Звіт роботи асистента вчителя з ученицями інклюзивного навчання

Про матеріал
З власного досвіду розказується про роботу з дітьми з особливими потребами. Запропоновані розвивальні вправи та ігри для підтримки зацікавленості навчанням.
Перегляд файлу

Звіт роботи за 2022-2023 н. рік

з ученицями інклюзивного навчання 2-А класу

Стомаченко Мілани та Стопчинської Анастасії

асистента вчителя

Здійснюю соціально-педагогічний супровід Стомаченко Мілани та Стопчинської Анастасії перший рік.

Робота була спрямована на розвиток потенційних можливостей учениць та відповідного формування особистості.

Перед початком навчального року

  1. Ознайомилася  з висновками і рекомендаціями психолого-медико-педагогічної консультації щодо організації навчання дитини.
  2. Налагодила співпрацю з вчителями, які безпосередньо працюють з дівчатами.
  3. Разом розробили індивідуальний план роботи та індивідуальну програму розвитку дитини.
  4. Активізувала партнерські стосунки з батьками Стомаченко Мілани та Стопчинської Анастасії.

Здійснюючи соціально-педагогічний супровід свої зусилля, в першу чергу, направляла на адаптацію навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних потреб. Учениці різні за характером та здібностями до навчання.

Для Стопчинської Анастасії особливо дієвою та корисною вважаю індивідуальну роботу, яка була направлена на допомогу у виконанні навчальних завдань, закріплення конкретних умінь і навичок.

Обов’язково для підтримки зацікавленості навчанням проводила розвивальні вправи та ігри. Завдання та вправи на

  •        розвиток усного мовлення;
  •   розвиток розумових дій та операцій (порівняння предметів, узагальнення):  «Подібність у суттєвому. Що «зайве?», «Логіка малюнків»;
  •        розвиток грубої  та тонкої моторики: «Горішки», ліплення з пластиліну;
  •        спостережливість та увагу: «Помилки в малюнках»,  «Закономірності»;
  •        розвиток уяви, на уточнення уявлень про довкілля;
  •        сенсорний розвиток: «Назви предмет»;
  •        гнучкість мислення: читання шифрограм, кодування;
  •        розвиток асоціативного мислення: загадки, ребуси;
  •        зорової пам’яті: «Що змінилося?» та ін.

Результати індивідуальних занять та спостережень після кожного уроку фіксувала у належній графі календарного планування. Оцінювала навчальні досягнення учениці, виконання індивідуальної програми розвитку. Таким чином постійно  вивчала та аналізувала динаміку розвитку Анастасії.

Відвідуючи уроки за розкладом проводила спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб; допомагала концентрувати увагу; сприяла формуванню саморегуляції та самоконтролю дівчинки. Часто підтримувала Анастасію, створюючи атмосферу оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому.

 

Під час роботи із Стомаченко Міланою на початку навчального року були поставлені такі короткочасні завдання:

  •        відповідатиме на запитання повними реченнями,
  •        описуватиме малюнки які зображують різні явища чи факти, події повними реченнями,
  •        вивчатиме значення нових слів,
  •        братиме участь у груповій роботі на уроках, спільних іграх під час перерв, у шкільних та класних виховних заходах,
  •        уважно списуватиме тексти з друкованої основи,
  •        виконуватиме математичні дії та математичні задачі за програмою.

 Зусилля були направлені на залучення Мілани до різних видів навчальної діяльності на уроках. Під час спілкування з ученицею, педагогічного супроводу приоритетними завданнями були розвиток емоційної сфери, зниження тривожності та скутості, формування віри у свої сили й можливості, оволодіння навичками саморегуляції власного емоційного стану.

 

Згідно плану індивідуальної роботи проводилося:

1.Розробка і розміщення у соціальній мережі Viber завдань та відео – аудіо супроводу пояснення матеріалу окремо для Стомаченко Мілани та Стопчинської Анастасії.Три рази на тиждень, за розкладом учениці отримували завдання, рекомендації чи відеоуроки.

2.Індивідуальні консультації для батьків дівчаток в онлайн – режимі. Адже від взаємозв’язку та взаєморозуміння батьків залежив  результат навчання. Проводилися індивідуальні бесіди : «Як працювати в умовах дистанційного навчання?», «Організація робочого місця» .

       У роботі із  Стомаченко Міланою та Стопчинською Анастасією виходжу з потреби задоволення індивідуальних проблем.

• викладаю інформацію і завдання невеликими частинами і часто повторюю їх;

  підказую порядок дій і підтримую з ними зворотній зв’язок;

• постійно пам’ятаю, що учениці потребують допомоги в оволодінні вміннями, які    інші діти опановують самостійно, без спеціального навчання. Для цього я ділю  завдання на невеликі складники і ми закріплюємо їх по черзі.

      З батьками Стомаченко Мілани та Стопчинської Анастасії підтримувала зв'язок протягом всього навчального року. Часто надавала консультації  для успішної взаємодії школи та сім`ї.

Хочу додати, що як асистент вчителя, сама постійно консультувалася з вчителем класу для надання дієвої допомоги ученицям.

Я постійно підвищую свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. Вивчаю інформацію в інтернет-видавництвах та періодиці щодо інноваційних форм роботи з дітьми  з особливими потребами.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
28 лютого
Переглядів
260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку