Тема 5 дня: Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає.
Інтегруються предмети:
Навчання грамоти:
ü читання - Міркуйте, чому так. Б. Грінченко «Ластівка».
Математика: застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до випадків виду: 54+30; 54+3.
Трудове навчання: об'ємна аплікація "Весняне дерево".
|
Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає. |
Інтегрований урок |
Желізко Руслана ЦезарівнаСлободороманівська гімназія Новоград – Волинського району |
Тема дня: Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає.
Інтегруються предмети:
Навчання грамоти:
Математика: застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до випадків виду: 54+30; 54+3.
Трудове навчання: об'ємна аплікація "Весняне дерево".
Мета:
Очікувані результати:
Обладнання: чашка із зображенням птахів, малюнки птахів, комах; карта світу; фотоілюстрації, книжка Дмитро Павличка «Найкраще місце на землі», аудіо записи (П.Чайковський «Цикл «Пори року. Березень. Квітень»; веснянки та щедрівки); картки КСН; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання об'ємної аплікації; матеріали та інструменти, гілочка з дерева.
Зміст занять протягом дня:
1 заняття
І етап. ОРІЄНТАЦІЇ. МОТИВАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
1. Створення сприятливої атмосфери (1 хв.)
Передаючи чашу у колі, діти повідомляють про свої позитивні сподівання щодо уроку.
2. Мотивація (2 хв.)
- Що ви бачите на нашій чаші? (птахи, рослини )
- Подумайте і скажіть, що об’єднує ці слова? (природа, весна, тепло тощо)
Ми вже дізналися багато цікавого і про ромашку, і про трудівниць комах. А сьогодні наш гість заховався на нашій чаші. Послухайте про нього легенду.
Колись на землі жив страшний змій, який живився кров'ю тварин. Змій послав комара куштувати у тварин кров: язик у комара на той час був довшим, аніж тепер. Комар, помандрувавши по світу, повідомив змія, що найсолодша кров у коня. Змій посилає його на пошуки вдруге. Через якийсь час комар прилітає й каже, що людська кров солодша за кров усіх тварин на світі. Не встиг комар скінчити мови, як до нього підлетіла пташка й відірвала в нього язика, щоб він не говорив на людину. Комар злетів і запищав. Змій розгнівався на пташку і схопив її за хвіст. Вона вирвалась із лап змія, лишивши в них середину хвоста. І залишився назавжди роздвоєний хвіст із глибоким вирізом. (ластівка)
ІІ етап. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ (2 хв.)
- Погляньте на малюнок ластівки і скажіть, з якими словами у вас асоціюється ця пташка?
- Що вам відомо про неї?
Ми більше дізнаємось про неї, адже ця маленька трудівниця навчить нас рахувати, виразно читати вірш. З її допомогою в наших маленьких працьовитих руках оживе «Весняне дерево». І обов’язково залишить про себе це пташеня гарну згадку – сюрприз. Також пташеня буде дарувати квіточку діткам які будуть активними на уроках (учитель кожній дитині подарує декілька квіточок під час уроків – знайде за що). Отож часу не гаймо і роботу розпочинаймо!
ІІІ етап. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ
№ 145 на с.132 – усно (Використання переставної властивості додавання)
Більше дізнаємось, порахувавши приклади. Порахуйте усно приклади і знайдіть відповідь на дошці (60, 40, 99), якщо такого числа не має на дошці, ви помилились.
40 + 12
- 2
10+
|
Спробуйте ще раз.
(учні рахують, хто отримав відповідь, той іде до дошки і перевертає малюнки із птахами)
Зразок картки: (повторення + і -)
Горобці – 64
Голуби – 40
Ластівки -60
- Хто з них перелітний? Зимуючий?
Ластівка – символізує щасливе родинне життя, ласку, любов і ніжність. Там, де звила гніздо ластівка, живуть добрі господарі. Вона також оберігає житло від грому, блискавки, пожежі.
Гуси - лебеді летіли, на лужок тихенько сіли.
Посиділи, поклювали, покрутились – дружно встали й полетіли.
Скік-скік! Всі на гілки - защебетали ластівки.
Розімнемо трішки спинки,
А тепер іще крилята, щоб могли швидко літати.
Прошу я усіх сідати.
Будемо далі працювати.
Ластівка — один з українських народних символів Швидкість птаха 50 км ∕ год. . У світі існує 75 видів ластівок (найбільша кількість видів живе в Африці). Тривалість життя міської ластівки 2 роки, а сільської - 4. Маса тіла 20 – 30г. Ластівка з’їдає за рік близько 2 тонни комах, тобто повний кузов вантажного автомобіля.
Перевірка: 50, 75, 2, 4, 20, 30, 2.
75+20 75+2
(бажаючі діти біля дошки, роздивляємося декілька спроб розв’язку.)
54 = 50 + 4
50 + 30 + 4 = 80 + 4 = 84.
При додаванні двоцифрового числа до круглого числа десятки додають до десятків, а потім додають одиниці.
54 = 50 + 4;
50 + 4 + 3 = 50 + 7 = 57.
При додаванні двоцифрового числа до одноцифрового числа десятки додають до суми одиниць.
53 + 20= десятки + до десятків, а потім додаю одиниці. |
Перевірка: 50+20+3=73 |
46 + 4 = одиниці + до одиниць, а потім додаю десятки. |
Перевірка: 6+4+40= 50 |
Зразок:
Усно умову, коментовано запис на дошці та у зошит.
Диференційовано: 2 приклади з коментуванням, а далі дехто самостійно; з допомогою вчителя (учня).
Щедрик-щедрик, щедрівочка,
Прилетіла ластівочка.
Стала собі щебетати,
Господаря викликати.
Вийди, вийди господарю,
Подивися на кошару…
Це — Божа пташка, створена вона Богом із землі . Благословив її Господь за те, що, коли розпинали Христа, ластівки крали цвяшки, своїм щебетанням вона прославляє його, наче молитвою. Тому вважається великим гріхом розорити її гніздо, тим більше не сміли вбивати, бо могли накликати біду на свій дім.
(сільська, міська, символ щастя, оберігає від грому, пожежі, живе в Африці тощо)
Нам допоможе дати відповідь на запитання вірш Б. Грінченка «Ластівка».
2 заняття
Учні уважно слухають і визначають із якою інтонацією вчитель читає вірш, де робить паузи.
- Якою ви уявляєте ластівку? (Клопітлива, швидка, задоволена)
- Чим вона схожа на джмелика, бджілку, мураху? (така ж працьовита і непосидюча)
- Чому ж з теплої Африки вона летить до нас навесні? ( повернулася додому)
Би – би – би – налетіли голуби
Ді – ді – ді – сиві, білі та руді
На – на – на – я насиплю їм зерна
Ець - ець – ець – ох який я молодець!
Учні виходять до дошки і ставлять позначки у таблицю напроти слова:
Знаю (+) |
|
Не знаю(-) |
|
Вирій Клопочешся Божий рай Вкраїна Квітчастий Ваше слово |
|
Веснянка - « Виграва сопілонька у ліску»
(діти в парах, трійках, групах – співають і танцюють).
Чи були такі речення? |
Так (+). Ні (-) |
Ти знову заспівала У мене під вікном. |
- |
Така квітчасто – пишна Країна навесні! |
+ |
Із поля повернулась Клопочешся з гніздом. |
- |
А там же вічне літо Цвіте, як Божий рай. |
+ |
Інструкція: якщо слово-назва перелітної птахи, діти хлопають, якщо осілої – топають.
Дітки, ластівки дуже працьовиті пташки. Вони годують пташенят, приносячи їм їжу 300—600 разів на день. Давайте ми допоможемо їм «погодувати» їх малят. Чим? Ластівка приготували нам завдання з підказками. Виконуючи їх. Ми розкриємо малюнки: живлення пташенят.
- Що спільного в цих задачах? (розв’язується дією віднімання)
Виміряйте відрізки.
Порівняйте довжину першого і другого відрізків, другого і третього.
- Ким ваша бабуся приходиться вашій мамі чи татові? (мамою)
- Отже, бабуся, теж мама. А мама бабусі ким доводиться? (дочкою)
Тож, серед бабусі, її дочки і бабусиної внучки є й дві мами(бабуся і мама), і дві дочки, і це лише три жінки!
Висновок: (по малюнках, отриманих за виконання завдань)
Харчуються ластівки комахами: мухи, коники, цвіркуни, бабки, жуки і навіть павуками .
Оберігайте їх! Вони не тільки окраса, а й надійні захисники природи.
Роздивіться карту Світу. Червоним кольором позначено її місце проживання. Цей перелітний птах в літній час проживає майже по всій Європі і в багатьох місцях північної півкулі. Взимку живе в теплих регіонах Південної Африки. На Україну повертається – бо це Батьківщина.
«Найкраще місце на землі – там, де ти народився, де вперше побачив сонце і вперше почув казку, де кицюнька – у віночку, а журавель – у чобітках, де писанкові гори та рушникові ріки навчають любові до Батьківщини.» - говорив Дмитро Павличко.
Чудову книжку – подарунок українським дітям – створив цей письменник. Знайдіть її і почитайте з батьками.
3 заняття
Діти, поки ви відпочивали на перерві, ластівочка принесла нам гілочку. Для чого?
Молодці, адже на вулиці весна, а у вас на партах лежать квіточки які ви отримували за активну співпрацю. Прикріпимо їх. Яка краса! Але чогось не вистачає? Гілочка оживе як тільки ви виконаєте завдання.
Випишіть вирази зі значеннями, меншими за 50.
Перевірка роботи в парі.
Розкрийте ваш конвертик. Ластівочка просить її «оживити». Складемо її і посадимо на гілочку.
(у кожної дитини уже вирізана модель, з розрізами. )
Учні складають під музичний супровід П.І.Чайковського «Пори року»
Учитель об’єднує учнів у групи. Бажано розташувати робочі столи таким чином, щоб учні кожної з груп могли спілкуватися між собою.
Робота потребує багато часу. Вчителю слід ненав’язливо запропонувати учням розподілити роботу між членами команди так, щоб прискорити роботу.
Наприклад: один учень вирізує листя, декілька — квіти різного кольору, хтось наклеює готові елементи.
Учителеві необхідно звернути увагу учнів на різні відтінки зеленого та інших кольорів паперу для роботи, пояснивши, як від відтінку кольору залежить настрій.
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Практична робота виконується під запис звуків природи
Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає учням індивідуальну допомогу.
ІV етап. РЕФЛЕКСІЙНО-ОЦІНЮЮЧИЙ. (6 хв.)
Сьогодні я дізнався…
Було цікаво…
Я зрозумів, що…
Тепер я знаю……….
Тепер я зможу сам (сама)…
Мене здивувало...
Урок дав мені для життя...
Мені захотілося...
2. Власне рефлексія.
«Лист побажань»
Слід усім запам’ятати:
Тварин треба … (захищати).
Їх оселі не … (руйнуй),
Краще взимку … (підгодуй).
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: