Тема: Почуття людини, емоцій
Мета:
Розвиток предметних компетентностей: розвивати увагу до почуття людини і вияву емоцій у себе й інших; навчати розпізнавати й описувати свою почуття в різних життєвих ситуаціях; наводити докази необхідності володіти своїми емоціями, називати причини різних почуттів; відпрацьовувати вміння розпізнавати емоцій і називати їх; розвивати уважне ставлення до станів і почуттів у своїх рідних, друзів, однокласників; стимулювати бажання бути чуйними в різних ситуаціях.
Предметні компетентності: вільне володіння державного мовою, що передбачає уміння усного висловлювати свої думки, почуття; компетентності у галузі природничих наук, що передбачають формування допитливості, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати; навчання впродовж життя, що передбачає навчання працювати в групі; громадянські та соціальні компетентності, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети.
Обладнання: набори Lego, ілюстративний та роздатковий матеріал, мультимедійна презентація.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання з гостями
- Посміхніться до гостей, один до одного.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми і мети уроку
– Скажіть, будь ласка, з чого ви починаєте свій день у школі?
– Так, правильно, ви підходите до нашого «Куточка настрою» і визначаєтесь за допомогою своїх фішок.
(Слайд – кілька малюнків і смайликів)
– Що ви чекаєте від уроку?
(Дізнатись багато нового? (Маша)
Щоб було цікаво і весело? (Влад)
Познайомитись, що таке емоції? (Ділана)
Що таке почуття? (Сікорський)
Як розрізняти емоції? (Ярослав)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
– Перед тим, як ми почнемо працювати, подивіться на екран. Зараз ми познайомимось, як емоцію можна показати смайликом.
А) на роботу – 1 хв;
Б) група символізує виконану роботу;
В) презентатор показує і пояснює
– На які дві групи можна поділити емоції? (Позитивні і негативні)
– Які відносимо до позитивних? (радість, цікавість, здивування)
– А які до негативних? (злість, страх, сум)
– На картках обведіть зеленим кольором позитивну емоцію, червоним – негативну.
А) на роботу – 1 хв;
Б) перевірка на екрані. Табличка
В) сигналізує презентатор (хто виклав правильно) зеленою цеглинкою.
– Чому у дітей різний настрій?
(в групах розрізані картинка. Скласти пазл з емоцією, приклейте. Група показує цю емоцію іншим, решта мають відгадати)
(подив, жах, цікавість, образа, радість, сум, гнів, провина)
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
Шифр на екрані
Покажи цеглинкою
– Яку емоцію відчувають діти? (картки по черзі на екрані)
Зелений – радість
Червоний – злість
Блакитний – сум
Синій – здивування
Жовтий – цікавість
Оранжевий – страх
– Також за допомогою цеглинок можна визначити емоцію за уривком мелодії.
1. сум – блакитний
2. радість – зелений
3. страх – оранжевий
4. цікавість – жовтий
5. злість – червоний
3. Вірш
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
1. Чи справдились ваші очікування?
2. Виберіть відповідну цеглинку:
Червоний – не сподобалось
Жовтий – мені сподобалось
Зелений – мені дуже сподобалось
– Покажіть свою емоцію.