Урок № 87
Тема. Звук [ґ]. Мала і велика букви Ґ ґ. Написання малої букви ґ. Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами. Списування друкованого речення.
Мета: ознайомити учнів з малою рукописною буквою ґ, навчити писати її. Формувати вміння читати й писати склади та слова з буквою ґ. Удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати надруковане речення. Розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння розповідати за малюнками. Збагачувати словниковий запас. Виховувати спостережливість, інтерес до навчальної діяльності, старанність, охайність під час письма.
Обладнання: зразки друкованих і писаних букв, предметні малюнки, казкові герої, звукові фішки.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Гра “Впіймай звук [ґ]”
Ґудзик упав і скотився під ґанок.
Ґава подумала: з'їм на сніданок.
І гонорово ґава ходила,
Ґудзик шукала — ґулю набила.
- Які слова ви почули зі звуком [ґ]?
- Де чуємо цей звук?
2. Звуко-буквений аналіз слова “Ґава”.
3. Гра “Хто більше?”
- Згадайте слова, які починаються на [ґ].
4. Гра “Складовий аукціон”
- Поділіть ці слова на склади.
5. Робота над ілюстрацією в зошиті (с. 6)
- Що робить хлопчик?
- Як називається рослина, біля якої він стоїть?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу (с. 6).
1. Розгляд букви. Аналіз зразка.
-Знайдіть елементи букви ґ на малюнку.
2. Пояснення написання рядкової літери.
3. Пальчикова гімнастика.
- Ґелґотала гуси зранку,
Знявся ґвалт навколо ґанку:
- Ґаву ґедзь кусає, клятий,
Треба, ґаздо, його гнати.
4. Словникова робота.
Ґазда, ґвалт.
5. Письмо літери в “повітрі”.
6. Написання рядкової букви ґ
Учні пишуть прапорці (стрілочками показано напрямок руху олівця). Звертаємо увагу, що перший елемент прапорця ведемо до підрядкової лінії.
7. Написання складів і слів з літерою ґ .
Перед тим, як писати склад та слова з рукописною буквою ґ, учні читають їх, пригадують типи з’єднань літер і дотримуються вимог до них під час письма.
8. Музична руханка.
9. Робота в зошиті. Написання речень.
Перед списуванням слід пригадати, як пишеться перше слово в реченні (з великої букви), що треба поставити в кінці речення (крапку).
10. Списування речень з друкованого тексту.
11. Розвиток зв'язного мовлення.
- Розгляньте малюнки внизу сторінки.
- Назвіть предмети, які ви бачите.
- Складіть речення з цими словами.
- Що має бути зображено у середній рамочці?
- Розфарбуйте малюнки.
V. Підсумок уроку
Рефлексія.