Календарно - тематичне планування Громадянська освіта

Про матеріал
КТП з предмету Громадянська освіта, 10 клас. Розроблене за оновленою навчальною програмою 2022 року.
Перегляд файлу

ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА

(інтегрований курс)

10 клас

Рівень стандарту

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти

(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

 

№ з/п

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Примітки

Дата

РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ

 

1

Що таке ідентичність Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності.

 

 

 

2

Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.

 

 

 

3

Соціалізація особистості Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності

 

 

4

 Соціалізація в сім’ї. Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури. Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї.

 

 

5

Самореалізація людини Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети.

 

 

6

Активна громадянська позиція. Мобільність і адаптивність людини. Креативність.

 

 

7

Практичне заняття. Що означає бути українцем / українкою в часи російської збройної агресії проти України

 

 

8

 Узагальнення до розділу «Особистість та її ідентичність»

 

 

РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ

9

Людська гідність і права людини Поняття людської гідності. Людська гідність – основа прав людини. Рівність і рівноправність.

 

 

10

Еволюція прав людини Поява та розвиток прав людини. Основоположні права і свободи людини. Класифікація прав людини. Борці за права людини.

 

 

11

Людина і держава.  Взаємовідносини «людина – держава». Верховенство права. Права і свободи людини та їх гарантування і захист державою.

 

 

12

Права дитини Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини. Забезпечення та реалізація прав дитини в Україні.

 

 

13

Механізми захисту прав людини і прав дитини Порушення прав людини. Поняття механізмів захисту прав людини. Міжнародні та європейські механізми захисту прав людини.

 

 

14

Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація. Захист прав дитини

 

 

15

Права людини та права дитини в умовах збройного конфлікту. Забезпечення та захист прав людини та прав дитини в умовах збройного конфлікту. Міжнародне гуманітарне право.

 

 

16

Практичне заняття «Як звертатися до Європейського Суду з прав людини.»

 

 

17

Узагальненняз розділу «Права і свободи людини»

 

 

РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ

18

Соціокультурна багатоманітність Поняття суспільства. Соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність. Соціальні цінності. Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність.

 

 

19

 Ефективна комунікація. Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація.

 

 

20

Стереотипи та упередження. Дискримінація. Конфлікти Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів. Поняття дискримінації.. Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Війна як найжорсткіший прояв збройного конфлікту..

 

 

 

21

Практичне заняття «Громадянський опір збройній агресії рф в Україні.»

 

 

22

Практичне заняття «Як подолати гендерні стереотипи.»

 

 

23

Узагальнення з розділу «Людина в соціокультурному просторі»

 

 

РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ

24

Демократична держава Виникнення і зміст демократії. Демократичні цінності. Загрози для демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення. Правова держава. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичній державі.

 

 

25

Вибори і референдум як інструменти демократії. Роль політичних партій в демократичній державі.

 

 

26

Громадянське суспільство Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства.

 

 

27

Громадські організації. Інші форми самоорганізації громадян

 

 

28

Громада. Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Участь громадян у розв’язанні проблем громади.

 

 

29

Громадянська участь. Роль громадянина у демократизації суспільства. Демократичний громадянин. Громадянська позиція, активність та відповідальність. Волонтерство.

 

 

30

Школа – простір демократії Шкільна громада. Взаємодія учнів, учителів, батьків, адміністрації. Врядування та управління школою

 

 

31

Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). Принципи та значення учнівського самоврядування. Моделі учнівського самоврядування. Учнівське самоврядування онлайн. Школа і місцева громада.

 

 

32

Практичне заняття «Чи забезпечує Статут нашого освітнього закладу права дитини: учнівський моніторинг.»

 

 

33

Дитячі й молодіжні громадські об'єднання Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об'єднання та рухи. Створення молодіжної громадської організації. Молодіжні соціальні проєкти.

 

 

34

Практичне заняття «Що я можу зробити для своєї громади.»

 

 

35

Узагальнення з розділу «Демократичне суспільство та його цінності».Тематичне оцінювання.

 

 

РОЗДІЛ 5. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА

36

Комунікація, інформація, медіа Поняття мас-медіа(медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас медіа, комунікація, аудиторія, медіатекст. Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет.

 

 

37

Медіа і демократія. Свобода, етика і відповідальність Свобода слова. Обмеження свободи слова. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. Свобода мас медіа – критерій демократичності суспільства.

 

 

38

Що таке цензура. Замовні матеріали («джинса») та їхні ознаки. Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа.

 

 

39

Маніпулятивний вплив медіа Маніпуляції в медіапросторі. Як розпізнати фейкову інформацію, пропаганду, постправду.

 

 

40

Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів. Що таке «мова ворожнечі» і як її розпізнати. Інформаційні війни.

 

 

41

 Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа Достовірність інформації в мас медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство медіатексту Стандарти подання інформації..

 

 

42

Критичний аналіз медіатекстів. Інформаційна безпека та її складові

 

 

43

Інтернет. Приватність та конфіденційність у віртуальному світі. Цифрова ідентичність. Соціальні мережі.

 

 

44

Права людини в Інтернеті. Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність. Кібератаки в умовах конфлікту: хто є ціллю. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті.

 

 

45

Практичне  заняття

Як аналізувати медіатексти.

 

 

46

Практичне заняття «Як розпізнати маніпуляції та захиститись від них»

 

 

47

Узагальнення з розділу «СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА». Тематичне оцінювання.

 

 

Розділ 6.ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ

48

Соціальні цілі економіки Економіка як сфера життя людей. Економічні потреби та блага. Процеси, що забезпечують задоволення потреб: виробництво, розподіл, обмін і споживання. Учасники (суб’єкти) економічних відносин. Зміни потреб та економічних процесів виробництва, розподілу, обміну, споживання під час війни. Економічна безпека. Соціальна держава.

 

 

49

Сталий розвиток Обмеженість ресурсів. Необхідність раціонального та ефективного використання ресурсів. Вплив діяльності людини на довкілля.

 

 

50

Ринкова економіка Принципи ринкової економіки. Кругообіг в ринковій економіці. Попит і пропозиція, ринкова ціна, конкуренція. Зміни попиту та пропозиції окремих товарів під час війни.

 

 

51

 Функції держави в ринковій економіці. Державний бюджет, податки, напрямки видатків. Зміни доходів та видатків державного бюджету у воєнний час.

 

 

52

Економіка домогосподарства .Домашнє господарство як власник і споживач. Поняття про раціональне споживання. Права споживачів.

 

 

53

Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження, в тому числі в умовах воєнного стану.

 

 

54

Практичне заняття «Як планувати і витрачати родинний бюджет.»

 

 

55

Підприємництво Підприємницька діяльність. Мета і соціальна відповідальність підприємця. Правовий захист бізнесу.

 

 

56

Ринок праці Учасники ринку праці: роботодавці і наймані працівники. Поняття професії, спеціальності, кваліфікації працівника. Заробітна плата як дохід найманого працівника. Трудові відносини під час війни: гарантії та зміни.

 

 

57

Лобіювання інтересів та корупція Поняття лобізму. Сутність корупції та корупціогенних ризиків. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці. Шляхи подолання корупції.

 

 

58

Практичне заняття «Як започаткувати власну справу.»

 

 

59

Узагальнення з розділу «ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ». Тематичне оцінювання.

 

 

РОЗДІЛ 7. УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ

60

 Інтеграція та глобалізація Поняття інтеграції та глобалізації. Вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину. Витоки та процес європейської інтеграції.

 

 

61

Загрози сучасному світу. Збройна агресія рф проти України як виклик світовому порядку та демократичним цінностям. Міграційні процеси. Види та форми сучасної міграції.

 

 

62

Міжнародні відносини та міжнародне право Міжнародні відносини. Особливості міжнародного права. Система безпеки. Урядові і неурядові міжнародні організації. Міжнародна солідарність.

 

 

63

Практичне заняття «Солідарність «зірок» (сelebrity) з Україною».

 

 

64

Україна – член європейського та світового співтовариства Європейське і світове співробітництво. Участь України в ООН, ОБСЄ, Раді Європи, СОТ тощо. Європейський вибір України. Угода про асоціацію Україна – ЄС. Україна і НАТО: напрямки співпраці.

 

 

65

Практичне заняття «Як волонтери різних країн підтримують Україну в умовах збройного конфлікту.»

 

 

66

Узагальнення з теми «Україна,Європа, світ»

 

 

67

Підсумкове узагальнення з курсу.

 

 

68-70

Резерв.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Алла Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мушалюк Вікторія Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. ФЕДУНОВА ТЕТЯНА МИКОЛАЇВНА
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 серпня 2022
Переглядів
2495
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку