Урок: навчання грамоти 1 клас
Тема: Закріплення вміння писати вивчені букви. (Після вивчення великої букви «еф») Списування речень, поданих друкованим шрифтом.
Мета: закріпити уміння писати велику та рядкову букву «еф» та всі, вивчені раніше, букви українського алфавіту, складати й записувати слова з ними; розвивати фонематичний слух, удосконалювати уміння складати звукові схеми слів, робити аналітико-синтетичні вправи з вивченими буквами; удосконалювати навички списування речень, поданих друкованим шрифтом; розвивати логічне мислення, спостережливість, розвивати мовлення учнів; виховувати бажання пізнавати нове; виховувати працелюбність.
Урок: навчання грамоти 1 клас
Тема: Закріплення вміння писати вивчені букви. (Після вивчення великої букви «еф») Списування речень, поданих друкованим шрифтом.
Мета: закріпити уміння писати велику та рядкову букву «еф» та всі, вивчені раніше, букви українського алфавіту, складати й записувати слова з ними; розвивати фонематичний слух, удосконалювати уміння складати звукові схеми слів, робити аналітико-синтетичні вправи з вивченими буквами; удосконалювати навички списування речень, поданих друкованим шрифтом; розвивати логічне мислення, спостережливість, розвивати мовлення учнів; виховувати бажання пізнавати нове; виховувати працелюбність.
Хід уроку
І Організаційний момент
Друзі, посміхніться одне одному, налаштуйтесь на гарну роботу й ми починаємо.
Підготовча робота
- Діти, на минулому уроці ми познайомились з одним цікавим казковим персонажем. Пригадайте, хто це? (Поросятко Фунтик)
- Яка прикра історія з ним трапилась? (Зла тітка Белладонна примушувала його обдурювати дітей й вимагати у їх батьків гроші )
Фунтик сьогодні знову з нами. Він вирішив змінити своє життя й почати з навчання у школі. Допоможемо йому?
ІІ Актуалізація опорних знань
ІІІ Мотивація та самовизначення до діяльності
(Оголошення теми та мети)
ІV Аналітико-синтетичні вправи зі звуками
Розкажіть Фунтикові, за яким правилами ми розгадуємо ребуси.
Розгадаємо кілька слів
Пропис ст.. 53
- - - - - - - - - - -
(фарби) (фонтан) (фартух)
Після самостійної роботи діти перевіряють схему слова фартух, яку склав Фунтик.
Фізхвилинка (коротка)
Приготуємо наші пальчики для роботи. Гімнастика для пальців.
V Формування навиків письма
Прописування буквосполучень
Пропис ст.. 53 з’єднання на рядках 1 – 3. Прописування після демонстрації зразку та коментування видів поєднання літер.
Фізхвилинка
- Діти, подивіться ще раз на буквосполучення, які ми щойно прописали. Спробуйте придумати слова з ними. (Називання дітьми слів)
- А Фунтик знає такі два слова, як Франція та Флорида. Чули ви такі слова? Хто знає, що вони означають?
Наш Фунтик мріє побувати там разом зі своїм улюбленим цирком.
Франція (країна в Європі) Флорида (один із штатів США)
Але наш Фунтик розуміє, що їхати в чужу країну, коли ти ще не вмієш писати навіть своєю мовою, - це просто осоромитись перед іноземцями. Отже, поки що продовжуємо вчитись писати.
Пропоную вправу, що дозволяє не тільки повчитись писати, а й тренує вашу пам'ять та увагу. Наш улюблений ФОТОАПАРАТ
Зоровий диктант
(Дітям пропонуються картки, де прописним шрифтом записане слово. Учні кілька секунд дивляться на картку, далі пишуть з пам’яті)
Слова для диктанту: фара, шафа, форма, фільм, туфлі.
- Які з цих слів можна використати, щоб описати підготовку до подорожі?
- Придумайте для Фунтика речення з цими словами.
Фізхвилинка
А тепер перед дорогою треба виспатись. Покладіть голову на парту та відпочиньте. (Діти «сплять»)
Списування з друкованого шрифту
- В житті людині не раз приходиться списувати щось з друкованого шрифта, особливо під час подорожі. Отож потренуємось.
Самостійна робота
Пропис ст.. 53 останнє завдання
- Прочитайте слова в рамочці. З’єднайте їх у речення. Як запишете слова в реченні?
- Запишіть це речення на останньому рядочку сторінки.
Доки ви писали, на дошці з’явилось ще одне речення, записане друкованим шрифтом. Прочитайте його. Це розповідь про мрію Фунтика.
Фунтик мріє поїхати до Франції!
Самостійне списування речення на вільних рядочках сторінки 53.
VІ Рефлексія
- Як вам здається, чи зможе Фунтик здійснити свою мрію?
- Чому ви так думаєте?
- Що необхідно всім нам робити для здійснення мрій?
- Чому ви навчились на сьогоднішньому уроці?
- Що вам сподобалось?
Оцінка уроку вчителем.
1