Звук[г], позначення його буквою «ге». Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання оповідання (за Л. Ворониною)

Про матеріал

Початкова школа вирізняється своїми особливими потребами через вік школярів, адже саме на цьому етапі їхнього життя учні опановують новий для себе вид діяльності – навчання. Саме в школі проходить особистісний і психічний розвиток дитини. В перші дні навчання в школі майже кожна дитина сумлінно ставиться до навчання, проте через деякий час ставлення до школи у деяких учнів змінюється. Як свідчать дослідження соціальних педагогів та психологів основною причиною даного явища є недосконалість навчально-виховного процесу, яка виявляється в недостатній активізації учбової діяльності учнів. Кілька років назад я почала використовувати на своїх уроках інформаційно-комп'ютерні технології. Спочатку просто для концентрації дитячої уваги, а потім і для розвитку логічних операції (узагальнення, синтез, абстракція), удосконалення смислової пам'яті (не просто механічного запам'ятовування, яке є характерним для даної вікової категорії, а саме для осмислення навчального матеріалу), та використання дитячої уяви ( вона є достатньо розвинутою в цьому віці). Саме тому уявні, казкові чи мультяшні образи можна використовувати для подачі інформації дитині.

Місце для використання ІКТ можна знайти на уроках математики, письма, образотворчого, але я особисто віддаю перевагу урокам навчання грамоти. Особливо активно я використовую презентації, котрі є актуальними для уроків будь-якого типу. І, в свою чергу, дають змогу вчителеві підвищувати інтерес до навчання, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати творчі здібності, допомагає створити на уроці особливу атмосферу і настрій. А це так необхідно учням початкових класів.

За роки моєї праці в школі я впевнилась, що використання ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей стає більш цікавим та ефективним. Мною були розроблені презентації до уроків навчання грамоти на введення нових літер.

Першим етапом такого уроку є видідення звука який вивчається. Ми можемо це робити наступним чином:

- відгадати загадку і у слові-відгадці виділити перший звук;

- прослухати цікаву казку або оповідання;

- за предметними малюнками назвати слова і визначити спільний звук;

- у вірші виділити звук, який найчастіше повторюється.

Другий етап

Прослухавши відеозапис визначити до голосних чи приголосних відноситься даний звук.

Третій етап

Діти знайомляться з літерою, яка позначає даний звук.

Четвертий етап

Хвилинка фантазії. Визначити на що схожа літера, з чим вона асоціюється.

П'ятий етап

Розучування віршика про нову літеру, який допоможе дитині швидше її запам'ятати.

Шостий етап

Гра «Впіймай звук»

Сьомий етап

Визначення за анімацією слів з даною буквою

Восьмий етап

Звуковий аналіз слів

Дев'ятий етап

Утворення і читання складів

Наступні етапи:

- читання слів:

- розучування скоромовок;

- розучування чистомовок;

- ігрові вправи і завдання тощо.

Перегляд файлу

Тема: Звук[г], позначення його буквою «ге». Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання оповідання (за Л. Ворониною)

Мета: Ознайомити дітей з новою буквою, закріпити вивчені букви, навчити виділяти цей звук із слів, опанувати літеру, якою позначають цей звук, розширювати словниковий запас. Розвивати увагу, пам’ять, мовлення, уяву, логічне мислення, навички швидкого і правильного читання. Виховувати любов до читання, почуття взаємодопомоги.

 Обладнання: набірне полотно з літерами, фішки для звукового аналізу, складові таблиці, малюнки зі словами, презентація «Літера Г»

Тип уроку:засвоєння і формування нових знань.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна

 

Хід уроку

І Організація класу

 Дзвоник всім нам дав наказ

До роботи швидше,клас!

 Попрацюєм всі старанно,

 Щоб пройшов урок недарма.

ІІ Мовленнєва розминка

1. Артикуляційні вправи

Вітерець у лузі: ш-ш-ш,

Повзе вуж у траві: с-с-с,

Прилетів жук: ж-ж-ж,

Заспівав комарик: з-з-з,

Запихкав їжачок: пих-пих-пих,

Забриніла бджілка: дж-дж-дж.

2. Робота над скоромовкою

☺В будь-якого будяка

    Будячиха будь-яка.

ІІІ Підготовка до вивчення нового матеріалу

- Сьогодні ми з вами відправимося на город

1. Читання вчителем тексту З. Мензатюк (с.112)

- Що виросло на городі?

- Яким виріс гарбуз?

- Як ви вважаєте, чи був здивований джемилик?

2. Побудова звукової схеми слова гарбуз

3. Артикуляція звука [г], віднесення його до групи приголосних

Слайд 3

4. Гра «Впіймай звук [г]

Гуска плаче: - Га-га-га –

В гусака болить нога.

Гуска голуба гука

Годувати гусака.

Слайд 4

5. Підбір слів зі звуком [г]

Слайд 5,6

   

 

 

ІІІ Ознайомлення з буквою Гг

1. Хвилинка фантазії

 - На що схожа буква Г?

Слайди 7,8

       2.Розучування вірша

Буква «Г» у нас така,

Наче шия в гусака.

3. Відгадування загадки

В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився.

Слайд 9

4. Читання складів з вивченою буквою

 Подивіться, які незвичайні гриби виросли у нас

Слайд 10

 

 

 

 

5. Гра «Збери слово»

Слайд 11

6. Прочитай і відгадай

Слайд12

7. Читання слів, поданих у  «променевих» таблицях

Слайд 13

8. Робота з ребусами

Слайд 14

9.Читання скоромовки «дощиком»

Слайд 15

10. Гра «Що де росте»

Слайд 16

Діти вибирають відповідне слово і складають його звукову модель

11. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться.

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

V Робота за Букварем (с.112-113)

1. Читання складів, слів

2. Читання стовпчиків слів, поданих у  «променевих» таблицях

3. Читання стовпчиків слів з опорою на злиття га, гу, го  

4. Читання слів у стовпчиках

5. Робота над текстом за Л. Ворониною (с.113)

VІ Підсумок уроку

  •                  Яку нову букву вивчили на уроці?
  •                  Який звук вона позначає?
  •                  Що нового дізналися на уроці?

Що найбільше сподобалося?

docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
3163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку