Звук [д] , [д’], позначення їх буквою Д д (де).

Про матеріал
Вчити учнів розрізняти звуки [д] , [д’], сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуками [д] , [д’]; ознайомити учнів з друкованою буквою д, Д, що може позначати звуки [д] , [д’]; формувати вміння читати склади-злиття і слова з буквою «де»; формувати навички читання слів і речень із вивченими буквами.
Перегляд файлу

Тема. Звук [д] , [д’],  позначення їх буквою  Д д (де).

 

Очікувані результати: учні формують поняття про букви, учні продовжують формувати поняття про звуки, навичку правильного визначення звуку; сприймають усну інформацію, аналізують почуту інформацію та оцінюють її, вчаться працювати з підручником та медіапродукцією; вчаться працювати в малих групах, в парах.

Мета:

формування предметних компетентностей:

учити учнів розрізняти звуки [д] , [д’],  сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуками [д] , [д’]; ознайомити учнів з друкованою буквою д, Д, що може позначати звуки [д] , [д’]; формувати вміння  читати  склади-злиття і слова з буквою «де»; формувати навички читання слів і речень із вивченими буквами;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — букваря, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати вміння розповідати за малюнком, сприймати на слух невеликий текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; виховувати інтерес до читання, дбайливе ставлення до природи, працелюбність; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;

здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання, роботи з цифровими пристроями;

інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

Обладнання та наочність: підручник «Українська мова. Буквар»  (авт. Вашуленко М. С.; Вашуленко О. В.) , мультимедійна презентація,  проектор, конструктор LEGO.

Програмне забезпечення: мультимедійний  проектор чи інтерактивна дошка.

 

Хід уроку

 

 

І. Організація учнів до  роботи.

1. Створення емоційного настрою.

 

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.

 

     2.   Гра «Намалюй картину»

  Перед дітьми лежить аркуш А4 і «Lego». Використовуючи Lego,  виконати завдання. Учитель називає предмети, а діти викладають їх на своїх аркушах. (Посередині дім, ліворуч  – дерево, на дереві – дятел, на даху – димар, з димаря іде дим.)

  (Діти ходять по класу і розглядають малюнки інших)

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

  1. Робота за віршем

Думав дядько Никодим:

«Де це взявся в домі дим?»

Думав дядько: «Що робити,

Двері, вікна відчинити?»

Доки думав Никодим,

Десь подівся з дому дим.

                                                     Ганна Чубач

                                                            

  1. Проблемна ситуація. Вправа «Мікрофон»
  • Чи шкідливий у домі дим ?  (Так, шкідливий. Дуже  небезпечно знаходитися  у  такому  приміщенні)
  • Від чого  може  він  бути?  (Причин  є  багато : щось згоріло на кухні,  поломка любого електроприладу,  хтось забув праску виключити тощо)
  •  Що робити у  такому  випадку? (Обов'язково потрібно провітрити будинок)

ІІ. Повідомлення теми і  завдань уроку.

1. Гра «Загубився  звук»

- Подумайте і  скажіть,  який  звук загубився?

Резиночка (1 корпус) | Сайт детского сада №14 г. Ишима     По иску прокурора администрация г. Вятские Поляны предоставило семье жилое  помещение взамен аварийно Вятские Поляны     C:\Users\user\Desktop\загружено (1).jpg

                           

 

  • Молодці.  Загубилися  звуки  [д]  [д’].

 

  •   Сьогодні на уроці ми познайомимося з новою буквою   Д, д  (де), яка позначає  звуки [д]  [д’].
  • Навчимося читати склади, слова із нею.

 

ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.                                                              

  1. Звуко-буквений аналіз слів: дим, дім.
  • Який перший звук у слові «дим»? (Твердий приголосний) – о –
  • Який перший звук у слові «дім»? (М’який приголосний)   = о –
  • Звуки [д] , [д’] завжди вимовляються чітко й дзвінко!
  1.  Позначення звуків [д], [д‘], буквою «де».

-  Звуки [д], [д‘] позначають буквою «де».

-  Повторіть назву букви.

-  Буква «де» є велика і мала.

Как пишется русская буква д на английском языке: правило написания и примеры Как пишется русская буква д на английском языке: правило написания и примеры http://pictures.ucoz.ru/_ph/3/2/820460328.png http://pictures.ucoz.ru/_ph/3/2/551925906.png

  1. Включи  фантазію
  • Пофантазуйте, на що схожа буква.

Презентація на тему Буква Д, д.

 

  1. Робота з конструктором LEGO
  • А тепер побудуємо   букву  Д за  допомогою конструктора.

 

  1. Фізкультхвилинка

 

ІV. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.

Робота з Букварем, с. 90-91

  1. Робота з  малюнками
  • Назвіть зображені предмети. (диван, дятел)
  • Порівняйте перші звуки в цих словах. (м’який, твердий)

C:\Users\user\Desktop\maxresdefault (2).jpg

 

  1. Слухання  вірша  Ліни Білецької «Дідові дині»

 

  • Послухайте вірш. Запам’ятайте слова зі звуками [д], [д'].

 

ДІДОВІ  ДИНІ

При долині дім-домочок.
Там господарем дідочок.
А в дідочка при долині
Грядка є, на грядці – дині.
Любить дід їх доглядати,
Як дозріють – дарувати
І дорослим, і малятам,
А насіння – пташенятам.
Найсолодші в світі дині
У дідочка при долині.

         C:\Users\user\Desktop\stihi-dedushke.jpg       Насіння дині: векторна графіка, зображення, Насіння дині малюнки | Скачати  з Depositphotos

  1. Хто  прочитає  швидше.
  • Читаємо подані  слова,  чітко  вимовляємо  кожен  звук.

C:\Users\user\Desktop\изображение_viber_2022-10-23_16-21-50-915.jpg

 

  1. Слово  у  слові.
  • Які  слова заховалися?

(Лимонад – лимон,  крокодил – крок,  ведмедик – мед)

  1. Творче  завдання.
  • Прочитайте. Замість крапок додайте слова.

C:\Users\user\Desktop\изображение_viber_2022-10-23_16-21-50-735 - копия.jpg

( Один  велосипед, дитячий.

Одна  дівчина, добра.

Одне курча, радісне.

Два жолуді, гарненькі.

Дві  редиски, смачненькі.)

  1. Читання слів.
  • Простежте, як утворюються нові слова.

C:\Users\user\Desktop\изображение_viber_2022-10-23_16-21-50-735 - копия (2).jpg

 

  1. Руханка
  2. «Юний  майстер-шеф»
  • Розгляньте малюнок. Кого ви бачите?
  • Що роблять хлопчик?
  • Данило на сніданок хоче приготувати салат за маминим рецептом. Чи все він приготував для цього ми дізнаємося, коли прочитаємо текст.

C:\Users\user\Desktop\изображение_viber_2022-10-23_16-21-50-735.jpg

  • Чи все  приготував для салату  Данилко?
  • Що б  ви  ще  хотіли  додати у салат?

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

Гра «Закінчи речення»

  • Сьогодні на уроці ми вивчали...
  • Ми вчилися...
  • Мені вдалося...
  • Мені було складно...
  • Оберіть  відповідну цеглинку.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 листопада 2022
Переглядів
1441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку