Звіт про роботу з учнями з особливими освітніми потребами
вчителя індивідуального навчання
Андрійчук Руслани Сергіївни
На 2021-2022 навчальний рік мною були поставлені завдання:
Завдання були реалізовані, цілі досягнуті, адаптовані навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей учнів та залученням їх до різних видів навчальної діяльності на уроках. Особливо дієвою і корисною для дітей з ООП є індивідуальна робота з учнями, яка була направлена на допомогу у виконанні навчальних завдань, закріпленню конкретних умінь і навичок, додаткове пояснення тем з предметів, які не були належним чином засвоєні.
Сарна Артем на середньому рівні засвоїв адаптовану навчальну програму 7 класу. Учень гарно орієнтується у роботі з картками на встановлення відповідності, уміє працювати за опорними схемами. Артем потребує постійної мотивації з боку вчителя, похвали, любить працювати біля дошки. Засвоєння програм не завжди дається з легкістю, є проблеми із засвоєнням певних тем, які доводилося опрацьовувати кілька занять. Учень уміє з допомогою навідних запитань вчителя давати відповідь на питання. Письмові відповіді дає короткі, почерк має нерозбірливий. Артем мотивований на отримання високої оцінки. До уроку завжди готовий, завдання виконує сумлінно.
Майданович Юлія на достатньому рівні засвоїла адаптовану навчальну програму 7 класу. За період навчання проявила себе старанною і комунікативною ученицею. Вільно володіє державною мовою, уміє читати з розумінням, висловлювати власну думку усно, виявляє ініціативність щодо залучення у шкільних заходах. Юлія має значний запас слів, вживає його в активному мовленні: вміє підтримати бесіду, поставити влучне питання, переказати прослухане. Читає на достатньому рівні, неголосно, не завжди дотримуючись емоційної інтонації, уміє мислити, розуміє зміст прочитаного, може коротко охарактеризувати героя. Учениця має добру пам'ять, може читати напам’ять поезії. Юлія уміє записувати надиктоване по словах. До навчання ставиться відповідально. Небажання вчитись не спостерігалося.
Під час дистанційного навчання учнів із особливими освітніми потребами враховувалися індивідуальні потреби, можливості, здібності та інтереси учнів. Якщо учні через стан здоров’я, відсутність або обмежений доступ до Інтернету, технічних засобів навчання не могли взяти участь у синхронному режимі – використовувати доступні засоби комунікації (наприклад, телефонний зв’язок).
З метою досягнення поставлених цілей і відповідно до потенційних можливостей учнів використовувались: відеозаписи уроків, мультимедійні матеріали, навчальні відеофільми, мультфільми, інтерактивні корекційно-розвиваючі вправи та ін.
З огляду на те, що діти з особливими освітніми потребами потребують додаткової підтримки та створення спеціального середовища, дуже важливо долучати до процесу батьків, яким надавались рекомендації, щодо використання спеціальних засобів, форм і методів виконання тих чи інших завдань. З батьками підтримувалась постійна комунікація, оскільки від їхньої залученості зокрема залежать освітні результати учнів.
Пам’ятаємо, що діяльність дітей з особливими освітніми потребами оцінюється не лише з позиції набутих знань, а насамперед — з позиції прогресивного розвитку. Для успішної реалізації дистанційного навчання надзвичайно важливими є: залучення батьків до консультування щодо особливостей організації процесу дистанційного навчання; повторення та актуалізація раніше вивченого матеріалу; урахування індивідуальної працездатності дитини відповідно до стану її здоров’я; моніторинг динаміки втомлюваності; дотримання режиму дня, заснованого на наукових рекомендаціях; спокій, упевненість і позитивні емоції педагогів та батьків.
https://drive.google.com/drive/folders/1gMisq3L8qQTfxXZahQjCVGnbllevckCL
МОНУ №1/3872-22 від 04.04.2022 Перша психологічна допомога. Алгоритм дій