Урок: навчання грамоти 1 клас

Про матеріал

Урок: навчання грамоти 1 клас

Тема: Закріплення вміння писати вивчені букви. (Після вивчення великої букви «еф») Списування речень, поданих друкованим шрифтом.

Мета: закріпити уміння писати велику та рядкову букву «еф» та всі, вивчені раніше, букви українського алфавіту, складати й записувати слова з ними; розвивати фонематичний слух, удосконалювати уміння складати звукові схеми слів, робити аналітико-синтетичні вправи з вивченими буквами; удосконалювати навички списування речень, поданих друкованим шрифтом; розвивати логічне мислення, спостережливість, розвивати мовлення учнів; виховувати бажання пізнавати нове; виховувати працелюбність.

Перегляд файлу

Урок: навчання грамоти 1 клас

Тема: Закріплення вміння писати вивчені букви. (Після вивчення великої букви «еф») Списування речень, поданих друкованим шрифтом.

Мета: закріпити уміння писати велику та рядкову букву «еф» та всі, вивчені раніше, букви українського алфавіту, складати й записувати слова з ними; розвивати фонематичний слух, удосконалювати уміння складати звукові схеми слів, робити аналітико-синтетичні вправи з вивченими буквами; удосконалювати навички списування речень, поданих друкованим шрифтом; розвивати логічне мислення, спостережливість, розвивати мовлення учнів; виховувати бажання пізнавати нове; виховувати працелюбність.

Хід уроку

І Організаційний момент

Друзі, посміхніться одне одному, налаштуйтесь на гарну роботу й ми починаємо.

Підготовча робота

- Діти, на минулому уроці ми познайомились з одним цікавим казковим персонажем. Пригадайте, хто це? (Поросятко Фунтик)

- Яка прикра історія з ним трапилась? (Зла тітка Белладонна примушувала його обдурювати дітей й вимагати у їх батьків гроші )

Фунтик сьогодні знову з нами. Він вирішив змінити своє життя й почати з навчання у школі. Допоможемо йому?

ІІ Актуалізація опорних знань

  • Розкажіть Фунтикові, яку останню букву ми вивчили?
  • Який звук вона позначає?
  • Який це звук, голосний чи приголосний?
  • Доведіть.
  • Разом з Фунтиком придумайте слова, в яких є цей звук.

ІІІ  Мотивація та самовизначення до діяльності

  • Як ви гадаєте, чи всі слова з буквою «еф» ми вже навчились писати?
  • Чи бажаєте ви навчитись писати більше слів з цією буквою, а головне, показати їх Фунтикові, адже він ще жодного слова не вміє писати з цією буквою?

 (Оголошення теми та мети)

ІV Аналітико-синтетичні вправи зі звуками

  1. Розгадування ребусів

Розкажіть Фунтикові, за яким правилами ми розгадуємо ребуси.

Розгадаємо кілька слів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Складання звукової моделі слова

Пропис ст.. 53

  • Тепер складемо звукові схеми цих слів. Складання двох схем з коментуванням біля дошки. Третю – самостійно.

 

 

 

 

 

 

     -     - -                                    -     - -     -   -     - -     -

    (фарби)                                   (фонтан)                                (фартух)

Після самостійної роботи діти перевіряють схему слова фартух, яку склав Фунтик.

  • Ми всі молодці! Похвалимо себе. (Діти гладять себе по голові)
  • Яку першу букву напишете в усіх цих словах?
  • Вона буде велика чи маленька?
  • Фунтик говорить, що бачив слово фонтан з великої букви. Чи можливо таке?
  • Пропоную вам потренуватись писати велику та маленьку букви «еф» у поєднанні з іншими літерами.

Фізхвилинка (коротка)

Приготуємо наші пальчики для роботи. Гімнастика для пальців.

 

V Формування навиків письма

Прописування буквосполучень

Пропис ст.. 53 з’єднання на рядках 1 – 3. Прописування після демонстрації зразку та коментування видів поєднання літер.

 

Фізхвилинка

  • Зараз я пропоную вам активний відпочинок під музику.

 

- Діти, подивіться ще раз на буквосполучення, які ми щойно прописали. Спробуйте придумати слова з ними. (Називання дітьми слів)

- А Фунтик знає такі два слова, як Франція та Флорида. Чули ви такі слова? Хто знає, що вони означають?

Наш Фунтик мріє побувати там разом зі своїм улюбленим цирком.

 

 

 

 

 

 

    Франція (країна в Європі)                          Флорида (один із штатів США)

Але наш Фунтик розуміє, що їхати в чужу країну, коли ти ще не вмієш писати навіть своєю мовою, - це просто осоромитись перед іноземцями. Отже, поки що продовжуємо вчитись писати.

Пропоную вправу, що дозволяє не тільки повчитись писати, а й тренує вашу пам'ять та увагу. Наш улюблений ФОТОАПАРАТ

Зоровий диктант

(Дітям пропонуються картки, де прописним шрифтом записане слово. Учні кілька секунд дивляться на картку, далі пишуть з пам’яті)

Слова для диктанту: фара, шафа, форма, фільм, туфлі.

- Які з цих слів можна використати, щоб описати підготовку до подорожі?

- Придумайте для Фунтика речення з цими словами.

 

Фізхвилинка

А тепер перед дорогою треба виспатись. Покладіть голову на парту та відпочиньте. (Діти «сплять»)

 

Списування з друкованого шрифту

- В житті людині не раз приходиться списувати щось з друкованого шрифта, особливо під час подорожі. Отож потренуємось.

Самостійна робота

Пропис ст.. 53 останнє завдання

- Прочитайте слова в рамочці. З’єднайте їх у речення. Як запишете слова в реченні?

- Запишіть це речення на останньому рядочку сторінки.

Доки ви писали, на дошці з’явилось ще одне речення, записане друкованим шрифтом. Прочитайте його. Це розповідь про мрію Фунтика.

Фунтик мріє поїхати до Франції!

Самостійне списування речення на вільних рядочках сторінки 53.

 

VІ Рефлексія

- Як вам здається, чи зможе Фунтик здійснити свою мрію?

- Чому ви так думаєте?

- Що необхідно всім нам робити для здійснення мрій?

- Чому ви навчились на сьогоднішньому уроці?

- Що вам сподобалось?

Оцінка уроку вчителем.

1

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку