Тема. Звук [д] , [д’], позначення їх буквою Д д (де).
Очікувані результати: учні формують поняття про букви, учні продовжують формувати поняття про звуки, навичку правильного визначення звуку; сприймають усну інформацію, аналізують почуту інформацію та оцінюють її, вчаться працювати з підручником та медіапродукцією; вчаться працювати в малих групах, в парах.
Мета:
формування предметних компетентностей:
учити учнів розрізняти звуки [д] , [д’], сприймати на слух невеликий текст, виокремлювати в ньому слова зі звуками [д] , [д’]; ознайомити учнів з друкованою буквою д, Д, що може позначати звуки [д] , [д’]; формувати вміння читати склади-злиття і слова з буквою «де»; формувати навички читання слів і речень із вивченими буквами;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — букваря, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати вміння розповідати за малюнком, сприймати на слух невеликий текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; виховувати інтерес до читання, дбайливе ставлення до природи, працелюбність; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;
здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання, роботи з цифровими пристроями;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Обладнання та наочність: підручник «Українська мова. Буквар» (авт. Вашуленко М. С.; Вашуленко О. В.) , мультимедійна презентація, проектор, конструктор LEGO.
Програмне забезпечення: мультимедійний проектор чи інтерактивна дошка.
Хід уроку
І. Організація учнів до роботи.
1. Створення емоційного настрою.
Встали, дітки, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
2. Гра «Намалюй картину»
Перед дітьми лежить аркуш А4 і «Lego». Використовуючи Lego, виконати завдання. Учитель називає предмети, а діти викладають їх на своїх аркушах. (Посередині дім, ліворуч – дерево, на дереві – дятел, на даху – димар, з димаря іде дим.)
(Діти ходять по класу і розглядають малюнки інших)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Думав дядько Никодим:
«Де це взявся в домі дим?»
Думав дядько: «Що робити,
Двері, вікна відчинити?»
Доки думав Никодим,
Десь подівся з дому дим.
Ганна Чубач
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
1. Гра «Загубився звук»
- Подумайте і скажіть, який звук загубився?
ІІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
- Звуки [д], [д‘] позначають буквою «де».
- Повторіть назву букви.
- Буква «де» є велика і мала.
ІV. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.
Робота з Букварем, с. 90-91
ДІДОВІ ДИНІ
При долині дім-домочок.
Там господарем дідочок.
А в дідочка при долині
Грядка є, на грядці – дині.
Любить дід їх доглядати,
Як дозріють – дарувати
І дорослим, і малятам,
А насіння – пташенятам.
Найсолодші в світі дині
У дідочка при долині.
(Лимонад – лимон, крокодил – крок, ведмедик – мед)
( Один велосипед, дитячий.
Одна дівчина, добра.
Одне курча, радісне.
Два жолуді, гарненькі.
Дві редиски, смачненькі.)
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Гра «Закінчи речення»