Урок з навчання грамоти. "Звук и. Буква и. Встановлення відповідності між малюнками і звуковими схемами слів.

Про матеріал

ознайомити з артикуляцією звука [и], позначенням його буквою и; вдосконалювати навички читання складів, слів з буквою и; закріпити вивчені букви; розвивати уміння робити звуковий-буквений та звуко-складовий аналіз слів; розвивати уміння слухати, пам'ять; виховувати старанність, любов до природи, бажання активно працювати.

Перегляд файлу

Урок 22

Тема: Звук и. Буква и. Встановлення відповідності між малюнками і звуковими схемами слів.

Робота з дитячою книжкою.

Мета:  ознайомити з артикуляцією звука [и], позначенням його буквою и; вдосконалювати навички читання складів, слів з буквою и; закріпити вивчені букви; розвивати уміння робити звуковий-буквений та звуко-складовий аналіз слів; розвивати уміння слухати, пам’ять; ознайомити дітей з багатозначними словами; виховувати старанність, любов до природи, бажання активно працювати.

 

Обладнання: навчальне відео «Навчання грамоти в першому класі. Звук та буква И» (https://youtu.be/7efQitkf514), набір карток з буквам і словами, предметні малюнки, малюнок букви и, чистомовки, скоромовки, малюнки для гри «Що зайве?».

Хід уроку

I.Організаційний момент

 За вікном кружляє лист,

Вже почався падолист.

В класі продзвенів дзвінок –

Починаємо урок.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів

На дошці прикріплені малюнки автомобіля, удава, окулярів.

— Розгляньте малюнки на дошці. Що на них зображено?

  • На які запитання відповідають ці слова?

— Підберіть до цих предметів слова-ознаки, які їм підходять: зелений, дитячий, впертий. (Зелений огірок, дитячий одяг, впер­тий осел)

— Яким звуком починаються ці слова? Якою буквою познача­ється звук [о]?

III. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вивчати новий звук. Але який саме, ви дізнаєтесь, коли переглянете це навчальне відео.

  • А тепер послухайте вірш:

И — ця літера проста!

Зліва дивиться вона.

— И! — дивується сама,—

Я у дружбі з усіма,—

Хоч я слів не починаю,

Гарно мовлюсь і  лунаю!

IV. Вивчення нового матеріалу

— Діти, до нас ЛисичкаВона прийшла  з  проханням — допомогти їй вивчити звук  [и]  і літеру и,бо , коли проходили цю тему у Лісовій школі, вона хворіла. Допоможемо?

1 Ознайомлення з буквою и

— Звук [и] позначається на письмі буквою и. Розгляньте друко­вану букву. Подивіться, де «живе» ця буква в алфавіті.

Ніякі слова у нашій мові

Не починаються з літери  и.

Але в кінці та в середині слова

Ніяк не справимось без неї ми.

Чистомовка

И – и –и  — стало зимно восени.

Ди-ди-ди — вже задули в нас вітри.

Ить-ить-ить — білочка в дупло спішить..

Ни-ни-ни — сушить жолуді й гриби.

Скоромовка

Край узлісся на осичці – 
Листя шелестіло, 
Лисенятам і лисичці – 
Стежинку золотило. 

 — Про кого ця скоромовка?

— Зробіть звуко-складовий аналіз слова лисичка.

Назвіть звук, який повторюється? Що це за звук?

Фізкультхвилинка

Трава низенька-низенька.                                Роблять присідання.
Дерева високі-високі.                                       Піднімають руки вгору.
Вітер дерева колише-гойдає.                           Обертаються.
То направо, то наліво нахиляє.                        Нахиляються вправо, вліво.
То вгору, то назад.                                            Потягуються вгору, назад.
То вниз нагинає.                                               Нахиляється вперед.
Птахи летять-відлітають.                                 Махають руками-«крильми».
А учні тихенько за парти сідають.                  Сідають за парти.

2 Робота за Букварем (с. 44)

— Розгляньте малюнки у Букварику. Літера и тримає у руках що ? ( Гриб) З цеглинок  складіть звукову схему слова ( --о-).

  • А в кошику що ?

— Підберіть до звукових схем відповідні малюнки. (Кубики, лимони,книжки, рибки)

3 Розвиток мовлення. Ознайомлення з багатозначними словами

— Діти, подивіться на малюнки у Букварику на с. 44. Що зо­бражено на цих малюнках? (Санки, листок, равлик, котики,шорти). Давайте з’ясуємо в яких словах буква и стоїть всередині, а в яких – у кінці?

4 Робота за Букварем (с. 45)

- Допоможіть Читалочці.

- Який з поданих малюнків не відповідає схемі? ( гриб).

Разом з Щебетунчиком прочитаємо малюнкову скоромовку ( с. 45)

V. Узагальнення вивченого матеріалу

— Лисичка зрозуміла тему уроку і приготувала для вас завдання.. Вона хоче перевірити, чи добре ви вже знаєте букву и.

Гра «Що зайве?»

Учні називають предмет, у назві якого немає звука [и].

1)

(Лисички, заєць, листок. Зайвий малюнок — заєць.)

2)

(Єнот, шишка, нитки. Зайвий малюнок — єнот.)

3)

(Кавун, вишні, лимони. Зайвий малюнок — кавун.)

Гра «Упіймай букву и»

— А ось і останнє завдання від нашої гості. Лисичка хоче пере­вірити, чи такі ви кмітливі, як вона. Я зачитаю вам початок тексту « Брати», а ви, уваж ненько слухайте і допоможіть його закінчити. Приготу­валися? Почнемо! ( текст с. 45)

 

VI. Підсумок уроку

— З якою буквою ви сьогодні познайомились?

— Який звук вона позначає?

— Що цікавого дізналися на уроці?

— Лисичка дуже дякує вам, що навчили її читати цю літеру. І в знак подяки запрошує вас до себе в гості.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Фурзенко Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
10217
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку