Природа - це вічне життя, становлення і рух.
Природа не визнає жартів, вона завжди правдива, завжди серйозна, завжди сувора; вона завжди права; помилки ж і омани виходять від людей.
Природа - творець всіх творців.
І. Гете
Однією з найактуальніших проблем сучасності є взаємодія людини з природою. Важливим аспектом у вирішенні проблеми збереження природних ресурсів є освіта людей в області навколишнього середовища, екологічне виховання всього населення, а особливо підростаючого покоління. Екологічне виховання молодого покоління сьогодні є надзвичайно актуальним. Якщо від часів епохи Відродження людину вважали підкорювачем і центром світу, то нині науковці визначають істинне призначення людини – бути органічною частиною природи, жити та діяти за її законами, а перетворення навколишнього світу має здійснюватись не стихійно, а з урахуванням об’єктивних законів природи, прогнозу побічних впливів. Це може забезпечити лише людина, яка усвідомила універсальну цінність природи, необхідність раціонального використання її ресурсів та готова брати активну участь у розв’язанні екологічних проблем. Тому завданням нашої школи є виховання в кожного учня свідомого ставлення до природи, почуття відповідальності за довкілля як загальнолюдську цінність.
З метою поліпшення благоустрою та санітарного стану навколишнього середовища в Великосільській ЗСШ І-ІІ ступенів було проведено місячник озеленення та благоустрою і Дня довкілля.
Створено організаційний комітет місячника у складі:
Голова комітету – Гусак Л.М. – заступник директора з виховної роботи;
Заходи проводилися згідно плану.
Були впорядковані, приведені до належного естетичного та санітарного стану навчальні території , спортивний майданчик. Висаджено багаторічні кущі та квіти. В процесі озеленення території школи брали участь учні 5-9 класів та педагогічний колектив.
Між учнями школи був проведений конкурс на найкраще озеленення шкільної клумби.
Озеленення навчальних закладів відіграє важливу роль у вихованні підростаючого покоління, розвиває в учнів почуття дбайливого господаря закладу, в якому вони навчаються, активізує пізнавальну, творчу та просвітницьку діяльність школярів.
Учнівським самоврядуванням під керівництвом вчителя історії Тарадайко О. В. та педагога-організатора Сухар О.М. були упорядковані території пов’язані з місцями, подіями, іменами учасників Другої світової війни, національно-визвольних змагань.
Класними керівниками 5-11 класів було проведено виховні години на тему: «Екологія природи, екологія душі», «Захистимо нашу планету від екологічної катастрофи». у ході яких школярі обговорювали екологічні проблем нашого села, висловлювали свої думки щодо забруднення та покращення екологічного стану села.
Найдієвішою формою у вихованні школярів є залучення їх до різноманітних масових заходів: конкурсів, змагань, операцій, акцій тощо.
Учні школи взяли участь у акції “Посади деревце!”.
Вчителі трудового навчання та біології при допомозі і підтримці батьків взяли участь в операції «Пташиний будиночок» (учні 1 – 4 кл.), «Годівничка» (5 – 9 класи). Для учнів 5- 6 класів була проведена пізнавальна гра-мандрівка «Стежина в світ природи». Мета заходу: поглибити і розширити знання з рослинного і тваринного світу, їхньої видової різноманітності, розвивати естетичні смаки, творчу уяву, кмітливість, виховувати любов до природи.
Вчитель хімії Дідик О.В. провела науково-практичну конференцію на тему «Вода найбільше диво з усіх див», до якої були залучені учні 7 - 9 класів. Ними зібраний значний обсяг наукової, науково-популярної інформації про воду. Зібрано прислів’я і приказки про воду, казок і загадки, зібрано уривки з поезії Т.Шевченка, пісні, де оспівується вода, складено казки. Виготовлений буклет з цікавими фактами про воду, складено анкету і запропоновано учням відповісти на ряд питань. У школі було продемонстровано фільм «Екологія крізь краплю води». А також була проведена акція «Україна без сміття», де учні вчилися сортувати сміття та почули багато корисної інформації про важливість сортування сміття. Було проведено конкурс малюнів на екологічну тематику.
На уроках і позаурочний час вчителі приділяють особливу увагу систематичному формуванню екологічної культури учнів. Вчителі знайомлять учнів з екологічними проблемами та шляхами їх розв’язання, проводять неабияку індивідуальну та підготовчу роботу, під керівництвом учителів учні готують презентації , малюнки, плакати, оформляють приміщення. Вчителі виступають у ролі доброзичливих наставників, створюють атмосферу співпраці, стимулюють дітей до активності, самостійності, продуктивної діяльності та творчості.