Звіт про роботу методоб'єднання вчителів природничих дисциплін у 2017-2018 н.р.

Про матеріал

На закінчення навчального року проведено підсумки роботи кафедри природничих дисциплін Заліщицької гімназії. До звіту було додано презентацію фото і відео-матеріалів.

Перегляд файлу

Заліщицька державна гімназія

 

Матеріали

про роботу методичного обєднання

учителів природничого циклу

гімназії

 

(2017-2018 навчальний рік)

 

Безымянный

 

 Голова МО: Сопилюк Н.І.

                   Секретар: Лугофет О.М. 

 

 

 

Звіт

голови методобєднання про роботу, проведену впродовж

2017-2018 навчального року

      Природничий цикл наук, що вміщує фізику, хімію, біологію, географію, астрономію, основи здоров’я, природознавство, формує науковий світогляд молодої людини, побудований на науково доведених фактах, теоріях, явищах природи. Саме в цьому полягає значення природничого циклу, його важливість поряд з іншими дисциплінами. 

На початку 2017-2018 навчального року було сплановано роботу МО вчителів природничого циклу, де передбачено орієнтацію на інноваційні технології, інтерактивні методи підготовки й проведення уроків та позакласних заходів, екологічне виховання гімназистів. Успішній роботі кафедри сприяло мобільне реагування на виклики сучасної української школи, впровадження елементів STEM–освіти, активна робота із обдарованими учнями, проведення цілого ряду позакласних заходів, які в більшій мірі відкривають можливості дітей та сприяють підвищенню інтересу гімназистів до природничих дисциплін.

Позитивним моментом в роботі вчителів методичного об’єднання є використання  в своїй роботі інтерактивних технологій та різних методичних засобів. Практично кожен вчитель нашої кафедри активно під час навчального процесу використовує можливості інтернет-ресурсів, хмарні сервіси в освітньому просторі, вчителі підвищують свій фаховий та методичний рівень, ведуть власні блоги, на яких публікують досягнення в роботі.

Впродовж 2017-2018 навчального року мною, як головою методичного об’єднання, було проведено 5 засідань, на яких розглядалися заплановані на початку року питання. Щоразу аналізувались навчально-методичні заходи, що проводились вчителями кафедри за звітний період. Під час таких засідань не тільки озвучувались переліки  проведених  уроків чи позакласних заходів, а й обговорювались пропозиції щодо активізації роботи, покращення результативності праці вчителів-природничників.

Впродовж навчального року було проведено наступні заходи:

       * Протягом перших двох місяців навчання вчителями нашої кафедри опрацьовано нормативні документи МОН України щодо організації навчально-виховної роботи під час викладання природничих дисциплін а також впровадження STEM-освіти в загальноосвітніх закладах.

        * З 20 по 25 вересня 2017 року у Києві відбувалася міжнародна конференція імені Галини Пучківської "Спектроскопія молекул та кристалів". В рамках цієї конференції була проведена школа-семінар для учнів, які навчаються в МАН. Учасником цієї школи стала учениця 7-Б классу нашої гімназії  Дзівідзінська Маряна

        *  З метою популяризації біолого-екологічних знань,  з 02 по 06 жовтня 2017 року в Заліщицькій державній гімназії проходив тиждень біології (Лугофет О. М.) В рамках тижня відбувся екологічний брейн-ринг у 7-Б класі, урок-турнір "Хімічний склад клітини та біологічні молекули" (5-А клас), інформаційно-просвітницька година "Заміни лампи - зміни світ!" для учнів 1-3-х класів, а також гімназисти мали змогу оглянути яскраву виставку малюнків та фоторобіт "Осіння рапсодія". В рамках проведення тематичного тижня відвідано уроки вчителя біології Лугофет О.М. На засідання методобєднання Олена Мирославівна підготувала презентацію заходів, проведених в рамках тижня біології. .

       * 16 листопада 2017 року вчителі хімії гімназії Сопилюк Н. І. та  Сушко Г. провели осінню сесію «Олімпусу» Інституту Розвитку Шкільної Освіти (ІРШО) з хімії, у якій взяли участь 53 учні 3-7 класів. У березні 2018 року були отримані результати: 5 учнів отримали іменні Дипломи лауреатів, здобувши 7-10 місця. Крім цього ще 19 учнів здобули 11-19 місця. Окремо іменними дипломами  Олімпіади «Олімпус» нагороджені вчителі хімії Сушко Г.М. та Сопилюк Н.І. за організацію, проведення та підготовку учнів до олімпіади.

        * Впродовж жовтня 2017 року у гімназії відбувся І (гімназійний) етап Всеукраїнських предметних олімпіад.

         * Традиційним для педагогів природничих дисциплін стало підвищення кваліфікації на базі ТОКІППО, яка є необхідною умовою проходження атестації. У вересні-жовтні 2017 року очно-заочні курси на базі ТОКІППО пройшла вчитель хімії Сопилюк Н.І. Із презентацією власної творчої лабораторії (досвіду роботи) виступала під час захисту курсової роботи в Тернопільському ОКІППО 15.11.2017 р. перед вчителями біології і хімії області та отримала відповідне посвідчення про проходження курсової підготовки у 2017 році.

         * Уточнено банк даних та організовано роботу з обдарованими учнями, які працюють над творчими проектами в НТУ «Пошук».

         * Вчитель фізики Горин Н. П. презентувала власний педагогічний досвід як учасник Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2018» у номінації «фізика»: підготувала необхідні теоретичні та презинтаційні матеріали, провела урок у СШ ім. О.Маковея м. Заліщики, готувала та захищала проект з обраної теми.

      * В рамках впровадження «STEM-освіти» Горин Н.П. взяла участь у проекті «Моє особисте дослідження» з теми «Глина та її властивості».

         * Вчителем хімії Сопилюк Н.І. у вересні 2017 року створено блог, на якому систематично поновлюються матеріали з досвіду роботи та новини життя гімназії. Власні блоги у роботі використовують також Лугофет О.М., Сушко Г.М.

         * Вчителями всіх без винятку предметів природничого спрямування у листопаді-грудні підготовлено команди і гідно представлено гімназію на ІІ (районному) етапі предметних учнівських олімпіад. Результати – хороші. В цілому ми здобули 6 перших, 4 других, 3 третіх місця. Ще більш відповідальним був ІІІ (обласний) етап Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад, котрий проходив у січні-лютому 2018 р. Відрадно, що серед одинадцяти призерів обласної олімпіади чудові результати показали учні в змаганнях з природничих дисциплін, здобувши 5 призових місць: з біології, географії, фізики - дипломи ІІІ ступеня, з хімії і основ економіки - дипломи ІІ ступеня. В цілому кафедра природничих дисциплін підтвердила, що знання і вміння наших учнів конкурентноздатні не тільки на гімназійному, районному, а й на обласному рівні.

        * Сопилюк Н.І. взяла участь у вебінарі осінньої сесії «STEM-освіта» Інтерактивної школи творчого вчителя, про що отримала відповідний сертифікат.  07 грудня 2017 р. разом із директором гімназії Войчишин О.Д. взяла участь у науково-практичному семінарі «Нова українська школа: основи навчально-дослідницької діяльності», який був організований Видавничим домом “Освіта” спільно з відділом STEM-освіти Інституту модернізації змісту освіти на базі ТОКІППО (отримали відповідні сертифікати). У травні 2018 року була учасницею вебінару «Інтегрований курс «Природничі науки»: очікування від експериментального впровадження» (від ТОВ Освітній проект «На урок») та вебінару «Вчителі на сцені».

           * Вчителі хімії Сушко Г.М. та Сопилюк Н.І. на базі Заліщицької державної гімназії провели  засідання творчої групи  вчителів хімії за участю всіх фахівців району під час проведення районного етапу учнівської олімпіади з предмету 03.12.2017, на якому ділилися досвідом роботи, надбаннями по впровадженню елементів «STEM-освіти».

        *  Під час проведення дня науки хімії (14.12.2017) у гімназії відбувся хімічний захід «Нас хімія, наука-чарівниця, бере в свої долоні, мов цариця».

        * Публікації про проведені хімічні заходи розміщені у районному часописі «Колос» (№№ 96-97 від 22.12.2017 авторства Сушко Г.М. та Сопилюк Н.І.). Обоє вчителів підготували відеофрагменти уроків з елементами «STEM-освіти», які демонстрували перед вчителями хімії та розміщені на блогах, на гімназійній сторінці природничої кафедри у хмарних сервісах.

          * У листопаді вивчався стан викладання біології у гімназії, видано відповідний наказ адміністрації закладу.  16.12.2017 року Лугофет О.М. виступила із питанням «Використання ІКТ на уроках біології» під час засідання районного методобєднання вчителів біології, хімії та природознавства «Впровадження «STEM-освіти».

        * Учениця 5-Б класу Плащинська Анастасія, яку підготувала Олена Мирославівна, була учасником Міжнародного басейнового конкурсу «Барви Дністра – 2017».

         * 11 січня 2018 року відбулося засідання педагогічної ради гімназії, на якому обговорено питання впровадження STEM-освіти у нашому навчальному закладі. В рамках обговорення питання виступила із своєми міркуваннями з даної проблеми, поділилася з колегами напрацюваннями вчителів-природничноків вчитель хімії Сопилюк Н.І., яка презентувала власний досвід впровадження елементів  STEM-освіти а також анонсувала роботу всієї кафедри природничих дисциплін гімназії у цьому напрямку.

          Вчитель географії Олексюк О.М. проводить нестандартні уроки з використанням новітніх технологій, працює із гімназистами з підготовки робіт наукового товариства «Пошук». За звітний період ми були учасниками цікавих інтерактивних уроків географії у 6-А класі, 4-Б класі, а також розробки й презентації проекту збереження перших весняних квітів та охорони птахів, що прилітають з теплих країв.

          * З 09 по 13 квітня 2018 року вчителем фізики Горин Н.П. проведено тиждень астрономії.

           *  Для учнів, які "відпочивали" у зв'язку із карантином в лютому 2018 р., було запропоновано он-лайн уроки, запитання для самостійного опрацювання, конспекти тем, які гімназисти опановували вдома.

        * Знаковою подією у гімназії був конкурс творчих робіт (малюнки, стінгазети, вірші, есе, проспекти, навчальні проекти, світлини) учнів-гімназистів "Природа - наука - я", організований з ініціативи вчителів кафедри. Упродовж березня вчителями хімії - Сушко Г. М. та Сопилюк Н.І., біології Лугофет О.М. організовано виставку творчих робіт із хімії, природознавства, біології, екології на різну тематику. Активними учасниками конкурсу стали учнів 1, 3, 4, 5, 6 класів. Підсумки конкурсу було підведено на гімназійному зібранні в кінці березня, найактивнішим учасникам вручено грамоти адміністрації закладу.

        * Гімназисти-пошуківці захищали наукові проекти наукового товариства «Пошук». 29 березня 2018 року у Заліщицькій державній гімназії було проведено засідання кафедри природничих дисциплін, на якому відбувся захист наукових робіт гімназистів – учасників наукового учнівського товариства «Пошук». Всього було представлено 16 наукових робіт з природничих дисциплін: природознавства, біології, хімії, екології, фізики, астрономії, географії. Цьогоріч у конкурсі-захисті реферативних робіт взяли участь 34 гімназисти:  відділення природничих дисциплін – 16 учнів;  відділення суспільних дисциплін – 6 учнів; відділення математики та інформатики – 5 учнів;  відділення філології  – 4 учні; відділення іноземних мов – 3 учні.  Впродовж навчального року проводила системну та планову консультаційну роботу з написання реферативно-пошукових робіт, спільно з учнями працювали, щоб гідно представити  результати пошуку. Всього підготувала 4 учнів, які захищали свої  наукові дослідження з природознавства і хімії. Серед конкурсантів, роботи яких відзначилися науковістю, розкриттям теми, і посіли І місця, - мої учні:

Кальчук Зоряна (1-А клас) – секція природознавства;

Дороніна Анастасія (5-Б клас) – секція органічної хімії;

Розновська Юлія (5-Б клас) – секція органічної хімії.

ІІ місце здобув  Сорока Ілля (5-А, органічна хімія,).       

        * 17 лютого 2018 року у Тернополі відбувся другий тур  ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту дослідницьких робіт​ учнів-членів МАН ​України. ​Слухачі впродовж багатьох місяців ​​​​під керівництвом своїх викладачів працювали над науково-дослідницькими роботами та  гідно представили результати своїх досліджень на Конкурсі.  У першому турі ІІ етапу взяли участь 17 гімназистів (21 робота), у другому турі ІІ етапу –  12 учнів (15 робіт). 11  гімназистів стали переможцями та призерами ІІ етапу, в т.ч. 2 з природничих напрямків. 

          * 15 березня 2018 року Сопилюк Н.І., вчителем хімії, спільно із Копичинською З.М., проведено заняття із учнями 5-6 (1-2) класів, які виявили бажання взяти участь у домашніх навчальних проектах з вирощування кристалів. Готові вирощені кристали школярі представили 16 квітня 2018 року. Вчителем Сопилюк Н.І. систематизовано учнівські роботи, підготовлено для демонстрації колекцію вирощених кристалів цукру і солі.

 

       *   У березні 2018 року  на районному семінарі перед учителями математики виступила учитель хімії Сопилюк Н.І., яка поділилася своїм досвідом впровадження елементів STEM- освіти на уроках хімії, продемонструвала роботу LEGО-робота та можливості його використання в процесі проведення уроків геометрії.

        * 4 квітня 2018 року відбулося засідання районної атестаційної комісії. Проатестовано Олексюк О.М., (підтвердила відповідність займаній посаді, раніше присвоєну вищу кваліфікаційну категорію та звання "вчитель-методист"), Сопилюк Н.І. (підтверджено раніше присвоєну вищу кваліфікаційну категорію, присвоєно звання "вчитель-методист"). Засіданню атестаційної комісії передував глибокий аналіз проведеної роботи за атестаційний період, звіти вчителів перед колегами про досвіди роботи, затвердження характеристик.

           * З 9 по 13 квітня у гімназії тривав тиждень астрономії під головуванням Горин Н.П. 12 квітня, в день космонавтики, в рамках тижня астрономії у гімназії був проведений колоквіум "Песпективи освоєння Місяця і Марса". Організатор - учитель фізики та астрономії Горин Н.П.  Учасниками стали учні 5(9)-х класів.

         * З 16 по 27 квітня тривав Декадник екологічних знань. Вчителями природничих дисциплін (Лугофет О.М., Стець Н.І., Горин Н.П., Олексюк О.М., Сопилюк Н.І.) проведено цілий ряд різнопланових заходів.  Мною підготовлено та проведено бесіду-заняття з елементами закріплення практичних навичок по сортуванню ТПВ із учнями 3-х класів "Збирай роздільно - живи доцільно! (19 квітня) та інтерактивний урок-практичне заняття з учнями 4-а та 5-а класів "Життя в стилі еко: збирай роздільно - живи доцільно" (20 і 23 квітня). Гімназисти не тільки слухали розповідь, переглянули презентацію, а й виконали практичне завдання з розділення умовного сміття по "контейнерах". Учитель географії Олексюк О.М. разом з учнями 4-А класу організувала інформаційно-екологічну акцію "Бережіть первоцвіти!" Гімназисти 6-А та 6-Б класів разом із учителем хімії Сушко .Г. М. провели диспут на тему "Шкідливий вплив металургійного виробництва на екологічний стан міст України". У 6-В класі під керівництвом учителя біології Стець Н.І. пройшла екологічна гра "Бережи природу для людського роду!" Захоплюючий брейн-ринг під назвою "Екологія - на перехресті наук" провела учитель біології Лугофет О.М. у 7-Б класі. 26 квітня, в день пам'яті жертв Чорнобильської трагедії, для всіх гімназистів учні 5-Б класу (класний керівник Лугофет О.М. та працівник ЦРБ Топольницька О.І.) провели урок-реквієм "Чорнобиль - біль душі моєї".

     * 17 травня в День науки вчитель хімії Сушко Г.М. з учнями 4-х класів провела відкрите заняття «Роль хімічного експерименту у науці» для учнів 3-х класів. На цьому уроці молодші школярі, які перший рік вивчають хімію, ознайомились із теоретичними основами проведення хімічного експерименту, а також переглянули цілий ряд  цікавих хімічних дослідів.

      * Окремо слід відзначити роботу учня 6-а класу Лучина Дмитра, який створив власними силами електронну гімназійну метеостанцію, що дає можливість використовувати показники вологості, температури, тиску і т.п. на уроках географії.

       * Вчителем Сопилюк Н.І. на закінчення навчального року відповідно до рекомендацій навчальних програм з хімії і природознавства проведено декілька цікавих захоплюючих екскурсій для учнів: 5-а класу – у Національний ботанічний сад ім. М.М.Гришка Національної академії наук України м. Київ (21.04), 1-б класу – у штучно створену екосистему – тюльпанове поле с. Мамаївці Чернівецької області (27.04), 5-б класу – на пекарню м. Заліщики підприємця Кочман В.В. (22.05).

     * У районному часописі «Колос» за 11 травня 2018 р. (№№ 35-36) опублікована стаття «Навчання у школі формує крила для польоту в життя».

      * З 21 по 26 травня 2018 року очно-заочні курси на базі ТОКІППО пройшла вчитель фізики Горин Н.П.

        Вважаю, що робота вчителів кафедри природничих дисциплін гімназії впродовж 2017-2018 навчального року була насиченою, плідною, результативною, багатоплановою і внесла свій гідний вклад у навчально-виховний процес Заліщицької державної гімназії. План роботи методобєднання на поточний навчальний рік в цілому виконаний. А оцінку моєї роботи як голови МО давати вам. Дякую всім за співпрацю і підтримку в усіх моїх ініціативах і починаннях впродовж навчального року. Сподіваюся, що наступного року наша кафедра й надалі працюватиме ефективно і творчо.

Сопилюк Н.І. – голова методобєднання

вчителів природничих дисциплін

Заліщицької державної гімназії

 

 

 

 

 

Інформація

про підсумки роботи вчителів природничих дисциплін

з обдарованими учнями гімназії

впродовж 2017-2018 навчального року

З метою забезпечення єдності педагогічного та психологічного підходів до кожного учня, вміння бачити в ньому не об’єкт для застосування освітніх та виховних зусиль, а суб’єкт, здатний вступати з викладачем у співробітництво, вчителі систематично працюють над питаннями організації дослідницької діяльності школярів. Вчителі та учні беруть участь у роботі учнівського наукового товариства «Пошук», Малої Академії Наук, конкурсі МАН з вирощування кристалів, Всеукраїнських учнівських олімпіад, Всеукраїнської олімпіади з хімії «Олімпус» та біології «Колосок», тощо.

      Заліщицька гімназія у 2018 році стала учасником Всеукраїнського експерименту "Я - дослідник".

Головним завданням вчителів-природничників є надання учневі змоги розвинути свій інтелект у самостійній творчій діяльності, з урахуванням індивідуальних особливостей та нахилів. Враховуючи це, на діагностичному етапі були виявлені учні, які здатні до дослідницької діяльності, тобто здатні до самостійних спостережень, критичного  аналізу та отримання власних висновків. А також учні, які вирішували завдання з поглиблення відомих фактів з предмету, тобто здатні до реферативної діяльності. Вчителі природничого циклу проводили велику роботу по підготовці обдарованих учнів до предметних олімпіад гімназійного, районного та обласного рівня, написання й захисту робіт МАН.

       Цікава та продумана система позакласної роботи сприяла більш глибокому засвоєнню учнями основного матеріалу, допомагала посиленню інтересу учнів до предметів циклу. В рамках предметних тижнів було проведено багато цікавих нетрадиційних заходів. Слід зазначити, що вчителями кафедри зроблено багато щодо формування уміння гімназистів здобувати інформацію з різних джерел, засвоювати, поповнювати, оцінювати її, застосовувати у практичній діяльності. Практично кожен урок наших вчителів – це творчі педагогічні знахідки, розраховані на творчого нестандартного учня. І саме весь цей комплекс зусиль приносить відчутні результати.

         На святі Останнього Дзвоника 25 травня наказом директора гімназії відзначено цілий ряд педагогічних працівників та учнів гімназії за вагомі здобутки у в обласних та всеукраїнських предметних олімпіадах, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН, всеукраїнських конкурсах та міжнародних проектах (наказ №145 від 25.05).  За високий рівень підготовки та вагомі здобутки гімназистів у 2017-2018 н.р. серед 32 педагогів гімназії нагороди отримали Лугофет О.М. (вчитель біології), Горин Н.П. (вчитель фізики і астрономії),  Краснюк Р.П. (вчитель економіки), Сопилюк Н.І. (вчитель хімії і природознавства),  Олексюк О.М. (вчитель географії), Рибак Я.Я. (заступник директора і вчитель фізики) – вчителі нашої кафедри.

Участь гімназистів у конкурсах, олімпіадах

І. Предметні олімпіади

У 2017-2018 н.р. у районних етапах Всеукраїнських предметних олімпіад гімназисти вибороли 55 призових місць, з них: 25 - перших, 12– других, 18 – третіх.

Переможці та призери ІІІ (обласного) етапу: з 11 призових місць:

– Дзівідзінська Мар’яна (7-Б) – ІІ місце (хімія), ІІ місце (економіка);

– Олексюк Ілона (6-А) – ІІІ місце (географія);

– Гірний Микола 6-Б) – ІІІ місце (фізика);

– Паскарик Микола (7-Б) – ІІІ місце (біологія).

ІІ. МАН. Захист науково-дослідницьких робіт на ІІ (обласному етапі): з 12 призових місць.

Секція біології: Дзівідзінська Мар’яна (7-Б) – І місце;

Секція медицини: Кукурудзяк Оксана (6-А) – ІІІ місце;

Всеукраїнський етап МАН: Дзівідзінська Мар’яна – ІІІ місце (біологія),

ІІІ. Перелік Всеукраїнських конкурсів, у яких учні Заліщицької державної гімназії завоювали призові місця:

(обласний і всеукраїнський етапи)

Регіональний етап Всеукраїнського конкурсу юних дослідників «Кристали» імені Євгена Гладишевського:

 Панчук Анастасія (2(6)-Б) – І місце,

Лопушинська Христина (1(5)-Б) – ІІ місце,

Анцібор Віталіна (2(6)-Б) – ІІІ місце.

 

        За особливі досягнення в олімпіадах, конкурсах, змаганнях районного та обласного рівнів відзначено наших кращих гімназистів:

Дзівідзінську Мар’яну, ученицю 7-Б кл., призера  (заключного) та переможця обласних етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН у секціях «біологія», призера обласних етапів олімпіад з економіки та хімії;

Гірного Миколу, учня 6-Б кл., призера обласного етапу олімпіади з фізики (ІІІ).

Паскарика Миколу, учня 7-Б кл., призера обласного етапу олімпіади з біології (ІІІ);

Олексюк Ілону ученицю 6-А кл., призера (ІІІ) обласного етапу  олімпіади з географії (ІІІ);

Кукурудзяк Оксану, ученицю 6-А кл., призера (ІІІ) обласного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН у секції «Медицина»;

   Учнів-переможців районного та учасників обласного етапів учнівської предметних олімпіад:

Заячковську Надію, ученицю 5-Б класу, з хімії;

Учнів-призерів районного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад:

Чокана Сергія, учня 6-А класу, з астрономії;

Полеву Соломію, ученицю 7-Б класу, з астрономії;

Безушко Юлію, ученицю 4-А класу, з хімії;

 Николайчук Любов, ученицю 6-А класу, з біології;

                     Учасників Регіонального  етапу Всеукраїнського конкурсу юних дослідників «Кристали» імені Євгена Гладишевського:

 Панчук Анастасію (2(6)-Б) – І місце,

Лопушинську Христину (1(5)-Б) – ІІ місце,

Анцібор Віталіну (2(6)-Б) – ІІІ місце.

              учнів-членів гімназійного товариства «ПОШУК», які посіли І місця у конкурсі-захисті реферативних робіт:


1.     Кальчук Зоряну (1-А клас) – секція природознавства;

2.     Дороніну Анастасію (5-Б клас) – секція органічної хімії;

3.     Розновську Юлію (5-Б клас) – секція органічної хімії;

4.     Хом’як Марту (4-А клас) – секція неорганічної хімії;

5.     Коверчук Софію (2-А клас) – секція біології;

6.     Полеву Соломію (7-Б клас) – секція географії;

7.     Борщ Марію (5-А клас) – секція екології;

8.     Кальчук Тамару (5-Б клас) – секція фізики;

9.     Крілика Михайла (5-Б клас) – секція астрономії;

 

Підсумки Декадника екологічних знань

Однією з найактуальніших проблем сучасності є взаємодія людини з природою. Важливим аспектом у вирішенні проблеми збереження природних ресурсів є освіта людей в області навколишнього середовища, екологічне виховання всього населення, а особливо підростаючого покоління. Екологічна проблема виростає в проблему перетворення стихійного впливу людей на природу, в свідомо, цілеспрямовано, планомірно розвиваючу взаємодію з нею. Така взаємодія може бути здійснена при наявності в кожній людині достатнього рівня екологічної культури, екологічної свідомості, формування яких починається з раннього дитинства і продовжується все життя.

Екологічне виховання – це організований і цілеспрямований процес формування системи наукових знань про природу і суспільство, поглядів і переконань, що забезпечують становлення відповідального ставлення молоді до природи, реальним показником якого є практичні дії учнів по відношенню до природного середовища, що відповідають нормам людської моральності. Екологічна освіта є сукупністю екологічних знань, екологічного мислення, екологічного світогляду, екологічної етики, екологічної культури.

Кінець ХХ і початок ХХI століття стали переломними для жителів планети Земля: катастрофи природні та техногенні, поява нових хвороб, зникнення лісів, засихання річок і морів. Все це призвело до того, що проблема не тільки екологічної безпеки, а й екологічної грамотності стала на перше місце.

Саме тому з 16 по 27 квітня у гімназії проходив декадник екологічних знань. Учитель хімії Сопилюк Н.І. провела цикл бесід "Збирай роздільно - живи доцільно!" (3-А, 3-Б, 4-А, 5-А класи). Учитель географії Олексюк О.М. разом з учнями 4-А класу організувала інформаційно-екологічну акцію "Бережіть первоцвіти!" Гімназисти 6-А та 6-Б класів разом із учителем хімії Сушко .Г. М. провели диспут на тему "Шкідливий вплив металургійного виробництва на екологічний стан мічт України". У 6-В класі під керівництвом учителя біології Стець Н.І. пройшла екологічна гра "Бережи природу для людського роду!" Захоплюючий брейн-ринг під назвою "Екологія - на перехресті наук" провела учитель біології Лугофет О.М. у 7-Б класі. Педагог-організатор Тимофійчук Н.І. провела із  членами  гімназійного парламенту годину спілкування ""Як правильно сортувати сміття".
26 квітня, в день пам'яті жертв Чорнобильської трагедії, для всіх гімназистів учні 5-Б класу (класний керівник Лугофет О.М. та працівник ЦРБ Топольницька О.І.) провели урок-реквієм "Чорнобиль - біль душі моєї". 
В той же день учителі та учні гімназії стали учасниками міської панахиди пам'яті Чорнобильської катастрофи.

Підсумки роботи НГТ "Пошук"

   Упродовж березня-квітня відбулися підсумкові засідання наукового гімназійного товариства "Пошук". Цьогоріч у конкурсі-захисті реферативних робіт взяли участь34 гімназисти:

       відділення природничих дисциплін – 16 учнів;

відділення суспільних дисциплін – 6 учнів;

відділення математики та інформатики – 5 учнів;

відділення філології  – 4 учні;

відділення іноземних мов – 3 учні.

   Учителі, які підготували гімназистів до захисту реферативних та науково-пошукових робіт (Горин Н.П., Сопилюк Н.І., Сушко Г.М., Кузь С.М., Колодницька О.Ю., Зубик Н.В., Жлуховська Л.І., Середюк Т.С., Дяків В.Г., Коцебейчук Г.В., Гуцуляк Н.Я., Стрельбіцька О.П, Опалко І.В., Ласкорійчук І.В.), проводили системну та планову консультаційну роботу з написання реферативно-пошукових робіт, а також оригінального підходу щодо представлення  результатів  пошуку.

   Конкурсанти, роботи яких відзначилися науковістю, розкриттям теми, посіли І місця:

Кальчук Зоряна (1-А клас) – секція природознавства;

Дороніна Анастасія (5-Б клас) – секція органічної хімії;

Розновська Юлія (5-Б клас) – секція органічної хімії;

Хом’як Марта (4-А клас) – секція неорганічної хімії;

Коверчук Софія (2-А клас) – секція біології;

Полева Соломія (7-Б клас) – секція географії;

Борщ Марія (5-А клас) – секція екології;

Кальчук Тамара (5-Б клас) – секція фізики;

Крілик Михайло (5-Б клас) – секція астрономії;

ІІ та ІІІ місця здобули:

2)  Відділення природничих дисциплін: хімія, біологія, географія, фізика.

Призерами стали:  Сорока Ілля (5-А, органічна хімія,); ІІ місце

                                  Яросевич Анастасія (4-Б, неорганічна хімія,); ІІ

                                  Виклюк Роксолана (2-А, біологія,); ІІ

                                  Панчук Анастасія (2-Б, біологія,); ІІ

                       Сендецька Катерина (2-А, біологія); , ІІІ

                      Плащинський Олег (5-Б, фізика,); ІІ

                       Сорба Євген (5-Б, фізика,); ІІ

 

Результати Всеукраїнської Олімпіади «Олімпус»  (осіння сесія 2017)

       Надійшли довгоочікувані результати участі наших учнів у осінній сесії «Олімпуса».

      Насамперед слід відзначити учнів, які отримали іменні Дипломи лауреатів, здобувши 7-10 місця:

-         Степана Жлуховського – учня 3-Б класу – 7 місце (228 балів з 240 можливих)

-         Андрія Дембовського – учня 3-Б клаcу – 8 місце (226 балів)

-         Максима Гловацького – учня 3-Б класу – 8 місце (226 балів)

-         Віктора Черв’якова  - учня 3-Б класу – 10 місце (222 бали)

-         Аліну Гапійчук – ученицю 3-Б класу – 10 місце (222 бали).

Цим учням додатково буде виставлено оцінку 11 балів з хімії за підтверджені знання з предмета при розв’язуванні нестандартних практичних олімпіадних задач і зараховано участь в «Олімпусі» якзахист навчальних проектів з хімії у 2017-2018 навчальному році.

Крім цього ще 19 учнів 3 (7) класів, 14 учнів 4 (8) класів, 5 учнів5 (9) класів, 4 учні 6 (10) класів та 3 учні 7 (11) класів отримали дипломи учасників осінньої сесії 2017 року Всеукраїнської олімпіади з хімії. Учням - учасникам олімпіади, які здобули 11-19 місця (а таких налічується 18) буде виставлено поточну оцінку з хімії 10 балів у темі, що вивчається на даний час і враховано при виставленні тематичного оцінювання з даної теми.

Всього в 2017-2018 навчальному році в «Олімпусі» взяли участь 50 гімназистів.

Окремо іменними дипломами  Олімпіади «Олімпус» нагородженівчителі хімії Заліщицької державної гімназії Сушко Галина Михайлівната Сопилюк Надія Іванівна за організацію, проведення та підготовку учнів до олімпіади.

 

Колоквіум "Перспективи освоєння Місяця і Марса"

       12 квітня, в день космонавтики, в рамках тижня астрономії у гімназії був проведений колоквіум "Песпективи освоєння Місяця і Марса". Організатор - учитель фізики та астрономії Горин Н.П.  Учасниками стали учні 5(9)-х класів. Після вступного слова вчителя з інформаційними повідомленнями виступили Крілик М. (5-Б), Якимчук І. (5-А), Гуменюк А. (5-А). Дуже жвавою та творчою була друга частина колоквіуму - робота в 4-х групах. Учні повинні були обговорити питання: з якими проблемами стикнуться люди, поселившись на Місяці чи Марсі? як виглядатимуть нащадки, які народяться  там? Спікери  від кожної групи захищали їх точки зору. Тема освоєння наших "найближчих сусідів " у космосі не залишила байдужим нікого. 

 

Свято науки хімії

             14 грудня 2017 року у Заліщицькій державній гімназії відбувся цікавий STEM- захід «Нас хімія, наука-чарівниця, бере в свої долоні, мов цариця». Його підготували і провели вчителі хімії Сопилюк Н.І. та Сушко Г.М. Було цікаво… було весело… було пізнавально… було креативно… було пісенно… було поетично… було хімічно-дослідно…. Учасники вікторини зуміли продемонструвати хороші знання з предмету й інших дисциплін, пов’язаних з хімією, отримали багато нових знань. А ще, гімназисти 7-А класу Завінська Наталя та Рацин Ірина потішили слухачів тематичними піснями. Учні 3-Б класу читали вірші про хімію, учні 4-Б класу ознайомили з хімічними цікавинками (про число Авогадро, перли, газ етан). Звичайно ж, найочікуванішими були хімічні досліди – і вони вдалися юним хімікам з 5-А та 5-Б класів. Вправними ведучими всього дійства зарекомендували себе Бурка Яна і Сем’янів Максим. А ще - організатори свята підготували виставки цікавих книг про хімію, вислови вчених і письменників про роль хімії і науки в житті людини, виставку засобів побутової, косметичної, харчової, медичної хімії.

       Вчителі зуміли показати зв'язок хімії з біологією, фізикою, географією, математикою і, звичайно, з нашим повсякденним життям.

 

Відзначення Дня науки в Заліщицькій гімназії – відкритий захід «Роль хімічного експерименту у науці»

       17 травня в Україні відзначається день науки. В рамках цього свята у Заліщицькій державній гімназії кафедрою природничих дисциплін було проведено відкрите заняття «Роль хімічного експерименту у науці» для учнів 3-х класів (вчитель Сопилюк Н.І.) , підготовлене вчителем хімії Сушко Галиною Михайлівною та учнями 4-х класів. Юні гімназисти ознайомились із теоретичними основами проведення хімічного експерименту в процесі вивчення такої цікавої дисципліни як хімія, переконались у важливості здійснення хімічних дослідів при вивченні властивостей речовин, акцентували увагу на тому, що хімія – наука природнича, експериментальна, точна. Найцікавішою для третьокласників була демонстрація цілого ряду дослідів із поясненням процесів перетворень, проаналізовано питання техніки безпеки під час проведення експериментів, вчитель спільно з учнями та з допомогою залу пояснювала результати проведених експериментів.

        Такий відкритий урок видався не тільки навчальним, цікавим, доступним третьокласникам, котрі перший рік вивчали хімію, а й пробудив інтерес до подальшого вивчення даного предмету.

 

Підведено підсумки участі гімназистів у конкурсі з вирощування кристалів

           Систематизовано учнівські роботи з вирощування кристалів, підготовлено для демонстрації колекцію вирощених кристалів цукру і  солі.  Вирощені гімназистами кристали різні за формою, розміром, величиною. Однак всі оригінальні, дуже цікаві і, найголовніше, - у них вкладена праця, творчий підхід і прагнення до пізнання! Переможців цього творчого змагання буде відзначено грамотами.

             Особливо цікавими є роботи Звоздецької Анастасії та Візера Юрія (1-а клас), Лопушинської Христини і Шкільнюка Дмитра (1-б клас), Анцібор Віталіни (2-а клас), Панчук Анастасії (2-б клас).

 

День науки хімії в Заліщицькій гімназії. Цікавий хімічний захід в гімназії відбувся!

       14 грудня 2017 року у Заліщицькійдержавній гімназії відбувся цікавий хімічний захід «Нас хімія, наука-чарівниця, бере в свої долоні, мов цариця». Було цікаво… було весело… було пізнавально… було креативно… було пісенно… було поетично… було хімічно-дослідно… В цілому,  захід отримав позитивні відгуки від учнів, учителів та адміністрації – і нам, педагогам-хімікам Сопилюк Н.І. й Сушко Г.М., дуже відрадно, що праця наша не марна. Учасники вікторини зуміли продемонструвати хороші знання з предмету й інших дисциплін, пов’язаних з хімією, отримали багато нових знань. А ще, гімназисти 7-А класу Завінська Наталя та Рацин Ірина потішили слухачів тематичними піснями. Учні 3-Б класу читали вірші про хімію, учні 4-Б класу ознайомили з хімічними цікавинками (про число Авогадро, перли, газ етан). Звичайно ж, найочікуванішими були хімічні досліди – і вони вдалися юним хімікам з 5-А та 5-Б класів. Вправними ведучими всього дійства зарекомендували себе Бурка Яна і Сем’янів Максим. А ще - організатори свята підготували виставки цікавих книг про хімію, вислови вчених і письменників про роль хімії і науки в житті людини, виставку засобів побутової, косметичної, харчової, медичної хімії.

       Цей день запам’ятається гімназистам, адже день науки хімії був насиченим, цікавим, змістовним і приніс нові знання, набуті не під час «нудних уроків», а на неформальному заході з елементами практичного застосування отриманих знань. Фінальним акордом прозвучали слова всіх глядачів заходу: «Ми любимо хімію!»

       Тож крокуймо впевнено у країну знань.

 

Цікаві  пізнавальні  заходи з біології.

19 квітня 2018 р.  в рамках декадника екологічних знань був проведений брейн-ринг "Екологія на перехресті доріг." Гра проводилась з учнями 7(11)-Б класу: між двома командами та з глядачами.

Креативний захист міні-проекту учнями 2(6)-А класу Пельцер Єленою та Сандецькою Катериною. Тема проекту "Квіти і комахи."

 

Вчимося складати сенкан хімічний

        У літературному сенсі класичний Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово «сенкан» походить від французького слова «п’ять» і позначає вірш у п’ять рядків. На відміну від попередніх «семирядників», які були опублікованя на моєму блозі раніше, сенкан більш лаконічний, стислий, точний у своєму звучанні. Як скласти сенкан?

https://4.bp.blogspot.com/-2sBPM2Fl7bA/WmMSRhzojEI/AAAAAAAAAQY/8f27CMZdul8_hnKhnXPoT7HKZCUp8aHTACLcBGAs/s1600/777787.png

 

Або ж так (формула):

1. Тема (іменник).

2. Опис (два прикметники).

3. Дія (три слова).

4. Ставлення (фраза – чотири слова).

5. Перефразування сутності ( одне слово).

              Попробуємо  скласти хімічний сенкан:

          Наука -

          Природнича, експериментальна;

          Навчає, пояснює, зачаровує.

          Відкриває невідомий світ речовин -

          Хімія.

        Заохочую всіх учнів спробувати себе у складанні таких природничих сенканів у рамках участі в творчому конкурсі "Природа - наука -я".

 

  Роботи гімназистів - учасників конкурсу творчих робіт "Природа - наука - я"  демонструвалися в екологічному залі ІІІ поверху Заліщицької державної гімназії.

Чудові малюнки, презентації, навчальні проекти, фотографії, стінгазети, рекламні проспекти, есе - на природознавчу, екологічну, хімічну, біологічну тему - виготовили учні 1, 3, 4, 5, 6 класів.

 

На уроках природознавства ми з гімназійними першокласниками вивчаємо тему екологічної безпеки у природі, проблему негативного впливу на природу життєдіяльності людини та заходи по збереженню довкілля. Говорили про Червону книгу тварин і рослин України.

      Учень 1-а класу Ребрик Іван написав вірш на дану тему, отримавши заслужену "дванадцятку".

Збережи природу

Збережи, збережи природу.

Збережи тваринок, кисень, воду;

Збережи природу від сміття –

Збережи на планеті Земля життя!

Збережи всіх нас від вимирання

І зроби навколо процвітання.

Збережи дерева, кущі, квіти, -

Ми ж усі природи діти…

 

 

Домашній експеримент з природознавства у 5 класі

         Вивчаючи тему "Рослини і тварини" у 5 класі, учні виконують домашній експеримент "Дослідження впливу температури, світла і вологості на проростання насіння". Завдання гімназисти отримали в понеділок 19 березня. Уже на пятницю 23 березня учень 1(5)-б класу Гриник Михайло отримав хороші результати, які він не тільки спостерігав вдома, а й зробив світлини  проростання насіння квасолі і розвитку маленьких росточків. Чудові результати! Учні вчаться робити висновки в ході проведення нескладних експериментів, набувають навичок практичного навчання, а саме здобуття знань і вмінь для них значно цікавіше і зрозуміліше. На мою думку такими мають бути уроки в сучасній школі з елементами STEM-освіти.

 

На жаль, ми змушені були вдмовитись від участі в змаганнях в рамках Відкритої Природничої Демонстрації. Наступного навчального року слуд буде повернутися до цього питання.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Левкова Лариса Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ярко Виктория
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
9129
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку