Звук й, позначення його буквою «йот». Мовно логічні ігри.

Про матеріал
Познайомити учнів зі звуком й та позначати його буквою «йот». Вдосконалювати навички читання. Розвивати зв’язне монологічне та діалогічне мовлення, спостережливість. Виховувати у дітей почуття дружби й товариськості, старанність, бажання активно працювати.
Перегляд файлу

Тема. Звук й, позначення його буквою «йот». Мовно логічні ігри.

Мета. Познайомити учнів  зі звуком й та  позначати його буквою «йот». Вдосконалювати  навички читання. Розвивати зв’язне  монологічне та діалогічне  мовлення, спостережливість. Виховувати  у дітей почуття дружби й товариськості, старанність, бажання активно працювати.

Обладнання: ялинки з завданнями,  складова таблиця, презентація, схеми слів, зірочки, комп’ютер, таблиця на розширення кута зору.

Тип уроку: урок-гра.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Поверніться обличчям до гостей

І лагідно промовте: «Добрий день».

 

- Перед тим, як розпочнемо урок, згадаємо правила поведінки .

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

І виконувати те,

Про що мова  йде.

 

II. Мотивація навчальної діяльності

- Діти, Дід Мороз залишив  нам у класі загадкового листа з завданнями і попросив нас, щоб ми розом їх виконали і чекали його.

Доброго ранку, любі діти!

 Я – старенький Дід Мороз прошу вас разом виконати всі мої завданнячка і стати ще більш розумнішими та активнішими школярами. Для цього я вам передав у школу чарівні ялиночки з завданнями, дуже прошу вас їх всі виконати, щоб я мав дозвіл повернутись до вас до школи та у ваші домівки.. За правильні й чіткі відповіді я даруватиму вам маленькі сніжиночки.

                                                                                    

III. Актуалізація і систематизація знань учнів

1-а ялиночка

Зі мною будете грати,

Знання закріпляти.

-  Яку букву вивчали на минулому уроці? ь

- Який  звук  вона позначає? Відповіді дітей.

 

3. Вправа  на розширення кута зору.

ль

ось

сіль

олень

Скласти до цього слова схему біля дошки.

 

2-а ялиночка

Дружно, швидко вимовляй,

Чистомовки  промовляй!

  

 

Чистомовки

Ма-ма-ма – ой, весела вже зима!

Ло-ло-ло – скільки снігу намело.

Мі-мі-мі – дуже раді ми зимі.

 

Лі-лі-лі – ми ще дітоньки малі.

 Мо-мо-мо – пташкам корму ми дамо.

Му-му-му – а морквиночку кому?

Ям-ям-ям – цим білесеньким зайцям.

 

З - ялиночка

 

 Все вивчене пригадай,

 До слів  схему підбирай.

 

Звуко-буквенні вправи

 

1. Впізнай і прочитай слова з пропущеними буквами:

Б.КВ.Р                    П.Н.Л                    

П.РТ.                      КН.ЖК.                 

П.СЬМ.                  М.Т.М.Т.К.

2. Гра «Добери пару»

На  дошці – «сніжинки» зі словами: «зайка», «айстра», «клей», «чайник».

- Дібрати  до кожного слова відповідну схему.

 

4-а ялиночка

 

 Хто ж там, хто вже так стомився

І наліво похилився?

Треба дружно нам всім встати,

 фізкультпаузу почати!

 

 Фізкультхвилинка

Зупиняємо урок – робимо зарядку,

Руки вгору, руки вниз, а тепер присядка.

Руки вгору, нахиляйся,

Як деревце похитайся,

На зупинці відпочили –

І за парти тихо сіли.

 

5-а ялиночка

 

Гарно всі  працюємо,

Читати розпочнемо.

Читання складів зі звуком й: 

Ай, ой, уй,        читаємо фронтально

Ий, ій, ей.         читаємо індивідуально

 

 Читання слів зі звуком й: Читає дитина тижня, як зразок.

Рій,  читай,  грай,  йогурт,  мій, співай,  йод. ( учень який читає дане слово, називає де в слові зустрічався звук Й – на початку, вкінці чи всередині).

 

 

1. Словникова робота.

рій

йогурт

тролейбус

трамвай

(Учень який читає дане слово, називає його і якщо знає пояснює, що це слово позначає, якщо не може дати відповідь на питання , просимо допомоги у учнів, якщо і вони не дають відповіді, то тоді допомагає вчитель).

 

3. Добирання слів протилежного значення. Навпаки.

Сумний- веселий.

Злий- веселий.

Темний- світлий.

Читання  слів   ланцюжком.

4. Робота з підручником.

Імена хлопчиків та дівчаток, де зустрічається звук Й.

Хлопчика.                                        Дівчаток.

Тимофійко.                                      Марійка.

Андрійко.                                         Соломійка.

 

6-а ялиночка

1.Гра « Назви малюнки».

- Чому ми зараз не можемо зараз побачити ці квіти?

На дошці вчитель повісив малюнки цих рослин і назви. Діти підбирають відповідну назву до відповідного малюнку.

Айстра, едельвейс, деревій, звіробій.

 

2. Побудова асоціативного куща.

— Про що ви уявляєте, промовляєте чи чуєте  слово «зима»?

 

 

 

 

VI. Підсумок уроку

- Урок підходить до кінця…

Завдання від Дідуся Мороза ми всі виконали і можемо бути впевненими, що свято Новий незабаром завітає до нас, спочатку до школи, а потім до кожної домівки.

 

 

— Якими враженнями від уроку ви поділитесь вдома?

— Що для вас було найцікавішим?

Нагородження дітей  казковими, гарними сніжинками..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КРИВОРІЗЬКА   ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ   ШКОЛА № 89

 

 

 

 

 

ВІДКРИТИЙ УРОК

1 – Б клас

12 грудня     об 9год.20 хв.

 

 

 

 

Тема

 

 Звук й, позначення його буквою «йот». Мовно логічні ігри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

2 категорія

САВЧЕНКО  НАТАЛІЯ  ВОЛОДИМИРІВНА

 

 

 

doc
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку