Лісківський заклад загальної середньої освіти
Кілійської міської ради Одеської області
Жива і нежива природа. Основні ознаки живої природи. Відкриття маршруту екологічної стежки «Екологічне містечко»
План – конспект
уроку в 1 класі
Підготувала
Вчитель Лупонос Г.М.
Проведено
04.09.2020 року
Ліски -2021
1 клас.
Тема. Жива і нежива природа. Основні ознаки живої природи. Відкриття маршруту екологічної стежки «Екологічне містечко Дивосвіт»
Мета: формувати в учнів поняття «природа», «нежива природа», «жива природа»; учити дітей розрізняти живу і неживу природу; поглиблювати їх знання про значення природи для життя рослин, тварин та людей; формувати вміння спостерігати, робити висновки; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.
Обладнання: презентація; мікрофон; відео-фізхвилинка, картки.
Хід уроку
Продзвенів уже дзвінок,
починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Приготувались?
Молодці!
Все у нас уже на місці,
залишилось тільки сісти!
Сядьте, дітки, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голову вище підніміть,
Плечі свої розведіть.
Всі на мене подивіться,
і приємно посміхніться!
( Телебачення, інтернет, радіо.)
Метеорологи працюють без вихідних. Усі свої дані передають у зашифрованому вигляді цифр і букв до станції. А метеорологи їх розшифровують і передають до Києва, потім до міжнародного банку до Брюсселю. На основі цих даних складають синоптичні карти, відповідно до них синоптики роблять свої прогнози. На цих картах позначаю хмарність, напрям та швидкість вітру, температуру повітря, атмосферний тиск.
- Яка пора року надворі?
- Який зараз місяць?
- Якою погодою зустріла нас сьогодні природа?
- Що ви можете сказати про тривалість дня, ночі?
- Як змінився колір неба?
- Чи падав дощ?
III. Робота над темою уроку.
1.Проблемна ситуація
— Як ви вважаєте, що таке природа?
Діти називають усе, що, на їх думку, належить до природи.
На слайді з’являються декілька стовпчиків: рослини, тварин, нежива
природа. Якщо діти називають те, що зроблено руками людини, то слід розподілити ці об’єкти в інший стовпчик.
— Що це за групи?
Діти називають групи: тварини, рослини, нежива природа.
— Зверніть увагу, що рослини розташовані поряд із тваринами.
Чому? (Вони належать до живої природи.)
— Чому кульки, портфель, глобус розташовані окремо від слова
природа? (Висновки дітей.)
2.Бесіда про природу
- Природа-це все, що оточує людину. Природа буває жива і нежива. Жива природа-це все, що відрізняється здатністю рости, дихати, харчуватися і розвиватися. Людина, тварини, рослини — це об'єкти живої природи.
До об'єктів неживої природи відносяться повітря, вода, камені, грунт, зірки, Сонце.
Живі істоти пов'язані з об'єктами неживою природою і не можуть без них жити. Від сонця все живе отримує тепло і світло. Для життя живим організмам потрібні Їжа, вода, повітря. А якби не було рослин і тварин, Земля виглядала б як пустеля.
3)Перегляд відео «Природа. Жива та нежива».
https://www.youtube.com/watch?v=9JAsuYUYccQ
4.Фізкультхвилинка
https://youtu.be/W2fHg0qGI14
5.Відео гра " Живе - неживе"
https://www.youtube.com/watch?v=ImbLcnJM8TA
6. Відкриття маршруту екологічної стежки «Екологічне містечко
Дивосвіт»
В містечко Дивосвіт нас поведе Лісовичок. Він підготував для Вас цікаві ігри та завдання.
2)Гра «Допоможи пташенятам».
На екологічній стежці, по якій нас веде Лісовичок з'явилися дві пташки і попросили допомоги. Маленькі пташенята повилітали з будиночків, гралися, літали і забули в який із будиночків треба повернутися. Я буду зачитувати слова, а ви будете визначати до якої групи вони відносяться: до живої (будинок «Жива природа»), або до неживої (будинок «Нежива природа»): небо, Місяць, вода, зорі, пісок, їжак, дуб, камінь, Сонце, повітря, глина,вітер.
3. Гра «Горщик меду»
А до нас знову гості. Спробуйте відгадайте:
З квітки на квітку пурхає,
Солодкий нектар збирає,
У вулик його принесе,
У стільники мед покладе. (Бджола)
Коли бджілки збирають свій мед, то їм допомагає як жива так і нежива природа. Я називаю слова, а ви відносите квітку у відповідний горщик(річка, білка, веселка, дощ, вовк, лисиця, лікар, хмара, комар, береза, тополя, море, пальма, верба)
V. Закріплення вивченого матеріалу
1 Робота у зошиті.
2 Інтерактивний метод «Пресс»
Розв’язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»(слайди з малюнками)
• Взуття, горіх, книга, телефон, окуляри.
• Жираф, птах, індик, яблуко, небо.
• Ракета, гарбуз, крокодил, віслюк, квітка.
VI. Підсумок уроку
Інтерактивний метод «Мікрофон»
Бібліографія
1.Бібік Н. Я досліджую світ. 1 клас. Методичний посібник для вчителя: Київ: Ранок, 2018. 48 с
2. Поліщук Н. Дорога в дивосвіт. 1 клас. Методичний посібник для вчителя:Харків: Основа, 2012. 128 с
3. Електронні ресурси:
- відео «Природа. Жива та нежива»: https://www.youtube.com/watch?v=9JAsuYUYccQ
- Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=ImbLcnJM8TA
1