Звіт про роботу шкільного М/О

Про матеріал
Даний матеріал стане у нагоді керівникам шкільних методичних обєднань, щодо річного звіту предметів художньо-естетичного циклу.
Перегляд файлу

 

Звіт

роботи методичного об'єднання вчителів

художнього-естетичного циклу

 

Шкільний учитель... Саме на нього покладається відповідальність за долю підростаючого покоління. Саме тепер, коли в нашому суспільстві такий складний період, потрібна людина творча, ініціативна, смілива. Вже сьогодні складаються умови для оновлення методик кожного предмета.

Так, вчителями кафедри запроваджуються нові форми та методи роботи, спрямовані на розвиток креативних здібностей учнів.

Учитель образотворчого мистецтва на своїх  уроках залучає учнів до співпраці за допомогою діяльнісного підходу, який сприяє вихованню творчої особистості, а саме через інтерактивні технології. Щоб досягти високого рівня знань і вмінь учнів, у своїй роботі використовує методи активного навчання (пошукова робота, обговорення проблеми в групах, консультування), застосовує такі інтерактивні технології ("Мозковий штурм", "Мозаїка", "Коло ідей", "Художник", робота у групах, парах).

  На етапі актуалізації опорних знань використовує такі інтерактивні форми роботи: "Незакінчене речення", "Кошик знань", "Неправильний малюнок", "Знайди колір"; "Веселка"; "Шукай свій дім"; "Ярмарок"; "З чого складається пейзаж";  "Склади натюрморт"; "Придумай  портрет", створюючи теплу невимушену атмосферу, сприяючи доброзичливому довірливому спілкуванню. Адже, позитивний емоційний стан дітей - обов'язкова умова для розвитку їх творчості. Результатом такої творчості є участь у міських та обласних конкурсах, де учні посідають призові місця.

Музика є одним із наймогутніших засобів виховання, що надає естетичного забарвлення всьому духовному життю людини.

Саме тому, учитель музичного мистецтва В.М.Новікова у своїй практичній діяльності для створення емоційного фону уроку використовує у розумному поєднанні елементи традиційних та інноваційних технологій навчання. 

Серед великого спектру методів і прийомів, які впроваджує учитель, значне місце посідають методи стимулювання, які  створюють емоційну, творчу атмосферу. Це сприяє ситуації успіху. На етапі мотивації ефективними можуть бути такі прийоми, як "Інсценування вчителем проблеми", "Лист" тощо. Метод емоційної дії виражає відношення до прослуханого твору  за допомогою образного слова, жестів, міміки. Метод порівняння створює ситуації, які викликають в учнів великий інтерес. За допомогою ігрових ситуацій легше організовувати пісенну творчість, інсценування, драматизацію. Ігрові технології ефективно застосовувати на етапі актуалізації опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. Проблемно-пошукові ситуації концентрують слухову увагу учнів, активізують музичну діяльність, змушують мислити, міркувати, розвивають творчі здібності дітей та формують загальнокультурні компетентності всебічно розвиненої особистості.

Звичайно, учень не може всебічно розвиватись без творчого й цікавого шкільного життя, тому Валентина Миколаївна активно залучає та працює з учнями в позаурочний час. Результатами цієї роботи є призові місця у різноманітних конкурсах художньо-естетичного спрямування.

Вчитель музичного мистецтва О.В. Романенко, на основі інтеграції різних видів мистецтв і видів творчої діяльності в молодших школярів формує цілісне художнє світосприйняття, активне й умотивоване ставлення до творчої діяльності, позитивно-емоційне ставлення до мистецьких явищ. Ознайомлення з різними видами мистецтва, усвідомлення їх особливостей відбувається у формі тривалої гри-подорожі країнами мистецтв та "спілкування" з казковими персонажами, які уособлюють узагальнені образи-символи конкретного виду мистецтва, що сприяє чіткому розумінню, усвідомленню інформації про мистецтво й ґрунтовній підготовці до подальших занять мистецтвом, індивідуальному самовизначенню.

Казкові мешканці світу мистецтва допомагають учням здійснювати уявну подорож мистецькими країнами та містами, усвідомити особливості мистецької діяльності музикантів-виконавців, композиторів, співаків, акторів, художників, поетів, хореографів. Дидактичні іграшки, ігрові ситуації сприяють усвідомленню спільного, різного в мистецтві, створенню сприятливої психологічної атмосфери, в якій кожен учень має можливість проявити свої задатки й здібності. Застосовуючи яскраву наочність, образи-символи різних видів мистецтв, учитель формує позитивний навчальний мотив, інтерес молодших школярів до мистецтва й мистецької діяльності.

Людина, яка володіє технологіями та інформацією, має інший, новий стиль мислення, принципово інакше підходить до оцінювання проблеми, що виникла; до організації своєї діяльності.               Трудове навчання - це особливий навчальний предмет, який вимагає засвоєння учнями великої кількості різнобічних  умінь та навичок, без яких неможливе подальше формування, вдосконалення алгоритмів дій та їх творче застосування, саме впровадження сучасних технологій на уроках трудового навчання дозволяє формувати та розвивати в учнів компетентності саморозвитку та самоосвіти, а також компетентності продуктивної творчої діяльності.

Так, учитель трудового начання формуючи культуру праці на своїх уроках, виокремила основні форми роботи діяльності: фронтальна, бригадна, індивідуальна та парна. Бригаду з 3-4 учнів формує так, щоб до неї входили діти з різним рівнем підготовки. Це допомагає дітям оцінити не лише свої творчі напрацювання, а й визнати неповторність кожного. Із більш підготовленими учнями  використовує індивідуальний спосіб організації роботи, що дає змогу диференціювати завдання, враховуючи їх інтереси, запити, нахили. Для цього створила "банк" проектів, які пропонує учням. Це дає можливість допомогти одним усувати прогалини в знаннях, а іншим - розширювати і поглиблювати не лише технічні знання та вміння, а й формувати для себе більші вимоги, які віддзеркалюватимуть творчість.

Усвідомлюючи, що сучасний учитель трудового навчання повинен стати конструктором нових педагогічних ситуацій, нових завдань, спрямованих на використання узагальнених способів діяльності, формуванні трудових навичок та вмінь, виховання національної свідомості, розвитку проектно-технологічної та інформаційно-комунікативної компетентностей, учитель технологій у своїй роботі надає перевагу проектній діяльності.

Проектна діяльність - залучення кожного учня до активного пізнавального процесу, у ході якого вони здійснюють економічний розрахунок фінансових  витрат на виготовлення виробу, затрат часу і т.д. Під час захисту проектів (це може бути виставка-ярмарок, виготовлення буклетів, стіннівок і т.д.) учні навчаються переконувати своїх однокласників у цінності своєї роботи, демонструють свою компетентність у спеціальних питаннях, які стосуються проекту, старанність, добросовісність, аргументацію запропонованого рішення, рівень творчості, оригінального підходу, а також інформаційну компетентність.

Отже, вчитель технологій, здійснює формування технічно та технологічно освіченої  особистості, підготовленої до життя й активної трудової діяльності в умовах  сучасного високотехнологічного,  інформаційного суспільства.

Ідучи на урок,  пам'ятаймо, що творчий вчитель повинен бути для дитини і плодючим ґрунтом, і живильною вологою, і теплим сонечком, що зігріває квіточку дитячої душі. Саме за таких умов і розкриються унікальні креативні здібності, дані кожній дитині від народження.

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Інші матеріали
Додано
28 січня 2021
Переглядів
622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку