Звук е. Буква Ее. Складання речень за схемами.

Про матеріал

Ознайомити учнів з буквою Ее, її звуковим значенням, продовжити вправляння у читанні буквосполучень з вивченими буквами; дати уявлення про букву в ролі окремого слова; вдосконалювати навички звукового аналізу слів; розвивати пізнавальні інтереси, зв'язне мовлення школярів.



Перегляд файлу

 

Тема уроку. Звук е. Буква Ее

Мета: Ознайомити учнів з буквою Ее, її звуковим значенням, продовжити вправляння у читанні буквосполучень з вивченими буквами; дати уявлення про букву в ролі окремого слова; вдосконалювати навички звукового аналізу слів; розвивати пізнавальні інтереси, зв’язне мовлення школярів.

Обладнання: абетка, буква Ее, фішки, схема речення, смайлики, предметні малюнки, набор «шість цеглинок»

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Створення емоційного настрою.

Гра «Група слів».

   Пропоную групу слів (за кількістю команд), які необхідно використати при побудові зв’язного тексту. Багато з них, на перший погляд, ніяк не пов’язані за змістом, але необхідно об’єднати у невеличкий текст.

Слова подаю  в двох варіантах: надруковані та у вигляді малюнків (для дітей, які ще не читають).

  • хлопчик, дерево, олівець, ведмідь, озеро;
  • хмарка, береза, зайчисько, мотузка, мисливець;
  • річка, сонечко, зірки, посмішка, багаття;
  • листя, осінь, джерельце, турпохід.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Діти, назвіть букви, які вже вивчили. Порахуйте, скільки їх.  Які звуки вони позначають? (Голосні)
  • В українській мові 6 голосних звуків!
  • Скільки голосних нам ще залишилось вивчити? (1)
  • Можливо хтось здогадався, який це звук?
  • Тож сьогодні на уроці ми вивчимо останній голосний звук.

ІІІ. Контроль, корекція та артикуляція опорних знань

1. Артикуляційна хвилинка.

Читання буквосполучень з різними емоціями.

Пов’язане зображення

2. Складання звуко-складових схем слів: птахи, риба, сир, коса (в групах).

[– – а – и], [– и – а],  [– и -],   [– о – а]. Ділять на склади і визначають наголос (у зошитах, а окремі учні біля дошки).

3. Складання речень.

  • Яке слово може вживатися в різних значеннях? Складіть речення, у яких це слово мало б різні значення.

Міні-підсумок.

Фізкультхвилинка.

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

  1. Виділення звука [е]. Робота над віршем.

Брате, глянь,— кричить сестричка,—
Мчить на мене електричка!..
А тепер повзе в кімнату
Величезний екскаватор!..
Ой, на нас біжить кабан!..
Затули мерщій екран!—
Цок! — і вимкнув брат Антон
Телевізор «Електрон».

  • Про що кричала сестричка?
  • Які види транспорту вона називала?
  • Що таке електричка? (Розповідь вчителя )
  • Хто з вас бачив екскаватор?
  • Розгляньте мплюнок. Які роботи він виконує?
  • Який звук  найчастіше чується у вірші?
  • Промовте його. Охарактеризуйте. Якою фішкою він позначається?

2. Перегляд відео «Знайомство із звуком Е»

3. Ознайомлення з буквою Ее

  • Звук [е] на письмі позначається буквою Ее

Бідний гребінчик! 
Що з тобою сталось? 
Тільки 3 зубчики з усіх і осталось. 
- Ти помиляєшся, я не гребінець! 
Я буква «Е». Згадав? 
Ну й молодець! 

* * * 
Що майструє цей хлопчина?
До стовпця – аж три жердини.
- Відгадайте! – всіх зове.
Відгадали? – Буква Е!
4. Аналіз друкованої літери Ее. Місце в абетці.

5. Друкування букви е в зошитах.

  • Назвіть усі голосні звуки. ([а о у е и і].) Скільки їх? (6)

Динамічна пауза.

V. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Впіймай звук»

Учні мають назвати позицію букви і в словах: на початку, в середині чи в кінці?

Ескалатор, бегемот, екран, ведмідь, сонце, лелека.

  • Назвіть інші слова з буквою Ее

 

2.Робота зі схемою речення.

  • Складіть речення за схемою: Е__    __.
  • Скільки слів у реченні? Яке друге слово?
  • Як пишуться слова в реченні? (Окремо)

3. Робота з Букварем, с. 51.

Фізкультхвилинка

4. Колективна робота.

Діти добирають до схем слова, що сховалися (клен, ракета, береза, веселка).

5. Вправа «Шість цеглинок». Складання речень (за схемами).

6. Робота над скоромовкою.

Летів перепел перед перепелицею, перед перепеленятами

7. Хвилинка розмальовки «Буква Е в кольорі»

8. Робота в зошитах, с. 33–34.

VІ. Підсумок уроку

  • Яку букву вивчили?
  • Який звук позначає?
  • Скільки голосних звуків в українській мові?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
3477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку