Урок "Письмо букви Б"

Про матеріал
Метою даного уроку є вчити учнів писати велику букву Б, склади, слова і речення з нею; удосконалювати вміння будувати звукові моделі слів, формувати уміння аналізувати, зіставляти; розвивати навички переписування друкованого тексту; закріплювати правила користування письмовим приладдям; розвивати дрібні м’язи кисті; виховувати в учнів охайність, уважність, інтерес до навчання; виховувати любов до природи; формувати соціальну, здоров’язберігаючу компетентності; розвивати комунікативну та інформаційну компетентності через використання інтерактивних технологій навчання
Перегляд файлу

Тема: Письмо великої букви Б

Мета: вчити учнів писати велику букву Б, склади, слова і речення з нею; удосконалювати вміння будувати звукові моделі слів, формувати уміння аналізувати, зіставляти; розвивати навички переписування друкованого тексту; закріплювати правила користування письмовим приладдям; розвивати дрібні м’язи кисті; виховувати в учнів охайність, уважність, інтерес до навчання; виховувати любов до природи; формувати соціальну, здоров’язберігаючу компетентності; розвивати комунікативну та інформаційну компетентності через використання інтерактивних технологій навчання.

 

Методично-дидактичне забезпечення: мультимедійна презентація, картки з друкованими і рукописними літерами, картка з друкованими і рукописними великою і малою буквами Бб,  картки з фішками звуків, мікрофон,  картки-смайлики, пензлик, вода в банці.

 

Очікуванні результати:

навчаться писати велику букву Б, склади, слова і речення з нею;

аналізують та зіставляють друковані та рукописні букви;

будують звукові моделі;

працюють в парах та групах.

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент.

- Продзвенів уже дзвінок, починається урок.

 А тепер сядьте всі рівненько.

Завдання слухайте гарненько.

Час не гайте ви дарма,

Приготуйтесь до письма.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, ми продовжуємо подорожувати космосом . Навчимося писати нову букву, склади і слова з нею, попереду нас чекає багато цікавих зустрічей і завдань.

 

1. Вправа «Мікрофон».

- Подумайте і скажіть, що ви знаєте про космос.

 

2. Вправа «Частинки з’єднай – героя вгадай».

- А ось з ким ми зустрінемося, дізнаємося, коли складемо пазл.

- Кого побачили на малюнку?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Знайомство із інопланетянами

- Діти, вам цікаво дізнатися їх імена? Складіть з букв імена цих чудернацьких прибульців.

Діти складають імена Блум та Бусик.

- Яку букву ми бачимо на початку імен? (Букву Бб). 

- Який звук позначає буква б? (Буква б позначає звук [б] – приголосний, дзвінкий, губний, твердий, лише перед [і] він пом’якшений).

 

1. Гра «Впіймай букву» . В якому слові почуєте букву б, плескайте в долоні.

Бором брів бобер до брата

борошна собі набрати,

бо бобриха й бобренята

будуть бублі виробляти.

 

2. Робота в парах. Гра «Знайди пару».

У одного учня друковані букви, у другого – рукописні. Діти знаходять пару і викладають на парті.

 

ІV. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, Блум напекла смачних бубликів і відіслала запрошення Бусику на чай. А підписала вона так: другові Бусику.
  • Чи правильно написала?  (Ні, тому що перша буква друкована). Так, молодці! Але ж Блум, так як і ми, ще не вміла писати цю букву. А що ж робити? Як допомогти їй? (Навчити писати цю букву).
  • Тому на уроці ми будемо уважні, розумні, організовані, кмітливі, щоб навчитися самім писати велику букву Б, склади, слова, речення з нею,  навчити нашу Блум.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

Космічна станція «Буквоманія»

- Діти, зараз ми познайомимо наших друзів із космічною станцією «Буквоманія». Сьогодні на станції працює буква Б.

Порівняємо друковану і рукописну букви Б.

- З яких елементів складається буква Б? (Складається з трьох елементів: довгої прямої лінії з заокругленням внизу вліво, короткої прямої горизонтальної лінії, що починається з заокруглення, і правого півовала.)

- Починаємо писати від  міжрядкової  лінії  пишемо  вниз  пряму  похилу  подовжену лінію, яку біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо вліво. Трохи вище від рядкової лінії  починаємо  писати  правий  півовал,  який  торкається  нижньої  рядкової. Останнім пишемо заокруглення зліва від верхньої частини першого елемента, що переходить  у  пряму  лінію,  яку  ведемо  під  міжрядковою  лінією  праворуч.

-  Пишемо очима.

- «Мокре письмо». На дошці 3 учні пишуть пензликом.

- «Написання» букви Б в повітрі.

-  Пишемо в зошиті тильною стороною ручки.

Вправи для пальчиків. Підготуємо наші пальчики до письма.

1) Прапорець в руці я маю,   2) Пальчиками перебираємо,     

    Ним я весело гойдаю.            Ланцюжок сплітаємо.

 Робота в зошитах.

1) Обвести  букву Б по пунктиру, прописати 3 букви, до кінця.

Робота в парах. Вправа «Зірочки». Діти обмінюються зошитами, один у одного знаходять букви - красуні (зверху малюють зірочку).

2) Написання складів із буквою Б.

Вправи для очей.

Очима швидко обертаймо,

Та головою не хитаймо.

Ліворуч – раз, два, три, чотири.

Праворуч – стільки ж повторили.

По колу очі обертаймо,

І все навколо розглядаймо.

Раз коло, два і три, чотири.

Щільніше очі ми закрили.

На п’ять і шість їх потримали

По колу знов пообертали.

 3) Написання слів і речень із буквою Б. Учні читають слова, ділять на склади, визначають  наголос, пояснюють з’єднання букв і записують слова в рядках.

 

Фізкультхвилинка “Ракета”

Ми в ракету дружно сіли (присісти-піднятися)
І у космос полетіли. (махи руками)
Повз малі планети й зорі (стрибки з обертаннями руками)
Летимо, як метеори. (покружляти на своєму місці)
Обігнали ми комету — (руки в боки, стрибають ні місці)
Повернулись на планету! (покружляти на своєму місці)

 

Загадкова планета

 

- Діти, ось ми опинились на загадковій планеті, яка без назви. На цій планеті мешкають друзі Блум та Бусика, але у них немає імен. Давайте їм допоможемо, об’єднаємося в групи. Група «Марсіанці» придумають назву для планети, «Сатурійці» - назву космічного корабля, «Плутонці» - ім’я для інопланетян. Одна умова : всі слова починаються з букви Б.

- З якої літери ви написали ці слова? Чому?

Звуко-буквений аналіз назви планети .        

 

VІ. Закріплення.

                                                        Зірка «Умійка»

1. Гра «Будемо знайомі». Повторення правил написання великої букви Б.

На дошці декілька елементів букв, знайти потрібні і записати буквуБ.

2. Переписування з друкованого тексту.

Із слів, написаних на дошці, необхідно обрати і записати слова, в яких зустрічається буква Б.

 

VІІ. Підсумок уроку.

Підсумкова станція

  • Яку нову букву навчилися писати на уроці?
  • Який звук вона позначає?

Вправа «Незакінчене речення».

  • Сьогоднішній урок навчив мене…
  • Найцікавішим завданням на уроці було…

Вправа «Очікувані результати».

-     Чи справдилися ваші сподівання?

-      А тепер покажіть смайлик, який відповідає вашому настрою в кінці уроку.


 

docx
Додано
25 грудня 2020
Переглядів
1327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку