УРОК З РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ В 1 КЛАСІ
УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема:
ЗВУК М, ПОЗНАЧЕННЯ ЙОГО БУКВОЮ М М (ЕМ), ЧИТАННЯ СКЛАДІВ І СЛІВ ІЗ БУКВОЮ М М
Мета: учити учнів сприймати на слух текст, виокремлювати в ньому слова зі звуком м; ознайомити дітей із друкованою буквою м М; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, учити читати склади – злиття і слова з буквою м, складати речення; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; виховувати толерантність, прищеплювати любов.
Обладнання: Плакат «Правильно сиди під час письма»,
конструктор LEGO, предметні картинки.
Тип уроку: комбінований урок.
І. Вступна частина
Організація класу
Погляньте у віконечко! (Діти протягують руку)
Чомусь сховалось сонечко. (Знизують плечима)
А ми засвітимо сонечко (Показують на себе)
Таке велике сонечко (Діти посміхаються одне одному)
Я – сонечко! (Показують на себе)
Ми – сонечко! (Показують одне на одного)
Ми – сонечка! (Беруться за руки)
Ми – світимося всі! (Піднімають руки, посміхаються).
ІІ. Основна частина
Сьогодні ми на чарівній хмаринці вирушимо на гостину до жителів, які дуже люблять воду!
Вона не проста, а із цікавими завданнями. Щоб її розкрити, треба зробити звуковий аналіз слова медуза.
Вправа «Квест- дослідження»
Навкруги вода,
А з питвом біда. (Море)
Миші милом миску мили
Миші мило – загубили –
Ми навмисно в ліс прийшли
Але мило – не знайшли
Може, мило в море впало
Може, мило жаба вкрала
І від спинки аж до п’ят
Миє милих жабенят.
Ма – ма – ма – йде до нас мама
Мо – мо – мо – молоко п’ємо
Мі – мі – мі – подамо і Томі
Ми – ми – ми – будемо здорові ми
У садках і над лужками
Над барвистими квітками
Метелики літають, у повітрі кружляють
Крильцями махають
Пилок з квіток збирають.
З’єднаймо метелика з його силуетом.
Маленький Марчик мовить мамі мило:
– Матусю! Можна м’ячик мити милом?
Мить завагавшись, взялась до науки:
– Маленький! Милом треба мити руки!
Знають букву М маляти,
З нею пишуть слово «мати»
Ще – «морозиво» і «море»
Схожа буква М на гори.
Перша група – зобразити літеру цеглинками LEGO
Друга група – викладіть олівцями
Третя група – підручниками
Четверта група – лінійками
А) послухайте вірш, запам’ятайте слова зі звуком м
Де стоїть у словах літера м?
Б) Назвіть слова за малюнками, визначте, де чуєте звук м
В) Відгадування загадок:
Там спокійніше мені
Як желе мої боки:
І прозорі і м’які.
Якщо зловиш мене ти
Можу руку обпекти (медуза)
Вісім ніг і голова!
На ногах присоски має,
Ними їжу він шукає.
А тепер на дні заліг
Дивовижний … (восьминіг)
Вісім ніг, пара рук.
В руках клешні,
В очах – переляк (краб)
Г) Фізкультхвилинка «На морі»
Хвилі бавляться та б’ються
Наче неслухи – хлоп’ята
І стрибають, і сміються:
Вітер їм лоскоче п’яти
Вгору, вниз і знову вгору
Підганяє дужий вітер.
Розгойдав він ціле море –
Як же хвилям не радіти!
Квест – цікавинка:
Мак – це символ жіночої молодості і краси.
(море, мир, мапа, компас, лампа, Марійка, Максим, мак, сом, дим, Рим, Москва )
За допомогою земної цеглинки підтвердити правильне твердження:
ІІІ. Заключна частина.
Рефлексія
Вправа «Піраміда позитивних почуттів»