Проведено аналіз роботи практичного психолога за планом роботи за І семестр 2019-2020 року. Висвітлена робота з чотирнадцяти різних напрямків: з методичної роботи, роботи з педагогами, батьками та учнями
Аналітична довідка
за результатами роботи практичного психолога Опорного закладу Чаплинська спецыалызована школа І-ІІІ ступенів Т.П. Зборюк
за І семестр 2019-2020 р.
1.Науково – методична самоосвітня проблема: «Формування психологічної компетентності учасників НВП»
2. Методичні розробки, їх впровадження у систему навчально – виховного процесу закладу освіти:
Назва методичної розробки |
Цільова група |
Особливості впровадження |
«Підвищення самооцінки підлітків» |
Учні 7-10 класів |
4 занять (години психолога)з тренінговими вправами (дод 1,2) |
«Особливості психологічного супроводу адаптації першокласників до навчального процесу» |
Учні 1 класів |
2 занять з тренінговими вправами
|
3. Узагальнення досвіду роботи :
Тематика досвіду |
Де вивчався |
Форма узагальнення |
Узагальнення досвіду за темою «Формування психологічної компетентності учасників НВП» |
ОЗ ЧСШ |
опис |
Сайт соціально-психологічної служби опорного закладу «Кабінет психолога» |
Інтернет-мережа
|
Висвітлення основних напрямків роботи |
Виступ на педраді з презентацією «Поради педагогам щодо спілкування із дітьми, що навчаються в інклюзивних класах» |
ОЗ ЧСШ
|
Виступ
|
Виступ на засіданні батьківської ради ОЗ з презентацією «Особливості соціально-психологічного супроводу учнів» |
ОЗ ЧСШ
|
Виступ
|
Виступ на батьківських зборах з темою «Практична допомога батьків першокласникам» |
ОЗ ЧСШ
|
Виступ
|
Виступи під час педконсиліуму з презентацією «Адаптація п’ятикласників» |
ОЗ ЧСШ |
Виступи № 1, 2, 3 |
Виступ на педраді з презентацією «Розвиток позитивної навчальної мотивації як важливої умови якості освіти» |
ОЗ ЧСШ |
Виступ |
Розробка «Особливості корекційної роботи практичного психолога закладу загальної середньої освіти з дітьми з розладами аутистичного спектру» |
Сайти «На урок», «Всеосвіта» |
Метод.рекомендації |
4. Участь у шкільних нарадах, конференціях, семінарах, педагогічних радах
Тематика |
Кількість учасників |
Дата проведення |
Результати |
Консиліум за результатами діагностичного мінімуму у 1 класах, виступ з презентацією |
16
|
24 .10.2019
|
Рекомендації педагогам |
Виступ під час педконсиліуму «Адаптація п’ятикласників» |
20
|
12.09.19 07.11.19 05.12.19
|
Рекомендації педагогам |
Виступ «Інклюзивне навчання» |
37 |
18.09.19 |
Рекомендації педагогам |
Виступ на б/конференції «Робота з дітьми з нозологіями» |
|
19.09.19 |
Рекомендації батькам |
Виступ перед батьками першокласників, надання рекомендацій |
52 |
19.09.2019 |
Рекомендації батькам |
Виступ на педраді з презентацією «Розвиток позитивної навчальної мотивації» |
38 |
17.10.2019 |
Рекомендації педагогам |
Тренінги для учнів 9 кл. з профорієнтації |
47
|
22.10.19 19.11.19 26.11.19 |
Вивчення проф. намірів учнів та допомога у виборі професії |
Виступ перед атестаційною комісією із презентацією |
13
|
|
|
5. Участь у районних семінарах, засіданнях МО, творчих груп
Тематика |
Кількість учасників |
Дата проведення |
Результати |
Планування діяльності СПС на 2019-2020 н.р. |
9 |
30.08.2019 |
|
Семінар-тренінг (я проводжу) для МО вчителів іноз. мов «Ми різні, ми -рівні. Особливості психологічного супроводу дітей з ООП» |
|
Січень 2020 |
|
6. Участь у обласних нарадах, конференціях, семінарах
Тематика |
Кількість учасників |
Дата проведення |
Результати |
Участь у роботі Регіонального науково-практичного семінару «Психологічна травма у дітей та підлітків: діагностика і психотерапія» |
~ 50 (онлайн) |
20.11.2019 |
|
Впровадження національного механізму взаємодіі в сфері протидії торгівлі людьми |
семінар |
Грудень 2016 |
сертифікат |
Застосування відновних практик в школі |
семінар |
Листопад 2017 |
сертифікат |
7. Підвищення кваліфікації спеціаліста служби за 5 років
Тематика |
Дата проведення |
Місце проведення |
Розробка «Психолого-пед. семінар – круглий стіл» |
04.04.17
|
Свідоцтва: сайт «Мультиурок» |
Програма роботи з учнями з обдарованістю |
15.11.17 |
|
Робота психолога з обдарованими учнями |
15.11.17
|
|
Профілактика насильства: Подолання стереотипів та формування правил безпечної поведінки |
24.12.18 |
|
Навчання дітей з ООП в школі |
03.04.17 |
|
Подяка за створення особистої бібліотеки в рамках проекту «Мультиурок» |
24.12.18 |
|
Соціальна регуляція поведінки учнів |
15.04.19 |
|
Методична розробка «Місце, де мені добре»(тренінг для батьків) |
11.10.19 |
Свідоцтва сайту «Всеосвіта» |
Корекційні вправи і ігри для молодших школярів із ЗПР |
03.10.19 |
|
Дитина з аутизмом у школі |
03.10.19 |
|
Аналітична довідка за підсумками вивчення тривожності та навчальної мотивації 1-ків |
23.10.19 |
|
Година психолога: заняття з елементами тренінгу для учнів 10 кл. |
12.05.19 |
|
Робота психолога з підлітками-девіантами (метод.розробка) |
12.05.19 |
|
8. Проходження атестації
Дата проходження атестації |
Присвоєно чи підтверджено відповідність кваліфікаційну категорію |
30. 03.2015 |
Підтверджено вищу кваліфікаційну категорію, Присвоєно звання практичний психолог-методист |
9. Консультативна робота у І семестрі 2019-2020 р.
Тематика звернень |
Кількість звернень |
З боку учнів |
|
Самовдосконалення (пізнання себе, власних здібностей, можливостей, бажання краще вчитися, розвиток пізнавальної сфери) |
4 |
Відсутність мотивації навчання |
9 |
Проблеми в стосунках з батьками, в сім’ї (дефіцит уваги з боку батьків, розлучення, сварки батьків, втрата одного із батьків, близької людини) |
13 |
Міжособистісні стосунки, конфлікти з однокласниками |
13 |
Профорієнтація, вибір випускниками професії |
1 |
Подолання шкідливих звичок |
2 |
За результатами психодіагностики |
5 |
Вихід із кризових станів |
2 |
Рання вагітність |
|
Непорозуміння з батьками, стосунки з батьками, дорослими |
3 |
Бродяжництво |
|
Взаємини «учитель-учень» |
|
Підготовка до ЗНО та ДПА |
2 |
Проблеми шкільної неуспішності |
3 |
Конфлікти з учителями |
|
Дружба, кохання |
5 |
Адаптація в колективі |
5 |
Захист прав дитини/ насильство |
17/ 2 |
Ціннісні орієнтації, самореалізація в житті |
4 |
Розвиток творчих здібностей |
|
Крадіжки |
|
Допомога дітям з особливими потребами |
|
Суїцидальні роздуми дітей |
1 |
Релігія, віра |
|
Інше |
|
Всього з боку дітей |
91 |
З боку батьків |
|
Проблеми поведінки дітей (впертість, підвищена тривожність, сором’язливість …) |
4 |
Агресивність, жорстокість, насилля |
|
Проблеми шкільної неуспішності |
2 |
Проблеми батьки-діти (проблема другої дитини, непорозуміння з підлітками вдома, допомога під час розлучення, втрата дитиною одного із батьків тощо) |
2 |
Профорієнтація, профдіагностика |
|
Дитячі страхи |
2 |
Оформлення документів до відповідних установ |
3 |
Конфлікти в системі «педагоги-батьки» |
|
Взаємини у системі «учитель-учень» |
|
Міжособистісні стосунки учнів (дітей) |
2 |
Проблеми лідерства |
|
Крадіжки |
|
Готовність дитини до школи |
2 |
За результатами психодіагностики |
2 |
Особисті та сімейні проблеми |
|
Психологічна готовність до ЗНО та ДПА |
|
Проблеми усиновлення, опікунство |
|
Навчання та виховання дітей-інвалідів та дітей, які навчаються за індивідуальними програмами |
1 |
Шкідливі звички |
|
Вікові особливості розвитку дітей та підлітків |
2 |
Статеві стосунки в ранньому віці |
|
Вихід із кризових станів |
2 |
Розвиток обдарованих дітей |
|
Вплив комп’ютера на розвиток дитини |
|
Небажання ходити до школи |
2 |
Допомога дітям з особливими потребами |
|
Адаптаційні проблеми дитини |
2 |
Захист прав неповнолітніх |
|
Втеча дітей із дому |
|
Шкільні конфліктні ситуації |
1 |
Насилля |
|
Суїцидальна поведінка дитини |
1 |
Інше |
|
Всього з боку батьків |
30 |
З боку педагогів |
|
Порушення поведінки учнів (дітей) |
2 |
Жорстокість учнів (дітей), проблеми насилля |
|
Проблеми, пов’язані з навчальною діяльністю |
2 |
Шляхи покращення соціально-психологічного клімату у класі |
1 |
Профорієнтація |
2 |
Виявлення рівня розвитку дитини та його корекція |
3 |
Особисті та сімейні проблеми |
6 |
Адаптаційні проблеми дитини |
1 |
«Професійне вигорання» вчителя |
|
За результатами психодіагностики |
8 |
Проблеми у стосунках «учитель-учень» |
|
Проблеми у стосунках «учитель-учитель» |
|
Конфлікти в системі «педагоги-батьки» |
|
Дитячі страхи |
|
Міжособистісні стосунки (учнів) дітей |
|
Проблеми лідерства |
|
Міжособистісні, професійні стосунки з адміністрацією |
|
Консультування щодо складання психолого- педагогічної характеристики |
5 |
Вплив телебачення, комп’ютера на розвиток дитини |
|
Шкідливі звички, залежності |
1 |
Втеча дітей із дому |
|
Готовність дитини до школи |
4 |
Оформлення документації, актів обстеження житлово-побутових умов проживання |
|
Виявлення обдарованих дітей |
|
Статеве виховання |
|
Підбір відповідної літератури |
|
Пропуски занять |
|
Крадіжки |
|
Психологізація навчально-виховного процесу |
1 |
Допомога дітям з обмеженими можливостями |
|
Адаптація молодих спеціалістів до умов школи |
2 |
Підготовка та проведення позаурочних виховних заходів |
|
Атестація педагогічних кадрів |
9 |
Ціннісні орієнтації старшокласників |
|
Суїцидальні роздуми дитини |
1 |
Підготовка до ЗНО, ДПА |
|
Інше |
|
Всього з боку педагогів |
48 |
З боку інших зацікавлених осіб, представників громадськості |
|
Участь у конкурсах, заходах |
1 |
Запити з судових органів |
6 |
Прокурорські запити |
|
Координаційна рада з питань захисту неповнолітніх |
2 |
Участь у роботі комісії з питань захисту прав дітей |
|
Участь у роботі комісії з питань сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах |
|
Особисті проблеми громадян |
1(Григоровка) |
Суїцидальні тенденції |
|
Співпраця з ПМПК |
|
Методична допомога |
3 |
Запровадження шкільних служб розв’язання конфліктів |
1(рада профілактики) |
Співпраця з кримінальною міліцією |
5 |
Співпраця з центрами соціальних служб |
5 |
Проблеми насилля в сім’ї громадян |
|
Міський центр зайнятості |
4 |
Кризові ситуації |
|
Усього з боку інших зацікавлених осіб, представників громадськості |
|
Усього разом |
28 |
10. Психологічна просвіта:
Тема заходу |
Дата проведення |
Цільова група |
Кількість учасників |
Виступ на шкільній пед. конференції «Інклюзивне навчання» Виступ «Інклюзивне навчання» |
18.09.2019 |
Педагогічний колектив |
37
|
Виховна бесіда про норми поведінки та толерантне ставлення до оточуючих |
09.09.2019 |
10 |
1 |
Виховна бесіда про норми поведінки та толерантне ставлення до оточуючих |
17.09.2019 |
8А |
1 |
Заняття з тренінговими вправами для учнів «Я – п’ятикласник!» |
05.09.2019 |
5б |
27 |
Виховна бесіда про норми поведінки та толерантне ставлення до оточуючих |
11.09.2019 |
5б |
27 |
Година психолога з тренінговими вправами для учнів «Шлях до успіху» |
09.10.2019 |
9А |
28 |
Виховна бесіда про норми поведінки та толерантне ставлення до оточуючих |
9.09.2014 |
5б |
27 |
Індивідуальний психологічний супровід дитини з ООП |
2019 четвер,п`ятниця |
Учні інклюз.класів |
7 |
Індивідуальний психологічний супровід дитини (за заявами батьків) |
2019 |
2б,3б, 5б |
4 |
Виховна бесіда про норми поведінки та толерантне ставлення до оточуючих «Конфлікт» |
23.09.19 23.09.19 24.09.19 26.09.19 05.10.19 |
9а 6в 5а 5б 7в |
20 15 20 27 20 |
Проведення інд. бесід в день боротьби зі СНІДом |
1.12.19 |
Учні середньої та старшої ланки школи |
Індивід. |
Профорієнтаційні заходи ( «Крок в майбутнє») за участю представників Центру зайнятості |
22.11.19 26.11.19 |
9А, 9Б |
47 |
Участь у засіданні Ради профілактики. |
13.11.19 |
4б,7в, 9б |
3 |
Профілактична бесіда про вміння знаходити компромісне рішення під час розв’язання конфліктних ситуацій (робота з батьками) |
14.11.19 |
Батьки |
2 |
Профілактична бесіда про вміння знаходити компромісне рішення під час розв’язання конфліктних ситуацій |
12.11..2019 |
5б |
1 |
Профілактична бесіда про вміння знаходити компромісне рішення під час розв’язання конфліктних ситуацій |
14.11.19 |
5б |
2 |
Виховна бесіда про норми поведінки та толерантне ставлення до оточуючих |
13.11.19 |
6А |
24 |
Профілактична бесіда про вміння знаходити компромісне рішення під час розв’язання конфліктних ситуацій |
26.11.19 |
2б |
3 |
Година психолога «Все залежить від мене!» |
28.11.19 |
5а |
20 |
Година психолога для учнів «Я – п’ятикласник!» |
29.11.19 |
5б |
27 |
11. Зв’язки з громадськістю:
Зміст роботи |
Цільова група |
Кількість заходів |
Зустріч із представниками поліції щодо супроводу неблагополучних сімей, участь в кримінальних провадженнях |
Співпраця із поліцією |
7 |
Планування спільної діяльності із СЗН з профорієнтації (діагностика, психологічний супровід) |
Співпраця із центром профорієнтації |
4 |
12.Результативність діагностичної та корекційно-розвивальної роботи:
Методики |
% обстежених від загальної кількості |
Результати діагностики Кількість учнів за рівнями |
Кількість учнів на корекцію |
Результати вихідної діагностики |
Яким чином доведені результати та рекомендації до відома педагогів та батьків |
Готовність до навчання учнів перших класів |
|||||
Психолого-педагогічний прогностичний скринінг |
90% |
І – 32 ІІ – 61 ІІІ – 15 ІV – 0 |
8 |
ІV – 1 (учня направлено на ПМПК) |
Педконсиліум, виступ на батьківських зборах з презентацією „Практична допомога батьків першокласникам” |
|
|||||
Рівень адаптації учнів 5-х класів |
|||||
Анкета „Школа”, методика Темпл,Доркі,Амен тривожність |
92.2% |
Адаптовані – 95 Ризик дезадаптації – 11 Дезадаптація – 0 |
2 |
Проявів дезадаптації не виявлено |
Педконсиліуми, індивідуально |
Учні групи ризику (за типами важковиховуваності) |
|||||
Карта визначення типу важковиховуваності |
100% |
Тип педагогічно занедбаних дітей – 4 конституціо-нальний тип – 2 Ситуативний тип – 4 Тип важковиховуваних дітей – 2 |
12 |
Рекомендовано продовжити психологічний супровід таких учнів і на наступний навчальний рік. |
Індивідуальні консультації батьків та педагогів |
13. Робота з профілактики девіантної поведінки
10.18.10. – 5б – група - 1. година психолога проєктивна методика «Школа мій другий дім» (профілактика дезадаптації)
11. 22.10. – 9а година психолога з профорієнтації «Ринок праці – які професії затребувані»
12. 12.11. – 9б година психолога з профорієнтації «Ринок праці – які професії затребувані»
13. 19.11. – 9 класи – профорїєнтаційний захід з тренінговими вправами разом з районним ЦЗН
14. 26.11. - 9 класи – профорїєнтаційний захід з тренінговими вправами разом з районним ЦЗН
15. 03.ХІ. - 9 класи – профорїєнтаційний захід з тренінговими вправами разом з районним ЦЗН
16. 23.10 - робота uhegjdf nf sylbdslefkmyf з учнями «групи ризику»:
13.ХІ.- «Твоє здоров`я в твоїх руках»
06.ХІ. - «Насилля в школі»
19.ХІ. - «Дівчата й хлопці – ми різні, ми рівні»
04.ХІІ. - «Сім`я -простір без насильства»
«Профілактика шкідливих звичок»
14. Досягнення та проблеми діяльності практичного психолога:
- сайт соціально-психологічної служби школи «Кабінет психолога»
- Маю 17 різноманітних відзнак, у тому числі: грамоти, сертифікати, подяки, свідоцтва.
- Маю 13 друкованих робіт.
- Розробила та впроваджую корекційно-розвивальну програму для учнів з ООП
- Брала участь у конкурсі соціально-психологічних проектів -районний рівень
Додатки
№ 1
Тренінг «Підвищення самооцінки»
Мета: Розширення знань та уявлень про самооцінку людини, як рівень впевненості в собі; про її вплив на характер та успішність людини. Ознайомлення з методами набуття впевненості в собі.
Програма тренінгу: 1. Самооцінка людини. 2. Вплив самооцінки на успішність та характер людини. 3. Визначення самооцінки. 4. Фактори впевненості в собі. 5. Пошук ефективних варіантів поведінки.
Метод проведення: Міні – лекції Виконання вправ Тестування Індивідуальна робота
Очікувані результати: Дослідження та усвідомлення власної самооцінки; Ознайомлення з методами підвищення самооцінки; Реальне набуття навичок впевненої поведінки
№2 Як підняти самооцінку. Вправи для підняття самооцінки Шкільне життя 27.04.2013
Як підняти самооцінку. Вправи для підняття самооцінкиЛ Люди з високими показниками самооцінки налаштовані на свої ключові цінності і часто інтуїтивно вибирають найкращий спосіб дій, тому що здатні бачити масштабну картину в складній ситуації. Такі люди зазвичай добре знають свої обмеження і сильні сторони, мають почуття гумору по відношенню до самих себе. Вони здатні вчитися там, де їм необхідно що-небудь поліпшити, і відкриті до критики і зворотного зв’язку. Правильна самооцінка дозволяє людині зрозуміти, коли потрібно попросити допомоги, а коли сфокусуватися на розвитку своїх сильних сторін. Знання своїх здібностей з достатньою точністю дозволяє використовувати свої сильні сторони. Упевнені в собі особистості не бояться серйозних випробувань – будь-які проблеми вони сприймають, як особистий виклик. Як сформувати в собі правильне уявлення про себе Перше завдання невпевненої в собі людини – згадати тих, хто сформував його уявлення про себе і пробачити їх, друга – знайти власне джерело енергії. Уміння прощати тих, хто тебе образив – один із способів підняття себе і своєї самооцінки. Крім того формування адекватної оцінки себе – це ще одне можливе джерело енергії. Як підняти самооцінку. Вправа 1 При виконанні цієї вправи є умова: цю вправу треба виконати швидко, за один раз і не підглядаючи в кінець. Якщо в даний момент 10-20 хвилин на це немає – краще відкладіть це до наступного разу. Отже, потрібен чистий аркуш паперу і ручка. Розділіть аркуш по вертикалі на три великих розділи. У першому з них потрібно написати в стовпчик 10 (не менше) імен реальних історичних особистостей, вигаданих персонажів книг, фільмів, мультфільмів – не суть важливо, реальні вони чи ні. Важливо інше – вони повинні вам подобатися (діапазон: від подобається до “я захоплююся”). Написали? Чудово, йдемо далі. У другому напишіть у стовпчик (навпроти кожного імені) 2-3 якості, які вас в цьому персонажі особливо приваблюють, захоплюють … Третій розділ особливий. Підрахуйте повторювані якості з першого стовпчика і напишіть їх у порядку убування. Наприклад, якщо слово “мужність” повторювалося три рази, слово “харизма” – п’ять разів, а “терпіння” – тільки один раз, то й записати потрібно в стовпчик: харизма, мужність, терпіння. А тепер свіжим поглядом перечитайте те, що ви написали. Що бачимо? По суті – це ви і є. Тому що подібне тягнеться до подібного – ви ніколи не вибрали б якості, які не звучали б в унісон з вашою душею. Може ви здивуєтеся тому, що побачите, може ні, але це тепер ваше дзеркало. Всякий раз, коли ви сумніваєтеся в собі – подивіться в це дзеркало. Як підняти самооцінку. Вправа 2 Нам знадобляться два аркуші. Ділимо їх вертикально навпіл. У першій половині першого аркуша пишемо список своїх особистих якостей чи властивостей характеру, які вам не подобаються і від яких ви хотіли б позбутися. У першій половині другого листа, відповідно, список своїх сильних сторін і якостей, які ви, навпаки, хотіли б придбати. Написали? Дуже добре. А тепер завдання підступне: навпроти кожної шкідливої якості придумайте і опишіть ситуацію, де ця якість могла б бути корисна. А по відношенню до кожного якості другого списку придумайте ситуацію (або згадайте реальну), де це якість була б шкідлива. Спробуйте, дуже цікава вправу. Отже, для чого ми це робили ці вправи? Всі дорослі люди розуміють, що все в світі відносно. Правильна самооцінка – це не просто підвищена самооцінка, це, швидше, адекватна самооцінка. Проробивши першу вправу, ми зрозуміли які ми насправді білі і пухнасті, в другій вправі ми усвідомили, що якості, якими ми жадаємо володіти, можуть зіграти з нами злий жарт, а якості, якими ми вже володіємо, можуть нам допомогти. Що краще бути природним, ніж надягати на себе маску непритаманних тобі якостей – людей дуже складно обдурити.
Поради щодо підвищення самооцінки Візьміть папір і ручку і запишіть 5-10 якостей, за які вас цінують і люблять близькі люди. У моменти, коли вам здається, що ви не впораєтеся, беріть цей листок і перечитуйте. Перестаньте себе жаліти Шкодуючи себе, ви приймаєте той факт, що ви не здатні впоратися з чимось, що ви безпорадні, а всьому виною обставини. Ви маєте право на помилку, але будьте об’єктивні – беріть відповідальність на себе. Заведіть журнал успіху
Кожне своє досягнення (в будь-якій області, будь то робота або відносини з чоловіком) записуйте. Періодично перечитуйте свої записи. Це допоможе уникнути «безвихідних» ситуацій, які можуть вивести вас з рівноваги. Краще складати план з вечора, а вранці коригувати, якщо є необхідність. Стимулюйте себе Придумайте собі винагороду за дії або роботу, яких ви уникаєте з причини невпевненості в собі (виступити на публіці, піти в тренажерний зал і т.д.). Зробіть собі подарунок: купіть бажану річ, поїдьте на відпочинок. Шукайте плюси У разі невдачі, усвідомте ситуацію, що склалася і знайдіть позитивні моменти. Ви втратили роботу – зате у вас з’явиться час удосконалити свої знання або змінити професію. Знайдені плюси позбавлять вас від депресії і допоможуть винести користь з ситуації, що склалася.
|