Звуки [м], [м’]. Позначення їх буквами М м.

Про матеріал

Розробка уроку на тему: Звуки [м], [м']. Позначення їх буквами М м.

Мета: ознайомити дітей зі звуком [м], його артикуляцією, буквами М, м («ем»), що його позначають; формувати в учнів уміння читати прямі склади з буквою М («ем») та вивченими голосними; вчити знаходити і чути звуки [м], [м'] в мовленні; моделювати букву; продовжити роботу над формуванням умінь визначати наголос, називати послідовно звуки у слові, будувати його звукову модель; розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні вміння роботи зі звуком, збагачувати словниковий запас, удосконалювати мовлення учнів; виховувати вміння працювати в команді, уважність.


Перегляд файлу

Тема. Звуки [м], [м’]. Позначення їх буквами М м.

Мета: ознайомити дітей зі звуком [м], його артикуляцією, буквами М, м («ем»), що його позначають; формувати в учнів уміння читати прямі склади з буквою М («ем») та вивченими голосними; вчити знаходити і чути звуки  [м], [м’] в мовленні; моделювати букву; продовжити роботу над формуванням умінь визначати наголос, називати послідовно звуки у слові, будувати його звукову модель; розвивати фонетичний слух, аналітико-синтетичні вміння роботи зі звуком, збагачувати словниковий запас, удосконалювати мовлення учнів; виховувати вміння працювати в команді, уважність.

Обладнання: звукові схеми, фішки для звукового аналізу, набори цеглинок LEGО, набори малюнків, плакат на вивчення букви М м, індивідуальні картки, кольорові олівці, Буквар.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

  1. Робота з картками.

Показати вивчені букви на картках.

Назвати букви які показує учитель.

  1. Робота з картками.

(На дошці малюнки, учні визначають кількість складів ту слові)

-  Яке слова має 1 склад, 2 склади, 3 склади.

3.  Гра «Ніч»

Учитель вводить дітей в ігровий сюжет, читаючи слова:

Учні заплющують очі і слухають окремі приголосні звуки, які називає вчитель, вимовляючи вголос злиття цих звуків зі звуком [у]:

[н] — [ну], [п] — [пу], [м] — [му], [з] — [зу], [к] — [ку], [ж] — [жу]

4. Гра «Будь уважним»

Учитель читає ряд слів, дітям потрібно знайти «зайве» та пояснити свій вибір.

Береза, банан, апельсин.

Овечка, фіалка, ромашка.

Стіл, автобус, ліжко.

5. Гра «Виправ помилки Незнайка».

— Чи правильно складені речення?

Дерево високе, а кущик зелений. (–)

• Яблуко солодке, а лимон жовтий. (+)

Огірки овочі, а вишні смачні. (–)

Лелека птах, а окунь плаває.

Фізкультхвилинка

Трава низенька-низенька.                               
Дерева високі-високі.                                      
Вітер дерева колише-гойдає.                          
То направо, то наліво нахиляє.                       
То вгору, то назад.                                           
То вниз нагинає.                                              
Птахи летять-відлітають.                                
А учні тихенько за парти сідають.                 

III. Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні ми ознайомимося ще з однією буквою алфавіту. Вгадайте, з якою.

Найрідніша, наймиліша,                                                                                                                                             Всіх вона нас пестить, тішить,                                                                                                                               Завжди скрізь буває з нами,

Відгадайте, хто це? (мама)

  • Яким звуком починається це слово?

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Характеристика звука [м].
  •  А тепер давайте визначимо, який же звук [м].

Вимовляємо звук [м].

  • Він вимовляється за дрпомогою голосу і шуму, а отже він приголосний.
  • Коли ми вимовляємо, губи міцно стулені, а потім різко розкриваються. Вимовте за мною звук [м].
  • Який він голосний чи приголосний ?
  • Як ми будемо позначати його на схемі ?

2.Гра «Впіймай звук».

— Якщо ви почуєте у слові звук [м], плескайте у долоні.

Окунь, малина, абрикос, ромашка, книга, мама, зима, рука, місяць, стіл, ведмідь.

  1. Вивчення  чистомовки.

Ма, ма, ма молока (нема).

Мо, мо, мо зараз (подамо).

Му, му, му ідемо (додому).

Ми, ми, ми працьовиті (ми).

  1. Артикуляція звуків [м][м‘].

– Послухайте слова: місяць, місто, мізинець.

  • У цих словах ми чуємо перший звук [м’].
  • Давайте вимовимо по черзі два звуки  [м][м’]. Яка між ними різниця?
  • Перший звук   [м] – твердий, а другий [м‘]– мякий.
  • Як ми будемо позначати їх у транскрипції?
  1. Ознайомлення з буквою .

— Звук [м] позначається на письмі буквою «ем». Повторіть назву букви. Буква «ем» є велика і мала. (Учитель демонструє картки з літерами.)

— Чим відрізняються велика і мала букви М?

— На що схожа буква М?

  1. Моделювання букви М

Викласти букву М з лего.

7 . Аналіз слів. (Мило,  місто, лимон)

— Скільки звуків у слові?

— Скільки голосних? Назвіть їх.

— Скільки приголосних? Назвіть.

— Дайте характеристику приголосним.

— Скільки в слові складів? Доведіть.

— Який склад наголошений? Промовте його.

— На якому місці розташований звук [м]?

Фізкультхвилинка

 Гра «Чи знаєш ти свій клас?»
Учитель: «Покладіть ручки і заплющіть очі. Я називаю предмет, який є в нашому класі, а ви показуєте на нього рукою, коли я скажу розплющити очі, ви побачите, чи правильно показали»

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з Букварем.

  1. Читання променевих таблиць з літерою «ем» та вивченими голосними.
  2. Читання слова «мама» і складання із ними реченнями.
  • Складіть речення із словом «мамо» - ми так говоримо, коли хочемо щось попросити. А тепер скажемо речення із словом «маму». Про маму можна скласти багато речення, бо мама мила, улюблена, прекрасна, чудова та єдина. В кожного вона особлива, неповторна. Тому і любити її потрібно лише так, як кожен це уміє робити – по своєму, по особливому. Бережіть, допомагайте своїй матусі, бо вона єдина в світі.
  1. Диференційована робота.

Учні які не вміють читати виконують завдання на картках. Учні які вміють читати працюють над читанням тексту по складах.

VI. Підсумок уроку.

— З яким звуком ознайомились сьогодні?

— Яку букву позначає цей звук?

— Назвіть слова, де ця буква зустрічається на початку й у кінці слова.

  • Який настрій у вас на кінець уроку?
docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
9602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку