Звіт роботи асистента вчителя
ПІБ
з учнем 4-Б класу ПІ
за 2023/2024 навчальний рік
Особливості загального розвитку дитини |
Фізичний розвиток та стан моторики : Фізичний розвиток та стан моторики відповідають нормі.
Когнітивний розвиток : Сприйняття: зорове в межах вікової норми. Учень легко виконує завдання середнього рівня, що не потребують додаткових словесних пояснень (за зразком). На уроках систематично потребує додаткового пояснення, самостійно у класі працює дуже рідко.
Увага: Мимовільна, обсяг недостатній. Спостерігається недосконалість гальмівних механізмів, підвищена збудливість. Учню складно швидко переключати увагу між навчальними завданнями. Тобто загальна увага до навчання та продуктивної діяльності нестійка. Учень швидко втомлюється від завдань, втрачає концентрацію, відволікається.
Мислення: Недостатній рівень розвитку словесно-логічного мислення проявляється в невмінні самостійно вирішувати складні арифметичні задачі. Низький рівень абстрактно-логічного мислення ускладнює засвоєння програмного матеріалу з математики. При виконанні завдань, що вимагають аналізу, порівняння, узагальнення, потребує розгорнутої допомоги педагога.
Мовленнєвий розвиток : Порушення мовлення не виражене, незначне порушення його темпу, ритму (намагається говорити швидко). Рівень розвитку зв'язного мовлення учня не відповідає програмним вимогам, дитина має труднощі при написанні творчих письмових робіт (творів, переказів). Учень не має навички відбирати необхідні джерела інформації із запропонованих вчителем, опрацьовувати їх, при необхідності словесного пояснення, обґрунтування умовиводів має труднощі (часто відмовляється відповідати). У писемному мовленні часто припускається помилок. Розпочате завдання не завжди доводить до кінця, працездатність низька. Сформованість навчальних навичок низька, у порівняні з однолітками. Учень може продуктивно і цілеспрямовано працювати невеликий проміжок часу, близько 5-6 хвилин, потім з’являються прояви втоми, зміни характеру і стилю діяльності. Темп роботи повільний, часто відволікається на будь-які зовнішні подразники. Під час навчання хлопець може довго сидіти за партою, але може крутитися, займати учнів , які сидять поруч.
Академічна успішність(українська мова): Учень списує друковані та рукописні тексти неохайно, з помилками. Диктанти пише повільно, не встигає за всіма учнями класу, часто просить повторити, пропускає літери в словах та слова у реченнях, не ставить знаки пунктуації, може писати нові речення з маленької літери, не дописує елементи букв. Почерк нерозбірливий. Самостійні роботи виконує повільно, завдання робить не по порядку. Може не виконати завдання до кінця або пропустити частину завдання, помилившись, може замалювати все завдання, навіть розірвати аркуш чи зошит.
Емоційно-вольова сфера та особистісний розвиток: Емоційні реакції: дуже емоційно реагує на різні ситуації, не завжди стримує емоції. Може іноді реагувати навіть на погляди однокласників.
Спілкування: Друзів у класі мало. Часто його ображають, має бажання спілкуватися з однокласниками, але вини не завжди відповідають навзаєм. Любить ігри в телефоні, часто приносить маленькі моделі машинок. Іноді складає конструктор «LEGO», потім може відтворювати різноманітні ігрові сюжети з нього. Артьом із задоволенням допомагає вчителеві у побутових ситуаціях у класі: витирає дошку, роздає чи збирає зошити. Часто просить долучити його до цієї діяльності. Але поведінка не завжди адекватна ситуації. Може проявляти агресію (плаче, кричить, використовує слова ненормативної лексики) до однокласників і вчителя в тих випадках, коли не задовольняються його бажання і потреби (наприклад, коли відмовляють в отриманні бажаних предметів або просять почекати). На зауваження інколи реагує емоційно, починає голосно плакати, намагається тікати. Планування власної діяльності відсутнє.
Загальна навчальна діяльність: Має достатній рівень з читання. Переваги серед навчальних предметів не має. Потребує систематично допомоги з боку дорослих (ассистента, батьків). Домашні завдання виконує постійно тільки з мамою.
Соціальна взаємодія та навички: Важко дотримується правил поведінки на уроці та на перерві. Часто на уроці займається своїми справами, на зауваження реагує , але не завжди. Може взяти без дозволу чужі речі. |
Співпраця з вчителями-предметниками, дефектологом, практичним психологом, соціальним педагогом та медперсоналом.
З вчителями –предметниками були розроблені додаткові завдання для учня, підбиралися більш простіші. Хлопцю надавалися додаткові освітні послуги корекційних педагогів: заняття з психологом (корекція розвитку). Були проведені бесіди асистентом вчителя з учнем та його мамою, щодо взаємовідносин з однокласниками.
При проблемах зі здоров’ям (погіршення самопочуття) були запити до медичного персоналу.
Систематичне спілкування з мамою учня (зустрічі, бесіди у телефонному режимі). Надання їй необхідної консультативної допомоги, інформування батьків про успішність та поведінку сина, стосунки з однолітками.
Методична та самоосвітня діяльність.
Інновації в освітній діяльності з дітьми з особливими освітніми потребами – це використання нових знань, прийомів, підходів, технологій для отримання результату у вигляді освітніх послуг.
Перед сучасною школою стоїть завдання сприяти становленню дитини як неповторної індивідуальності, розвивати її творчий потенціал, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності. Традиційна методика переважно спрямовує учнів на запам’ятовування програмового матеріалу та його відтворення.
Завдання інклюзивної освіти полягає в створенні нової школи: школи діалогу, школи, яку творять самі діти спільно з учителями. У цьому сенсі є актуальним особистісно орієнтований підхід до навчання. Це цілісна психолого-педагогічна концепція, що охоплює різні сторони навчального процесу. Узагальнення здобутків педагогічної теорії і практики дає змогу виділити основні ідеї особистісно орієнтованого навчання:
- школа складає частину життя;
- велика увага приділяються навчанню як процесу, а не як результату;
- активне залучення учнів до розв’язання проблем і планування;
-задоволення навчальних проблем кожної дитини на уроці;
- особлива увага до групових і парних форм роботи;
- домінуюча форма навчального спілкування – діалог між учнями, учнями та вчителем;
- формування в учнів раціонального способу дій;
-залучення учнів до аналізу своєї діяльності, стимулювання їхнього самооцінювання.
Уроки, побудовані на особистісно орієнтованій взаємодії, дають змогу здійснити індивідуальний підхід, стимулюють пізнавальну активність, навчають школярів визначати шляхи здобуття ґрунтовних знань, умінь і навичок.
Основні напрямки самоосвітньої роботи, що були здійснені в період навчального року:
1.Опрацювання методичної літератури та нормативно-правової бази по темі «Діти з ООП в загальноосвітньому просторі». Зокрема мною опрацьований «Путівник для педагогів» Колупаєва А.А., Таранченко О.М., де висвітлюються особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку. Ознайомилась з: методичними рекомендації щодо адаптації та модифікації навчального середовища; з методичними прийомами, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; з описом специфіки роботи з батьками таких школярів і фахівцями; з порадами стосовно корисних ресурсів.
2.Ознайомилась з літературою по темі «Стратегії сучасного викладання в умовах інклюзії». Зокрема опрацювала підручник Таранченко О.М. «Стратегії сучасного викладання: надання підтримки учням з ООП».
Переглянуто наступні вебінари:
«Онлайн – безпека дітей з особливими потребами» на платформі «Stop sexтинг»,
«Атестація педагогічних працівників за новим Положенням: перспективи та виклики» на платформі «На Урок»,
«Організація роботи з дітьми з ООП: інклюзія з нуля» на платформі «На Урок»,
«Використання штучного інтелекту в інклюзивній освіті» на платформі «На Урок».
Прийнято участь в роботі наступних онлайн – конференціях:
«Атестація педагогічних працівників за новим Положенням» на платформі «На Урок»,
«Інклюзія в умовах війни» на платформі «На Урок»,
«Актуальні проблеми розвитку освіти в сучасному контексті» на платформі освітнього проєкту Atoms HUB,
«Методичні ідеї та впровадження інноваційних методик навчання» на платформі «Педрада».
Завдяки вебінарам, матеріалам конференцій я ознайомилась з поняттям «диференціація в інклюзивному середовищі»; що таке вміння та навички учнів і чим ці поняття відрізняються; як швидко включити дитину в освітній процес; як правильно розпізнати маніпуляції дитини та правильно реагувати на помилки дітей. Ознайомилась з оригінальними та ефективними завданнями та вправами на розвиток різних видів пам’яті, а також, як використовувати свої вміння на практиці; надано знання щодо особливостей застосування ігор та вправ на розвиток пам’яті.