Конспект уроку з інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Тема: Звірі (1 клас)

Про матеріал
Мета: Ознайомити учнів з основними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; розвивати вміння рахувати усно, аналізувати та узагальнювати; сприяти розвитку допитливості; виховувати пізнавальний інтерес. Очікувані результати. Учні мають уявлення про звірів, їх різноманітність в природі; усвідомлюють ознаки звірів; використовують знання про звірів та їх особливості. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: мультимедійна презентація, картки із зображенням тварин, «Кубик Блума», «Танграм», м’які іграшки.
Перегляд файлу

Конспект уроку з інтегрованого курсу "Я досліджую світ".

Тема: Звірі (1 клас)

Мета: Ознайомити учнів з основними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; розвивати вміння рахувати усно, аналізувати та узагальнювати; сприяти розвитку допитливості; виховувати пізнавальний інтерес.

Очікувані результати. Учні мають уявлення про звірів, їх різноманітність в природі; усвідомлюють ознаки звірів; використовують знання про звірів та їх особливості.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання:  мультимедійна презентація, картки із зображенням тварин, «Кубик Блума», «Танграм»,  м’які іграшки.

Хід уроку

  1. Ранкова зустріч
  1. Привітання

Сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайтеся!

- Ми друг з другом привітаємось віршиком.

Стаємо у коло для привітання. Взялися всі за ручки.

Я всміхаюсь сонечку. Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці. Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику. Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся. Зичу їм добра!

Посміхніться один одному. Від посмішки стає веселіше на душі.

  1. Щоденні новини

А тепер щоденні новини. Давайте трішки поговоримо у колі. Погляньте на наш куточок.

- Яка настала пора року?

- Назвіть весняні місяці.

- Яке сьогодні число і місяць?

- Що ви можете сказати про число 11?

- Яке вчора було число?

- Який сьогодні день тижня?

- Який день тижня буде завтра?

- А який день тижня був вчора?

- Який стан неба?

- Молодці!

- А що у вас в руках?

  1. Вправа «Крісло автора»
  • Сьогодні кожен з вас приніс іграшку – тваринку.
  • Чи може хтось розказати віршика про свого улюбленця?
  • Пропоную вам сісти у «крісло автора» та розказати віршика про свою іграшку.
  • До якої природи належать тварини?
  • А чи є серед ваших іграшок птахи? Назвіть їх.
  • Які головні ознаки птахів?
  • А комахи і риби є серед ваших іграшок? Назвіть їх.
  • А хто ж решта? Ця група тварин залишилася для нас невідомою. Хто ж вони такі?
  • І сьогодні на уроці ми відкриємо цю  таємницю.
  • Сідаємо на свої місця.
  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Ми познайомимось з групою тварин, які називаються «звірі», та дізнаємось про їх головні ознаки. (с.2)

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Давайте познайомимось з деякими тваринами, які відносяться до групи звірів. (с.3)

- Діти, розгляньте звірів та назвіть, кого ви тут бачите.

Цих тварин об’єднали в групу звірів.

Звірі живуть у різних куточках Землі. Вони різні за формою, розміром та забарвленням.

Тіло звірів складається з голови, шиї, тулуба, хвоста і чотирьох кінцівок. (с.4)  

-  Отже, з чого складається тіло звірів?

Вправа « Чий хвостик»

Наші звірі пішли в салон краси причепуритися і загубили там свої хвости. Давайте їм допоможемо їх знайти.

Треба поєднати  хвостик з назвою тварини.

Які ж звірі розгубили свої хвостики?

Більшість звірів має шерсть, що захищає їх від холоду та спеки. (с.5)

Звірі вигодовують своїх немовлят молочком, турбуються про потомство. (с.6)

Висновок. Діти, усі звірі народжують своїх дитинчат живими, вигодовують молоком. Але, коли вони стають дорослими, починають харчуватися по-різному.

З-поміж дорослих звірів є ті, що харчуються рослинками; (с.7)

  • хижі, які харчуються м’ясом;
  • та ті, що харчуються і рослинками і тваринами.

Гра «Погодуй тваринку» (робота в групах)

Усі звірі люблять ласощі. Давайте погодуємо тваринок.

У вас на партах є прищіпки з тваринками та корм для них. Знайдіть серед запропонованих страв, потрібну.

  • Погодували? Кого чим ви пригостили?

Хто з тварин зайвий?

Звірі літають, стрибають, плавають, бігають[u1]. (с.8)

  • Подивіться на кажана, чи вміє він літати?
  • То може він птах? Чому?
  • Ми вже знаємо, що у птахів тіло вкрите пір’ям, а чим вкрите тіло у кажана та інших звірів, зображених на слайді?

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ (С. 22)

Діти, так чим кажан схожий на інших звірів, а чим відрізняється?

Фізкультхвилинка (с.9)

Гра «Третій зайвий»

  • А ви хочете дізнатися, який звір, що живе на суші, найважчий?

А зараз відгадайте загадку і дізнаєтесь, який звір, що живе на суші, найважчий?

(с.10) Дуже товсті ноги маю,

Ледве їх переставляю.

Височезний я на зріст,

Біля рота маю хвіст!

 

ПОВІДОМЛЕННЯ ЗІ СЛАЙДА (с.11)

Розв’яжіть вирази і дізнаєтесь, скільки тонн - важить дорослий слон. (с.12)

А самий найменший звір - етруська землерийка. Вона важить всього 1-2 грами. (с.13)

ПОВІДОМЛЕННЯ ЗІ СЛАЙДА (с.14)

Довжина етруської землерийки від голови до хвоста становить 5 см, довжина хвоста – близько 2 см.

Визнач довжину усього тіла землерийки. (с.15)

-  А зараз ми накреслимо відрізок, довжиною 7 см, як малесенька землерийка.

Але не у всіх звірів тіло вкрите густою довгою шерстю.

Хто це, відгадайте?

Хвилинка – цікавинка

Чудо-велетень пливе,

У дорогу нас зове.

Б’є фонтан з спини його –

Покупає будь кого.

Шоколаду десять плит

Проковтне великий … (кит). (с.16)

  • Діти, а чи знаєте ви, що найбільший водоплаваючий звір – це кит. У китів і дельфінів шерсті нема.
  • У кита є лише декілька волосинок біля рота. А замість ніг  у них плавці.

Варя підготувала нам цікаве повідомлення про цього звіра.

  • Кити можуть не спати три місяці, не їсти вісім місяців, не дихати до двох годин і при цьому долати гігантські відстані до декількох тисяч кілометрів.
  • А важить цей гігантський звір, як 60 слонів.
  • Бачите, який  виносливий кит?

Щоб ви довго не засиджувались – руханка «Енерджайзер»

- Як підставляємо голівки весняному сонечку?

- Як на носик падає перший весняний дощик?

- Як чути шум легенького весняного вітерцю?

- Як зайчик радіє весні?

- Як клишоногий ведмедик, напівсонний виліз із барлогу?

- Як мої дітки тягнуться до сонечка?

- А як мої діти вміють сідати?

Продовжуємо далі нашу роботу.

Вправа «Склади пазл»  (робота в групах) (с.17)

  • У вас на партах, у конвертиках є невеличкі  пазли, складіть їх.
  • Діти, а тепер скажіть, яких звірів ви зібрали? (с.18)
  • На кого схожі ці тваринки?

Висновок. Дітки, є звірі, які між собою схожі! Наприклад лева, рись, пуму, тигра, леопарда відносять до кошачих, бо дуже вони схожі між собою на найближчого до нас котика.

 

  1. Підсумок уроку.

 

Вправа «Кубик Блума»

Пропоную вам пограти в гру. Я передаватиму вам кубика із запитаннями, а ви повинні дати на них відповіді.

Висновок.

Людина та звірі тісно пов’язані між собою. Тож давайте з любов’ю ставитися до тваринок, оберігати їх.  (с.19)

Прошу вас не забувати:

Кожна тваринка варта любові.

Кожного дня і кожну хвилинку

Оберігайте всяку звіринку.

 Гра «Танграм» (робота в групі) (с.20)

- Молодці! Ви гарно працювали на уроці. На згадку про сьогоднішній урок звірята вам дарують свої портрети і просять, щоб ви їх розфарбували. (с.21)

 

 

 

 

1

 


docx
Додано
11 березня 2020
Переглядів
3799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку