. Звук [ж]. Позначення його буквами Ж, ж («же»). Опрацювання казки «Лисичка та Журавель» За І.Франком

Про матеріал
Цікавий урок за програмою НУШ. Інтересне подання матеріалу для вивчення літери "же".На уроці використано інтернетресурси. Включено елемент уроку по використанню цеглинок ЛЕГО.
Перегляд файлу

                      Українська мова 1 клас (читання)

                з використанням ЛЄГО. За Букварем С.Тарнавської і В. Науменко.

Тема. Звук [ж]. Позначення його буквами Ж, ж («же»). Опрацювання казки «Лисичка та Журавель» За  І.Франком

Мета: Ознайомити з буквою «же»,її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук [ж],читати склади,слова з цією буквою, збагачувати словниковий запас учнів,формувати мовленнєві вміння. Продовження ознайомлення з лексичним явищем багатозначність,слова омоніми (морж,йорж). Розвивати увагу,мислення, фонематичний слух,зв’язне мовлення,спостережливість; виховувати дружність,бережливе ставлення до тваринного світу.

Обладнання:малюнки сонечка весною, жаби, латаття, малюнки тварин. відеозапис(звуки жаби на болоті)https://www.youtube.com/watch?v=971xS5qHo1I,

Фізхвилинка «Стрибучі жабки»  https://www.youtube.com/watch?v=Dg5HyUnfOV8.

«Лисичка і Журавель» За І. Франком.https://www.youtube.com/watch?v=YuLUtxNGiuQ

                                                           Хід уроку

І.Організаційний момент.

Сядьте рівно, не крутіться

Друзям  весело всміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

І почався наш урок.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_E5949.jpgІІ. Повторення вивчених звуків і букв.

1.-Діти, відкрийте форзац букваря.

- Що ви бачите?

( Надруковані літери.)

- Назвіть усі букви на позначення голосних звуків, що позначають твердість приголосних звуків.(А,О, И, Е,У)

- Назвіть усі букви , що позначають  м’якість приголосних звуків.(І, Я, Ю, Є, Ь)

- Назвіть  букви, що позначають парні тверді і м’які приголосні звуки.(Б-П, Д-Т, З-С, Г-Х, Ґ-К, Ж-Ш)

- Букву , що позначає тільки приголосний м’який звук.(Й).

- Букву , що не позначає звуків, а вказує на мякість приголосного.(Ь)

2.Утворення і читання слів. Гра «Зє днай за стрілочками»(с.40)

яг                                         кі                

до                         ня           кри                   шка

ди                                        ши       

Назвіть  найдовше слово. (Кришка). Який склад наголошений?

3.Поміркуйте. Відгадайте загадки.

 

 

 

                                                           2

C:\Users\User\Desktop\009.jpgГріє,гріє,припікає,

Всіх у воду заганяє.(Сонце)

-Вірно, це сонечко.

-Зараз яка пора року?(Весна)

-Весна пробуджує природу. Сонечко світить, але ще не дуже гріє. З кожним днем буде тепліше і тепліше.

Оживають рослини, і прокидаються від сплячки тварини.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

C:\Users\User\Desktop\Marsh_frog_(Pelophylax_ridibundus).jpg1.Включаю відеозапис. ´https://www.youtube.com/watch?v=971xS5qHo1I (Звуки жаб на болоті)

-Де ви зараз побували ? (На болоті.) -А звуки яких тварин почули? (Звуки жаб)

Жаби виходять з місць зимівлі залежно від погодних умов весни кожного року, але найчастіше у березні-квітні.

От і до нас на урок потрапила жаба.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Зробіть звуковий аналіз слова жаба.

Назвіть х перший звук. Кілька разів промовте. Учитель звертає увагу,що цей звук хоч і можна довго протягнути, але він приголосний,бо під час вимовляння струмінь видухованого повітря  зустрічає перешкоду.

2.Упізнавання звуків [ж], [ж´].

Послухайте вірш  про пригоди однієї жаби. Запам’ятайте слова зі звуком [ж].

C:\Users\User\Desktop\Lumme_(Nymphaea_candida).jpgЖабка- мама на болоті

Між озерцями ганя,

Мама-жабка вся в турботі:

Загубила жабеня.

А воно поміж латать

Попливло собі гулять.

Там побачило жука:

-Ква-ква-ква!-його гука.

(Латаття- водяна рослина)

(Діти називають слова:жабка, між, жабеня, поміж, жука.)

 

Послухайте загадки ,у відгадках також є літера («же»)

Хоч не олень роги має.(Жук-олень).

-Як і у всіх комах у жука 6 лапок. Величезні роги-це це дуже розвинені верхні щелепи.

Дуже я потрібна всім -
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу. (Книжка)

1.-Відкрийте підручник на с. 42

Розгляньте малюнки  жука- оленя і книжки. Назвіть звуки у цих словах.

 

                                                         

 

                                                                         3

2. Аналітико- синтетичні вправи із використанням ЛЄГО: три цеглини:червона, жовта, зелена.

Вчитель називає слова. Якщо діти чують звук [ж]показують червону цеглину, якщо в середині слова-жовту цеглину, а якщо в кінці-зелену.

Жменя ,сніжок, дужка, жолудь,стежка, багаж,сніжки, жук, гараж,

 

3.Гра «Зє днай за стрілочками» (с.42)

                       то             ве                                  ба

       жи             тло     хи                 жа               ло

                         віт         ір                                    кет

 

 

Словникова робота.

Хижа - невелика убога хата.

Жакет — різновид короткого жіночого верхнього одягу.

C:\Users\User\Desktop\1557902222_0_0_3072_1728_600x0_80_0_0_fbf0aba59e75e5efb3007c8a1680cb3e.jpg                   

ли                   

                      

ву                       жі

 

мор

 

 

 

 

 

 

 

 

Моржі  мають дуже товсту шкіру, під якою знаходиться шар жиру - завдяки цьому тварини не мерзнуть у крижаних арктичних водах. Довгі  ікла моржа - не тільки зброя в битвах,  але й  допомога при пересуванні по льоду й суші. І для добування їжі.

4.Мовно- логічні вправи. Доповніть  речення.

Я живу в   селі.                                                                  Ти живеш  у місті.

Я біжу___________ (по стежці або  по доріжці. )        Ти біжиш________(  по доріжці.)

Я лежу __________(у ліжку.)                                          Ти лежиш_______( у ліжку. )

5.Читання слів з опорою на малюнок.

C:\Users\User\Desktop\1-9.jpgC:\Users\User\Desktop\1140.oru16c.840.jpgC:\Users\User\Desktop\unnamed.jpg

 

Жук                                                             вуж

Жар                                                             ніж

Жир                                                             чиж

 

 

Цікавий жук- носоріг, який має на голові вигнутий ріг.

Цей жук прекрасний літун . Він може пролетіти 50 км. Це дуже велика відстань.

Чиж- дрібний птах, менший за горобця. Довжина 11 — 13 см. У дорослого самця лоб, тім'я, вуздечка і підборіддя чорні; потилиця і спина зеленкуваті.

                                                             

                                                                        4

Загадка

Мандрівник  пернатий,

Забарвленням зеленуватий.

Серед хвої мешкає,

До вільхи по корм літає. (Чиж)

 

Vізхвилинка. «Стрибучі жабки» Давайте відпочинемо разом з веселими  жабками.

https://www.youtube.com/watch?v=Dg5HyUnfOV8

 

5.Завдання «Поміркуй» Ознайомлення з лексичним явищем багатозначність.

C:\Users\User\Desktop\367f4a7448e8f1c8a1f314666461ecd7.jpgДавайте утворимо слова.

C:\Users\User\Desktop\unnamed (1).jpg

 

М 

 

      орж

 

C:\Users\User\Desktop\slide-5.jpgЙ

C:\Users\User\Desktop\jorzh1.jpg

                    

 

 

 

 

Морж – тварина і людина , яка не боїться холоду.

Йорж – це риба з гострими плавцями і  щітка для миття посуду з вузьким горлом.

6.Розвиток мовлення учнів.

-А ось погляньте на болото прилетів птах. (Це журавель.)

C:\Users\User\Desktop\nzm-1363.jpgЖуравлик познайомить нас із казкою. «Лисичка і Журавель» За І. Франком. Тобто І. Франко розповів цю казку. Слухаємо відеозапис казки.

https://www.youtube.com/watch?v=YuLUtxNGiuQ

1.Перевірка сприймання.

- Хто першим із героїв казки запросив друга до себе в гості?

- Чи добре вчинила Лисичка, що так негарно пригостила Журавля?

-А як Журавель вирішив відплатити  Лисичці?

- Як ви вважаєте, чи могла довго тривати така дружба?

- Українці - дуже гостинний народ. А чи можна назвати гостинними героїв казки. Чому?

- Чого навчає ця казка?

2.Читання уривка з казки у Букварі.(с.43)

Читають мовчки.

- Прочитайте уголос перший абзац.

- Хто прийшов на прошений обід? (Журавель прийшов до Лисички.)

 

                                                              5

- Як Лисичка почастувала Журавля?(Наварила кашки з молочком, розмазала тоненько по дну тарілки.)

-А як слід читати слова Лисички, коли вона пригощала Журавля? (Лагідно, привітно, а ще з хитринкою.)

- Чи зміг Журавлик покуштувати кашку? Чому?

-А для чого Лисичка так вчинила? (Щоб потім усе з’їсти самій.)

- Як ви думаєте, що засуджується в казці? (Жадність, не  чесність. Не відверті стосунки між друзями.)

3.Розповідь казки за малюнком у Букварі.

VІ. Підсумок уроку.

- Яку нову букву ми вивчили на уроці? Які звуки вона позначає?

- Які слова трапилися в уривку «Лисичка і Журавель»? (Журавель, живися.)

- Чи сподобалася вам наша сьогоднішня зустріч?

Отже, вдома перечитайте казку. Перегляньте ще раз  відеозапис казки. Спробуйте розповісти цю казку друзям.

Бажаю всім  гарного настрою. До нової зустрічі.

 

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку