Звуки і букви «ес»- «ша». Диференціація в іграх, віршах, скоромовках.

Про матеріал
Лексична тема: Одяг. Посуд. Граматична тема: узгодження слів у реченні. Речення з 3-х слів(ім.. у Н. в. +дієсл.+дод). Мета: вчити правильно вимовляти і розрізняти[с], [ш] в іграх, віршах, скоромовках; правильно узгоджувати слова в словосполученнях, будувати граматично правильні речення з 3-х слів. Розвивати: ФП, пам'ять, увагу, логічне мислення, моторику. Обладнання: дзеркальця, картинки із зображ. контурів букв «ес», «ша» пунктиром, предметні малюнки по темі « посуд», «одяг», картинка із гномом(2шт.), сюжетний малюнок.
Перегляд файлу

Звуки і букви «ес»- «ша». Диференціація в іграх, віршах, скоромовках.

Лексична тема: Одяг. Посуд.

Граматична тема: узгодження слів у реченні. Речення з 3-х слів(ім.. у Н. в. +дієсл.+дод).

Мета: вчити правильно вимовляти і розрізняти[с], [ш] в іграх, віршах, скоромовках; правильно узгоджувати слова в словосполученнях, будувати граматично правильні речення з 3-х слів.

Розвивати: ФП, пам'ять, увагу, логічне мислення, моторику.

Обладнання: дзеркальця, картинки із зображ. контурів букв «ес», «ша» пунктиром, предметні малюнки по темі « посуд», «одяг», картинка із гномом, сюжетний малюнок.

                                                                 Хід заняття.

I.  Організаційний момент.

1.Р-к дрібної моторики : пальчикова гімнастика «павук».

II. Основна частина.

1. Артикуляційна гімнастика.

2. Повідомлення теми. Ігрова ситуація:   «допоможемо Гному Сонькові»: з'єднати по контурах крапки і назвати утворені букви.

3.  «Впіймай звук». Підніміть картку з відповідною буквою «ес» чи  «ша»: лоша, шуба, пісок, ліс, субота, мішок, сани, шофер, колеса.

4. Читання складів і буквосполучень з дошки( таблиці):

                    АШ – СО – УШУ

                    ЕСЕ –ИШ – СЕ

                    ШУ – АСА – ОШ

                    СУ – ЕШ – ЕШЕ

                    ЕС – ОШО – ИС

5. Гра: «посели малюнки в будинки». Сонько приніс малюнки (шуба, кашкет, капелюшок, сукня, костюм, галстук, сорочка, шкарпетки, шаровари,хустина) , які потрібно « розселити» у відповідні будинки( за наявністю [с] чи [ш], назвати малюнки узагальнюючим словом.

6. Утвори словосполучення(  допоможи гному Мудруну). Підбір слів ознак.

Біла                 шапка                            новий     хустина

Тепла             сорочка                         літній       кашкет

в'язана          шуба                              легка       костюм

7. Фізхвилинка.

Весь ми посуд перемили, (рухи долонями по колу)

Нічого не загубили:           (рухи вказівним пальцем)

Чашка, ложка, кружка,чайник (загибати пальці по черзі, починаючи з великого)

І малесенький заварник. (показувати мізинець)

(Повторювати ще раз для іншої руки)

8. Повторення скоромовки ( за проханням гнома Веселуна) та її розучування:

На столі стояла миска,

Під столом- шкодлива мишка.

9. «Допоможи гному на кухні». На столі малюнки: шумівка, ківш, пляшка, миска, склянка, супниця. Завдання :

* розкласти малюнки із [ш] у шафу, із [с]- у стіл;

*визначити місце даних звуків у словах;

*визначити к-ть складів;

*назвати всі малюнки узагальнюючим словом «посуд».

10. Робота над реченням.

*скласти речення за сюжетним малюнком

Саша їсть кашу.

*визначення послідовності слів у реченні;

*викласти схему речення графічно;

*записати його в зошит.

                                II.  Заключна  частина:

*підсумок заняття;

*Д./з. : повт вірша                                          У вишневому саду

                                                                            Вишня шелестіла,

                                                                            Наша Саша у саду

                                                                           Спілі вишні їла.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
29 березня 2019
Переглядів
807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку