Тематична контрольна робота №1
Морфологічна норма
1варіант
1.Частку не треба писати разом у варіанті
А не/зовсім зрозумілий Б зошит не/підписано
В не/всі з цим обізнані Г не/забутня подорож
2.Закінчення -е (-є) у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку
А друг, Григорій, пісня, Київ Б земля, Зоя, директор, подруга
В художниця, козак, Степан, мрія Г Надія, школяр, добродій, Віктор
Д хлопець, Іван, площа, товариш
3.Граматичну помилку допущено в рядку
А яскравіші декорації Б краща інсценізація В найвиразніший монолог Г якнайкраща постановка Д щонайсучасне трактування
4.Правильно утворено форму 3-ї особи множини від інфінітива
А бігти – біжуть Б свистати – свистають В хотіти - хотять
Г сідати – сидять Д губити - гублять
5.Правильну відмінкову форму числівника сто вісімдесят сім наведено у рядку
А Р.в. ста вісімдесяти семи Б Д.в. сто вісімдесяти семи
В З.в. ста вісімдесят сім Г О.в. ста вісімдесятьма сіма
Д М.в. (у) сто вісімдесяти семи
6.Позначте рядок, у якому всі прикметники присвійні:
А лікарів рецепт, лебедина пісня, Оленчина косинка;
Б Франкові заклики, ненин голос, слюсарів інструмент;
В товаришева книга, Кобзарів заповіт, ахіллесова п’ята;
Г професорова лекція, солдатська каска, Іванків олівець;
Д Лукашева сопілка, братова допомога, батьківські збори.
7. Правильно утворено ступені порівняння прикметників у всіх словах рядка
А більш здібний, самий кваліфікований, щонайміцніший
Б найменш важливий, якнаймудріший, найпорожніший
В якнайглибший, найбільш загадковіший, добріший
Г біліший за всіх, найменш упертий, найпоганіший
Д чи не найкомфортніший, веселіший за всіх, чорніший
8. Правильно утворено форму наказового способу дієслова
А прочитати - прочитаємо Б підходити — підійди В робити — робімо
Г ходити — ходімте Д стелити — постели
9.Провідміняти числівники 102, 44, 1745, 2 дівчат,
10.Визначте дієвідміну дієслів за основою інфінітива Звати, спати, аналізувати, лікувати, оголити, іржати, мочити, займати, наближати, калічити, ясніти, отруїти, колоти.
11.Установіть відповідність. Форма дієслова
1 інфінітив А знежирений
2 дієприслівник Б занедбавши
3 дієприкметник В завойовують
4 безособове дієслово Г збожеволіти
Д мрячить
12.1. Мене спиняє біла піна гречок, запашна, легка, наче збита крилами бджіл (М. Коцюбинський). 2. Орлині крила чуєш за плечима, самі ж кайданами прикуті до землі. 3. Все вище й вище я здіймаюся на крилах мрій (Леся Українка). 4. А що ж людина? Живе на землі. Сама не літає. А крила має. А крила має! Вони, ті крила, не з пуху-пір’я, а з правди, чесноти і довір’я (Л. Костенко).
Списати .Надписати частини мови. підкреслити головні та другорядні члени речення
Тематична контрольна робота №1
Морфологічна норма
2 варіант
1. Правильну відмінкову форму числівника шістсот дев’яносто вісім наведено в рядку
А Р. в. шестиста дев’яноста восьми Б Д. в. шестисот дев’яноста вісьмом
В Зн. в. шістсот дев’яноста вісім Г Ор. в. шестистами дев’яноста вісьмома
Д М. в. (на) шестистах дев’яноста вісьмох
2.Правильно узгоджений числівник з іменником у реченні
А Квартет утворюють чотири виконавці. Б До редакції надійшло два сценарія.
В Концерт тривав майже півтора години.
Г Для вистави слід використати чотирьох прожекторів.
Д Батальні сцени фільму знімали два з половиною місяців.
3. Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку
А Крим, зошит, театр
Б Байкал, університет, понеділок
В продукт, характер, сік
Г Тернопіль, вид, вишняк
Д ромб, Казахстан, президент
4. Усі словосполучення з числівником побудовані правильно в рядку
А троє саней, семеро козенят, двоє сестер
Б четверо хлопців, двоє дверей, шестеро кошенят
В п’ятеро синів, троє медсестер, четверо ягнят
Г десятеро курчат, двоє братів, троє учениць
Д двоє окулярів, четверо цуценят, троє жінок
5.Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:
А вуаль, Чилі, акварель, Міссісіпі Б зала, синиця, воєвода, комісія
В загс, ГЕС, жовч, пастораль Г бязь, СДПУ, Токіо, юнь
Д сутінь, путь, степ, галузь
6.Позначте рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:
А зберігати, ходити, гарантувати, зашивати Б писати, виконувати, скочити, знати
В поважати, залежати, зашити, думати Г атакувати, перенести, сидіти, просити
Д вважати, вразити, спостерігати, захоплюватися
7.Позначте рядок, у якому від усіх іменників прикметники утворюються за допомогою суфікса -ов-:
А метр, травень, дощ, нуль Б пурпур, емаль, груша, край
В парча, кварц, гроза, шовк Г ліс, кільце, кришталь, глянець
Д калина, казка, поле, марш
8Допущено помилку у відмінюванні числівника
А шестистам чотирнадцятьом Б семидесятьох п’ятьох
В на вісімдесяти дев’яти Г сорока чотирма
Д чотирьомстам трьом
9.Провідміняти числівники 49,567, 90, 3 вікно
10.Визначте дієвідміну дієслів за основою інфінітива працювати, лікувати, оголити, мочити, писати, колять, ходити, лежати, мовчати, поважати
11Установіть відповідність.
Форма дієслова
1 дієприкметник А загорнувши
2 дієприслівник Б розміновано
3 особове дієслово В поширювати
4 безособова форма г.захоплюєшся
Д. гаптований
12.1. Мене спиняє біла піна гречок, запашна, легка, наче збита крилами бджіл (М. Коцюбинський). 2. Орлині крила чуєш за плечима, самі ж кайданами прикуті до землі. 3. Все вище й вище я здіймаюся на крилах мрій (Леся Українка). 4. А що ж людина? Живе на землі. Сама не літає. А крила має. А крила має! Вони, ті крила, не з пуху-пір’я, а з правди, чесноти і довір’я (Л. Костенко).
Списати .Надписати частини мови. підкреслити головні та другорядні члени речення