Звуки [н],[н’], позначення їх буквою «ен». Звуковий аналіз слів. Читання прямих і обернених складів.

Про матеріал
Мета:ознайомити учнів з буквою «ен» та її звуковим значенням, вчити правильно артикулювати звуки [н],[н’], виділяти їх в словах, виробляти навичку читання складів, слів, речень; розвивати увагу, пам'ять, мислення та зв’язне мовлення учнів; виховувати працьовитість, старанність, бажання допомагати.
Перегляд файлу

Тема.  Звуки [н],[н’], позначення їх буквою «ен». Звуковий аналіз слів. Читання прямих і обернених складів.

Мета.  Навчальна:  ознайомити учнів з артикуляцією звуків [н], [н′], буквами , які на письмі позначають ці звуки; сприяти формуванню правильного способу читання складами; вчити виділяти  [н], [н′] з мовного потоку,  будувати звукові моделі слів з вивченими звуками;

Розвивальна: розвивати пізнавальні інтереси, фонетичний слух;

Виховна: виховувати старанність

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Лиш дзвінок на урок продзвенить,

Стане кожний серйозним в ту ж мить.

Бо роботи багато у нас,

І дружно працює наш клас.

До нас на урок завітала чарівна квітка-семицвітка, яка виконує бажання, але щоб воно обов’язково здійснилося потрібно виконати всі завдання які вона нам підготувала. Готові?

II. Актуалізація опорних знань учнів

(Учитель відриває першу пелюстку.)

— Яку букву вивчали на попередньому  уроці?
— Які звуки вона позначає на письмі?

1. Гра «Утвори склад»
Діти утворюють прямі й обернені склади та зачитують їх.

433

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку 

— Сьогодні на уроці ми вивчатимемо нову букву. Яку саме, ви дізнаєтесь, коли послухаєте віршик.

Картинки по запросу буква нДві палички - лічилочки

Гуляли у саду,

Аж тут зламалась гілочка;

— Рятуйте, бо впаду!

Летіла і кружляла,

Хапаючись за клен,

Між паличками впала —

І вийшла буква «ен».

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Завдання другої пелюстки

Розгляньте малюнки. Назвіть спільні звуки у словах. Назвіть звуки у словах ножиці, ніж. Чи однаково вимовляється звук у цих словах?

Прослухайте розповідь. Запам`ятайте слова зі звуками [ н ] і [н’ ].

  1. Артикуляція звука

     Вимовте звук [н]. Чи виникають перешкоди при вимові? Яким є звук при звучанні? Вимовте звук [н’]. Чи подібний він за вимовою до [н]? Чим відрізняється? При вимові м’якого звука середня частина спинки язика підноситься до піднебіння. Отже, можна зробити висновок, що [н] — приголосний твердий, а [н’] — м’який.

  1.  Вправа «Фантазери». (третя пелюстка)
  •          Уявіть, що ви потрапили всередину ілюстрації «Букваря» на с. 43. Щоб ви там побачили?
  •          Діти ідуть до школи. Дамо їм імена з буквою «ен»,використовуючи слова зі стовпчиків під ілюстрацією.
  •          Порахуйте кількість імен і кількість дітей на ілюстрації.

4.Фізкультхвилинка  (четверта пелюстка)

5.Робота з підручником   

6.Складання літери « Н »  з цеглинок лего.  (п’ята пелюстка)

 7.Розпізнавання  букви «ен» серед інших букв .(шоста пелюстка)

Покладіть картку перед собою. Серед групи букв знайдіть букву «ен» та розмалюйте частини малюнка, в яких розміщена дана буква.

Image11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Робота із звуковою моделлю слова (сьома пелюстка)

( учні викладають звукову модель одного слова самостійно, а біля дошки декілька учнів шукають звукову модель до відповідного слова-малюнка)

V.  Підсумок  уроку. 

Рефлексія.

  •          Хто приходив до нас на урок?
  •          Назви перший звук у цьому слові.
  •          Якою буквою позначаються звуки [н],[ н’]?

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 жовтня
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку