Звуки [н] [н`]. Позначення їх буквами Н, н («ен»)

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку навчання грамоти. Містить завдання з використанням LEGO та інших видів роботи. Предмет: Навчання грамоти Тема: Звуки [н] [н`]. Позначення їх буквами Н, н («ен») Мета: ознайомити дітей зі звуками [н], [н’] і буквою Н («ен»), з артикуляцією цих звуків; вчити правильно артикулювати звук, виділяти його у словах; формувати навички читання складами; удосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння робити звуко-буквений та звуко-складовий аналіз слів; виховувати у дітей почуття дружби й товариськості, старанність, бажання активно працювати.
Перегляд файлу

УРОК № 4

Предмет: Навчання грамоти

Тема: Звуки [н] [н`]. Позначення їх буквами  Н, н («ен»)

Мета: ознайомити дітей зі звуками [н], [н’] і буквою Н («ен»), з артикуляцією цих звуків; вчити правильно артикулювати звук, виділяти його у словах; формувати навички читання складами; удосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння робити звуко-буквений та звуко-складовий аналіз слів; виховувати у дітей почуття дружби й товариськості, старанність, бажання активно працювати.

І. Організаційний момент

Встаньте, діти, всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе.

Дзвоник дав сигнал — пора.

Починаєм, дітвора!

Діти, у вас у руках цеглинки LEGO. Оберіть колір, який найбільше відповідає вашому настрою. ( Діти по- черзі пояснюють, чому саме таку цеглинку вони обрали)

Беремо з собою гарний настрій і розпочинаємо наш урок.

II. Мотивація навчальної діяльності

Похожее изображениеДіти, коли я йшла сьогодні до вас на урок, листоноша передав мені телеграму від Лісовичка. Цікаво, що ж там написано? Прочитаємо? (Так). Текст телеграми :

Любі діти!

У мене в полоні знаходиться звірятко. Воно страждає і чекає вашої допомоги. Щоб визволити його, вам потрібно здобути 6 ключів від клітки. На кожному ключеві є завдання. Коли ви зберете всі ключі, дізнаєтесь назву звірятка.

Вас чекають в дорозі несподіванки і випробування! Бажаю успіху!

- Оце так справи! Як ви думаєте, діти, треба допомогти вибратись з полону Лісовичка нашому звірятку? (Звичайно, треба).

- Та не забувайте про застереження Лісовичка: в дорозі нас чекають завдання, несподіванки, перешкоди, і щоб подолати їх, треба бути уважними, спостережливими, а ще працювати дружно, всі, як один! Згода? Тоді вирушаймо, в добру путь.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

Щоб здобути перший ключ, Лісовичок нам пропонує пригадати

— Яку букву вивчали на попередньому уроці? ( Букву Л)
— Які звуки вона позначає на письмі?

1. Гра «Утвори склад»
Діти утворюють прямі й обернені склади та зачитують їх.

Картинки по запросу буква л склади

2. Вправа « Чарівний мішечок Лісовичка»

Вчитель демонструє цеглинки, на яких є графічні позначки:

  • подарунок – передай хід іншому;
  • вуста – назви слова зі звуком «Л»;
  • дівчинка з книгами – прочитай у підручнику слова на с. 59;
  • порожні будиночки – поділи слово «Ламала» на склади;
  • знак питання – дай відповідь на питання
  • фішки для звукового аналізу - зроби звуковий аналіз слова «Літак».

Цеглинки постійно мають бути в полі зору учнів. Учні з торбинки  дістають цеглинки без графічних позначок і за кольором визначають  своє завдання.

3. Гра з цеглинками LEGO

 

- Молодці, ви отримали перший ключик.

      ІІІ. Вивчення нового матеріалу

— Сьогодні на уроці ми вивчатимемо нову букву. Яку саме, ви дізнаєтесь, коли послухаєте віршик.

Дві палички - лічилочки

Картинки по запросу буква нГуляли у саду,

Аж тут зламалась гілочка;

— Рятуйте, бо впаду!

Летіла і кружляла,

Хапаючись за клен,

Між паличками впала —

І вийшла буква «ен».

      Робота з Букварем ( с. 62). 1. Виділення звуків  [ н ] і [н’ ] зі слів.

Розгляньте малюнки. Назвіть спільні звуки у словах. Назвіть звуки у словах ножиці, ніж. Чи однаково вимовляється звук у цих словах?

Прослухайте розповідь. Запам`ятайте слова зі звуками [ н ] і [н’ ].

     2.Артикуляція звуків  [ н ] і [н’ ]

     Вимовте звук [н]. Чи виникають перешкоди при вимові? Яким є звук при звучанні? Вимовте звук [н’]. Чи подібний він за вимовою до [н]? Чим відрізняється? При вимові м’якого звука середня частина спинки язика підноситься до піднебіння. Отже, можна зробити висновок, що [н] — приголосний твердий, а [н’] — м’який.

     3.Робота в парах. Звуковий аналіз слів ніж, ножиці, нитка.

Ви гарно впорались із цим завданням, тому отримуєте другий ключик.

      IV. Фізкультхвилинка з LEGO

     V. Ознайомлення з літерою «Н».

1.Розгляд букви , порівняння друкованих великої і малої літер. Визначення її місця в алфавіті.  Учні розглядають картки з великою та малою буквою, порівнюють її за розміром та формою.
— Пофантазуйте, на що схожа буква н («ен»).
— Запам’ятайте: звуки [н], [н’] позначаються на письмі буквою н («ен»),
— Де живе ця буква у касі? Прочитайте всі букви, які ви вже вивчили.

2. Виготовлення букви «Н» із цеглинок  LEGO, з нитки, з олівців.

Картинки по запросу буква н лего

 

 

Картинки по запросу буква н лего

 

Молодці, Лісовичок віддав нам і третій ключ.

3.Робота з Букварем (с. 63)

1)Читання прямих та обернених складів, слів.

     Якщо буква «Н» стане не сама, а поруч зі своїми подружками – літерами, то утвориться склад. Прочитайте склади. (Учитель читає слова в колонках, потім учні хором і по черзі зачитують їх.)

2) Читання речень за допомогою малюнків і схем за вчителем, ланцюжком. — Чому слова Олена і Алан написані з великої літери? Які імена на Н («ен») ви ще знаєте?

     Фізкультхвилинка (вправи для збереження зору)

1. Міцно замружити очі. Порахувати до трьох, розплющити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до п’яти. Повторити 4-5 разів.

2. У середньому темпі зробити 3-4 кругові рухи очима в правий бік, стільки ж — у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь — на рахунок 1-6. Повторити 2-3 рази. (Після виконання фізкульхвилинки діти отримують четвертий ключ.)

     V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Вправа «Скільки складів у слові?»

 

2. Гра «Знайди букву «Н»

Похожее изображение

Картинки по запросу знайди букву н

 

3. Вправа « Назви слова»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти отримують п`ятий ключ.

     Підсумок уроку.

  •     Діти, ми зібрали усі ключі і тепер можемо визволити тваринку. Давайте подивимось, кого ж тримав у клітці Лісовичок?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •     Так, це – носоріг. Він дуже вдячний нам за допомогу. А наш урок підійшов до завершення.
  •     Покажіть за допомогою цеглинок  LEGO, з яким настроєм ви закінчили цей урок.
doc
Додано
6 квітня 2021
Переглядів
3704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку