Конспект уроку ": Звук [ ш ] , буква Ш ш. Читання слів, речень, тексту «Хороша гра». Види речень." містить рекомендації вивчення букви "ша", він містить ігри, роботу в парах, роботу в групах.
Тема уроку: Звук [ ш ] , буква Ш ш. Читання слів, речень, тексту «Хороша гра». Види речень.
Мета: навчити артикулювати звук [ ш ]. Вчити виділяти під час читання важливих за змістом слова, ставити запитання до окремих речень, знаходити речення питальні, окличні, розповідні; виховувати вміння працювати в колективі.
Обладнання:
Зміст уроку
І. Організація класу до роботи.
Посміхніться мені, один одному. Встаньте у кого поганий настрій. Встаньте у кого гарний настрій. Перевіримо на кінець уроку як змінився ваш настрій.
ІІ. Розчитуввання:
Робота за складовою схемою.
ІІІ. Закріплення набутих знань:
Гра «Складіть речення»
Яна годувала природу!
Діти, бережіть тарілки.
Жанна мила кошенятко.
Робота з реченнями:
IV.Підготовка до ознайомлення з новою буквою.
1.-Діти, сьогодні на уроці ми станемо свідками народження нової букви. А якої? Зараз ви побачите. Послухайте вірш і скажіть який звук найчастіше повторюється у вірші.
Шишкарику, пташино,
Що ти довбеш щоднини?
-Шишечки з сосоночки,
Шишечки з ялиночки.
-який звук найчастіше повторювався у вірші?
-А хто які слова запам`ятав зі звуком [ ш ]?
2.Спостереження за артикуляцією утворення звука [ ш ]. Дати характеристику звука.
Приголосний-
Хто згоден встаньте!
Поясніть чому?
Глухий-
Помахайте руками хто згоден!
-Чому?
Твердий-
Хто згоден плесніть в долоні.
Чому? Поясніть!
3. Робота з чистомовкою
Ша-ша-ша-бігає лоша,
Шу-шу-шу-шубу просушу,
ша-ша-ша-миша в ліс пішла,
шу-шу-шу-букву я нову пишу.
4.Добір слів зі звуком [ ш ]
5. Позначення звука-буквою
-Букво Е, поглянь в люстерко,
-Хто у ньому?
- Е-тажерка!
-Ляж, будь ласка, на підлогу,
підніми угору ноги.
Буква Е тремтить від страху:
-Схожа я тепер на Шшшаааафу.
Отож, звук [ ш ], а буква «ша»
6. Читання «сороконіжки» внизу сторінки Букварика.
7. Друкування букви «ша» в зошиті.
V. Робота з підручником.
1.Гра «Утвори склад»
Я кидаю вам звуки, а ви кидаєте назад мені склад:
[ ш ] [ а ], [ ш ] [ о ], [ ш ] [ у ], [ ш ] [ е], [ ш ] [ и], [ ш ] [ у ] [ б ] [ а ],і.т.д.
2. Читання складів з букварика.
3.-Які плоди намальовані на сторіночці? Це шипшина. Що ви знаєте про ці плоди?