НАВЧАННЯ ГРАМОТИ. ЧИТАННЯ.1 КЛАС " ЗАКРІПЛЕННЯ БУКВИ Ї. РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ ЗА ВІРШЕМ О. ВАСИЛЕНКО. ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ ВМІНЬ ЧИТАТИ. РОЗВИТОК ВИРАЗНОГО ЧИТАННЯ

Про матеріал

Подана розробка уроку допоможе вчителю продовжити формувати у дітей уявлення про звуко-буквені співвідношення в системі голосних української мови ; формувати свідомі навички читання слів з буквою Її , удосконалювати навички виразного читання поезій, вміння працювати над художніми засобами, розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, усне мовлення, критичне мислення, виховувати патріотичні почуття, культуру спілкування, почуття взаємодопомоги у співпраці.

Перегляд файлу

НАВЧАННЯ ГРАМОТИ. ЧИТАННЯ.1 КЛАС

ТЕМА: ЗАКРІПЛЕННЯ БУКВИ Ї. РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ ЗА ВІРШЕМ      О. ВАСИЛЕНКО. ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ ВМІНЬ ЧИТАТИ. РОЗВИТОК ВИРАЗНОГО ЧИТАННЯ

       Мета: продовжити формувати у дітей уявлення про звуко-буквені співвідношення в системі голосних української мови ; формувати свідомі навички читання слів з буквою Її , удосконалювати навички виразного читання поезій, вміння працювати над художніми засобами, розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, усне мовлення, критичне мислення, виховувати патріотичні почуття, культуру спілкування, почуття взаємодопомоги у співпраці.

       Обладнання: мультимедійний супровід уроку, квітка-семицвітка зі пелюстками-завданнями, виставка малюнків «Україна – рідний край», підручник «Буквар», портрет письменниць Г.Чубач та О.Василенко, малюнок-запрошення дітей-українців, набір плакатів «Державні символи», схема «Сенкан».

План і хід уроку

І. Організаційна частина. (Слайд 1)

Добрий день! В добрий час!

Рада , діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

- Так ! Він покликав на урок !

Кожен з вас приготувався ,

На перерві постарався,

Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними і хлоп'ята.

II. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.

1 – Який звір познайомив нас з новою буквою на попередньому уроці читання?

– Скільки звуків вона позначає ?

2. Мовленнєва розминка. Робота над скоромовкою.

– Пригадаємо скоромовку.

Їжак , їжаченя

Їздять по гриби щодня.

Їжачиха помагає,

Сироїжки їм збирає.

3.Гра « Хто добре впіймає словечка з буквою ї, яка позначає звуки [й],[і]».

(Учні оплесками ловлять слова з буквою ї.)

Їжачиха варить зранку

Смачну їжу з буряків.

Бо збереться до сніданку

Вся родина їжаків.

Їжак покликав їсти й пити

Своїх маляток-їжачків.

Та не схотіли їсти діти,-

Він їхню їжу сам поїв.

– Пригадайте з уроку природознавства: чим живиться їжак?

– Для чого носить яблука на голочках?

4.Гра « Букви розгубились». (Слайд 3)

лосов'ї, даїльня, жаї, їга, ракї.

– Пригадайте. Що утворюють в слові звуки [й і], які на письмі позначені буквою ї ?

– Назвіть двоскладові слові.

– Яке слово має звуків більше , ніж букв; звуків стільки ж, скільки букв?

(Солов'ї, їдальня).

 Молодці ! Гарно грали і про букву ї все пригадали.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

– Сподіваюся, що в школі вам гарно жити і до неї приємно ходити.

У світі окрасою нашого життя є квіти. Існує квітка-семицвітна. Яка виконує бажання. Вітер-пустунець розвіяв усі пелюстки.

– Діти ! Допоможемо їх квітці зібрати , щоб вона і надалі могла наше око милувати.

– Отже, будемо протягом уроку грати та з пелюсток квітку-семицвітку складати.

I пелюсточка

(Тему уроку прочитати поспішіть і пропущене слово доповніть.)

1. Бесіда «Наша країна – Україна».

 Послухайте вірш і скажіть, кого називають ненькою?

Рідна ненько моя!

Ти моя Україно!

Нема кращої в світі землі!

Тут батьки мої рідні й моя вся родина,

Тут найкраще співають твої солов'ї.

 Чому? (Це рідна земля, Батьківщина, де ми народилися і виросли. Вона для нас, як рідна матір-ненька.)

– Отже, сьогодні ми будемо говорити про «Нашу країну – Україну»( Слайд 5).

2. Звуко-буквений аналіз слова «Україна» .

3. Словникова робота. (Слайд 7)

– Доберіть слова схожі за значенням.( Україна - Батьківщина, Вітчизна, рідний край, рідна земля…)

4. Хвилина етимології .

( Україна - край, окраїна Київської Русі, частина земель у краю держави)

5. Презентація виставки учнівських малюнків «Україна – рідний край».

6. Гра « Добавлянка» (Вправа на розчитування).(Слайд 9)

-ай, -ай, -ай   - я люблю свій рідний … ( край ).

-си, -си, -си   - є зелені в нас … ( ліси ).

-бе, -бе, -бе  - є в нас небо … ( голубе ).

-чки, -чки, -чки  - є в нас голубі … ( річки ).

   IV. Вивчення нового матеріалу.

1.Робота з « Букварем», ( с. 142-143 ).

Розгорніть, будь ласка, підручники на с. 142.

а) Читання I стовпчика слів « близькою луною».

– Яка спільна частина в них ? Як назвемо слова ?

II пелюсточка

(Є великих і славних міст багато,

А ми будемо головне місто України вивчати.)

б) Легенда про Київ.

в) Короткотривала подорож містом Києвом ( Слайди 10, 11, 12,13 )

г) Читання «близькою луною» II стовпчика слів.

д) – Серед прочитаних слів визначте з наголошеним I складом,II складом, III складом.

V. Фізкультхвилинка №1.

Встаньте , діти , посміхніться.

Землі нашій вклоніться

І до сонця потягніться.

Веретеном покрутіться.

Раз - присядьте, два - присядьте.

І за парти тихо сядьте.

III пелюсточка

(Треба наполегливо працювати ,

Щоб вміти виразно читати .)

IV. 2.Робота над віршем Г. Чубач «А живу я в Україні», (с. 142).

(Демонстрація портрету письменниці у супроводі розповіді про неї).
         (Слайд 14)

а) Запитання на сприймання тексту.

– Послухайте, будь ласка, вірш і визначте, як поетеса називає Україну? ( Рідна, мила сторона)

– Що усміхається дитині? ( Сонце в небі )

– Чому вона радіє? (Є все для того, щоб хотілось в світі жити)

б) «Кероване читання».

– Прочитайте I строфу. Визначте яке сонце, небо?

– Прочитайте II строфу . Що сказано про вітер?

в) Словникова робота

Блакить – синонім до слова "небо".

г) Напівголосне читання в парах "Я – тобі, ти – мені".

– Нагадайте інтонацію , позначену на письмі комою, крапкою.

д) Повторне читання сильними учнями в іграшковий екран телевізора. Гра «Диктор телебачення».

е) Вибіркове, повторне, індивідуальне читання учнями. (Самостійна робота)

– Прочитайте рядочки вірша, якими можна підписати малюнок до вірша.

(Все для того,щоб радіти і хотілось в світі жити).

IV пелюсточка

(Вміємо творчо працювати: прислів'я про Україну складати, щоб краще читати.)

3.Складання прислів'я про Україну ( за стрілочками), (с. 142). (Без верби й калини немає України)

4. Метод «Мікрофон».

– Які прислів'я про Україну знаєте? (Додаток 1)

VI. Фізкультхвилинка №2. ( Малюнок – запрошення дітей-українців )

Плеснемо в долоні двічі.

Тупнемо ногами тричі.

На носок, на каблучок (2 р. )

Руку вліво,

Руку вправо –

Ми танцюємо " Козачок ".

Раз – присядемо,

Два – присядемо.

І продовжимо урок.

Vпелюсточка

( Щоб справжніми українцями зростати ,

Треба державні символи вивчати. )

5. Бесіда «Державні символи» (за плакатами).

– Назвіть державні символи України.

– Чому наш прапор так називається ?

– Яке значення має герб «Тризуб»?

– Почніть рядочки Гімну .

VI пелюсточка

(Україною своєю ми пишаємося,

Вірші Олесі Василенко виразно читаємо та мовлення розвиваємо.)

Демонстрація портрету письменниці у супроводі розповіді про неї. (Слайд 15 )

VII. Формування читацьких навичок.

1. Диференційований підхід в оволодінні вмінь читати.

I группа () – читання стовпчиків слів « далекою луною».

 Визначте споріднені слова за їх спільною частиною.

II група () – самостійне читання вірша «Я – українка».

 Дайте відповідь на запитання:

 Чим гордиться дівчинка ?

2. Перевірка читацьких навичок по групах.

3. Читання вірша вчителем.

4. Повторне вибіркове читання.

– З яким почуттями дівчинка говорить про себе ?

– Зачитайте ці рядочки.

– Що ж приносить їй радість ?

5. Методичний прийом «Оживи фото», ( Слайд 16 ).

– Доповнимо рядочки:

Все мені в радість:

( Слайд 17 )        ( Ліси і садки ),

( Слайд 18 )       ( Озера й річки ),

(Слайд 19 )        ( Лани неосяжні ),

( Слайд 20 )       ( І гори й долини ),

( Слайд 21 )       ( І цвіт білосніжний у лузі калини ).

6 Конкурс «Кращий читець вірша».

(Читання вірша з почуттям гордості та радості)

VII пелюсточка

(Зі мною дружньо граєте,

Себе перевіряєте і вірші складаєте.)

VIII. Підсумок уроку . Рефлексія.

  •                   Чому був присвячений урок ?
  •                   Яка вона ?
  •                   Як ставимося до неї ?
  •                   Як нам з Україною почувається ?

1. Складання сенкану, (Слайд 22).

1. Україно!

2. Рідна , мила.

3. Любимо, шануємо, вивчаємо.

4. З тобою ми радіємо .

5. Батьківщино!

2. Технологія «Незакінчені речення», ( Слайд 23 ).

Я дізнався …

Я захоплювався …

Я пишався …

Я тренувався …

3. – Пелюсточки у квіточку склались,

Бо ми творчо і натхненно працювати намагались.

4. – Всі ви діти ,молодці !

       Гарно працювали !

       Але дзвоник пролунав

       Він мені і вам сказав ,

       Що урок вже час скінчати ,

       Треба йти відпочивати.       ( Слайд 24)

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку