10 клас. Контрольна робота №2 (профільний рівень)
Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил літературної мови. Українська графіка
І варіант
1.Орфоепія – це А система співвідношень і між одиницями звукової будови і знаками їх писемної передачі Б розділ мовознавчої науки, що вивчає звуковий склад мови В розділ мовознавчої науки, що вивчає та систематизує норми літературної вимови Г розділ мово-знавчої науки, що вивчає звуковий склад мови
2.Спрощення в групах приголосних відбулося у всіх словах рядка
А корис…ний, рідкіс…ний, кількіс…ний Б швидкіс…ний, контрас…ний, улес…ливий
В якіс…ний, водоочис…ний, зап’яс…ний
3.У якому рядку у всіх словах відбувається чергування о, е з і
А тінь, біль, річ, сіль, дерево Б грім, хвіст, політ, дзвін, книга
В село, вісім, шість, ворота
4.Орфографічну помилку допущено в рядку
А виключити світло Г стерегтись автомобіля
Б навколишнє середовище Д привести до успіху
В заслуговує на увагу
5.Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати через дефіс:
А синьо/жовтий, історико/філологічний, художник/модельєр;
Б виставка/продаж, лісо/тундра, хмаро/чос;
В більш/менш, теле/ефір, криго/лам; Г батько/мати, тихо/тихо, електро/чайник
6. Доберіть приклади до кожного способу словотворення:
Спосіб словотворення Приклади
1 суфіксальний А зсув, заклик
2 префіксальний Б небосхил, всюдихід
3 префіксально-суфіксальний В літній, барвінковий
4 безафіксний Г безмежний, надмірний
Д добігти, розказати
7. Правил чергування у-в не дотримано у варіанті
А Вірю я в правду свого ідеалу. В Яблуко м’яко скотилося у траву.
Б Уже доспіли яблука, груші. Г Була весна, удень пригрівало сонце.
8. Правил чергування і-й дотримано в усіх реченнях, ОКРІМ
А ріки й озера, спостерігає й описує В фрукти й овочі, батьки й діди
Б швидко йти, найбільш ймовірний Г правда і кривда, сміх і сльози
9.Власну назву треба брати в лапки у всіх рядках, ОКРІМ
А цукерки Білочка Б видавництво Ранок Д кінофільм Зачарована Десна
В товариство Просвіта Г урочище Святкове
10. Через дефіс треба писати всі слова в рядку
А військово/полонений, червоно/гарячий В багато/поверховий, п’яти /рядковий
Б темно/зелений, фізико/математичний Г квітка люби/мене, абсолютно/правильний
11.Запишіть назви чотирьох – п’яти прочитаних творів української чи зарубіжної літератури та прізвища, імена їх авторів.
12. Висловіть власну думку на тему «Чим славиться моє місто».
10 клас. Контрольна робота №2 (профільний рівень)
Українська орфоепія як учення про систему загальноприйнятих правил літературної мови. Українська графіка
ІІ варіант
1.Орфоепія – це А розділ мовознавчої науки, що вивчає звуковий склад мови Б розділ мовознавчої науки, що вивчає та систематизує норми літературної вимови це В система співвідношень і між одиницями звукової будови і знаками їх писемної передачі Г розділ мовознавчої науки, що вивчає звуковий склад мови
2. Спрощення в групах приголосних відбулося у всіх словах рядка
А перехрес..ний, зліс…ний, балас…ний Б радіс…ний, ціліс…ний, провіс…ник
В виїз…ний, комендан…ський, шіс…надцять
3.У якому рядку у всіх словах відбувається чергування о, е з і
А день, віск, осінь, папір Б сходи, лебідь, джміль, берег
В дорога, бджоли, дім, дощ
4.Орфографічну помилку допущено в рядку
А приїду наступного місяця Г запросіть наступного пацієнта
Б спробуйте наступного разу
В зробити наступним чином
5.Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати разом:
А кіно/зірка, крає/знавчий, Інтернет/клуб;
Б фото/гурток, воле/любний, міні/диктант;
В сон/трава, тишком/нишком, кімната/музей; Г пусто/цвіт, відео/салон, вело/спорт.
6. Доберіть приклади до кожного способу словотворення:
Спосіб словотворення Приклади
1 суфіксальний А записати, надзвичайний
2 префіксальний Б подорожник, настільний
3 префіксально-суфіксальний В допис, переділ
4 безафіксний Г спортбаза, біло-синій
Д крижина, віконний
7.Правил чергування у-в дотримано у варіанті
А в нашій країні В навчалися у академії
Б збиратися в дорогу Г тайга, одягнена в хвою
8. Правил чергування і-й дотримано в усіх реченнях, ОКРІМ
А Майже відцвіли квіти біля школи й розсіяли своє насіння. В Іде до нас сніжна зима.
Б Ліси і парки вкриваються жовтогарячим листям. Г Знявся вітер – і пішов дощ.
9. Обидві власні назви треба брати в лапки в рядку
А село Вербівка, фабрика Корона В готель Харків, дівчина Катерина
Б роман Тигролови, печиво Марія Г місто Охтирка, холодильник Норд
10.Через дефіс треба писати всі слова в рядку
А навчально/виховний, давньо/грецький В валютно/фінансовий, жовто/блакитний
Б мовно/літературний, військово/зобов’язаний Г старо/давній, жовто/гарячий
11.Запишіть назви чотирьох – п’яти прочитаних творів української чи зарубіжної літератури та прізвища, імена їх авторів.
12. Висловіть власну думку на тему « Неповторні краєвиди Охтирщини».