1 клас. Урок навчання грамоти. Звук [ж] і буква "же". Буква-шестиніжка.

Про матеріал

Мета уроку: вивчити нову букву і звуки, які вона позначає, розвивати фонематичний слух, активізувати словник учнів, розвивати граматичний лад мовлення.

Перегляд файлу

           

 

 

 

D:\Картінки\REPTILES\17.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 клас

Урок навчання грамоти

                                                    Тема: Звук [ж] і буква «же».

 

Мета: вивчити нову букву і звуки, які вона позначає, вчити артикулювати звук [ж]; розвивати фонематичний слух, формувати навички читання, збагачувати, активізувати словник учнів,розвивати граматичний лад мовлення, зв’язне мовлення, пам'ять, інтерес до слова, виховувати любов до природи.

Тип уроку: вивчення нової букви, звука, який вона позначає.

Обладнання: предметні малюнки, картки, каса букв, звукові фішки, набірне полотно.

                                     Перебіг уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

   ● забезпечення емоційної готовності

Продзвенів шкільний дзвінок,

Всіх покликав на урок,

Всі почули: дзень- дзелень!

 Тож  привітаємось: «Добрий день!»

  • Першими за парти сідають дівчатка. Потім сідають учні, в яких імя починається на букву, що позначає приголосний звук. А тепер ті учні, в яких імя починається на букву, що голосний звук.

  ІІ. Цілевизначення та планування

  • Уроки бувають різні: короткі і довгі, цікаві й не дуже, сумні й веселі. Я хочу подарувати вам добрий урок. Запрошую вас до співпраці. Пропоную вам вивчити нову букву, слова з нею, послухати, пограти, поміркувати.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

       Мовна розминка.

1. Повторення раніше вивчених скоромовок.

2.Робота із «Читайликами».

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

    4.1. Підготовчі вправи до ознайомлення з новою буквою.

- Сьогодні до нас на урок завітали двоє друзів. Хто вони дізнаєтеся, якщо послухаєте віршик.

Жовтий жук на лузі жив,

Із жабенятком він дружив.

Він кружляв, співав: жу-жу,

Із жабенятком я дружу.

  • Жук і жабенятко запрошують нас у подорож. Вони хочуть усім розповісти про себе і  нову букву, яку дуже люблять. Але спочатку нам з вами треба почути звук, який позначає ця нова веселе буква. Будьте уважні, я читаю скоромовку, а ви запам’ятовуєте слова із звуком, який повторюється найчастіше:

 

D:\Картінки\Цветы\Dmitry_Maximov_1.jpgD:\Картінки\Nature\640d.jpg

   Жук жив на жоржині.

Жук скаржився дружині:                   

«Не полежиш тут ніколи,

Заважають жовті бджоли».

 

 

 

  4.2. Спостереження за артикуляцією звука. Віднесення його до групи приголосних.

   4.3. Добір слів зі звуком [ж] у різних позиціях .

1. Журавель, жаба, жито, жолудь, жасмин.

2.Кажан, ожина, їжак, ложка, стежка.

3.Ніж, морж, корж, вуж, ріж.

   4.4. Звуковий аналіз слів: вуж, жом, жолудь.

   4.5.Чистомовки

     Вчитель                                Учні

Ми побачили вужа                жа-жа-жа

В коси стрічку завяжу          жу-жу-жу

Ти мені допоможи                 жи-жи-жи

Дуже гострі ножі                    жі-жі-жі

V. Ознайомлення з буквою «же» .

    5.1.Алфавітна назва букви. Аналіз будови.

Я узяв нитки червоні

І зв’язав дві букви К.

Вмить зявилась на долоні           

Буква, схожа на жука.

 

Ось буква- шестиніжка,

На сніжинку схожа трішки,

Трохи схожа на жука.

Бачиш? Ось вона яка!

    5.2.Конструювання букви з паличок.

    5.3.Друкування в зошит.

    5.4.Гра «Що зайве?»

Ж Ж Ж Х Ж Ж Ж

Ж Ж К Ж Ж Ж

   5.5.Фізкультхвилинка.

    5.6. Це цікаво.

   - Що ви знаєте про жабок?

   - Які вони? А де зараз жабки?

  Погожого літнього дня під час погулянки берегом ставка ми чуємо «кум-кума, кум-кума». Це пергукуються добре нам відомі жабки. Ми звикли називати жабок зеленими, хоч вони мають інші кольори: темно-зелений, темно-коричневий. Жабка, яка живе в нашому ставку, називається ставковою. На сніданок вона полюбляє комах, павучків, слимаків – шкідників овочевих і плодових рослин. Вона  чудовий снайпер, що вміло користується своєю дивною зброєю – довгим клейким язиком. Побачивши здобич, вона блискавично викидає свій липучий довгий язик і відправляє до рота здобич, що до нього приклеїлася.

 

                                    Буква  Ж засумувала,

Адже друзів не мала.

Допоможемо їй, діти,

Склади утворити.

5.8. Гра «Компютер» .

VІ. Формування орфоепічних та читацьких навичок.

     6.1. Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом.

 

ді

сте                        ж  - ка

кни

ло

      6.2. Робота над багатозначністю слова «журавель». / Журавель- птах, криниця/

      6.3. Орфоепічні вправи.

Вправляння у чіткій вимові звука [ж]  в кінці складу, слова.

      6.4. Робота над віршиками і скоромовкою.

  Читання учителем.

   Самостійне напівголосне читання.

   Читання вголос.

    Бесіда про жнива.

    Заучування напамять скоромовки.

VІІ. Підсумок  уроку

Метод «Мікрофон».

  • Яку нову букву вивчили?
  • Який звук вона позначає?
  • Які  нові слова запам’ятали?
  • Розкажіть скоромовки, які ви запам’ятали?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
4720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку