10 клас. Контрольна робота №2 ( рівень стандарту) Українська орфоепія як учення про систему норм єдиної вимови, властивої літературній мові. Орфоепічна норм

Про матеріал
Мета контрольної роботи - перевірити рівень знань учнів із вказаних тем, уміння виконувати завдання тестового характеру, логічно мислити. Кожне завдання має один варіант правильної відповіді, одне завдання практичного характеру, одне - для написання власного висловлення на запропоновану тему.
Перегляд файлу

 

10 клас. Контрольна робота №2 ( рівень стандарту)

Українська орфоепія як учення про систему норм єдиної вимови,                         властивої літературній мові. Орфоепічна норма

                                                               І варіант

1.Орфоепія – це   А система співвідношень і між одиницями звукової будови і знаками їх писемної передачі   Б  розділ мовознавчої науки, що вивчає звуковий склад мови   В розділ мовознавчої науки, що вивчає  систем норм єдиної вимови, властивої літературній мові.

2.Орфоепічні (ортоепічні) норми – це

А сукупність правил, що впорядковують мовні засоби щодо вимови

Б одна з ознак культури мовлення, упорядкована вимова

В удосконалення мови як засобу спілкування та обміну думками

 3.Спрощення в групах приголосних відбулося у всіх словах рядка

А корис…ний, рідкіс…ний, кількіс…ний

Б швидкіс…ний, контрас…ний, улес…ливий

В якіс…ний, водоочис…ний, зап’яс…ний  

4.У якому рядку у всіх словах відбувається чергування о, е  з  і

А тінь, біль, річ, сіль, дерево                            Б  грім, хвіст, політ, дзвін, книга

В село, вісім, шість, ворота

5.Орфографічну помилку допущено в рядку

А виключити світло                            Г стерегтись автомобіля

Б  навколишнє середовище                Д привести до успіху

В заслуговує на увагу

6.Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати через дефіс:

 А синьо/жовтий, історико/філологічний, художник/модельєр;

 Б виставка/продаж, лісо/тундра, хмаро/чос;

 В більш/менш, теле/ефір, криго/лам;              Г батько/мати, тихо/тихо, електро/чайник

 7. Правил чергування у-в  не дотримано у варіанті

А Вірю я в правду свого ідеалу.                      В Грушка м’яко скотилася у траву.

Б Уже доспіли яблука, груші.                          Г Була золота осінь, удень пригрівало сонце.

8. Правил чергування  і-й  дотримано в усіх реченнях, ОКРІМ

А ріки й озера, спостерігає й описує               В фрукти й овочі, батьки й діди

Б  швидко йти, найбільш ймовірний               Г правда і кривда, сміх і сльози

9.Власну назву треба брати в лапки у всіх рядках, ОКРІМ

А цукерки Білочка                 Б видавництво Ранок      Д кінофільм  Зачарована Десна

В товариство Перун               Г урочище  Рибальське

10. Через дефіс треба писати всі слова в рядку

А військово/полонений, червоно/гарячий      В багато/поверховий, п’яти /рядковий

Б темно/зелений, фізико/математичний          Г квітка люби/мене, абсолютно/правильний

11.Запишіть фонетичною транскрипцією слова купається, дивишся, визначте в них кількість

 букв та звуків.

12.Запишіть назви чотирьох – п’яти прочитаних творів української чи зарубіжної літератури та прізвища, імена  їх авторів. Складіть і запишіть одне просте речення,  ускладнене звертанням або вставним словом.

13. Висловіть власну думку на тему « Славне місто Охтирка – Слобожанська столиця!».

 

 

10 клас. Контрольна робота №2 (рівень стандарту)

Українська орфоепія як учення про систему норм єдиної вимови,                         властивої літературній мові. Орфоепічна норма

                                                               ІІ варіант

1.Орфоепія – це  А  розділ мовознавчої науки, що вивчає звуковий склад мови  Б  розділ мовознавчої науки, що вивчає  та систематизує норми літературної вимови це   В система співвідношень і між одиницями звукової будови і знаками їх писемної передачі

2.Орфоепічні (ортоепічні) норми – це

А сукупність правил, що впорядковують мовні засоби щодо вимови

Б одна з ознак культури мовлення, упорядкована вимова

В удосконалення мови як засобу спілкування та обміну думками

3. Спрощення в групах приголосних відбулося у всіх словах рядка

А перехрес..ний, зліс…ний, балас…ний 

Б радіс…ний, ціліс…ний, провіс…ник

В виїз…ний, комендан…ський, шіс…надцять

4.У якому рядку у всіх словах відбувається чергування о, е  з  і

А день, віск, осінь, папір            Б сходи, лебідь, джміль, берег

В дорога, бджоли, дім, дощ

5.Орфографічну помилку допущено в рядку

А приїду наступного місяця      Г запросіть наступного пацієнта

Б спробуйте наступного разу

В зробити наступним чином

6.Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати разом:

А кіно/зірка, крає/знавчий, Інтернет/клуб;

Б фото/гурток, воле/любний, міні/диктант;

 В сон/трава, тишком/нишком, кімната/музей;

 Г пусто/цвіт, відео/салон, вело/спорт.

7.Правил чергування  у-в  дотримано у варіанті

А в нашій країні                               В навчалися у академії

Б  збиратися в дорогу                      Г тайга, одягнена в хвою

8. Правил чергування  і-й  дотримано в усіх реченнях, ОКРІМ

А Майже відцвіли квіти біля школи й розсіяли своє насіння.    В Іде до нас сніжна зима.

Б Ліси і парки вкриваються жовтогарячим листям.                     Г Знявся вітер – і пішов дощ.

9. Обидві власні назви треба брати в лапки  в рядку

А село  Сосниця, фабрика Корона                 В  готель Харків, дівчина Катерина

Б  роман Хіба ревуть воли, як ясла повні?    Г місто Охтирка, холодильник Норд

    печиво Марія 

10.Через дефіс треба писати всі слова в рядку

А навчально/виховний, давньо/грецький             В валютно/фінансовий, жовто/блакитний

Б мовно/літературний, військово/зобов’язаний   Г старо/давній, жовто/гарячий

11.Запишіть фонетичною транскрипцією слова усміхається, задивляєшся, визначте в них кількість букв та звуків.

12.Запишіть назви чотирьох – п’яти прочитаних творів української чи зарубіжної літератури та прізвища, імена їх авторів. Складіть і запишіть одне просте речення,  ускладнене однорідними членами.

13. Висловіть власну думку на тему « Охтирщина – мій рідний край».

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Єрмоленко С.Я., Сичова В.Т.)
Додано
30 листопада 2020
Переглядів
3351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку