, для чого енергія необхідна нашому організму і шляхи її постачання; дати поняття про поновлювані та непоновлювані джерела енергії; дослідити здатність поглинати сонячну енергію різноманітними тілами, визначити можливість використання цього явища в побуті.

Обладнання: освітлювальні прилади, словники , роздаткові матеріали , таблиці.

Девіз уроку:

„Все прекрасне на Землі від Сонця,

а все гарневід людини

          

Хід заняття.

І Організаційний момент

ІІ Перевірка домашнього завдання

ІІІАктуалізація опорних знань

Мозкова атака

1.Який розділ ми зараз вивчаємо?

2.Які сили діють у довкіллі?

3. Що повинні мати тіла, щоб мати можливість виконувати роботу?

4. Що таке“енергія”?

( Енергію не можна побачити, але вона постійно присутня абсолютно скрізь і можна побачити її прояви (можна, як приклад, описати закипання води). Тому одне із визначень поняття “енергія” – це здатність виконувати роботу.)

3.А чи можна відчути енергію за допомогою органів чуття?

(Нагадати , які у людини є органи чуття)

-На дотик ми можемо визначити, що сніг холодний, а піч - гаряча..Дітей можна підвести до опалювальної батареї і запропонувати їм доторкнутися до них )

Це теплова енергія.

-Наші очі добре бачать при світлі, тому ми можемо читати,шити, прибирати в кімнаті, спостерігати за літаком в небі... Вдень ми можемо читати на вулиці і вдома, тому що світить сонце. Вечері, коли сонце заходить, для того, щоб бачити, ми включаємо електричні лампочки. Сонце та електричні лампочки дають нам світло.

Це світлова енергія.

Фізкультхвилинка

3. Звідки взялась енергія, що дозволила нам виконати фізичні вправи?

 (Ми одержуємо енергію з їжі, яку споживаємо. Завдяки цій енергії ми готуємо уроки, їздимо на велосипеді, граємо в спортивні ігри, ця енергія зігріває наше тіло.)

Робота з картками у парах

4. Але як “запаслась” цією енергією наша їжа, будь то морква, хліб, молоко чи ковбаса?

V.Мотивація навчальної діяльності

Розгадування загадок

-Що сходить без насіння?

- Без дров , без вогню , а світить і гріє?

ІV Повідомлення теми і мети уроку.

VІ Вивчення нового матеріалу.

Розгорнутий план розповіді

1.Сонце – розжарене небесне тіло . Воно посилає на Землю свої промені, які несуть світло і тепло.(Робота зі словником)

2.Сонячні промені не можуть проникати через непрозорі тіла(дослід : листком паперу закрити очі)

   -сонячні промені несуть світло – світлову енергію і тепло – теплову

енергію , без чого неможливе життя на Землі.

   - зміна пір року залежить від висоти сонця.

3 Сонячна енергія поглинається твердими тілами, рідинами та газами (річка , повітря , камінь)

Кругообіг води. Вода покриває ¾ поверхні Землі. За одну хвилину під дією сонячного тепла з поверхні водойм Землі випаровується 1 млрд. т води. Після охолодження пари утворюються хмари, випадає дощ і сніг. Опади частково проникають у грунт. Грунтові води повертаються на поверхню землі через коріння рослин, джерела, насоси тощо. Отже , двигуном кругообігу є енергія Сонця.

4. Живі організми постійно споживають енергію. Джерело енергії – Сонце. Від Сонця через рослини - до тварин і до людей.

5.А яку енергію використовують трамваї, тролейбуси, автобуси, автомобілі, які їдуть повз нас вулицею?

Вони використовують електричну енергію, енергію бензину або газу.

Бензин добувають із нафти. А от нафту, вугілля та природний газ люди добувають з-під землі та називають викопним паливом. Це паливо почало утворюватись мільйони років тому із відмираючих рослин та тварин. Вугілля почало утворюватись в болотах, на дно яких падали великі дерева та папороті, укладались товстими шарами, в яких тиск і тепло поступово перетворювали ці рослини у вугілля. Нафта та природний газ утворювались

із відмираючих рослин і тварин, що падали на дно теплих морів. Ці види палива містять енергію, одержану рослинами від сонця мільйони років тому.

VІІ Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота з підручником.

Гімнастика для очей.

2.Робота з картками.

(сонце –напрямки – промені – висота сонця – літо – зима- ніч )

(рослини – живлення – енергія Сонця – висновок)

3.Робота з таблицею «Форми та джерела енергії»

4.Як це не сумно, запаси паливних ресурсів обмежені, і тому їх називають непоновлюваними.

Отже, якщо ми будемо дуже активно витрачати ці види палива, то їх може вистачити ненадовго.

Більша частина енергії, яку сьогодні використовує людство, одержується з непоновлюваного природного палива (нафта, газ, вугілля). Що робити, коли їх запаси вичерпаються?Люди шукають шляхи використання поновлюваних джерел енергії (вітру, сонця, морських хвиль). 

Властивості поверхні тіл визначають кількість поглинутої та відбитої енергії. Можна “накопичити”сонячну енергію, створивши своєрідні “сонячні батареї”, що дозволяють використовувати енергію, наприклад,для нагрівання води.

Настав час людству запинитися, озирнутися навколо, побачити над собою до співу пташок, замислитись над своїм призначенням на Землі, захистити Природу.

VІІІ Висновок

Розгляд малюнку.

Сонце + вітер + вода + наука = дружба природи і людини

Артбук

Використовуючи дану схему та отримані на уроці знання, намалювати артбук.

 

doc
Додано
25 жовтня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку