Звуки [т], [т’]. Буква «те». Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Слова однакові за звучанням і написанням.

Про матеріал

Познайомити дітей з буквою «те», навчити правильно артикулювати звуки [т], [т']. Виробляти навички читання слів, складів з буквою «те». Розвивати увагу дітей. Виховувати правила етикету.

Перегляд файлу

НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (читання)

Тема:  Звуки [т], [т’]. Буква «те». Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів. Слова однакові за звучанням і написанням.

Мета: Познайомити дітей з буквою «те», навчити правильно артикулювати звуки [т], [т’].

 Виробляти навички читання слів, складів з буквою «те». Розвивати увагу дітей. Виховувати правила етикету.

Обладнання: Лист від Буратіно, Буратіно (малюнок), листочки, буква Т, коробочки, звукові моделі, малюнки.

 

І. Організаційний момент.

 Встаньте діти всі рівненько.

 Посміхніться всі гарненько.

 Посміхніться ви до мене

 Посміхніться і до себе

 Дзвоник дав сигнал – пора

 Починаєм дітвора.

- Подивіться, чи все є у вас на партах до уроку.

 

ІІ. – Діти, сьогодні Буратіно написав нам листа, але чомусь речення в ньому не дописані.

 Я читатиму початок, а ви скажіть що забув написати Буратіно.

(Учитель читає листа)

- А ще діти в конверті листочки осінні. Коли вітер їх зривав з дерева, то на них зникли деякі букви. Мабуть ви здогадались, що це вітер їх здув з листочків.

 

  К .  С .       В .  Н .  К

      М  .  К

- Молодці! Тепер я думаю, що Буратіно задоволений вашою допомогою. А ще, дітки, дуже хотілося б Буратіно, щоб ви знайшли йому звукову модель до слова

ПЕНАЛ. Зараз осінь і листя, коли падало, розгубило букви, що позначають голосні звуки.

- - О -

 

- О

- О -


 

- Який перший звук у слові «пенал». Ми знаємо вже цей звук, бо вчили раніше.

- Молодці. Буратіно вам вдячний за допомогу.

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

- А зараз послухайте загадку.

 Що це вранці за дива?

 Море землю покрива

 На ліси, поля, на лан

 Густий стелиться туман … (туман)

- Який перший звук перший ви почули в слові-відгадці. Викладаємо звукову модель. В слові «туман» звук [т] твердий чи м’який.

   Сьогодні, діти, ми вивчимо букву, яка позначає звуки [т], [т’]. А називається вона «те».

   Висновок: у слові «туман» звук [т] твердий.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Складання звукових моделей. (коробочки)

- Давайте перевіримо, чи справді вона позначає м’який і твердий звук. Складаємо звукові моделі слів-відгадок.

 

 Йде слідом за тобою:

 Утікай, не утечеш

 Доганяй, не доженеш.

 Що це?     (Тінь)

 

- Викладаємо звукову модель, а я запишу її на дошці.

 

= О =

 

Висновок: у слові «тінь», буква «те» позначає м’який звук [т’].

 

2. Артикуляція звуків [т], [т’]. (робота із дзеркальцем)

  Гра «Спіймай звук»

- Запам’ятати слова зі звуками [т], [т’].

 Там, де трактор торохтить

 Тракторист давно не спить

 Від світанку до світанку

 Оре він свою ділянку.

- О - О -

 

 

Висновок: стоїть в різних позиціях.

 

3. Гра «Розумники і розумниці».

- Я вам вже багато слів сказала із буквами [т], [т’]. Тепер ваша черга назвати слова зі звуками [т], [т’] мені.

   Пограємо в гру «Розумники і розумниці». Ділимося на дві команди «дівчаток і хлопчиків». По черзі будете називати слова до тих пір, поки хтось не зупиниться, тобто не назве слово зі звуками [т], [т’].

 

- Я думаю, що почнуть дівчатка, бо хлопчики завжди повинні поступатись дівчатам.

(трактор, трава, квіти, тато, тигр, ракета, літак, вертоліт, туман, кріт, торт, телевізор, зошит, театр, тюльпан, троянда)

4. Ознайомлення з буквою «те»:

а) аналіз будови;

б) її місце у касі.

- Треба букву «те» поселити в будиночок із зеленим чи червоним дахом.

 в) вірш про букву «те». На що схожа?

  Тук-тук, ток-ток

  Вибиває молоток.

  Ним ви цвяхи заб’єте

  Схожий він на букву «те».

 

5. Фізхвилинка.

 Раз, два – всі присіли

 Потім вгору підлетіли

 Три чотири – всі веселі

 Крутимось на каруселі

 П’ять, шість в поїзд сіли

 Ніжками потупотіли.

 

6. Друкування букви в зошитах. Показ учителем на дошці.

 

7. Утворення складів.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Утворіть всі можливі склади з буквою «те».

 

V. Робота з букварем.

1. Розгляд звукових моделей та слів.

2. Читання складів.

3. Читання слів за подібністю (промені)

 

 м

 л       в

 п  ити       ітати  

 в       л

 п

4. Читання стовпчиків слів і порівняння їх написання.

 

Л І Т О     Розрізняються І, О

 

Л О Т О    Значення змінилось

 

Т І С Т О

     Т  М

М І С Т О

 

Л И С Т І В К А

     И А

Л А С Т І В К А

 

Висновок: Від зміни однієї букви змінюється значення слова.

 

5. Гра «Впізнай слово».

- Зараз перевіримо вашу увагу.

- Я буду описувати, що значить слово, а ви його знаходити й читати.

а) пора року;

б) пташка;

в) маса, з якої випікають хліб, булочки;

г) її відправляють поштою;

д) це дитяча гра;

е) місце, де багато будинків і вулиць.

 

6. Гра «Відшукай паліндром».

 На дошці паліндром

 

С І К   О К О   М А К    П И Л И П

 

- А тепер у підручнику прочитаємо паліндром.

 

7. Фізхвилинка для очей.

 А тепер нове завдання

 Оченятам тренування

 Раз – дивлюсь удалечінь (у вікно)

 Два – в долоньці відпочинь (перевести погляд у долоню)

 

8. Читання слів тато і речення.

 

9. Знайомство з багатозначністю слова «котики».

(З’ясування значення слова котики на гілках верболозу і котики маленькі тварини)

- Чому бруньки на вербі називають котиками?

- Складіть речення зі словом котики.

(Котики граються з мишкою. Котики стоять у воді)

- А яке ще слово ви знаєте, що називає різні предмети? (Л И С И Ч К И)

 

10. Читання скоромовки. Заучування напам’ять.

 

VІ. Підсумок уроку.

1. - Яку букву вивчали?

- Які звуки ця буква позначає?

2. - Доведіть, що ви знаєте де є буква «те».

670px-Draw-a-Plane-Step-19.jpg39fae45b72506549a88dd23fbbf8451f--pet-collars-art-clipart.jpg88.png- Знайдіть серед малюнків ті, у назвах яких є звуки [т], або [т’]. 11.jpg

 

T83t.jpegkartinki-zaytsev-dlya-detey-7005-large.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

02.gif 

1

 

docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
2046
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку