1 клас - 30 тиждень- інтегровані уроки - Тема 5 дня: "Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає."

Про матеріал

Тема 5 дня: Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає.

Інтегруються предмети:

Навчання грамоти:

ü читання - Міркуйте, чому так. Б. Грінченко «Ластівка».

Математика: застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до випадків виду: 54+30; 54+3.

Трудове навчання: об'ємна аплікація "Весняне дерево".
Перегляд файлу

 

Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає.

Інтегрований урок

Картинки по запросу математична ластівка

 

 

Желізко   Руслана    Цезарівна

Слободороманівська гімназія

Новоград – Волинського району

 

Тема дня:  Квітень землю квітчає, з вирію пташок стрічає.

 

Інтегруються предмети:

Навчання грамоти: 

  • читання  - Міркуйте, чому так. Б. Грінченко «Ластівка».

Математика:  застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до випадків  виду: 54+30; 54+3.

Трудове навчання:  об'ємна аплікація "Весняне дерево".

 

Мета:

  • розширювати знання учнів про ластівок; вчити працювати з віршем, правильно його інтонувати; сприяти збільшенню лексичного запасу першокласників; розвивати уміння робити висновки, аналізувати, виховувати дбайливе ставлення до птахів, повагу до Батьківщини, формувати громадську свідомість.
  • ознайомити з прийомом додавання до двоцифрового числа круглих одноцифрових чисел; учити застосовувати загальне правило додавання двоцифрових чисел виду: 54 + 30; 54 + 3; удосконалювати вміння розв’язувати прості задачі на знаходження суми й остачі, на зменшення числа на кілька одиниць, обчислювальні навички; розвивати логічне мислення ;
  • навчати передавати настрій за допомогою кольору та його відтінків; узагальнювати форму; формувати прийоми роботи з ножицями; надавати початкове уявлення про виражальні можливості кольору та його роль у створенні художнього образу; продовжувати формувати в дітей уміння працювати у команді, аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати творчу уяву, спостережливість, акуратність, увагу; виховувати почуття прекрасного; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи.

 

Очікувані результати:

  • учні вмітимуть читати ліричні твори;
  • висловлювати свої судження відносно прочитаного;
  • знаходити деякі взаємозв’язки та закономірності в природі;
  • розуміти сутність позарозрядного додавання двоцифрових чисел;
  • застосовувати прийоми обчислення у межах 100 без переходу через розряд;
  • познайомляться з властивостями і можливостями паперу як матеріалу для художньої творчості;
  • навчаться основним прийомам роботи з папером;
  • оволодіють навичками культури праці;
  • поліпшать свої комунікативні здібності і набудуть навичок роботи в колективі;
  • дотримуватися безпечних прийомів праці;
  • презентувати результати власної творчості перед однолітками;
  • узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. 

 

Обладнання: чашка із зображенням птахів, малюнки птахів, комах; карта світу; фотоілюстрації, книжка Дмитро Павличка «Найкраще місце на землі», аудіо записи (П.Чайковський «Цикл «Пори року. Березень. Квітень»; веснянки та щедрівки); картки КСН; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання об'ємної аплікації; матеріали та інструменти, гілочка з дерева.

 

Зміст занять протягом дня:

1 заняття

 

Картинки по запросу кружкаІ етап. ОРІЄНТАЦІЇ. МОТИВАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

   1.  Створення сприятливої атмосфери    (1 хв.)

  • «Чаша сподівань»

Передаючи чашу у колі, діти повідомляють про свої позитивні сподівання щодо уроку.

 

 2. Мотивація  (2 хв.)

- Що ви бачите на нашій чаші? (птахи, рослини )

- Подумайте і скажіть, що об’єднує ці слова? (природа, весна, тепло тощо)

Ми вже дізналися багато цікавого і про ромашку, і про трудівниць комах. А сьогодні наш гість заховався на нашій чаші. Послухайте про нього легенду.

  • Легенда

Колись на землі жив страшний змій, який живився кров'ю тварин. Змій послав комара куштувати у тварин кров: язик у комара на той час був довшим, аніж тепер. Комар, помандрувавши по світу, повідомив змія, що найсолодша кров у коня. Змій посилає його на пошуки вдруге. Через якийсь час комар прилітає й каже, що людська кров солодша за кров усіх тварин на світі. Не встиг комар скінчити мови, як до нього підлетіла пташка й відірвала в нього язика, щоб він не говорив на людину. Комар злетів і запищав. Змій розгнівався на пташку і схопив її за хвіст. Вона вирвалась із лап змія, лишивши в них середину хвоста. І  залишився назавжди  роздвоєний хвіст із глибоким вирізом.  (ластівка)

  • Це ластівка.. Відшукайте її на «чаші сподівань».

 

ІІ етап. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ (2 хв.)

  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».                                                   

- Погляньте на малюнок ластівки і скажіть, з якими словами у вас асоціюється ця пташка?

- Що вам відомо про неї?

  1. Повідомлення теми і завдань уроку                                                               

Ми більше дізнаємось про неї, адже ця маленька трудівниця навчить нас рахувати, виразно читати вірш. З її допомогою в наших маленьких працьовитих руках оживе «Весняне дерево». І обов’язково залишить про себе це пташеня гарну згадку – сюрприз. Також пташеня буде дарувати квіточку діткам які будуть активними на уроках (учитель кожній дитині подарує декілька квіточок під час уроків – знайде за що). Отож часу не гаймо і роботу розпочинаймо!

 

ІІІ етап. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ

  1. Контроль, корекція та закріплення знань.    (5хв.)
  1. Усний рахунок.
  • Робота з підручником математики.

145 на с.132 – усно  (Використання переставної властивості додавання)

  • Гра «Комп’ютер » - в парі
  • Які птахи живуть поруч із нами? 

Більше дізнаємось, порахувавши приклади. Порахуйте усно приклади і знайдіть відповідь на дошці (60, 40, 99), якщо такого числа не має на дошці, ви помилились.

40 + 12

 

        -  2

 

         10+               

   

Спробуйте ще раз.

(учні рахують, хто отримав відповідь, той іде до дошки і перевертає малюнки із птахами)

Зразок  картки: (повторення + і -)

Горобці – 64

Голуби – 40

Ластівки -60               

    - Хто з них перелітний? Зимуючий?

Ластівка – символізує щасливе родинне життя, ласку, любов і ніжність. Там, де звила гніздо ластівка, живуть добрі господарі. Вона також оберігає житло від грому, блискавки, пожежі.

 

  • Фізкультхвилинка      (2 хв.)

Гуси - лебеді летіли, на лужок тихенько сіли.

Посиділи, поклювали, покрутились – дружно встали й полетіли.

Скік-скік! Всі на гілки -  защебетали  ластівки.

Розімнемо трішки спинки,

А тепер іще крилята, щоб могли швидко літати.

Прошу я усіх сідати.

Будемо  далі працювати.

 

  1. Каліграфічна хвилинка.    (3 хв.)
  • Уважно слухайте про ластівку і записуйте числа які почуєте.

Ластівка — один з українських народних символів Швидкість птаха 50 км ∕ год. . У світі існує 75 видів ластівок (найбільша кількість видів живе в Африці). Тривалість життя міської ластівки 2 роки, а сільської - 4. Маса  тіла 20 – 30г. Ластівка з’їдає за рік близько 2 тонни комах, тобто повний кузов вантажного автомобіля.

Перевірка: 50,  75,  2,  4, 20,  30,  2.

  • Прочитайте двоцифрові; одноцифрові; в порядку зростання;
  • назвіть найбільше (найменше )число;
  • утворіть приклади на додавання  (усно рахують)

 

  1. Постановка проблемного запитання на вивчення нового.   (2хв.)
  • А я пропоную порахувати ось такі приклади: 

75+20      75+2

  • Хто спробує?

(бажаючі діти біля дошки, роздивляємося декілька спроб розв’язку.)

 

  1. Опрацювання нового матеріалу. 
  • Виконання завдання 146 на с. 132     (4 хв.)
  • Пояснення вчителя: 54+30; 54+3

54 = 50 + 4

50 + 30 + 4 = 80 + 4 = 84.

При додаванні двоцифрового числа до круглого числа десятки додають до десятків, а потім додають одиниці.

54 = 50 + 4;

50 + 4 + 3 = 50 + 7 = 57.

При додаванні двоцифрового числа до одноцифрового числа десятки додають до суми одиниць.

  • Пояснення учнів: 61+20;   3+45
  • Картки КСН- в парах змінного складу    (2 хв.)

53 + 20=

десятки + до десятків, а потім додаю одиниці.

Перевірка:

50+20+3=73

46 + 4 =

одиниці + до одиниць, а потім додаю десятки.

Перевірка:

6+4+40= 50

Зразок:                                      

 

 

 

 

 

 

  • Виконання завдання №147  с. 132       (2 хв.)        

Усно умову, коментовано запис на дошці та у зошит.

  • Виконання завдання №148 на с.133    (3 хв.)        

Диференційовано: 2 приклади з коментуванням, а далі дехто самостійно; з допомогою вчителя (учня).

 

  • Фізкультхвилинка – учні співають у колі     (2 хв.)                                  

Щедрик-щедрик, щедрівочка,
Прилетіла ластівочка.
Стала собі щебетати,
Господаря викликати.
Вийди, вийди господарю,
Подивися на кошару…

  • Енциклопедична хвилинка    (3 хв.)

Це — Божа пташка, створена вона Богом із землі . Благословив її Господь за те, що, коли розпинали Христа, ластівки крали цвяшки, своїм щебетанням вона прославляє його, наче молитвою. Тому вважається великим гріхом розорити її гніздо, тим більше не сміли вбивати, бо могли накликати біду на свій дім.

  • Що нового дізналися про ластівку?

(сільська, міська, символ щастя, оберігає від грому, пожежі, живе в Африці тощо)

  • Чому ж з теплої Африки вона летить до нас навесні?

Нам допоможе дати відповідь на запитання вірш Б. Грінченка «Ластівка».

 

2 заняття

 

  1. Робота за «Читанкою». Опрацювання тексту Грінченка «Ластівка»
  1. Виразне читання вірша вчителем.    (3 хв.)

Учні уважно слухають і визначають із якою інтонацією вчитель читає вірш, де робить паузи.

- Якою ви уявляєте ластівку? (Клопітлива, швидка, задоволена)

- Чим вона схожа на джмелика, бджілку, мураху? (така ж працьовита і непосидюча)

- Чому ж з теплої Африки вона летить до нас навесні? ( повернулася додому)

 

  1. Вправи для «слухняного ротика»       (3 хв.)
  • Блискавка складів, слів;
  • Робота зі складовою таблицею;
  • Чистомовка:

Би – би – би – налетіли голуби

Ді – ді – ді – сиві, білі та руді

На – на – на – я насиплю їм зерна

Ець - ець – ець – ох який я молодець!

 

  • Зарядка для очей        (1 хв.)
  • Встали, подивилися на мене.
  • Вліво, вправо.
  • На мене.
  • На мій носик, на ваш.
  • На мене.                                    (повторити двічі)

 

  1. Читання вірша учнями (напівголосно) з позначками «Знаю. Не знаю» (3хв.)              

Учні виходять до дошки і ставлять позначки у таблицю напроти слова:

 

Знаю (+)

 

Не знаю(-)

 

Вирій

Клопочешся

Божий рай

Вкраїна

Квітчастий

Ваше слово

 

 

  1. Словникова робота «Знаю. Не знаю. Можу пояснити».    (2 хв.)                        
  • Пояснює вчитель або учень, який може пояснити.
  • Вирійтеплі, південні краї, куди відлітають перелітні птахи  на зимівлю.
  • Клопочешсяхвилюєшся, виконуєш роботу, пов’язану з певними труднощами.
  • Божий райрівновага, душевний спокій, красива, благодатна та багата земля.
  • ВкраїнаУкраїна.
  • Квітчастийс. 43, укритий квітами, заквітчаний.
  • Читання слів з дошки (за вчителем, самостійно, ланцюжком)

 

  1. Фізхвилинка – танцювальна     (2 хв.)

Веснянка - « Виграва сопілонька у ліску»

(діти в парах, трійках, групах – співають і танцюють).

 

  1. Читання вірша в парах та в групах.    (6 хв.)
  • Знайдіть пару.
  • Домовтеся як будете читати.
  • Виконайте завдання на картці.

 

Чи були такі речення?

Так (+).  Ні (-)

Ти знову заспівала

У мене під вікном.

-

Така квітчасто – пишна

Країна навесні!

+

Із поля повернулась

Клопочешся з гніздом.

-

А там же вічне літо

Цвіте, як Божий рай.

+

  • Перевірка.
  • Об’єднайтеся в групи по 4. Виконайте завдання 2,3. С.44.
  • Перевірка.

 

  • Енергізатор – «Топ-хлоп».         (2 хв.)

Інструкція:  якщо слово-назва перелітної птахи, діти хлопають, якщо осілої – топають.

 

  1. Розвиток і закріплення знань, повторення вивченого.   (6 хв.)                                                                 
  • Мотивація.

Дітки, ластівки дуже працьовиті пташки. Вони годують пташенят, приносячи їм їжу 300—600 разів на день. Давайте ми допоможемо їм «погодувати» їх малят. Чим? Ластівка приготували нам завдання з підказками. Виконуючи їх. Ми розкриємо малюнки: живлення пташенят.

 

 

  • Робота з підручником (с. 132–133).
  • Завдання № 149, 151 самостійно за варіантами.    Мал.. коника(1 в.), цвіркун(2в.)

- Що спільного в цих задачах?   (розв’язується дією віднімання)

  • Завдання №150.                                                     Мал.. комара

Виміряйте відрізки.

Порівняйте довжину першого і другого відрізків, другого і третього.

  • Завдання №154 на с. 133 -  на логічне мислення.    Мал.. мухи

- Ким ваша бабуся приходиться вашій мамі чи татові? (мамою)

- Отже, бабуся, теж мама. А мама бабусі ким доводиться? (дочкою)

Тож, серед бабусі, її дочки і бабусиної внучки є й дві мами(бабуся і мама), і дві дочки, і це лише три жінки!

Висновок: (по малюнках, отриманих за виконання завдань)

 

Харчуються ластівки комахами: мухи, коники, цвіркуни, бабки, жуки і навіть павуками .

Оберігайте їх! Вони не тільки окраса, а й надійні захисники природи.

 

 

  • Енциклопедична хвилинка.        (3 хв.)

Найкраще місце на земліhttp://www.zoolog.com.ua/ptici/sil4.gifРоздивіться карту Світу. Червоним кольором позначено її місце проживання.  Цей перелітний птах в літній час проживає майже по всій Європі і в багатьох місцях північної півкулі. Взимку живе в теплих регіонах Південної Африки. На Україну повертається – бо це  Батьківщина.

  • Де ж найкраще місце на землі?

«Найкраще місце на землі – там, де ти народився, де вперше побачив сонце і вперше почув казку, де кицюнька – у віночку, а журавель – у чобітках, де писанкові гори та рушникові ріки навчають любові до Батьківщини.» -  говорив Дмитро Павличко.

  • Презентація книги.

Чудову книжку – подарунок українським дітям – створив цей письменник. Знайдіть її і почитайте з батьками.

 

3 заняття

 

  1. Застосування набутих знань.
  1. Мотивація   (1 хв.)

Діти, поки ви відпочивали на перерві, ластівочка принесла нам гілочку. Для чого?

Молодці, адже на вулиці весна, а у вас на партах лежать квіточки які ви отримували за активну співпрацю. Прикріпимо їх. Яка краса! Але чогось не вистачає? Гілочка оживе як тільки ви виконаєте завдання.

 

  1. Самостійна робота.    (3 хв.)
  • Завдання №153 за підручником математика(с. 133).

Картинки по запросу Мобиль "весенние птицы"Випишіть вирази зі значеннями, меншими за 50.

Перевірка роботи в парі.

 

  1. «Весняні фантазії» - створення мобіль.   (2хв.)

Розкрийте ваш конвертик. Ластівочка просить її «оживити». Складемо її і посадимо на гілочку.

(у кожної дитини уже вирізана модель, з розрізами. )

бумажные птицы, бумажные птичкиУчні складають під музичний супровід П.І.Чайковського «Пори року»

  • Які емоції переживаєте? Що відчуваєте?
  • Сподіваюсь, що викликала позитивні емоції, надихнула вас  на нові ідеї, думки, фантазії. Якщо це так, ми переходимо до створення « весняного дерева

 

  1. Створення  аплікації.    (15хв.)
    1. Пояснення до творчого завдання.

Учитель об’єднує учнів у групи. Бажано розташувати робочі столи таким чином, щоб учні кожної з груп  могли спілкуватися між собою.

  • Розкажіть за малюнками послідовність роботи.
    1. Учитель демонструє порядок виконання роботи.

Робота потребує багато часу. Вчителю слід ненав’язливо запропонувати учням розподілити роботу між членами команди так, щоб прискорити роботу.

Наприклад: один учень вирізує листя, декілька — квіти різного кольору, хтось наклеює готові елементи.

Учителеві необхідно звернути увагу учнів на різні відтінки зеленого та інших кольорів паперу для роботи, пояснивши, як від відтінку кольору залежить настрій.

 

https://elena.lutsk.ua/images/master-klass_po_obemnoj_applikacii_iz_bumagi_svoimi_rukami_3.jpg

https://elena.lutsk.ua/images/master-klass_po_obemnoj_applikacii_iz_bumagi_svoimi_rukami_4.jpg

https://elena.lutsk.ua/images/master-klass_po_obemnoj_applikacii_iz_bumagi_svoimi_rukami_6.jpg

https://elena.lutsk.ua/images/master-klass_po_obemnoj_applikacii_iz_bumagi_svoimi_rukami_7.jpg

https://elena.lutsk.ua/images/master-klass_po_obemnoj_applikacii_iz_bumagi_svoimi_rukami_8.jpg

https://elena.lutsk.ua/images/master-klass_po_obemnoj_applikacii_iz_bumagi_svoimi_rukami_2.jpg

1

2

3

4

5

6

 

  1. Правила роботи та інструктаж з техніки безпеки.
  • Кожний елемент має знаходитися точно на своєму місці.
  • Відстань між елементами має бути однаковою.
  • Під час роботи не розмахуємо ножицями.
  • Робоче місце тримаємо в чистоті.
    1. Колективна робота.

Практична робота виконується під запис звуків природи

Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає учням індивідуальну допомогу.

  1. Аналіз  виробів.

 

ІV етап. РЕФЛЕКСІЙНО-ОЦІНЮЮЧИЙ.    (6 хв.)

  1. Підведення підсумків
  • Технологія « Незакінчене речення»

Сьогодні я дізнався…

Було цікаво…

Я зрозумів, що…

Тепер я знаю……….

Тепер я зможу сам (сама)…

 Мене здивувало...

Урок дав мені для життя...

Мені захотілося...  

   2.   Власне рефлексія.

         «Лист побажань»

  • Послухай віршик-загадку та доповни його потрібними словами:

Слід усім запам’ятати:

Тварин треба … (захищати).

Їх оселі не … (руйнуй),

Краще взимку … (підгодуй).

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  1. Трач С.К. Трудове навчання: альбом - посібник для 1 класу  - Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2015. – урок № 30
  2. Богданович М.В. Математика: : підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів.  – К.: Генеза,  2012. – с.132 - 133
  3. Науменко О.В. Читанка. Післябукварна частина: підручник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Грамота, 2012. –с. 43 – 44
  4. "Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання" Наук.-метод. посібник/ О.Пометун, Київ, А.С.К.,2006
  5. Ластівка сільська / [Електронний ресурс] – Режим доступу:   http://www.zoolog.com.ua/ptici116.html 
  6. Ластівка / [Електронний ресурс] – Режим доступу:  https://uk.wikipedia.org/wiki/ Ластівка
  7. Цікавинки про ластівку // Ангеляткова наука. – 2011.- № 4. – С. 9
  8. «Весняні птахи» - мобіль / [Електронний ресурс] – Режим доступу:  http://solnechny-kislovodsk.ru/?p=465
  9. Майстер-клас по об’ємної аплікації з паперу своїми руками / [Електронний ресурс] – Режим доступу:  https://elena.lutsk.ua/4272-majster-klas-po-ob-emnoi-aplikacii-z-paperu-svoimi.html
  10.  Пісня – веснянка / [Електронний ресурс] – Режим доступу:  http://minus.lviv.ua/minus/artist/Дитяча/rec/35874/
  11.  Смоляр Н.С. Пізнавальний матеріал з теми “Птахи”// Початкове навчання і виховання.-2005.-№10(50), квітень. - с.16
  12. Ілюстрації – ресурси Інтернету.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Проценко Наталія Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
2293
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку