"Від насінинки до рослини"

Про матеріал
Урок у 1 класі з інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Тема уроку "Від насінинки до рослини"
Перегляд файлу

                 Інтегрований курс у 1 класі

                                      Я досліджую світ

Освітні галузі: природнича, технологічна.

Тема.  Від насінинки до рослини.

Мета: закріпити  здобуті знання на попередніх уроках про рослини та поширити їх; розвивати творчу уяву, фантазію, логічну послідовність подій; формувати у здобувачів освіти уявлення про навколишній світ; заохочувати  до конструювання власних знань через досвід і дослідження; стимулювати розвиток критичного мислення;  спонукати вільно висловлювати свої думки, не боятися говорити, обговорювати і конструктивно  критикувати ідеї один одного; виховувати повагу один до одного; вчити передавати один одному позитивні емоції; прагнути доброзичливої атмосфери у класі. Сприяти формуванню творчої, працелюбної особистості. Закласти базис виховання у здобувачів освіти як екологічно-орієнтованого громадянина,  здатного бережно ставитись до природи.

Формування компетентностей: природнича, компетентність спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, інформаційна.

Обладнання: ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріал, канцелярія, матеріал для досліду.

                                              Структура уроку

І. Етап орієнтації та мотивації діяльності

1. Налаштування. Загадка

Що воно таке: дихає, росте, розмножується, а не ходить? ( Рослини)

2. Мотивація.

- А який орган рослини зображений на дошці? ( Стебло)

- Яких органів не вистачає  рослині? ( Корінця, листків, квітки, плода з насінням.)

-  Знайдіть на парті органи рослини! Знайшли? Перша група знайшла який орган рослини? ( Корінець). Будь ласка, за допомогою клею представник групи приклеїть корінець на відповідне місце. Друга? ( Листочок) Третя? (Квітка) Четверта?(Плід з насінинкою)

- Отже, сьогодні ми працюємо в групах під назвами  «Корінець», «Листочок», «Квітка», «Насінинка».

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1.    Загадка

Одгадай загадочку: кинув її в грядочку, нехай моя загадка лежить до весни. ( Насінина)

  1.    Тема уроку. ( Слайд 11)

-         Сьогодні ми з вами поговоримо про шлях насінинки до рослини.

-         А що таке насінина?

( Слайд  12)НАСІНИНА – це вкритий покривом-шкірочкою зародок рослини із необхідним для його розвитку запасом речовин.

-         А яке  призначення насінини? ( Слайд 13)

  1.    Мета уроку. ( Слайд 14)

ІІІ. Проблемне питання.

-         А як на вашу думку  вміє насіння плавати чи літати?

  1.    Читання казки вчителем.

                                          Казка

     Давно це було. Жили в лісі дерева, трави, кущі. Щороку падали діточки-насінинки поряд із батьками, там і проростали. Через декілька років тісно стало в лісі. Бракує всім місця в землі, тепла і світла. Почали рослини думати, як їм своїх діточок відправити на луки, що були біля лісу. Сумують рослини, а вітер їх гілки гойдає і слухає.

     Слухав-слухав і запропонував: «Ви свої насінини і плоди легшими створюйте і приробіть до них крильця, тоді я зможу вам допомогти!» Почули цю розмову тварини і не залишилися байдужими.

      Звірі розповсюжували плоди дуба, ялини, ліщини. Яскраві ягідки з калини, горобини, шипшини  розносили птахи.  Річка, що протікала через ліс, переносила насіння водних рослин  своїми хвильками. Вітерець допомагав розселятися  берізкам, кленам, ясенам, кульбабкам.

     Не один рік минув, поки всі залишилися задоволені роботою. Радіють рослини, що розв’язали проблему з розселенням своїх діточок.

  1.    Питання за змістом казки.

- З якою проблемою зіткнулися рослини в лісі?

- Хто допоміг рослинам вирішити їх проблему?

          3) Робота в групах

- Послухайте, будь ласка, цей звук (дзвонимо у дзвоник). Протягом уроку ми будемо використовувати цей звук, коли працюватимемо в групах.

-  Знайдіть в казці, підкресліть і прочитаєте потім.

1 група : Яким рослинам вітерець допомагав.

2 група: Яким рослинам допомагали звірі.

3 група: Хто допомагав розповсюджувати насіння ягід і дерев?

  1.        група: Хто допомагав розповсюдженню водним рослинам?

 

  1.    Рішення проблемного питання

А тепер дайте відповідь на  питання «Чи вміють рослини літати і плавати?»

-         А хто ще допогамає рослинам розселитися на нові території? (А ще рослинам розселитися допомагає людина.)

  1.    Фізкультхвилинка ( слайд 15)

Джмелик крильцями махає,

він на квіточки сідає.

Знов злітає догори,

крильця роблять раз, два, три.

Вниз летить і догори.

Крильця роблять раз, два, три.

Джмелик добре серце має,

рослини в спеку поливає.

Витирає бруд з кори.

Лапки роблять раз, два, три.

Навіть як гудуть вітри –

лапки роблять раз, два, три.

 

ІV. Завдання практичного характеру. Робота з насінням.

( У кожної групи лежить насіння.

1гр. : помідор, кабачок, горох

2гр.: огірок, цибуля, буряк

3гр.: морква, кукурудза, гарбуз

4гр.: соняшник, перець, капуста)  Слайд 16

1)  Рубрика «Цікавинки».

- Кількість насіння в плодах залежить від кількості насінних зачатків у зав'язі маточки, тому буває різною, наприклад, у пшениці, жита, соняшника  в зав'язі є один насінний зачаток, у маку - більше тисячі, а в орхідеї -  до  

  1 млн.

- Найдрібніше насіння мають орхідеї, а найбільше - сейшельська пальма. (Слайд 17, 18)

2) Робота в групі

     -    Отже давайте попрацюємо зараз з насінням.

-         У вас на партах лежать різні насінинки. Роздивіться їх. Знайдіть назву рослини до якої належать ці насінинки працюючи групою ( на аркушах написані назви рослин цих насінин). А потім об’єднайтесь в пари: намалюйте овоч фломастерами та олівцями і в середину на овоч приклейте насінинки, якими розмножується ця культура.

Презентація робіт. (На дощці магнітами, а потім  я степлером прикріплюю на лепбук)

  1.    Гра « Лотерея» ( Представник з групи витягує питання, читає його і група зразу дає відповідь).

-         В яких із цих рослин людина використовує в їжу листя? ( капуста)

-         Назвіть рослини, в яких людина використовує в їжу корінь?( цибуля морква буряк)

-         А в яких рослинах людина споживає насіння?(соняшник кукурудза гарбуз горох)

-         А в яких плоди? ( гарбуз кабачок помідор огірок перець)

Питання для всіх груп:

-         А крім насінинок як ще розмножуються рослини? (Цибулинками, бульбами, кореневищами, пагінцями.)

VІ. Проблемне питання 2.

-         Який орган у рослини головний? Чи можна вважати насінину головним органом рослини?( Обговорення)

-         Я пропоную вам переглянути відео.

  1.    Перегляд відео « Проростання насіння» ( Слайд 19)
  2.    ( Слайд 20) -  Який орган з’являється першим у рослин?

 ( Корінець)

-         Корінець є головним органом у рослин?

Висновок: отже не дивлячись на те, що корінець з’являється першим у рослин, він не є головним органом рослини. Всі органи у рослини важливі.

-         Що необхідно для росту рослинам? ( Для росту рослинам потрібні сонячне світло та тепло, повітря, вода, ґрунт, поживні речовини.)

VIІ. Проблемне питання 3.

- Насіння якої рослини проросте швидше? Квасолі, цибулі, гороха чи огірка? Ми можемо з вами про це дізнатися? А як?

1) Практична робота. Творче та технологічне завдання.

Робота в групах . Ротація. Об’єднання нових груп за кольорами горщиків.

-         Отже, зараз кожна група знайде інструкцію висадки насінинок, ознайомиться з нею, висадить її у ґрунт, а потім презентує свою роботу. Все необхідне у вас є на партах. Для того щоб ви змогли легко знайти свій горщик серед інших, займіться  перед посадкою насінинки оздобленням горщика з тих матеріалів, які у вас є на партах.

1гр. ( тканина, стрічка) цибуля

2 гр.( стрічка, жучки)квасоля

3 гр. (стрази, декоративний скотч) горох

  1.        гр. (стрази,  бант) огірок.

Презентація робіт

  1.    Заповнення лепбука.

(Вкладають залишок насіння й інструкцію в кишені лепбука, а я прикріплюю степлером роботи) ( Слайди 21, 22, 23, 24)

  1.    Дослідження-спостереження

Дякую! Отже ви посадили насінинки і тепер будете спостерігати за їхнім розвитком.  Згодом ви з’ясуєте чи одночасно проросло насіння? На який день яка рослина проросла. Що відбулося через тиждень? Через місяць? Кожна група буде вести календар росту, а потім вкладе результати спостережень в нашу тематичну папку.

  1.    Екологічна хвилинка

-         А скажіть, будь ласка, а як можна використати насіння, яке нам не знадобилося і більше не потрібне для проростання? Наприклад, на наступний рік це насіння як ми використаємо?

  ( Слайд 25)

VІІІ. Підсумок

1. Рефлексія.

- Давайте зараз ви дасте відповіді на запитання стосовно нашого уроку. ( Слайд 26)

- Сьогодні я дізнався

- Я хочу…

- У мене вийшло…

2. Вправа « Світлофор»

- Дякую за ваші відверті відповіді. А давайте зараз ми з вами утворимо квіточки. Але квіточки будуть  незвичайні. У вас на парті лежать ось такі липкі листочки, це будуть наші пелюстки. Якщо у вас гарний настрій і  у вас все виходило сьогодні на уроці, то прикріпіть пелюсточку до квітки з жовтою серединкою.

- Якщо у вас все виходило, але були невеличкі труднощі, то прикріпіть пелюсточку до квітки з зеленою серединкою.

- Якщо вам було дуже складно сьогодні працювати, то прикріпіть пелюсточку до квітки з червоною серединкою.

-  Дякую за співпрацю, шановні колеги! ( Слайд 27)

-         А  хочу я свій виступ закінчити рецептом! Рецептом приготування хорошого уроку.

Рецепт приготування хорошого уроку

Візьміть дюжину найкращих і повновагих емоцій. Ретельно відберіть тільки ті, що позбавлені розчарувань, злопам'ятності та злості. Після того як ви відібрали ці дванадцять емоцій, розділіть їх на чотири або п'ять уроків, які вам доводиться проводити щодня.

Додайте до кожного свого уроку: ( Слайд 27)

  • 12 порцій мудрості,
  • 11 порцій терпіння,
  • 10 порцій хоробрості,
  • 9 порцій працездатності,
  • 8 порцій оптимізму,
  • 7 порцій відданості своїй справі,
  • 6 порцій вільнодумства,
  • 5 порцій доброти,
  • 4 порції відпочинку й турботи про здоров'я,
  • 3 порції гумору,
  • 2 порції такту,
  • 1 порцію віри в кожного свого учня.

Примітка: у пропорціях інгредієнтів можливі варіанти на розсуд того, хто готує.

     Для того щоб додати гостроти та насолоди вашому уроку, додайте до нього ложечку гарного настрою, скибку нерозсудливості, за смаком розваги, обов'язково додайте гри й рясно посипте все гарним добрим гумором. А тепер налийте любов до дітей і збийте все енергійними рухами, не допускаючи застою. Поставте ваше блюдо на вогонь дитячих сердець. Прикрасьте своє блюдо посмішками, родзинками та гілочками радості. Перед подачею учням урок сервірується спокоєм, самовідданістю та професіоналізмом учителя.

     Чітко додержуйтесь цього рецепта, у точності дотримуючись інгредієнтів блюда при підготовці кожного свого уроку.

     Приємного вам апетиту, шановні колеги! Апетиту до вчительської праці та творчості!

 

 

 

                                           

                                          Висновок

     Використовуючи діяльнісний  метод навчання, я побачила, що діти заглиблюються в атмосферу творчості, пошуку нового, піддають сумнівам сталі істини, вчаться аналізувати, порівнювати, узагальнювати, прогнозувати, застосовувати здобуті знання в нових ситуаціях, намагаються  проектувати власну діяльність, що дає дитині можливість відчути позитивний настрій для навчання й ситуацію успіху, забезпечує відчуття дитиною себе рівною серед рівних, створює в колективі атмосферу для досягнення спільної мети, коли кожен учень може висловлювати свою думку й вислухати товариша, прагне до пізнання нового, що ґрунтується винятково на інтересі до предмета пізнання. Таким чином, діяльнісний підхід до навчання має очевидні переваги як з точки зору інтелектуального та особистісного розвитку дітей, так і з позицій якості засвоєння знань. Робота має практичне застосування  та орієнтована на формування необхідних стратегічних компетентностей учня сучасної школи.

 

 

 

 

 

 

                                       

 

 

 

 

                                       

                                

Горох -  належить до сімейства бобових.  Квітки в основному білі або фіолетові, метеликоподібні.

Горох досить холодностійка рослина, переживає всі мінусові температури без видимих втрат.
Садити потрібно в кожну ямку по 2 насінинки на глибину 3-5 см, на відстані 20 см.

Догляд за горохом полягає в поливі в суху погоду, прополюванні, розпушуванні ґрунту, підв’язуванні та боротьбі зі шкідниками та хворобами. 

 

 

Квасоля - належать до родини бобових. Квасоля - теплолюбна, погано переносить весняні заморозки. Від незначних морозів всі листочки квасолі можуть змерзнути і почорніти. Місце для квасолі вибирати треба сонячне.

Насіння висаджують у вологий ґрунт на глибину 3 см, а відстань між рослинами повинна бути 10-20 см.

Догляд за квасолею полягає в прополюванні, поливі у суху погоду, розпушуванні ґрунту. 
  

 Цибуля - це найпоширеніший овоч, який додають до багатьох   страв у всьому світі. 

Цибуля любить тепло і сонце.

Садимо цибулю на підготовленій грядці, робимо борозни на довжину грядки глибиною для насіння 2 см, для посадкових цибулин - 4 см, за схемою між цибулинами 7 -10 см, а між рядами - 20- 25 см.

Догляд за цибулею полягає у вчасних поливах, прополюванні, підживленні і захисті від хвороб та шкідників.

 Огірки — теплолюбна рослина, бояться нічних заморозків, а від холодного поливу у них розвиваються хвороби.

 Висівають огірки в ямку глибиною від 3 до 5 см, попередньо политу водою.

 Поливайте огірки акуратно, щоб вода не зачіпала листя. Для отримання хорошого врожаю забезпечте культуру сприятливими умовами, достатньою кількістю харчування.

 

Інструкція висадки насінинки:

  1. Насипати ґрунт у горщик.
  2. Зробити невеличку лунку паличкою

(знайдіть інформацію,

 якої глибини повинна бути лунка).

  1. Полийте водою ґрунт і покладіть насінинки.
  2. Засипати насінинки землею.

 

 

Інструкція висадки насінинки:

1. Насипати ґрунт у горщик.

2. Зробити невеличку лунку паличкою                                       (знайдіть інформацію,                                                                            якої глибини повинна бути лунка).

3. Полийте водою ґрунт і покладіть насінинки.

4. Засипати насінинки землею.

 

 

 

      

Інструкція висадки насінинки:

1. Насипати ґрунт у горщик.

2. Зробити невеличку лунку паличкою                                     (знайдіть інформацію,                                                                            якої глибини повинна бути лунка).

3. Полийте водою ґрунт і покладіть насінинки.

4. Засипати насінинки землею.

 

Інструкція висадки насінинки:

1. Насипати ґрунт у горщик.

2. Зробити невеличку лунку паличкою                                      (знайдіть інформацію,                                                                            якої глибини повинна бути лунка).

3. Полийте водою ґрунт і покладіть насінинки.

4. Засипати насінинки землею.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                Казка

     Давно це було. Жили в лісі дерева, трави, кущі. Щороку падали діточки-насінинки поряд із батьками, там і проростали. Через декілька років тісно стало в лісі. Бракує всім місця в землі, тепла і світла. Почали рослини думати, як їм своїх діточок відправити на луки, що були біля лісу. Сумують рослини, а вітер їх гілки гойдає і слухає.

     Слухав-слухав і запропонував: «Ви свої насінини і плоди легшими створюйте і приробіть до них крильця, тоді я зможу вам допомогти!» Почули цю розмову тварини і не залишилися байдужими.

      Звірі розповсюжували плоди дуба, ялини, ліщини. Яскраві ягідки з калини, горобини, шипшини  розносили птахи.  Річка, що протікала через ліс, переносила насіння водних рослин  своїми хвильками. Вітерець допомагав розселятися  берізкам, кленам, ясенам, кульбабкам.

     Не один рік минув, поки всі залишилися задоволені роботою. Радіють рослини, що розв’язали проблему з розселенням своїх діточок.

 

4 група: Хто допомагав розповсюдженню водним рослинам?

 

 

 

 

 

 

 

 

                                Казка

     Давно це було. Жили в лісі дерева, трави, кущі. Щороку падали діточки-насінинки поряд із батьками, там і проростали. Через декілька років тісно стало в лісі. Бракує всім місця в землі, тепла і світла. Почали рослини думати, як їм своїх діточок відправити на луки, що були біля лісу. Сумують рослини, а вітер їх гілки гойдає і слухає.

     Слухав-слухав і запропонував: «Ви свої насінини і плоди легшими створюйте і приробіть до них крильця, тоді я зможу вам допомогти!» Почули цю розмову тварини і не залишилися байдужими.

      Звірі розповсюжували плоди дуба, ялини, ліщини. Яскраві ягідки з калини, горобини, шипшини  розносили птахи.  Річка, що протікала через ліс, переносила насіння водних рослин  своїми хвильками. Вітерець допомагав розселятися  берізкам, кленам, ясенам, кульбабкам.

     Не один рік минув, поки всі залишилися задоволені роботою. Радіють рослини, що розв’язали проблему з розселенням своїх діточок.

 

3 група: Хто допомагав розповсюджувати насіння ягід і дерев?

 

 

 

 

 

 

                                Казка    

Давно це було. Жили в лісі дерева, трави, кущі. Щороку падали діточки-насінинки поряд із батьками, там і проростали. Через декілька років тісно стало в лісі. Бракує всім місця в землі, тепла і світла. Почали рослини думати, як їм своїх діточок відправити на луки, що були біля лісу. Сумують рослини, а вітер їх гілки гойдає і слухає.

     Слухав-слухав і запропонував: «Ви свої насінини і плоди легшими створюйте і приробіть до них крильця, тоді я зможу вам допомогти!» Почули цю розмову тварини і не залишилися байдужими.

      Звірі розповсюжували плоди дуба, ялини, ліщини. Яскраві ягідки з калини, горобини, шипшини  розносили птахи.  Річка, що протікала через ліс, переносила насіння водних рослин  своїми хвильками. Вітерець допомагав розселятися  берізкам, кленам, ясенам, кульбабкам.

     Не один рік минув, поки всі залишилися задоволені роботою. Радіють рослини, що розв’язали проблему з розселенням своїх діточок.

 

 

 

2 група: Яким рослинам допомагали звірі.

 

 

 

                                       

                              Казка

     Давно це було. Жили в лісі дерева, трави, кущі. Щороку падали діточки-насінинки поряд із батьками, там і проростали. Через декілька років тісно стало в лісі. Бракує всім місця в землі, тепла і світла. Почали рослини думати, як їм своїх діточок відправити на луки, що були біля лісу. Сумують рослини, а вітер їх гілки гойдає і слухає.

     Слухав-слухав і запропонував: «Ви свої насінини і плоди легшими створюйте і приробіть до них крильця, тоді я зможу вам допомогти!» Почули цю розмову тварини і не залишилися байдужими.

      Звірі розповсюжували плоди дуба, ялини, ліщини. Яскраві ягідки з калини, горобини, шипшини  розносили птахи.  Річка, що протікала через ліс, переносила насіння водних рослин  своїми хвильками. Вітерець допомагав розселятися  берізкам, кленам, ясенам, кульбабкам.

     Не один рік минув, поки всі залишилися задоволені роботою. Радіють рослини, що розв’язали проблему з розселенням своїх діточок.

 

1 група : Яким рослинам вітерець допомагав.

 

 

 

 

 

 

 

В яких із цих рослин людина використовує в їжу листя?

 

Назвіть рослини, в яких людина використовує в їжу корінь?

 

 

В яких рослинах людина споживає насіння?

 

В яких рослинах людина споживає плоди?


КАБАЧОК      ПОМІДОР

 

 

 

 

 

   ГОРОХ          ОГІРОК

 

 

 

 

ЦИБУЛЯ          БУРЯК

 

 

 

 

 МОРКВА      КУКУРУДЗА

 

 

 

 

   ГАРБУЗ         СОНЯШНИК

 

 

 

 

  ПЕРЕЦЬ         КАПУСТА

 

 

 

 

 

 ВИСАДКА І ДОГЛЯД

 

КАЛЕНДАР РОСТУ

docx
Додано
28 січня
Переглядів
182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку