Звіт про роботу
методичного об’єднання вчителів початкових класів
Павлівської НСЗШ
за 2016 – 2017 навчальний рік
В 2016-2017 н.р. методична робота вчителів початкових класів була спрямована на вирішенням проблемних завдань навчання і виховання учнів. З урахуванням рівня організаціі навчально-виховного процесу, особливостей складу учнів початкових класів, учителі-члени МО працювали над науково-методичною проблемою: «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства».
У складі МО працюють 4 вчителя. Мають наступні кваліфікаційні категорії:
спеціаліст І категорії – Дірша І.Б., Бігун Л.А., спеціаліст ІІ категорії – Козін Л.Д., Максимова Ю.В..
Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за минулий рік показав, що підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.
Методичну майстерність вчителі початкових класів підвищували шляхом участі у роботі методоб’єднання, семінарах, шляхом самоосвіти. Кращі елементи методики, що застосовувалися кожним учителем фіксувалися всіма педагогами та бралися на замітку.
Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовували на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання та виховання дітей, а головне - на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.
Згідно складеного плану було проведено 5 засідань методичного об’єднання вчителів початкових класів.
Кожен вчитель брав участь у роботі МО: готували доповіді, давали відкриті уроки, виховні заходи, які обговорювали та аналізували на засіданнях МО.
Протягом навчального року було організовано роботу:
- з підготовки питань на засідання педагогічної ради;
- з вивчення питання наступництва;
- по роботі із майбутніми першокласниками.
Педагоги вміло передавали знання, формували уміння і навички, виховували своїх учнів добрими, самостійними, працьовитими дітьми.
Вчителями було проведено відкриті уроки:
- урок математики 1 клас: «Закріплення випадків додавання та віднімання. Додавання і відніміння, пов’язані з нумерацією».
- урок української мови 2 клас: «Практичні вправляння зі спільнокореневими словами. Вимова і написання слова дитина».
- урок математики 3 клас: «Множення одноцифрового числа на двоцифрове. Задачі, пов’язані з одиничною нормою. Обчислення значень буквених виразів».
- урок позакласного читання 4 клас: «Людина починається з добра».
З першого дня навчання педагогічний колектив початкової школи прагнув підсилювати виховний потенціал уроків і позаурочних заходів. Для створення і згуртування дитячого колективу активно використовувалися форми гри і свята. Протягом року вчителі готували своїх учнів до виховних заходів: родинне свято «Мамин день», осінній ярмарок, «Новорічні пригоди», свято «Прощавай, початкова школо!», благодійна акція «Святий Миколай, у кожну родину завітай!», конкурс пісні «День захисника Вітчизни» та інші. Також кожним педагогом було проведено відкриті виховні заходи (згідно графіка)
Система роботи в початкових класах побудована так, що всі заходи готуються спільно: учитель - батьки - діти, що допомагає згуртувати дитячі колективи.
Щорічно учні початкових класів беруть участь Всеукраїнських та Міжнародних інтерактивних конкурсах «Колосок» (7 учнів), «Геліантус» (16 учнів), «Бобер» (9 учнів), «Обачність» (8 учнів), «Вода – джерело життя» (3 учнів) та у проведенні II етапу XII міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика, шкільних конкурсах малюнків.
Відповідно до плану роботи та з метою розвитку пізнавальних інтересів, поглиблення знань з навчальних предметів молодших школярів у жовтні 2016 року проведено тиждень початкових класів.
Учителі не тільки вимогливі до себе, але й один до одного.
Тому потрібно продовжувати працювати над впровадженням методики диференційованого завдання. Добирати для школярів диференційовані домашні завдання. Для здібних учнів добирати завдання творчого характеру. Також намагатися більше використовувати на уроках ІКТ.
Аналіз роботи педагогів, членів методичного об’єднання дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливають з науково-методичної проблеми об’єднання, в основному виконано.