Тема. Письмо великої букви Е.
Мета: вчити учнів правильно писати велику букву Е, розвивати мислення, увагу учнів, виховувати охайність при письмі, любов до тварин, дотримання норм каліграфічного письма.
Обладнання: зразки друкованих і рукописних букв, фішки для складання звукових моделей слів.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Всі за парти ми сідаємо,
До роботи приступаємо.
Щойно пролунав дзвінок
Час почати нам урок!
- Чи все необхідне є для роботи на уроці?
- Усміхніться, поділіться гарним настроєм з усіма.
- Діти, я бажаю, щоб ваш настрій протягом уроку був ось такий! (смайлик) (задоволення, радість).
II. Оголошення теми уроку.
Я бажаю, щоб такий настрій був у вас до кінця уроку. А він і не може бути іншим, адже сьогодні ми з вами здійснимо подорож у Казкову країну. (1 – будинок)
- Як ви думаєте, хто живе в цій країні? Там живуть всі - всі букви, а ми з вами завітаємо до букви „Е"! (фото 2) ( Тема. Письмо великої букви Е.)
— Сьогодні на уроці ви навчитесь писати велику букву Е, дізнаєтесь, з яких елементів вона складається, закріпите вміння писати букви вивчені на попередніх уроках.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра « Склади слово ».
Дітки, я пропоную вам пограти гру, а хто її підготував ви дізнаєтеся відгадавши загадку.
Влітку сірий, взимку білий. (зайчик)
У слові розсипалися букви допоможіть зайчикові скласти слово. (кожне слово окремо, коли діти відгадають, з’являється відповідний малюнок)
РЕВОДЕ ООРЗЕ
дерево озеро
- Молодці, діти ви правильно склали слова і ми продовжимо далі нашу подорож.
-впіймайте звук «е»: перстень, мітла, паличка, скатертина, квітка, піч, невидимка.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Звуковий аналіз слів.
Наступне завдання нам підготувала :
Дивна непосида
На стежинку шишки кида?
З гілки скік та скік на гілку.
Ви впізнали? Хто це? (білка)
Діти, зверніть увагу, як наша казкова героїня змінює слова, чи зумієте ви допомогти їй?
Зі мною ви знайомі, діти
Я шоста буква в алфавіті. Е
А він працює на будові
І носить плити стопудові. Кран
Якщо з’єднати нас в одно
То ми побачимо кіно. Екран.
Діти, виконайте звуковий аналіз цього слова Звуковий аналіз фішками.
-Добре. А зараз білочка бажає перевірити, чи вмієте ви утворювати нові слова, ми з вами зіграємо в гру «Аукціон складів». Вам необхідно доповнити складами слова. Я називатиму перший склад, а ви – наступні).
Бе (береза), бензин, бетон.
Ме (мед, метелик).
Ве (верба, весна).
Не (небо, незабудка).
А ось до нас поспішає і ведмедик. Він баче, що ви стомилися і пропонує перепочити.
2. Фізкультхвилинка
3. Демонстрування картки з великою писаною літерою Е, порівняння її з малою.
Викладання букви Е з олівців
Ще одна гостя завітала у Казкову країну.
Прийшла кума із довгим віником
На бесіду із нашим півником,
Схопила півня на обід
Та й замела мітлою слід. Лисичка. Вона просить допомоги назвати птаха з відео, який не вміє літати…. Будьте уважні!!! (відео «Абетка малятко. Літера «Е» 1хв.17 с.).
-Так який же птах не вміє літати? (страус ему)
4. Написання великої букви Е. Демонстрація букви
-- Правила написання великої букви.
- Коли ми пишемо велику букву? ( початок речення; імена, прізвища людей; назви міст, клички тварин. )
- Подивіться: це велика рукописна буква Е.
- Чи схожа вона на друковану?
- З яких елементів складається? (З півовалів)
- Велика буква Е складається з верхнього і нижнього лівих півовалів. Під міжрядковою лінією описуємо верхній лівий півовал, який закінчуємо над верхньою рядковою лінією, не заокруглюючи вгору. Не відриваючи руки, рухом уліво і вниз описуємо більший нижній півовал, який торкається нижньої рядкової лінії. Пишемо під лічбу і-раз-і, і-два-і. Показую на дошці. Учень виходить і пише.
- «Письмо» учнями у повітрі. Напишіть букву у повітрі.
- Повторення правил про посадку під час письма, положення зошита на парті, тримання ручки.
Зошит свій я розгортаю,
Навскоси його кладу.
Ручку правильно тримаю,
Сяду прямо не зігнуся, до роботи я беруся.
- Обведення елементів літери за поданим у зошиті пунктиром, написання складів та слів.
- Пальчикова гімнастика
• «Миємо руки»: ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.
Узяли пахуче мило,
Добре руки з ним помили.
• «Струшуємо водичку з рук»: пальці стиснуті в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.
Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.
• «Витираємо руки»: енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.
Рушничок я свій беру,
Швидко ручки обітру.
Письмо складів і слів з буквою Е.
-У нашу казкову країну завітав ще один гість, який сірий, ікластий, хоче вівцю вкрасти (вовк підготував ось таке завдання).
VIII. Підсумок уроку.
Додаток
Гра «Добирання імен, які починаються буквою Е»
— Ви навчилися писати велику букву Е, а чи зможете ви назвати імена, міста, гори, ріки які починаються буквою Е. (Едуард, Еммануїл, Елла, Ельвіра, Еверест)