Звіт про роботу методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу в 2017-2018 н.р.
У минулому навчальному році члени МО працювали над вирішенням поставлених завдань перед школою в сучасних умовах з урахуванням рівня організації навчально-виховного процесу під час вивчення природничо-математичних наук, з урахуванням особливостей складу учнів у середніх та старших класах школи. Методичне об’єднання працювало над вирішенням проблемної теми «Розвиток ключових компетентностей учнів шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій в процесі вивчення природничо-математичних наук». Для здійснення цієї роботи вирішувались слідуючі завдання:
1. Залучення вчителів у роботі шкільних та районних творчих груп, до участі у конкурсах, загально шкільних заходах з методичної роботи
2. Аналіз навчальних планів, програм, підручників, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів проведення уроків, виховних позакласних заходів.
3. Удосконалення контрольно-оцінювальної роботи вчителів при проведенні різних видів підсумкових оцінювань з різних предметів.
4. Удосконалення роботи над розвитком особистісних підходів щодо активізації їх пізнавальної діяльності учнів.
5. Поповнення і забезпечення кабінетів математики, фізики, хімії та інформатики виготовленими роздатковими матеріалами, зміцнення навчально-матеріальної бази кабінетів.
6. Вивчення й впровадження в педагогічну практичну діяльність досягнень педагогічної науки видатних сучасних педагогів.
Навчання учнів предметам природничо-математичного циклу відбувається на основі планомірного й поступового розвитку основних теорій, засвоєння провідних ідей, наукових понять, теоретичних фактів, які становлять основу для практичної підготовки, формування їх наукового світогляду.
Науковий світогляд необхідний для забезпечення свідомого розв'язання проблем, що постають перед конкретним індивідуумом, його оточенням і людством в цілому.
У 2017 - 2018 н. р. робота шкільного методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу була спрямована на подальше вдосконалення педагогічної і методичної майстерності вчителів, їхнього науково-теоретичного рівня, на реалізацію проблеми.
У ШМО працювало 7 осіб. Розглядалися питання удосконалення методів проведення уроків, впровадження різних форм навчання, однією з яких є нестандартні уроки. Такі уроки активізують діяльність учнів, зацікавлюють їх, розвивають здібності і нахили, самостійність у діях і мисленні, сприяють розвитку творчості, виявленню індивідуальних особливостей.
З метою вивчення стану викладання, рівня навчальних досягнень учнів, надання практичної допомоги вчителям здійснювалося відвідування та взаємовідвідування уроків.
Учителями були проведені відкриті уроки. Уроки вчителів відрізняються наповнюваністю різноманітним дидактичним матеріалом, унаочненням, високим рівнем педагогічної майстерності, творчою активністю дітей, демократичним стилем спілкування. А характерна для неї послідовність на уроці, дозволяє дітям виходити з уроку з міцним багажем знань.
Обговорення уроків переконало вчителів, що багато часу витрачається на навчання учнів з середнім і достатнім рівнем знань, а слабким і сильним приділяється менше уваги. ШМО вбачає в цьому одну з причин зниження загальної результативності, послаблення роботи з обдарованими дітьми.
Так, у минулому році зацікавленість предметами природничо -математичного циклу вчителі школи розвивали шляхом організації і проведення конкурсів «Кенгуру», позакласних заходів, гурткової роботи, шкільних олімпіад.
В минулому році учень 11 класу Трубенок Максим на районній олімпіаді зайняв по технологіях третє місце вчитель Стельмах О.О., та Вінник Ангеліна учениця 11 класу по біології третє місце серед обласних учасників МАН вчитель Вінник Т.М.
Виходячи з аналізу заплановані засідання були проведені вчасно, на них були розглянуті актуальні питання інформатизації освіти проведення різних уроків.
Отже, ШМО планує і надалі продовжувати працювати, обмінюватись знаннями між учителями школи та району, а вчитель інформатики допомагатиме вчителям з різних предметів проводити інтегровані уроки та позакласні заходи з використанням ІКТ.
Виходячи із аналізу вважати на наступний навчальний рік основною проблемою МО: «Створення сприятливих умов для розвитку креативної особистості в процесі навчання і виховання природничом - математичним дисциплінам»
Мета: забезпечити різноманітність індивідуальних траєкторій отримання повноцінної освіти, спираючись на здібності, можливості та інтереси учнів.
Задачі:
1. Забезпечення високого рівня проведення всіх видів занять.
2. Підвищення якості проведення уроків та позаурочних заходів на основі впровадження інноваційних технологій.
3. Виявлення, узагальнення та розповсюдження досвіду творчо працюючих педагогів.
4. Розробка навчальних, науково-методичних, дидактичних матеріалів, створення банку даних олімпіадних завдань, підбір тем для роботи з обдарованими дітьми.
Звіт про роботу шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу
в 2012-2013 н.р.
На початку 2012-2013 н.р. було сплановано роботу ШМО вчителів природничо-математичного циклу, де передбачено орієнтацію на інноваційні технології, інтерактивні методи підготовки та проведення уроків та позакласних заходів.
З 2006 року у школі впроваджено профільне навчання. Профіль за яким працює старша школа інформаційно-технологічний.
У 2012 – 2013 навчальному році методична робота ШМО була спрямована на опрацювання методичної теми «Створення сприятливих умов для розвитку креативної особистості в процесі навчання і виховання природничо математичним дисциплінам».
На протязі 2012-2013 навчального року учні нашої школи брали участь в Міжнародному конкурсі з математики «Кенгуру»(34 чол), на жаль, конкурс з фізики «Левеня» та з інформатики «Бобреня» в поточному році не проводився.
За 2012-2013 навчальний рік всі вчителі методичного об’єднання природничо-математичного циклу нашої школи виконали навчальні програми згідно календарних планів.
На протязі року велася робота з обдарованими дітьми. Також проводилась навчальна та виховна робота як на уроках так і в позаурочний час.
Наші учні мають змогу працювати у віртуальних хімічних, біологічних та фізичних лабораторіях, що вирішує проблему забезпечення хімреактивів, допоміжних приладі, завдяки цьому лабораторні роботи та практикуми були виконані в повному обсязі. На уроках математики використання Smart дошки сприяло зацікавленню учнів до предмету.
Заплановані засідання були проведені вчасно, на них були розглянуті актуальні питання інформатизації освіти проведення інтегрованих уроків.
Отже, ШМО планує і надалі продовжувати працювати, обмінюватись знаннями між учителями школи та району, а вчителі інформатики допомагатимуть вчителям з різних предметів проводити інтегровані уроки та позакласні заходи з використанням ІКТ.