Звук [дж], позначення його буквосполученням дж. Звуко-буквенний аналіз слів.Опрацювання вірша С.Цушка "Бджілка" Опрацювання

Про матеріал
Навчити учнів правильно (злито) вимовляти звук [дж] та позначати його на письмі двома буквами : [д,ж]; продовжити формувати в учнів уміння аналізувати звуковий і буквений склад слова, розрізняти невідповідність між звуками і буквами; виховувати інтерес до читання
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок : читання

Тема :Звук[дж], позначення його буквосполученням дж. Відпрацювання злитої вимови звука [дж] .Звуко-буквений аналіз  слів. Опрацювання  вірша С. Цушка  “Бджілка”.

Мета : навчити учнів правильно (злито) вимовляти звук дж та позначати його на письмі двома буквами : [д,ж]; продовжити формувати в учнів уміння аналізувати звуковий і буквений склад слова, розрізняти невідповідність між звуками і буквами; виховувати інтерес до читання.

                                     ХІД   УРОКУ

 І  Вправа “ Віночок побажань

Усі діти утворюють коло, кладуть  праву руку  на плече сусідові. Кожен учасник називає ім я сусіда , який стоїть праворуч, та щось йому бажає. Гра закінчується, коли всі діти обмінялись побажаннями.

ІІ  ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Мовленнєва розминка

Робота  над чистомовкою

Жу-жу-жу-по галявині ходжу.

Жі-жі-жі-дуже гострі ножі.

Жи-жи-жи-ти мені допоможи.

Же-же-же-кішка мишку стереже.

2. Гра ,,Продовж  ряд,,

Дзот.дзьоб. дзюркіт….

Ґедзь. Кукурудза….                                                                                                                   3. Робота над загадками. Звуко-буквений аналіз слів-відгадок

Білі зуби маю.

Та усі ховаю.

Довгі коси маю.

Та не заплітаю.(Кукурудза)

Який є. таким покаже

І без слів про все розкаже (Дзеркало)

4. Гра “ Третій зайвий”

Дзвін, дзвонар, дзига.

5. Гра “Жук-буквоїд

-Вставте букви, яких бракує.

Д.він, ..венить, ..вінким, ..стр.мочком, ..ілий день.

6.Читтання вірша А. Зарудного ,,Дзвіночки,,

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 Ознайомлення з новим звуком. Робота над загадками

        Зимою спить.

        Літом бринить.

        Понад садами літає

        Солодку росу збирає. (бджола)

   Не мотор. а  гуде

   Не пілот , а летить

   Не гадюка ,а жалить.(джміль )

-Послухайте ,як я вимовляю слова джміль і бджола. Який звук є в обох словах? Пригадайте, як ми позначали звуки [дз] і[ дз]. Звук [дж] також позначається на письмі двома буквами: ,,де” і ,,же”. В українській мові звук [дж] завжди твердий, і лише перед буквою і вимова [дж] буває пом якшена.

-Тепер порівняємо кількість звуків і букв у словах бджола і джміль. Чому в словах джміль чотири звуки, але шість букв?

 Фізкультхвилинка

ІV.   РОБОТА З БУКВАРЕМ

  1. Аналіз звукових моделей слів джміль, бджола, джерело
  2. Читання слів у стовпчиках
  • Знайдіть слова-родичі та слова з однаковою частиною, але різні за значенням (джем-джемпер);слова, які мають однаковий перший склад.
  1. Опрацювання вірша С.Цушка ,,Джміль,,

Вправа на швидкісне читання і промовляння

До малюнків діти добирають рядки з вірша.

     V.  ПІДСУМОК  УРОКУ

    - Чого навчилися на уроці?

    - Що нового дізналися?

docx
Додано
15 березня 2023
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку