ознайомити з артикуляцією звука [и], позначенням його буквою и; вдосконалювати навички читання складів, слів з буквою и; закріпити вивчені букви; розвивати уміння робити звуковий-буквений та звуко-складовий аналіз слів; розвивати уміння слухати, пам'ять; виховувати старанність, любов до природи, бажання активно працювати.
Урок 22
Тема: Звук и. Буква и. Встановлення відповідності між малюнками і звуковими схемами слів.
Робота з дитячою книжкою.
Мета: ознайомити з артикуляцією звука [и], позначенням його буквою и; вдосконалювати навички читання складів, слів з буквою и; закріпити вивчені букви; розвивати уміння робити звуковий-буквений та звуко-складовий аналіз слів; розвивати уміння слухати, пам’ять; ознайомити дітей з багатозначними словами; виховувати старанність, любов до природи, бажання активно працювати.
Хід уроку
I.Організаційний момент
За вікном кружляє лист,
Вже почався падолист.
В класі продзвенів дзвінок –
Починаємо урок.
II. Актуалізація опорних знань учнів
На дошці прикріплені малюнки автомобіля, удава, окулярів.
— Розгляньте малюнки на дошці. Що на них зображено?
— Підберіть до цих предметів слова-ознаки, які їм підходять: зелений, дитячий, впертий. (Зелений огірок, дитячий одяг, впертий осел)
— Яким звуком починаються ці слова? Якою буквою позначається звук [о]?
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні на уроці ми будемо вивчати новий звук. Але який саме, ви дізнаєтесь, коли переглянете це навчальне відео.
И — ця літера проста!
Зліва дивиться вона.
— И! — дивується сама,—
Я у дружбі з усіма,—
Хоч я слів не починаю,
Гарно мовлюсь і лунаю!
IV. Вивчення нового матеріалу
— Діти, до нас ЛисичкаВона прийшла з проханням — допомогти їй вивчити звук [и] і літеру и,бо , коли проходили цю тему у Лісовій школі, вона хворіла. Допоможемо?
1 Ознайомлення з буквою и
— Звук [и] позначається на письмі буквою и. Розгляньте друковану букву. Подивіться, де «живе» ця буква в алфавіті.
Ніякі слова у нашій мові
Не починаються з літери и.
Але в кінці та в середині слова
Ніяк не справимось без неї ми.
Чистомовка
И – и –и — стало зимно восени.
Ди-ди-ди — вже задули в нас вітри.
Ить-ить-ить — білочка в дупло спішить..
Ни-ни-ни — сушить жолуді й гриби.
Скоромовка
Край узлісся на осичці –
Листя шелестіло,
Лисенятам і лисичці –
Стежинку золотило.
— Про кого ця скоромовка?
— Зробіть звуко-складовий аналіз слова лисичка.
Назвіть звук, який повторюється? Що це за звук?
Фізкультхвилинка
Трава низенька-низенька. Роблять присідання.
Дерева високі-високі. Піднімають руки вгору.
Вітер дерева колише-гойдає. Обертаються.
То направо, то наліво нахиляє. Нахиляються вправо, вліво.
То вгору, то назад. Потягуються вгору, назад.
То вниз нагинає. Нахиляється вперед.
Птахи летять-відлітають. Махають руками-«крильми».
А учні тихенько за парти сідають. Сідають за парти.
2 Робота за Букварем (с. 44)
— Розгляньте малюнки у Букварику. Літера и тримає у руках що ? ( Гриб) З цеглинок складіть звукову схему слова ( --о-).
— Підберіть до звукових схем відповідні малюнки. (Кубики, лимони,книжки, рибки)
3 Розвиток мовлення. Ознайомлення з багатозначними словами
— Діти, подивіться на малюнки у Букварику на с. 44. Що зображено на цих малюнках? (Санки, листок, равлик, котики,шорти). Давайте з’ясуємо в яких словах буква и стоїть всередині, а в яких – у кінці?
4 Робота за Букварем (с. 45)
- Допоможіть Читалочці.
- Який з поданих малюнків не відповідає схемі? ( гриб).
Разом з Щебетунчиком прочитаємо малюнкову скоромовку ( с. 45)
V. Узагальнення вивченого матеріалу
— Лисичка зрозуміла тему уроку і приготувала для вас завдання.. Вона хоче перевірити, чи добре ви вже знаєте букву и.
Гра «Що зайве?»
Учні називають предмет, у назві якого немає звука [и].
1)
(Лисички, заєць, листок. Зайвий малюнок — заєць.)
2)
(Єнот, шишка, нитки. Зайвий малюнок — єнот.)
3)
(Кавун, вишні, лимони. Зайвий малюнок — кавун.)
Гра «Упіймай букву и»
— А ось і останнє завдання від нашої гості. Лисичка хоче перевірити, чи такі ви кмітливі, як вона. Я зачитаю вам початок тексту « Брати», а ви, уваж ненько слухайте і допоможіть його закінчити. Приготувалися? Почнемо! ( текст с. 45)
VI. Підсумок уроку
— З якою буквою ви сьогодні познайомились?
— Який звук вона позначає?
— Що цікавого дізналися на уроці?
— Лисичка дуже дякує вам, що навчили її читати цю літеру. І в знак подяки запрошує вас до себе в гості.