|
10 клас Громадянська освіта (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698) |
|||
1 |
|
Що таке ідентичність. |
|
|
2 |
|
Самовизначення .Ідентифікація. Особиста гідність. |
|
|
3 |
|
Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. |
|
|
4 |
|
Соціалізація особистості. |
|
|
5 |
|
Соціалізація в сім' ї .Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури. |
|
|
6 |
|
Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї. |
|
|
7 |
|
Самореалізація розвитку. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. ПР.З. «Що означає для тебе життєвий успіх» |
|
|
8 |
|
Активна громадська позиція. Мобільність та адаптивність людини. Креативність. ПР.З. «Що означає бути українцем(українкою)в часи російської збройної агресії проти України.» |
|
|
9 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль з теми «Особистість та її ідентичність.» |
|
|
10 |
|
Поняття людської гідності. Людська гідність-основа природного права. |
|
|
11 |
|
Рівність і рівноправність. |
|
|
12 |
|
Поява та розвиток прав людини. Основоположні права і свободи людини. |
|
|
13 |
|
Класифікація прав людини. Борці за права людини. |
|
|
14 |
|
Взаємовідносини «людина-держава». Верховенство права |
|
|
15 |
|
Позитивні і негативні зобов'язання держави. |
|
|
16 |
|
Поняття прав дитини. Ковенція ООН про права дитини. ПР.Р «Хто і як захищає права дитини в Україні» |
|
|
17 |
|
Порушення прав людини. Поняття механізмів захисту прав людини. |
|
|
18 |
|
Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація. ПР.З.«Як звернутися до Європейського суду з прав людини» |
|
|
19 |
|
Забезпечення та захист правлюдини та прав дитини в умовах збройного конфлікту. ПР.З. «Як убезпечити себе та своїх близьких в умовах збройного конфлікту ?» |
|
|
20 |
|
Міжнародне гуманітарне право. |
|
|
21 |
|
Узагальнення.Тематичний контроль з теми «Права і свободи людини» |
|
|
22 |
|
Поняття суспільства. Соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність. Соціальні цінності. |
|
|
23 |
|
Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. ПР.З. «Як подолати гендерні стереотипи» |
|
|
24 |
|
Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація ПР.З.№6 «Чомк мистецтво спілкування є важливим» |
|
|
25 |
|
Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стререотипів. |
|
|
26 |
|
Поняття дискримінаці. Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзія. |
|
|
27 |
|
Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Способи подолання конфліктів. Консенсус і компроміс. |
|
|
28 |
|
Практичне заняття «Громадський опір збройній агресії рф в Україні.» |
|
|
29 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль з теми «Людина в соціокультурному просторі» |
|
|
30 |
|
Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення. |
|
|
31 |
|
Законодавча,виконавча та судова влада в демократичних країнах. Принципи виборчого права. |
|
|
32 |
|
Роль політичних партій в демократичній державі. |
|
|
33 |
|
Поняття та функції громадянського суспільства. Роль громадян у ставленні й функціонуванні громадянського суспільства. |
|
|
34 |
|
Поняття громади.Роль громади в житті людини, суспільства, держави. |
|
|
35 |
|
Роль громадянина у демократизації суспільства. Демократичний громадянин. Пр.З « Які принципи місцевого самоврядування в Україні» |
|
|
36 |
|
Шкільна громада. Взаємодія учнів,учителів,батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя. |
|
|
37 |
|
Шкільне самоврядування (учнівське,вчительське,батьківське).Принципи та цінності учнівського самоврядування. Школа і місцева громада. |
|
|
38 |
|
Свобода асоціацій .Дитячі й молодіжні об'єднання й рухи. Створення молодіжної громадської організації. |
|
|
39 |
|
Пр.З «Як створити дитячу організацію» |
|
|
40 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль з теми «Демократичне суспільство та його цінності» |
|
|
41 |
|
Поняття мас-медіа(медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас-медіа, комунікація, аудиторія. медіатекст. |
|
|
42 |
|
Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок) та їхній розвиток. Реклама. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини. |
|
|
43 |
|
Свобода слова. Обмеження свободи слова. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. Свобода мас-медіа – критерій демократичності суспільства. |
|
|
44 |
|
Що таке цензура. Замовні матеріали («джинса») та їхні ознаки. Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа. |
|
|
45 |
|
Маніпуляції в медіапросторі. Як розпізнати фейкову інформацію, пропаганду. |
|
|
46 |
|
Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів. Що таке «мова ворожнечі», і як її розпізнати. |
|
|
47 |
|
Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство медіа тексту Стандарти подання інформації. |
|
|
48 |
|
Критичний аналіз медіатекстів. Пр. з. «Як аналізувати медіатексти» |
|
|
49 |
|
Приватність та конфіденційність у віртуальному світі. Цифрова ідентичність. Соціальні мережі. |
|
|
50 |
|
Права людини в Інтернеті. Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті. |
|
|
51 |
|
Узагальнення.Тематичний контроль з теми «Світ інформації та мас -медіа» |
|
|
52 |
|
Економіка як сфера життя людей. Економічні потреби та блага. |
|
|
53 |
|
Обмеженість ресурсів. Необхідність раціонального та ефективного використання ресурсів. |
|
|
54 |
|
Принципи ринкової економіки. Кругообіг в ринковій економіці. Попит і пропозиція, ринкова ціна, конкуренція. |
|
|
55 |
|
Функції держави в ринковій економіці. Державний бюджет, податки, напрямки видатків. |
|
|
56 |
|
Домашнє господарство як власник і споживач. Поняття про раціональне споживання. Права споживачів. |
|
|
57 |
|
Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження. Пр. з. «Родинний бюджет» |
|
|
58 |
|
Підприємницька діяльність. Мета і соціальна відповідальність підприємця. Правовий захист бізнесу. |
|
|
59 |
|
Учасники ринку праці: роботодавці і наймані працівники. Поняття професії, спеціальності, кваліфікації працівника. Заробітна плата як дохід найманого працівника. Практичне заняття №11 «Аналіз попиту на ринку праці і складання резюме» |
|
|
60 |
|
Поняття лобізму. Сутність корупції та корупціогенних ризиків. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці. Шляхи подолання корупції ( використання відео «Історія корупції» |
|
|
61 |
|
Узагальнення.Тематичний контроль з теми «Взаємодія громадян і держави в досягненні суспільного додробуту» |
|
|
62 |
|
Поняття інтеграції та глобалізації. Вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину. |
|
|
63 |
|
Витоки та процес європейської інтеграції. Міграційні процеси. Види та форми сучасної міграції. Виклики сучасного світу. Пр.з. «Як глобальні проблеми сучасності заторкують Україну»» |
|
|
64 |
|
Поняття міжнародних відносин. Особливості міжнародного права. Система безпеки. |
|
|
65 |
|
Міжнародне гуманітарне право. Урядові і неурядові міжнародні організації. |
|
|
66 |
|
Європейське і світове співробітництво. Участь України в ООН, ОБСЄ, Раді Європи, СОТ тощо. |
|
|
67 |
|
Європейський вибір України. Угода про асоціацію Україна – ЄС. Пр.з. «Як волонтери різних країнпідтримують Україну в умовах збройного конфлікту»» |
|
|
68 |
|
Узагальнення.Тематичний контроль з теми «Україна. Європа. Світ.» |
|
|
69-70 |
|
Урок повторення й узагальнення. Підсумковий урок. |
|
|
|
|
|
|
|