Привентивне виховання
Профілактична робота в 1 класі здійснювалась у навчальному році згідно із річним планом виховної роботи. Привентивне виховання відбувалось як під час уроків, так і в позаурочний час задля забезпечення в учнів високих моральних рис, які є головним чинником вибору способів поведінки; забезпечення подолання окремими учнями шкідливих звичок і навичок, що сформувалися внаслідок помилок і недоліків виховання.
Ріст ефективності привентивного виховання відбувся завдяки стимулюванню здорового способу життя і позитивної соціальної орієнтації учнів активними формами і методами виховного впливу- діалоги, тренінги, дискусії, акції тощо.
Для профілактики суїцидальної поведінки були проведені бесіди з циклу «Цінність особистості й сенс життя»:
Постійно трималися на контролі питання про охоплення дітей, схильних до правопорушень, гуртковою роботою та участю в позашкільних заходах.
Для учнів та батьків проводився кінолекторій, під час якого переглядалася кінострічка на правову тематику з послідуючим обговоренням.
Постійно порушувалися питання при індивідуальних бесідах з батьками про заборону перебування дітей на вулиці в пізній час, заборони самовільних уходів із дому, профілактики насильства серед школярів та їх родинах, заборони пропусків уроків без поважних причин,
відповідальність батьків за неналежне виховання дітей, профілактики шкідливих звичок у школярів, кримінальної відповідальності неповнолітніх за скоєння злочинів.
Також для профілактики негативних проявів у поведінці здобувачів освіти 1 класу проводились наступні виховні заходи: дискусія «Безпечне користування інтернетом», відверта розмова «Я хочу стати успішним», рольова гра «Складаємо правила поведінки в класі», створення колажу «Мої права та обов’язки», моделювання розвивально – виховної ситуації «Я і мої друзі», сюжетно - рольова гра «Безпечна поведінка в автобусі», відверта розмова «Здоровим бути модно!», усний журнал «Друзі чи вороги? Алкоголь і тютюн», челендж «Моє здоров’я – в моїх руках», відверта розмова «Насилля в родині», калейдоскоп «Шкідливі звички», гра «Хвилинка - здоровинка», діалог «Що таке булінг, як його розпізнати».
Заходи з попередження правопорушень спрямовані: по-перше, на збереження і розвиток умов, що сприяють здоров’ю, збереженню життя дітей і на попередження несприятливого впливу на нього факторів соціального і природного середовища; по-друге, на виявлення негативних змін в поведінці дитини, що дає можливість також попередити її подальший розвиток; по - третє, на попередження переходу відхилень у поведінці у більш важку
стадію.
Вся профілактична робота, проведена в 1 класі, сприяла виробленню у дітей імунітету до негативних впливів соціального оточення, підвищенню культури поведінки учнів, жодного учня девіантної поведінки.