Конспект уроку Я досліджую світ

Про матеріал
Предмет: Я досліджую світ. Тема: Які бувають професії? Ким працюють наші батьки? Мета: ознайомити учнів зі світом професій; збагатити і закріпити знання про різноманітність професій; розвивати пізнавальний інтерес до світу професій; виховувати шанобливе ставлення до представників різних спеціальностей. Обладнання: LEGO - цеглинки, малюнки із зображеннями людей різних професій (відповідно до змісту заняття), тлумачний словник; мультимедійна презентація , гра «Пазли професій». Очікувані результати: На кінець уроку дитина: • розрізняє, які є професії та хто працює в школі. • Знає, де працюють батьки, хто вони за професією.
Перегляд файлу

Конспект уроку для 1 класу

Предмет: Я досліджую світ.

Тема: Які бувають професії? Ким працюють наші батьки?

Мета: ознайомити учнів зі світом професій; збагатити і закріпити знання про різноманітність професій; розвивати пізнавальний інтерес до світу професій; виховувати шанобливе ставлення до представників різних спеціальностей.

Обладнання: LEGO - цеглинки, малюнки із зображеннями людей різних професій (відповідно до змісту заняття), тлумачний словник; мультимедійна презентація , гра «Пазли професій».

Очікувані результати: На кінець уроку дитина:

  • розрізняє,  які є професії та хто працює в школі.
  • Знає, де працюють батьки, хто вони за професією.

Хід уроку

     І. Ранкова зустріч

     Учитель повідомляє дітям,  що час брати у руки башточку Шість цеглинок і збиратися у коло. Учні разом із вчителем розташовуються у колі.

     1.Привітання

Промінчик веселий заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас.

Нумо, з’єднаймо долоньки свої

і радо всміхнемось: я – вам, ви – мені.

Візьміть цеглинку ЛЕГО жовтого кольору. Це буде промінчик сонечка.

Доторкніться один до одного цеглинкою, передайте частинку тепла.

  Підніміть помаранчеву цеглинку ті,у кого гарний настрій.

- А тепер підніміть зелену цеглинку ті діти,хто прийшов сьогодні до школи пішки. А синю – хто приїхав.

     2. Вправа “ Коробка з сюрпризом”.

     Учитель кладе у коробку  набір певних  предметів, які щодня використовують люди різних професій. Наприклад: гребінець, фарби, ножиці, посуд, папір, гайковий ключ, ноти, тощо. Передаючи коробку по колу, пропонує дітям по черзі витягувати з неї один предмет. Діти придумують речення про предмет та її господаря.

     Вчитель пропонує дітям пригадати, які професії мають їхні батьки та обрати цеглинку, яка асоціюється у них з цією професією. Діти по черзі показують обрану цеглинку та називають професію мами/тата.

     2. Підготовчі вправи.

     1. Обмін інформацією

     Ви добре знаєте що кожна людина  повинна працювати. Праця була, є, і буде основою життя людей на землі. Щоб стати хорошим спеціалістом, треба багато знати і вміти.

Перегляд відеоролика “Професії” https://youtu.be/saVNcWwsPP8

     2.  Мозковий штурм.

     Діти, ви напевно здогадались, про що ми будемо говорити з вами на уроці. Пригадайте, представників яких професій ви зустрічали останніми днями.     

     Назвіть по - черзі одну професію, з якою стикалися нещодавно.

Скажіть, з представниками якої професії мають справу школярі? Пасажири? Покупці у крамниці? Відвідувачі театру? Пацієнти лікарні? Діти в дитсадку?

Полічіть, представників скількох професій вони побачили сьогодні вранці дорогою до школи. Як представники цих професій допомагають людям?

     ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

     Сьогодні ми поговоримо про те, що таке професія, познайомимося з деякими цікавими професіями ваших батьків, поміркуємо разом про значення професій у житті людини. Розкажіть, діти, як ви розумієте саме слово «професія»? (Висловлюються 2-3 учні.)

     1. Словникова робота

     Але щоб пояснити це слово точніше, звернімося до тлумачного словника. (Звертаємось до словника.) «Професія — це основний рід занять, трудової діяльності людини» — говорить нам ця книга.

     Запишіть на дошці слово «професія». Учитель пропонує дітям знайти назви професій посеред букв і позначити їх лініями внизу чи вгорі.

Чим займаються представники цих професій? Чим ця робота корисна?

     2. Гра «Добери слова»

F:\420d23bab19e2cd7250ead22bfa3b129.pngТрактор водить ...(тракторист).

F:\depositphotos_65380211-stock-photo-postman.jpgЕлектричку...(машиніст).

Стіни фарбував ...(маляр).

Меблі вистругав ...(тесляр).

F:\36f362cd-7ea2-11e3-809e-000c290b5706_6cc5bbd9-cdf7-11e6-9454-001517a211ff.jpgПошту нам привіз ...(поштар).

Цілий день нам шиє ...(швець).

Хто все знає −... (молодець).

     3. Робота з підручником (с. 81.)

     На малюнку зображено людей різних професій

Визначте, де вони працюють.

Яку роботу  виконує кожний?

Як називаються їхні професії?

     Фізкультхвилинка «Професійні вміння»

     Педагог читає вірш. На перші рядки діти ритмічно плескають у долоні. Далі школярі виконують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії.

Кожна праця — це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так — завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен-плавець...

Кожний — справжній фахівець!

     На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору.

     IV. Закріплення вивченого матеріалу.

     1. Цікаві загадки. (Робота з презентацією).

Учитель читає загадки, а учні за допомогою цеглинок ЛЕГО відповідного кольору показують слово — відгадку.

 

    2. Робота в групах. Опрацювання малюнка.

Діти, візміть лего і виберіть цеглинку, яка вам найбільше подобається. Об`єднайтесь у групи за кольором своєї цеглинки.

     Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує завдання роздивитися малюнок «Улюблена професія і знайти якомога більше професій, даючи характеристику кожній із них.

http://jmil.com.ua/articles/2014-1/images/Jmil-2014-1_p_01.jpg

 

Вправа «Вірю-не вірю»

Учні мають обрати дві цеглинки для сигналів на твердження вчителя: «Вірю»! –  цеглинка зеленого кольору, «Не вірю!» - цеглинка червоного кольору.

Учитель зачитує твердження, учні сигналізують правильну відповідь.

  1. Електрика ми викликаємо тоді, коли знадобиться ремонт водопровідного крану. (Не вірю! Для ремонту сантехніки ми викликаємо сантехніка).
  2. Коли потрібно швидко дістатися вокзалу, ми користуємося послугами тракториста. (Не вірю! У таких випадках ми звертаємось до таксистів).
  3. Модну зачіску нам зробить перукар.(Вірю!)
  4. Коли хворіє наша домашня тваринка, ми звертаємося до лікаря терапевта. (Не вірю! Тварин лікують ветеринари).
  5. Якщо потрібно кудись далеко поїхати, ми купуємо квитки у касира в автобусній, залізничній касі або касі аеропорту. (Вірю!)
  6. Хліб нам випікають кондитери. (Не вірю! Хліб пече пекар).
  7. У магазині нас обслуговують стюардеси. (Не вірю! У магазині працюють продавці).

     ІV. Дидактична гра «Пазли професій» (робота в групах)

Ігрове поле складається з центрального малюнка і 4-х приєднаних до нього карток.

F:\0037hc-5c6d.jpgF:\024.jpgПеред початком гри потрібно картки від’єднати і перемішати. Потім учні в групах підбирають потрібні картинки до центрального малюнка й пояснюють, чому саме ці картинки вони обрали.

F:\0037hi-97fb.jpg

      ІХ. Підсумок уроку. Рефлексія.

     «Щоденник вражень» про професії, які зацікавили.

     Учитель запитує дітей про враження від спільної роботи та пропонує записати їх у вигляді «Щоденника вражень». Діти можуть писати будь – яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками та ін.),малювати, створювати піктограми до теми.

F:\001 (2).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
1543
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку