Тема. Звуки [н],[н’], позначення їх буквою «ен». Звуковий аналіз слів. Читання прямих і обернених складів.
Мета. Навчальна: ознайомити учнів з артикуляцією звуків [н], [н′], буквами , які на письмі позначають ці звуки; сприяти формуванню правильного способу читання складами; вчити виділяти [н], [н′] з мовного потоку, будувати звукові моделі слів з вивченими звуками;
Розвивальна: розвивати пізнавальні інтереси, фонетичний слух;
Виховна: виховувати старанність
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Лиш дзвінок на урок продзвенить,
Стане кожний серйозним в ту ж мить.
Бо роботи багато у нас,
І дружно працює наш клас.
До нас на урок завітала чарівна квітка-семицвітка, яка виконує бажання, але щоб воно обов’язково здійснилося потрібно виконати всі завдання які вона нам підготувала. Готові?
II. Актуалізація опорних знань учнів
(Учитель відриває першу пелюстку.)
— Яку букву вивчали на попередньому уроці?
— Які звуки вона позначає на письмі?
1. Гра «Утвори склад»
Діти утворюють прямі й обернені склади та зачитують їх.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ми вивчатимемо нову букву. Яку саме, ви дізнаєтесь, коли послухаєте віршик.
Дві палички - лічилочки
Гуляли у саду,
Аж тут зламалась гілочка;
— Рятуйте, бо впаду!
Летіла і кружляла,
Хапаючись за клен,
Між паличками впала —
І вийшла буква «ен».
ІV. Вивчення нового матеріалу
Розгляньте малюнки. Назвіть спільні звуки у словах. Назвіть звуки у словах ножиці, ніж. Чи однаково вимовляється звук у цих словах?
Прослухайте розповідь. Запам`ятайте слова зі звуками [ н ] і [н’ ].
Вимовте звук [н]. Чи виникають перешкоди при вимові? Яким є звук при звучанні? Вимовте звук [н’]. Чи подібний він за вимовою до [н]? Чим відрізняється? При вимові м’якого звука середня частина спинки язика підноситься до піднебіння. Отже, можна зробити висновок, що [н] — приголосний твердий, а [н’] — м’який.
4.Фізкультхвилинка (четверта пелюстка)
5.Робота з підручником
6.Складання літери « Н » з цеглинок лего. (п’ята пелюстка)
7.Розпізнавання букви «ен» серед інших букв .(шоста пелюстка)
Покладіть картку перед собою. Серед групи букв знайдіть букву «ен» та розмалюйте частини малюнка, в яких розміщена дана буква.
8. Робота із звуковою моделлю слова (сьома пелюстка)
( учні викладають звукову модель одного слова самостійно, а біля дошки декілька учнів шукають звукову модель до відповідного слова-малюнка)
V. Підсумок уроку.
Рефлексія.