Звіт у формі аналітичної довідки про роботу практичного психолога ЗНЗ

Про матеріал

Проведено аналіз роботи практичного психолога за планом роботи за І семестр 2019-2020 року. Висвітлена робота з чотирнадцяти різних напрямків: з методичної роботи, роботи з педагогами, батьками та учнями

Перегляд файлу

                           Аналітична довідка

 за результатами роботи практичного психолога Опорного закладу Чаплинська  спецыалызована школа І-ІІІ ступенів  Т.П. Зборюк

                                     за І семестр 2019-2020 р.

1.Науково – методична самоосвітня проблема: «Формування психологічної компетентності учасників НВП»

 

2. Методичні розробки, їх впровадження у систему навчально – виховного процесу закладу освіти:

Назва методичної розробки

Цільова група

Особливості впровадження

«Підвищення самооцінки підлітків»

Учні 7-10 класів

4  занять (години психолога)з тренінговими вправами (дод 1,2)

«Особливості психологічного супроводу адаптації першокласників до навчального процесу»

Учні 1 класів

2  занять з тренінговими вправами

 

 

3. Узагальнення досвіду роботи :

Тематика досвіду

Де вивчався

Форма узагальнення

Узагальнення досвіду за темою  «Формування психологічної компетентності учасників НВП»

ОЗ ЧСШ

опис

Сайт соціально-психологічної служби опорного закладу «Кабінет психолога»

Інтернет-мережа

 

 

Висвітлення основних напрямків роботи

Виступ на педраді з презентацією «Поради педагогам щодо спілкування із дітьми, що навчаються в інклюзивних класах»

ОЗ ЧСШ

 

Виступ

 

Виступ на засіданні батьківської ради ОЗ з презентацією «Особливості соціально-психологічного супроводу учнів»

ОЗ ЧСШ

 

 

Виступ

 

 

Виступ на батьківських зборах з темою «Практична допомога батьків першокласникам»

ОЗ ЧСШ

 

Виступ

 

Виступи під час педконсиліуму з презентацією «Адаптація п’ятикласників»

ОЗ ЧСШ

Виступи № 1, 2, 3

Виступ на педраді з презентацією «Розвиток позитивної навчальної мотивації як важливої умови якості освіти»

ОЗ ЧСШ

Виступ

Розробка «Особливості корекційної роботи практичного психолога закладу загальної середньої освіти з дітьми з розладами аутистичного спектру»

Сайти «На урок»,

«Всеосвіта»

Метод.рекомендації

 

4.  Участь у шкільних нарадах, конференціях, семінарах, педагогічних радах

Тематика

Кількість учасників

Дата проведення

Результати

Консиліум за результатами діагностичного мінімуму у 1 класах, виступ з презентацією

16

 

24 .10.2019

 

Рекомендації педагогам

Виступ під час педконсиліуму  «Адаптація п’ятикласників»

20

 

12.09.19

07.11.19

05.12.19

 

Рекомендації педагогам

Виступ «Інклюзивне навчання»

37

18.09.19

Рекомендації педагогам

Виступ на б/конференції «Робота з дітьми з нозологіями»

 

19.09.19

Рекомендації батькам

Виступ перед батьками першокласників, надання рекомендацій

52

19.09.2019

Рекомендації батькам

Виступ на педраді з презентацією «Розвиток позитивної навчальної мотивації»

38

17.10.2019

Рекомендації педагогам

Тренінги для учнів 9 кл. з профорієнтації

47

 

22.10.19

19.11.19

26.11.19

Вивчення проф. намірів учнів та допомога у виборі професії

Виступ перед атестаційною комісією із презентацією

13

 

 

 

 

 

5. Участь у районних семінарах, засіданнях МО, творчих груп

Тематика

Кількість учасників

Дата проведення

Результати

Планування діяльності СПС на 2019-2020 н.р.

9

30.08.2019

 

Семінар-тренінг (я проводжу) для МО вчителів іноз. мов «Ми різні, ми -рівні. Особливості психологічного супроводу дітей з ООП»

 

Січень 2020

 

 

 

 

 

 

6. Участь у обласних нарадах, конференціях, семінарах

Тематика

Кількість учасників

Дата проведення

Результати

Участь у роботі Регіонального науково-практичного семінару «Психологічна травма у дітей та підлітків: діагностика і психотерапія»

~ 50 (онлайн)

20.11.2019

 

 

 

Впровадження національного механізму взаємодіі в сфері протидії торгівлі людьми

семінар

Грудень 2016

сертифікат

Застосування відновних практик в школі

семінар

Листопад 2017

сертифікат

 

7. Підвищення кваліфікації спеціаліста служби за 5 років

Тематика

Дата проведення

Місце проведення

Розробка «Психолого-пед. семінар – круглий стіл»

04.04.17

 

Свідоцтва:

сайт «Мультиурок»

Програма роботи з учнями з обдарованістю

15.11.17

 

Робота психолога з обдарованими учнями

15.11.17

 

 

Профілактика насильства: Подолання стереотипів та формування правил безпечної поведінки

24.12.18

 

Навчання дітей з ООП в школі

03.04.17

 

Подяка за створення особистої бібліотеки в рамках проекту «Мультиурок»

24.12.18

 

Соціальна регуляція поведінки учнів

15.04.19

 

Методична розробка «Місце, де мені добре»(тренінг для батьків)

11.10.19

Свідоцтва сайту «Всеосвіта»

Корекційні вправи і ігри для молодших школярів із ЗПР

03.10.19

 

Дитина з аутизмом у школі

03.10.19

 

Аналітична довідка за підсумками вивчення тривожності та навчальної мотивації 1-ків

23.10.19

 

Година психолога: заняття з елементами тренінгу для учнів 10 кл.

12.05.19

 

Робота психолога з підлітками-девіантами (метод.розробка)

12.05.19

 

 

8. Проходження атестації

Дата проходження атестації

Присвоєно чи підтверджено відповідність кваліфікаційну категорію

30. 03.2015

Підтверджено вищу кваліфікаційну категорію,

Присвоєно звання практичний психолог-методист

 

9. Консультативна робота у І семестрі 2019-2020 р.

Тематика звернень

Кількість звернень

З боку учнів

Самовдосконалення (пізнання себе, власних здібностей, можливостей, бажання краще вчитися, розвиток пізнавальної сфери)

4

 Відсутність мотивації навчання

9

Проблеми в стосунках з батьками, в сім’ї (дефіцит уваги з боку батьків, розлучення, сварки батьків, втрата одного із батьків, близької людини)

13

Міжособистісні стосунки, конфлікти з однокласниками

13

Профорієнтація, вибір випускниками професії

1

Подолання шкідливих звичок

2

 За результатами психодіагностики

5

Вихід із кризових станів

2

Рання вагітність

 

 Непорозуміння з батьками, стосунки з батьками, дорослими

3

 Бродяжництво

 

 Взаємини «учитель-учень»

 

 Підготовка до ЗНО та ДПА

2

 Проблеми шкільної неуспішності

3

 Конфлікти з учителями

 

 Дружба, кохання

5

 Адаптація в колективі

5

 Захист прав дитини/ насильство

17/ 2

 Ціннісні орієнтації, самореалізація в житті

4

 Розвиток творчих здібностей

 

 Крадіжки

 

 Допомога дітям з особливими потребами

 

 Суїцидальні роздуми дітей

1

 Релігія, віра

 

Інше

 

Всього з боку дітей

91

З боку батьків

Проблеми поведінки дітей (впертість, підвищена тривожність, сором’язливість …)

4

 Агресивність, жорстокість, насилля

 

 Проблеми шкільної неуспішності

2

 Проблеми батьки-діти (проблема другої дитини, непорозуміння з підлітками вдома, допомога під час розлучення, втрата дитиною одного із батьків тощо)

2

 Профорієнтація, профдіагностика

 

 Дитячі страхи

2

 Оформлення документів до відповідних установ

3

 Конфлікти в системі «педагоги-батьки»

 

 Взаємини у системі «учитель-учень»

 

 Міжособистісні стосунки учнів (дітей)

2

 Проблеми лідерства

 

 Крадіжки

 

 Готовність дитини до школи

2

 За результатами психодіагностики

2

 Особисті та сімейні проблеми

 

 Психологічна готовність до ЗНО та ДПА

 

 Проблеми усиновлення, опікунство

 

 Навчання та виховання дітей-інвалідів та дітей, які навчаються за індивідуальними програмами

1

 Шкідливі звички

 

 Вікові особливості розвитку дітей та підлітків

2

Статеві стосунки в ранньому віці

 

 Вихід із кризових станів

2

 Розвиток обдарованих дітей

 

 Вплив комп’ютера на розвиток дитини

 

Небажання ходити до школи

2

Допомога дітям з особливими потребами

 

Адаптаційні проблеми дитини

2

Захист прав неповнолітніх

 

 Втеча дітей із дому

 

 Шкільні конфліктні ситуації

1

Насилля

 

Суїцидальна поведінка дитини

1

 Інше

 

Всього з боку батьків

30

З боку педагогів

Порушення поведінки учнів (дітей)

2

 Жорстокість учнів (дітей), проблеми насилля

 

 Проблеми, пов’язані з навчальною діяльністю

2

 Шляхи покращення соціально-психологічного клімату у класі

1

 Профорієнтація

2

 Виявлення рівня розвитку дитини та його корекція

3

 Особисті та сімейні проблеми

6

 Адаптаційні проблеми дитини

1

 «Професійне вигорання» вчителя

 

 За результатами психодіагностики

8

 Проблеми у стосунках «учитель-учень»

 

 Проблеми у стосунках «учитель-учитель»

 

 Конфлікти в системі «педагоги-батьки»

 

 Дитячі страхи

 

 Міжособистісні стосунки (учнів) дітей

 

 Проблеми лідерства

 

 Міжособистісні, професійні стосунки з адміністрацією

 

Консультування щодо складання психолого- педагогічної характеристики

5

Вплив телебачення, комп’ютера на розвиток дитини

 

 Шкідливі звички, залежності

1

 Втеча дітей із дому

 

Готовність дитини до школи

4

Оформлення документації, актів обстеження житлово-побутових умов проживання

 

 Виявлення обдарованих дітей

 

 Статеве виховання

 

Підбір відповідної літератури

 

Пропуски занять

 

Крадіжки

 

Психологізація навчально-виховного процесу

1

Допомога дітям з обмеженими можливостями

 

Адаптація молодих спеціалістів до умов школи

2

Підготовка та проведення позаурочних виховних заходів

 

Атестація педагогічних кадрів

9

Ціннісні орієнтації старшокласників

 

Суїцидальні роздуми дитини

1

Підготовка до ЗНО, ДПА

 

 Інше

 

Всього з боку педагогів

48

З боку інших зацікавлених осіб, представників громадськості

 

 Участь у конкурсах, заходах

1

 Запити з судових органів

6

 Прокурорські запити

 

 Координаційна рада з питань захисту неповнолітніх

2

 Участь у роботі комісії з питань захисту прав дітей

 

 Участь у роботі комісії з питань сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах

 

 Особисті проблеми громадян

1(Григоровка)

 Суїцидальні тенденції

 

 Співпраця з ПМПК

 

 Методична допомога

3

 Запровадження шкільних служб розв’язання конфліктів

1(рада профілактики)

 Співпраця з кримінальною міліцією

5

 Співпраця з центрами соціальних служб

5

 Проблеми насилля в сім’ї громадян

 

 Міський центр зайнятості

4

 Кризові ситуації

 

Усього з боку інших зацікавлених осіб, представників громадськості

 

Усього разом

28

 

10. Психологічна просвіта:

Тема заходу

Дата проведення

Цільова група

Кількість учасників

Виступ на шкільній пед. конференції «Інклюзивне навчання» Виступ «Інклюзивне навчання»             

18.09.2019

Педагогічний колектив

37

 

Виховна бесіда про норми поведінки та толерантне ставлення до оточуючих

09.09.2019

10

1

Виховна бесіда про норми поведінки та толерантне ставлення до оточуючих

17.09.2019

1

Заняття з тренінговими вправами  для учнів «Я – п’ятикласник!»

05.09.2019

27

Виховна бесіда про норми поведінки та толерантне ставлення до оточуючих

11.09.2019

27

Година психолога з тренінговими вправами  для учнів «Шлях до успіху»

09.10.2019

28

Виховна бесіда про норми поведінки та толерантне ставлення до оточуючих

9.09.2014

27

Індивідуальний психологічний супровід дитини з ООП

2019

четвер,п`ятниця

Учні інклюз.класів

7

Індивідуальний психологічний супровід дитини (за заявами батьків)

2019

2б,3б, 5б

4

Виховна бесіда про норми поведінки та толерантне ставлення до оточуючих «Конфлікт»

23.09.19

23.09.19

24.09.19

26.09.19

05.10.19

20

15

20

27

20

Проведення інд. бесід в день боротьби зі СНІДом

1.12.19

Учні середньої та старшої ланки школи

Індивід.

Профорієнтаційні заходи ( «Крок в майбутнє») за участю представників Центру зайнятості

22.11.19

26.11.19

9А, 9Б

47

Участь у засіданні Ради профілактики.

13.11.19

4б,7в, 9б

3

Профілактична бесіда про вміння знаходити компромісне рішення під час розв’язання  конфліктних ситуацій (робота з батьками)

14.11.19

Батьки

2

Профілактична бесіда про вміння знаходити компромісне рішення під час розв’язання  конфліктних ситуацій

12.11..2019

1

Профілактична бесіда про вміння знаходити компромісне рішення під час розв’язання  конфліктних ситуацій

14.11.19

2

Виховна бесіда про норми поведінки та толерантне ставлення до оточуючих

13.11.19

24

Профілактична бесіда про вміння знаходити компромісне рішення під час розв’язання  конфліктних ситуацій

26.11.19

3

Година психолога «Все залежить від мене!»

28.11.19

20

Година психолога для учнів «Я – п’ятикласник!»

29.11.19

27

 

11. Зв’язки з громадськістю:

Зміст роботи

Цільова група

Кількість заходів

Зустріч із представниками поліції щодо супроводу неблагополучних сімей, участь в кримінальних провадженнях

Співпраця із поліцією

7

Планування спільної діяльності із СЗН з профорієнтації (діагностика, психологічний супровід)

Співпраця із центром профорієнтації

4

 

 

 

12.Результативність діагностичної та корекційно-розвивальної роботи:

Методики

% обстежених від загальної кількості

Результати діагностики

Кількість учнів за рівнями

Кількість учнів на корекцію

Результати вихідної діагностики

Яким чином доведені результати та рекомендації до відома педагогів та батьків

Готовність до навчання учнів перших класів

Психолого-педагогічний прогностичний скринінг

90%

І – 32

ІІ – 61

ІІІ – 15

ІV – 0

8

ІV – 1 (учня направлено на ПМПК)

Педконсиліум, виступ на батьківських зборах з презентацією „Практична допомога батьків першокласникам”

 

Рівень адаптації учнів 5-х класів

Анкета „Школа”, методика Темпл,Доркі,Амен тривожність

92.2%

Адаптовані – 95

Ризик дезадаптації – 11

Дезадаптація – 0

2

Проявів дезадаптації не виявлено

Педконсиліуми, індивідуально

Учні групи ризику (за типами важковиховуваності)

Карта визначення типу важковиховуваності

100%

Тип педагогічно занедбаних дітей – 4

конституціо-нальний тип – 2

Ситуативний тип – 4

Тип важковиховуваних дітей – 2

12

Рекомендовано продовжити психологічний супровід таких учнів і на наступний навчальний рік.

Індивідуальні консультації батьків та педагогів

 

13. Робота з профілактики девіантної поведінки

 

  1. 23.09. – 9а година психолога «Профілактика насильства»
  2. 23.09. – 6в година психолога «Куріння і здоров`я»
  3. 24.09. – 5а година психолога -ділова гра «Закон і ми»(на знання  шкільних правил поведінки)
  4. 26.09. – 5б година психолога -ділова гра «Закон і ми»(на знання  шкільних правил поведінки)
  5. 27.09. – 1а і 1б – проєктивна методика «Школа мій другий дім» (профілактика дезадаптації)
  6. 26.09. – 11а – година психолога «Про підлітковий суїцид»
  7. 27.09. - 5б – година психолога «Конфлікт? Конфлікт»
  8. 01.10. – 9б – година психолога «Профілактика паління»(з тренінговими вправами)
  9. 03.10. – 5б група година психолога  проєктивна методика «Школа мій другий дім» (профілактика дезадаптації)

10.18.10. – 5б – група - 1. година психолога  проєктивна методика «Школа мій другий дім» (профілактика дезадаптації)

      11. 22.10. – 9а година психолога з профорієнтації «Ринок праці – які професії затребувані»

       12. 12.11. – 9б година психолога з профорієнтації «Ринок праці – які професії затребувані»

       13. 19.11. – 9 класи – профорїєнтаційний захід з тренінговими вправами разом з районним ЦЗН

        14. 26.11. - 9 класи – профорїєнтаційний захід з тренінговими вправами разом з районним ЦЗН

        15. 03.ХІ. - 9 класи – профорїєнтаційний захід з тренінговими вправами разом з районним ЦЗН

        16. 23.10 -  робота  uhegjdf nf sylbdslefkmyf з учнями «групи ризику»:

                13.ХІ.-    «Твоє здоров`я в твоїх руках»

                06.ХІ. -   «Насилля в школі»

                19.ХІ. -   «Дівчата й хлопці – ми різні, ми рівні»

                04.ХІІ. -   «Сім`я -простір без насильства»

                                 «Профілактика шкідливих звичок»

 

14. Досягнення та проблеми діяльності практичного психолога:

- сайт соціально-психологічної служби школи «Кабінет психолога»

- Маю 17 різноманітних відзнак, у тому числі: грамоти, сертифікати, подяки, свідоцтва.

-  Маю 13 друкованих робіт.

-  Розробила та впроваджую корекційно-розвивальну програму для учнів з ООП

- Брала участь у конкурсі соціально-психологічних проектів -районний рівень

 

Додатки

 

№ 1

 

Тренінг «Підвищення самооцінки»

Мета:  Розширення знань  та  уявлень  про самооцінку  людини, як  рівень  впевненості  в  собі; про її вплив  на  характер та  успішність  людини.  Ознайомлення  з  методами набуття  впевненості  в  собі.

 

Програма  тренінгу:

1.       Самооцінка  людини.

2.       Вплив  самооцінки  на  успішність  та  характер  людини.

3.       Визначення  самооцінки.

4.       Фактори  впевненості  в  собі.

5.       Пошук  ефективних  варіантів поведінки.

 

Метод  проведення:

  Міні – лекції

  Виконання  вправ

  Тестування

  Індивідуальна  робота

 

Очікувані  результати:

  Дослідження  та  усвідомлення  власної  самооцінки;

  Ознайомлення з  методами  підвищення  самооцінки;

  Реальне  набуття  навичок  впевненої  поведінки

 

№2

Як підняти самооцінку. Вправи для підняття самооцінки

 Шкільне життя    27.04.2013

 

Як підняти самооцінку.

Вправи для підняття самооцінкиЛ

      Люди з високими показниками самооцінки налаштовані на свої ключові цінності і часто інтуїтивно вибирають найкращий спосіб дій, тому що здатні бачити масштабну картину в складній ситуації. Такі люди зазвичай добре знають свої обмеження і сильні сторони, мають почуття гумору по відношенню до самих себе. Вони здатні вчитися там, де їм необхідно що-небудь поліпшити, і відкриті до критики і зворотного зв’язку.

Правильна самооцінка дозволяє людині зрозуміти, коли потрібно попросити допомоги, а коли сфокусуватися на розвитку своїх сильних сторін. Знання своїх здібностей з достатньою точністю дозволяє використовувати свої сильні сторони. Упевнені в собі особистості не бояться серйозних випробувань – будь-які проблеми вони сприймають, як особистий виклик.

Як сформувати в собі правильне уявлення про себе

Перше завдання невпевненої в собі людини – згадати тих, хто сформував його уявлення про себе і пробачити їх, друга – знайти власне джерело енергії.

Уміння прощати тих, хто тебе образив – один із способів підняття себе і своєї самооцінки.

Крім того формування адекватної оцінки себе – це ще одне можливе джерело енергії.

Як підняти самооцінку. Вправа 1

При виконанні цієї вправи є умова: цю вправу треба виконати швидко, за один раз і не підглядаючи в кінець. Якщо в даний момент 10-20 хвилин на це немає – краще відкладіть це до наступного разу.

Отже, потрібен чистий аркуш паперу і ручка. Розділіть аркуш по вертикалі на три великих розділи.

У першому з них потрібно написати в стовпчик 10 (не менше) імен реальних історичних особистостей, вигаданих персонажів книг, фільмів, мультфільмів – не суть важливо, реальні вони чи ні. Важливо інше – вони повинні вам подобатися (діапазон: від подобається до “я захоплююся”).

Написали? Чудово, йдемо далі.

У другому напишіть у стовпчик (навпроти кожного імені) 2-3 якості, які вас в цьому персонажі особливо приваблюють, захоплюють …

Третій розділ особливий. Підрахуйте повторювані якості з першого стовпчика і напишіть їх у порядку убування. Наприклад, якщо слово “мужність” повторювалося три рази, слово “харизма” – п’ять разів, а “терпіння” – тільки один раз, то й записати потрібно в стовпчик: харизма, мужність, терпіння.

А тепер свіжим поглядом перечитайте те, що ви написали. Що бачимо? По суті – це ви і є. Тому що подібне тягнеться до подібного – ви ніколи не вибрали б якості, які не звучали б в унісон з вашою душею. Може ви здивуєтеся тому, що побачите, може ні, але це тепер ваше дзеркало. Всякий раз, коли ви сумніваєтеся в собі – подивіться в це дзеркало.

Як підняти самооцінку. Вправа 2

Нам знадобляться два аркуші. Ділимо їх вертикально навпіл. У першій половині першого аркуша пишемо список своїх особистих якостей чи властивостей характеру, які вам не подобаються і від яких ви хотіли б позбутися. У першій половині другого листа, відповідно, список своїх сильних сторін і якостей, які ви, навпаки, хотіли б придбати.

Написали? Дуже добре. А тепер завдання підступне: навпроти кожної шкідливої якості придумайте і опишіть ситуацію, де ця якість могла б бути корисна.

А по відношенню до кожного якості другого списку придумайте ситуацію (або згадайте реальну), де це якість була б шкідлива. Спробуйте, дуже цікава вправу.

Отже, для чого ми це робили ці вправи?

Всі дорослі люди розуміють, що все в світі відносно. Правильна самооцінка – це не просто підвищена самооцінка, це, швидше, адекватна самооцінка. Проробивши першу вправу, ми зрозуміли які ми насправді білі і пухнасті, в другій вправі ми усвідомили, що якості, якими ми жадаємо володіти, можуть зіграти з нами злий жарт, а якості, якими ми вже володіємо, можуть нам допомогти. Що краще бути природним, ніж надягати на себе маску непритаманних тобі якостей – людей дуже складно обдурити.

Поради щодо підвищення самооцінки

Знайдіть свої позитивні якості

Візьміть папір і ручку і запишіть 5-10 якостей, за які вас цінують і люблять близькі люди. У моменти, коли вам здається, що ви не впораєтеся, беріть цей листок і перечитуйте.

Перестаньте себе жаліти

Шкодуючи себе, ви приймаєте той факт, що ви не здатні впоратися з чимось, що ви безпорадні, а всьому виною обставини. Ви маєте право на помилку, але будьте об’єктивні – беріть відповідальність на себе.

Заведіть журнал успіху

Кожне своє досягнення (в будь-якій області, будь то робота або відносини з чоловіком) записуйте. Періодично перечитуйте свої записи.

Плануйте свої справи

Це допоможе уникнути «безвихідних» ситуацій, які можуть вивести вас з рівноваги. Краще складати план з вечора, а вранці коригувати, якщо є необхідність.

Стимулюйте себе

Придумайте собі винагороду за дії або роботу, яких ви уникаєте з причини невпевненості в собі (виступити на публіці, піти в тренажерний зал і т.д.). Зробіть собі подарунок: купіть бажану річ, поїдьте на відпочинок.

Шукайте плюси

У разі невдачі, усвідомте ситуацію, що склалася і знайдіть позитивні моменти. Ви втратили роботу – зате у вас з’явиться час удосконалити свої знання або змінити професію. Знайдені плюси позбавлять вас від депресії і допоможуть винести користь з ситуації, що склалася.

  

 

 

doc
Додав(-ла)
зборюк таня
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
8 січня 2020
Переглядів
2467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку