Урок : читання
Тема :Звук[дж], позначення його буквосполученням дж. Відпрацювання злитої вимови звука [дж] .Звуко-буквений аналіз слів. Опрацювання вірша С. Цушка “Бджілка”.
Мета : навчити учнів правильно (злито) вимовляти звук дж та позначати його на письмі двома буквами : [д,ж]; продовжити формувати в учнів уміння аналізувати звуковий і буквений склад слова, розрізняти невідповідність між звуками і буквами; виховувати інтерес до читання.
ХІД УРОКУ
І Вправа “ Віночок побажань”
Усі діти утворюють коло, кладуть праву руку на плече сусідові. Кожен учасник називає ім я сусіда , який стоїть праворуч, та щось йому бажає. Гра закінчується, коли всі діти обмінялись побажаннями.
ІІ ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.Мовленнєва розминка
Робота над чистомовкою
Жу-жу-жу-по галявині ходжу.
Жі-жі-жі-дуже гострі ножі.
Жи-жи-жи-ти мені допоможи.
Же-же-же-кішка мишку стереже.
2. Гра ,,Продовж ряд,,
Дзот.дзьоб. дзюркіт….
Ґедзь. Кукурудза…. 3. Робота над загадками. Звуко-буквений аналіз слів-відгадок
Білі зуби маю.
Та усі ховаю.
Довгі коси маю.
Та не заплітаю.(Кукурудза)
Який є. таким покаже
І без слів про все розкаже (Дзеркало)
4. Гра “ Третій зайвий”
Дзвін, дзвонар, дзига.
5. Гра “Жук-буквоїд”
-Вставте букви, яких бракує.
Д.він, ..венить, ..вінким, ..стр.мочком, ..ілий день.
6.Читтання вірша А. Зарудного ,,Дзвіночки,,
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Ознайомлення з новим звуком. Робота над загадками
Зимою спить.
Літом бринить.
Понад садами літає
Солодку росу збирає. (бджола)
Не мотор. а гуде
Не пілот , а летить
Не гадюка ,а жалить.(джміль )
-Послухайте ,як я вимовляю слова джміль і бджола. Який звук є в обох словах? Пригадайте, як ми позначали звуки [дз] і[ дз]. Звук [дж] також позначається на письмі двома буквами: ,,де” і ,,же”. В українській мові звук [дж] завжди твердий, і лише перед буквою і вимова [дж] буває пом якшена.
-Тепер порівняємо кількість звуків і букв у словах бджола і джміль. Чому в словах джміль чотири звуки, але шість букв?
Фізкультхвилинка
ІV. РОБОТА З БУКВАРЕМ
Вправа на швидкісне читання і промовляння
До малюнків діти добирають рядки з вірша.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
- Чого навчилися на уроці?
- Що нового дізналися?